۸۲۸۳۲۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

ترامپ سد راه نویسندگان آمریکایی به ایران شد

مدیر عامل موسسه خانه کتاب با انتقاد از دخالت سیاست در امور فرهنگی کشور آمریکا، گفت: برگزیدگان آمریکایی سی‌وششمین دوره جایزه کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم همکاری دولت ترامپ ،نمی‌توانند در مراسم اختتامیه این جایزه حضور داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر عامل موسسه خانه کتاب با انتقاد از دخالت سیاست در امور فرهنگی کشور آمریکا، گفت: برگزیدگان آمریکایی سی‌وششمین دوره جایزه کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم همکاری دولت ترامپ ،نمی‌توانند در مراسم اختتامیه این جایزه حضور داشته باشند.

نیکنام حسینی‌پور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار درباره مهمانان خارجی جایزه کتاب سال گفت: ۹ مهمان خارجی از کشورهای مختلف در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران دعوت شدند اما سه تن از این مهمانان به دلیل مشکلات پیش آمده بین دولت و کنگره آمریکا نمی‌توانند در مراسم اختتامیه این جایزه حضور داشته باشند.

وی افزود: طبق اطلاعات ما در دانشگاه محل کار این مهمانان یک مرکز حقوقی وجود دارد که افراد باید با حضور در آن فرم مشخصی را پر کنند اما چون دولت نیمه‌تعطیل است و کارمندان حضور ندارند این کار به تاخیر افتاد.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: همچنین برای خروج آن‌ها از کشور، وزارت مالیات آمریکا هم باید اطلاعات آن را تایید کند اما همان‌طور که گفتم به دلیل اختلافات دولت و کنگره این کار انجام نشده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه تمام اقدامات لازم برای حضور این سه‌نفر انجام و حتی بلیت هواپیما نیز برای آنها خریداری شده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد اختلافات داخلی آمریکا در حوزه فرهنگ نیز تسری پیدا کرده و معقتدم رسانه‌های مستقل جهان می‌توانند روی این موضوع تاثیر بگذارند.

حسینی‌پور با انتقاد از دخالت سیاست در امور فرهنگی کشور آمریکا، گفت: حوزه فرهنگ، مرزهای جغرافیایی را نمی‌شناسد و مشکلات داخلی یک کشور یا یک رئیس‌جمهوری نباید روی برنامه‌های بین‌المللی در حوزه فرهنگ تاثیر بگذارد.

وی درباره سرنوشت این جایزه در سه حوزه مورد نظر، توضیح داد: متاسفانه مطابق با پروتکل‌های موجود امکان اعلام و ارسال جوایز برای این سه نفر وجود ندارد و کتاب سال در این سه حوزه برگزیده‌ای نخواهد داشت.

حسینی‌پور افزود: از آنجایی که فرصتی برای بازنگری در نتایج داوری‌ها وجود ندارد، امکان اینکه نفرات دیگری را جایگزین برگزیدگان کنیم، نیست. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه میهمانان شهروند آمریکایی هستند، از آینده می‌ترسند زیرا آقای ترامپ مردی پیش‌بینی‌ناپذیر و تصمیمات او نیز همین رویه را دارد.

حسینی پور در عین حال یادآور شد: ازبین سه برگزیده آمریکایی که قرار بود برای حضور در جایزه کتاب سال به ایران بیایند، یک نفر لبنانی‌تبار و یک نفر دیگر روسی‌تبار هستند که در آمریکا زندگی می‌کنند.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب اظهار داشت: موریس پومرنتس، نویسنده کتاب «سحر حلال؛ زندگی و رسائل صاحب بن عباد»، جورج آرتشر نویسنده کتاب «مکانی در میان دو مکان؛ مفهموم قرآنی عالم برزخ»، حسین‌علی عبدالساتر نویسنده کتاب «آموزه‌های شیعی، کلام معتزلی» و یوسف کیزویت «عرفای آندل: ابن برجان و تفکر اسلامی در سده دوازدهم» برگزیدگان آمریکایی هستند که به دلیل تعطیلی دولت آمریکا، فرصت حضور در ایران را نیافته‌اند.

** جایزه کتاب سال در یک نگاه

سی‌وششمین دوره جایزه کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار می‌شود.

آثار ارسالی به سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶ منتشر شده باشند و جزو کتاب‌های کمک درسی و افست نباشند. علاوه بر این، کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد.

کتاب‌های داستان بزرگسال، نقد ادبی (تالیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و کودک و نوجوان، به دلیل همپوشانی با جایزه جلال آل‌احمد و جایزه شعر فجر در کتاب سال بررسی نمی‌شود.

تنها آثاری در این جایزه داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای جایزه تکمیل و به‌همراه دو نسخه از کتاب ارسال کند.

همچنین ارسال لوح فشرده متن اصلی آثار ترجمه‌شده الزامی است و آثار دریافت‌شده بازگردانده نخواهند شد.

دبیرخانه جایزه کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران در موسسه خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است. بیشترین فعالیت و کار نیز توسط موسسه خانه کتاب به مدیر عاملی نیکنام حسینی پور و دیگر دست اندرکاران این موسسه و همچنین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد بزرگ فرهنگی انجام شده است.

این مراسم فردا با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما که میگید آمریکا اخهِ.حالا چرا ازشون کارشناس دعوت میکنید.حتی با هزینه خودتون هم بلیط خریدید‌.آمریکا ک عددی نیست.بهتره از افغانستان و عراق و کونگو کارشناس دعوت کنید کشورای دوست و برادر هم هستن

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا و همه طرفدارهای بی وجودش.

    • بدون نام

      ترامپ دیگه شورش رو درآورده
      باید هرچه سریعتر ترتیب این مردک رو بدهند بره پی کارش

    • شهریار

      این امریکاییها حداکثر جرئتشون اینه که مسایل سیاسیو با فرهنگی قاطی کنن، بیان از ما یاد بگیرن که مسایل سیاسیو با چیزایی قاطی میکنیم که عقل جن هم بهشون نمیرسه!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج