۸۲۸۳۱۳
۶۶ نظر
۵۰۱۲
۶۶ نظر
۵۰۱۲
پ

نگرانی اتحادیه اروپا از برنامه موشکی ایران!

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای رسمی از فعالیت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف این فعالیت‌ها شده است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت شورای اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای رسمی از فعالیت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف این فعالیت‌ها شده است.

متن بیانیه جمع بندی درباره ایران در ۱۲ بند تنظیم شده است و موضوعات گوناگونی از قبیل برجام و مسائل منطقه ای را در بر می گیرد.

نگرانی اتحادیه اروپا از برنامه موشکی ایران!

بند اول این بیانیه با تاکید مجدد بر عزم اتحادیه اروپا بر حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، از توافق هسته ای با ایران به عنوان "عنصر کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته ای در جهان" یاد کرده و آن را به عنوان دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه برشمرده است.

این بیانیه در بند دوم ، از اجرای کامل تعهدات برجامی توسط ایران استقبال کرده و به تاییدات آژانس بین المللی انرژی اتمی در 13 گزارش متوالی درباره پایبند ماندن ایران به برجام اشاره کرده است. این بیانیه همچنین از ایران خواسته است تا به همکاری های کامل و به موقع خود با آژانس ادامه دهد.

اتحادیه اروپا همچنین از تعهد ایران مبنی بر عدم تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای استقبال کرده، بر اجرای موقتی پروتکل الحاقی توسط ایران در چارچوب پادمان صحه گذاشته، و از ایران خواسته است تا این پروتکل را به طور کامل تصویب کند.

اتحادیه اروپا در بند سوم بیانیه، از لغو تحریم های ضد ایرانی به عنوان یکی از ارکان برجام یاد کرده و نسبت به اعمال مجدد تحریم ها توسط ایالات متحده آمریکا بر ضد ایران، "عمیقا ابراز تاسف" کرده است.

در ادامه، این اتحادیه بر ادامه تلاش ها برای منتفع کردن ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید کرده و اعلام کرده این تلاش ها در قالب راهکارهای ارائه شده توسط فرانسه، آلمان و انگلیس برای اجرایی کردن سازوکار ویژه مالی در حال انجام است.

بر اساس این بیانیه، سازوکار ویژه مالی (موسوم به SPV) اکنون در چارچوب نهادی خصوصی به ثبت رسیده است که هدف آن ایجاد تاثیرات مثبت بر مراودات اقتصادی و تجاری با ایران و همچنین معیشت مردم ایران است.

بر اساس بیانیه جمع بندی، اراده اروپایی ها برای تکمیل اینستکس "تزلزل ناپذیر" است.

شورای اتحادیه اروپا در بند چهارم بیانیه بر ادامه همکاری های نزدیک با ایران در حوزه های گوناگون تاکید کرده و به رایزنی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه "گفتگوهای سیاسی، حقوق بشر، همکاری اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و تغییرات آب و هوایی، همکاری هسته ای غیرنظامی، محیط زیست، حفاظت مدنی، علوم، تحقیقات و نوآوری، آموزش، من جمله از طریق تبادلات دانشگاهی، مسائل فرهنگی، مواد مخدر، مهاجرت، و مسائل منطقه ای و انساندوستانه" اشاره کرده است.

بند پنجم بیانیه از پیشرفت های حاصل شده برای ایجاد "اصلاحات ضروری" در ایران استقبال کرده و از جمهوری اسلامی خواسته است تا قانون لازم برای اجرای تعهدات مربوط به برنامه عملیاتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را اجرا کند. اتحادیه اروپا و اعضای آن در ادامه ابراز آمادگی کرده اند تا با ایران در این زمینه همکاری کرده و هرگونه کمک فنی برای اجرای برنامه عملیاتی گروه ویژه اقدام مالی را به تهران ارائه کنند.

بند ششم بیانیه از افزایش تنش ها در منطقه و آن چه که نقش ایران در این خصوص نامیده، ابراز نگرانی کرده و ایران را متهم به ارائه کمک های نظامی، مالی و سیاسی به کنشگران غیرمنطقه ای در کشورهایی همچون سوریه و لبنان کرده است.

اتحادیه اروپا در بند هفتم بیانیه نسبت به آن چه که "نقش نظامی ایران و ادامه حضور نیروهای ایرانی در سوریه" خوانده، ابراز نگرانی عمیق کرده است.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا از ایران می خواهد تا از فرایندهای تحت نظارت سازمان ملل متحد در سوریه در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت، حمایت کامل به عمل آورده و از نفوذ خود بر دولت سوریه برای پیشبرد این هدف استفاده کند.

این بیانیه همچنین از ایران درخواست کرده است تا به عنوان یکی از اعضای فرایند آستانه در کنار ترکیه و روسیه، برای توقف منازعات در سوریه و ایجاد دسترسی کمک های انساندوستانه به کل مناطق سوریه، به ویژه به ادلب، تلاش کند.

بند هشتم بیانیه با اشاره به اوضاع یمن، از ایران درخواست می کند تا از اجرای قطعنامه 2451 شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرده و به طور سازنده ای برای دستیابی به راه حل سیاسی پایدار برای بحران یمن تحت نظارت سازمان ملل، حمایت کند.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا ناخرسندی خود را در مورد جمع بندی گزارش "گروه تخصصی سازمان ملل درباره یمن" ابراز می دارد که در آن به عدم پایبندی به تحریم تسلیحاتی اعمال شده توسط پاراگراف 14 قطعنامه 2216 شورای امنیت اشاره شده است. این بیانیه در ادامه بر تعهد اروپا به ادامه گفتگوهای سیاسی منطقه ای با ایران تاکید کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین از حمایت های علنی ایران از مذاکرات سوئد تحت هدایت سازمان ملل که به توافق استکهلم انجامید، استقبال کرده است.

بند نهم بیانیه با اشاره به برنامه موشکی ایران می افزاید: «شورا (ی اتحادیه اروپا) همچنین درباره فعالیت موشکی بالستیک ایران عمیقا نگران است و از ایران می خواهد تا از این فعالیت ها خودداری کند، به ویژه پرتاب موشک های بالستیکی که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ناسازگار هستند.

ایران به انجام تلاش ها برای افزایش برد و دقت موشک هایش و همچنین افزایش تعداد آزمایش ها و پرتاب های عملیاتی ادامه می دهد. این اقدامات باعث تعمیق بی اعتمادی و منجر به بی ثباتی منطقه می شوند.

شورا از ایران می خواهد تا هر اقدامی را که لازم است برای احترام کامل به قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با انتقال موشک ها و مواد و فناوری های وابسته به کنشگران حکومتی و غیرحکومتی در منطقه به انجام رساند. به طور گسترده تر، شورا همچنین نگرانی جدی و همیشگی خود را درباره انباشت تجهیزات نظامی منطقه ابراز می دارد.»

بند دهم بیانیه، ایران را متهم به انجام "اقدامات خصمانه در خاک چندین کشور عضو اتحادیه اروپا" کرده و به تصمیم این اتحادیه برای قراردادن دو شخص و یک نهاد در لیست سیاه خود در این خصوص اشاره کرده است.

این بیانیه می افزاید: «اتحادیه اروپا به نشان دادن وحدت و یکپارچگی در این زمینه ادامه داده و از ایران می خواهد تا هر چه سریع تر به چنین رفتار غیرقابل قبولی پایان دهد.»

شورای اتحادیه اروپا در بند یازدهم بیانیه جمع بندی، درباره اوضاع حقوق بشری در ایران ابراز نگرانی عمیق کرده است.

این بیانیه با اشاره به توسل مکرر ایران به استفاده از مجازات اعدام اظهار داشت: «در حالی که شورا تصدیق می کند که اصلاحات اعمال شده در قانون مبارزه با مواد مخدر، تصویب شده در اکتبر 2017، تا کنون منجر به کاهش چشمگیر در اعدام های مرتبط با مواد مخدر (در ایران) شده است، ولی تاکید می کند که اتحادیه اروپا با استفاده از مجازات اعدام تحت هر شرایطی و در هر کشوری مخالف است.» این بیانیه در ادامه به تعهد اتحادیه اروپا به اطمینان از برابری حقوق زنان و دختران و افراد اقلیت های دیگر، از جمله اقلیت های دینی و قومیتی، تاکید کرده و از ایران می خواهد تا پیمان های بین المللی مربوطه را که آن ها را امضا کرده است، اجرا کرده و به حقوق بشر و آزادی های اساسی احترام کامل بگذارد.

اتحادیه اروپا در بند دوازدهم و پایانی بیانیه جمع بندی، بر لزوم جلوگیری از افزایش تنش ها و بی اعتمادی های موجود در منطقه تاکید کرده و از ایران و تمامی بازیگران منطقه ای می خواهد تا "نقش سازنده ای" را در این خصوص ایفا کرده و از "لفاظی های غیرمفید" خودداری کنند.

این بیانیه در پایان اظهار می کند: «شورا از یک رویکرد متعادل و جامع در قبال ایران حمایت می کند که شامل گفتگو با توجه به حل تمامی مسائل نگران کننده باشد، رویکردی که در زمان واگرایی حیاتی بوده و در زمان وجود منافع مشترک، معاضدت آمیز باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر دورویی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر دشمن تراشی و افرادی که با سخنرانی های احمقانه باعث شدن ایران تا این حد بد و نامطمئن دیده بشه

      • کاربر2341

        اسراییل رو دوست دارند مشکل اینه

      • دونالد ترامپ

        جمع کنید بساط موشک رو ما حال جنگ نداریم

      • hassan.h

        اروپائیان خودشان مهمترین و کشنده ترین سلاح ها را دارند آنوقت برنامه دفاعی ما را زیر سوال می برند
        آنها نه با هسته ای نا با موشک و نه حقوق بشر و اعدام ما، آنها اصلا با چنین مواردی مشکل ندارند مشکل اصلی نگرانی و ترس آنها از ایدئولوژی ماست
        آنها تعجب می کنند و می ترسند که چگونه چند قرن بعد از سقوط حکومت سیاه کلیسا ،یک حکومت مذهبی وجود دارد و با رای ملت اداره می شود

    • وحید

      عجب بیانیه مسخره ای.فقط از اقدامات ایران استقبال کردن.پس خودشون چیکار قراره انجام بدن؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        خودشون هیچ غلطی نه کردن و نه خواهند کرد.
        من چندان سیاسی نیستم ولی از کل ماجرای برجام اینو فهمیدم که:
        برجام کلاهی بود به گشادی کلاه انگلیسی که گذاشتن سرمون و آب هم از آب تکون نخورد. چیزی توی مایه های گلستان و ترکمنچای.

      • بدون نام

        هیچی بعد برجام چیکار کردن مگه تحریمهای الان از تحریمهای قبل از برجام بیشتر شده

    • بدون نام

      عمرا اروپا آمریکا را ول نمیکنه به ایران بچسبه

    • بدون نام

      امیدوارم که چنین باشه

    • ترسو

      اتحاديه اروپا خوب سرِكارتون گذاشته ! خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترسو خیلی ترسویی.

      • بدون نام

        تو خوبی پسر شجاع

    • بدون نام

      همه میدونن اصولگرا و واپسگرا باعث تحریمن نه ترامپ از اول مخالف برجام بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجام بر خلاف میل اصولگراها امضا شد و اجرا. پس چرا ترامپ و در کل امریکا از برجام خارج شد؟؟؟

      • بدون نام

        حالا هی هر روز موشک آزمایش کنید و شاخ شانه بکشید مردم بدبخت فلک زده تاوان دخالتهای شما بدن

      • بدون نام

        خاک بر سرت کند ذهن همه یدنیا میگن ایران به برجام عمل کرده حتی ترامپ

      • محمد

        wtf? جداً اینقدر احمقی یا خودتو زدی به خریت؟ به فرض اینکه این افراد مخالف برجام بودن اونها هم زمان بستن قرارداد برجام و الان هم هیچ مسئولیتی ندارن به جز سه چهار نفر تو کل کشور و بقیه ی مسئولا اصلاح طلبن اصلا مگه این لیبرال ها میزارن که از اصولگراها کسی به قدرت حتی ناچیز برسه؟ اون موقع هم کسی از اصولگراها مسئولیت نداشت پس چطور میگی اینا باعث تحریم شدن. یعنی مسئول هایی که امثال شما بهمون تحمیل کردید انقدر دست و پا بسته یا بی عرضه بودن که کسای دیگه بجاشون تصمیم میگرفتن؟ واقعا این حجم از حماقت و روشنفکری جای تعجب داره البته برای امثال شما عادیه ولی برای یه آدم معمولی واقعا عجیبه. یه فکری به حال خودتون بکنید که حتما اطرافیانتون از دستتون عذاب میکشن اینقدر خودتونو نزنید به اون راه شماها دیگه با تفکر خرابتون و این انتخاب شاهکارتون که قراره هشت سال مردمو به فنا بده باختید بهتره دیگه نظر ندید و عرصه رو برای کسای دیگه باز بذارید

    • بدون نام

      زرشک! جواب دیروز سردار سلامی و ... رو یادآوری کنید...

    • ابی

      همان شروط آمریکا با الفاظی دیگر که با گذاشتن هندوانه در زیر بغل شروع شد علی برکت ا...

    • مهدی

      بفرمایید, اینم از اروپا تون که تو زرد از آب دراومد

    • بدون نام

      پدر سوخته ها از خارج شدن امریکا از برجام و نقض ان ابراز تاسف می کنند ولی از ازمایشهای موشکی ما نگران.

    • مجتبی

      مسئله برجام وکوفت وزهرماری که دولت ومجلس خودشون رو باهاش سرگرم کردند بدن به من وتیم همکارانم تا یک هفته ای کشور رو ازین منجلاب نجات بدم تا دیگه امریکا واروپا نتونن دوباره دندون تیز کنن

      پاسخ ها

      • سعید

        ببخشید شما....؟؟!!

      • عدالت

        شما تا کابینه تون رو انتخاب کنین میگم بیان خدمتتون مملکت رو بهتون تحویل بدن ؛ فقط چه ساعتی بیایم بدخواب نشین ؟؟

      • بدون نام

        تا همینجاشم که میتونیم یه مختصر نفسی بکشیم به برکت وجود برجامه! اینو هنوز متوجه نشدی!؟ کافیه از خودت بپرسی چه حکمتی در کاره که ازش خارج نمیشیم! اونوقت متوجه میشی

    • بدون نام

      شما کی هستین حوثی های نون خشکی و لنگی مهمن اینکه شیخ حسن و دارودسته ش توی رفاه باشن گوربابای اتحادیه اروپا و ملت ایران

    • یاغی ایرانی

      اول نگران برنامه هسته ای ایران شدن حالا نگران برنامه موشکی ایران شدن حتما بعدشم نگران برنامه پوشکی بعدشم لواشکی بعدشم دانشگاهی بعدشم پالایشگاهی بعدشم زایشگاهی میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکشینوت شاعر

    • بدون نام

      ول کن برنامه موشکیتو دیگه بیچاره کردین مردم رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ذلیل کی بودی تو؟

      • بدون نام

        پسر شجاع تو که همه جا هستی ول کن جیره ات ریخته شده

      • بدون نام

        من دخترم خخخخخخخخخخ پسر ترسو بیجیره کار میکنی؟

      • بدون نام

        لیبی موشک هاش رو تحویل داد دیدی چه بلایی سرش اومد

      • دونالد ترامپ

        من نابینام نمیتونم ببینم لیبی چی شدع

    • والنتیناخانم

      خلاصه اروپاهم کنارکشید

    • بدون نام

      همه پیمان شکستند. اسراییل غاصب و آدم کش هر کار دلش بخواهد میکند آن وقت ایران حق موشک هم ندارد ! چه دنیای مسخره ای. اروپاییهای استعمار گر دیروز شده اند مدافعان حقوق بشر امروز.
      در سوریه بی گناهان را سر می بریدند زمانی که شما مدافعان حقوق بشر سرگرم عیاشی بودید.
      و امریکای تازه به دوران رسیده ای که اربابی دنیا را می کند که خودش داعش را خلق کرد و مثل انگل به جان دنیا افتاده است.

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        اسراییل که کشور ازاد و خوبیه

    • م ش

      چرا دولت مردان ما نمیخواهند بفهمند که دست اروپا در دست آمریکا ورژیم صهیونیستی است

    • بدون نام

      سگ زرد برادر شغاله این اروپا هم دسته کمی از امریکا نداره و دستشون با امریکا تو یه کاسه است

    • بدون نام

      یعنی الفاتحه! بعد از ۹ ماه سرگردوندن دولت تدبیر و امید اینستکس راه انداختند که مطالبات آمریکارو پیگیری کنند. آخرین میخ بر تابوت برجام!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه همچینم نیست ایران که به برجام فراتر از برجام پایبند موند اظهارنظری عجیب از وزیر اقتصاد که به نظر می‌رسد از خروجی رسانه‌ها حذف شده ولی موتورهای جستجو آن را ثبت کرده‌اند: وی گفته: بدون اجرای شروط هم می‌توانیم خواسته‌های اروپا را برآورده کنیم! اگر این نقل‌قول درست باشد، یکی از معانی احتمالی سخن وزیر اقتصاد شاید این باشد که حتی اگر مجمع تشخیص مصلحت لوایح FATF را تایید نکند، وزارت اقتصاد می‌تواند اطلاعات [بخوانید نقشهء ریالی] کشور را در اختیار اروپا قرار دهد!

    • مهربانی

      میخان بهانه بیارن از زیر برجام در برن.

    • کارمند

      آزمایش موشک هویزه در بدترین زمان ممکن انجام شد و باعث صدور این بیانیه شد

    • بدون نام

      یعنی ما اینارو انجام بدیم راضی میشن دست از سر کچلمون بردارن یا باز ...

    • بدون نام

      خداییش بیانیه خوبیه اگه بهش توجه بشه
      اتحادیه اروپا برای حفظ حیثیت و ابروی خودش در مقابل امریکا بابت برجام با ایران همکاری میکنه

    • بدون نام

      ازاینها نیز آبی گرم نمیشه ازقدیم گفتن سگ زرد برادر شغال هستش لذا فقط بیچاره ملت ایران

    • بدون نام

      نگران باشن تا جونشون در بره

    • بدون نام

      مشکلات کلی ما مخالفان و دلواپسان هستند که باعث کل مشکلات ما هستند چون فشار آنها از ترمپ بیشتر بود که برجام بهم بخورد چون خودشان کارخانه دار هستند واجناس صد برابر بفروشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دشمن چکار کنه تا شما بفهمین دشمنه؟

      • دونالد ترامپ

        اختلاس کنه

    • m

      کاش بجای موشک یزره هم بفکرآرامش مردم بودن

    • علی

      این بیانیه در عمل فقط به نفع آمریکا هست. دقیقا اینا جاده صاف کن آمریکا هستند. تصویب fatf و جمع آوری موشکی خواست آمریکاست و اینها مامور انجامش هستن

    • بدون نام

      پس با این بیانیه معلوم میشود که ما ایرانیها در تمام سوراخهای دنیا موش میدوانیم...برای همین است که آمریکای عزیز ولمون نمی کنه........با تشکر یک ایرانی پر رو

    • بدون نام

      اروپا قبلأ نگران برنامه هسته ای ایران بود و پس از برجام نگران برنامه موشکی ایران است ؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      همه ی این درخواست ها برای این کانال نفت در برابر غذاست؟!خیلی رو دارن.

    • بدون نام

      به فرموده شهید بهشتی
      آمریکا و اروپا عصبانی باشید و ازین عصبانیت بمیرید

    • بدون نام

      حالا دست بکار بشین تا با رعایت بیانیه اتحادیه اروپا همون غذا در برابر نفت هم از بین نره .هم پاز بخور و هم کتک. ....علی برکت الله

    • بدون نام

      والا آمریکا سگش شرف داره به اروپا ..با همون کدخدا کنار بیایم خیلی بهتره ..والا میشه با خود امریکا راحت مشکلات حل کرد فقط یه ذره از گذشته عبرت بگیریم

    • بدون نام

      اینا واسه پول نفت ایران کیسه دوختن .در هر معامله ۵۰ درصد کارمزد برمیدارن تا خمون غذا در برابر نفت به ایران بدهند .

    • بدون نام

      حالا یه ۹ ماه دیگه صبر کنید شاید این دفعه اروپا کاکل‌زری زایید اونم دوقلو .اونوقت جبران میشه

    • رضا

      چرا اتحادیه از آزمایش موشکی پاکستان هند چین روسیه عربستان نگران نیست

    • بدون نام

      بازم حرف رهبری گوش نکردن این دولتمردان ، ن آمریکا ن اروپا قابل اعتماد نیستن دشمن دشمنه

    • علی

      چرا اروپا تموم نمیکنه این بازی برجام رو؟حق با ما ملت ایرانه.چقدر باید بکشیم از این تحریمها و بازیهای ظالمانشون.

    • بدون نام

      این عربستان بی فرهنگ شتر پرست بمب میریزه تو سر یمن موشک درست میکنه تو کار هسته ای هم هست واز همه بدتر تمام شاخه های تروریستی از عربستان سر چشمه می گیرد تو روز روشن روزنامه نگار را قطعه قطعه می کند کسی صداش در نمیاد تمام اروپا از این عربستان حمایت می کنند اما ایران که کاری با اینها نداره سلاح بازدارنده دفاعی درست می کنه هزار تا مخالف پیدا میشه مسئولین باید انقدر باهوش باشند تا انها را سر جای خودشان بنشانند وکسی حق دخالت داخل امور ات ایران را نداشته باشد با برنامه وروشنفکرانه حرکت کنید

    • بدون نام

      آنقدر نگران باشند تاازشدت نگرانی بمیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج