۸۲۸۳۷۴
۷۹ نظر
۵۴۱۱
۷۹ نظر
۵۴۱۱
پ

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

تمدن‌های بسیاری در طول تاریخ وجود داشته اند که سرگذشت آن‌ها همیشه باعث تعجب مورخان بوده است، اما در این مقاله سعی کرده ایم که بیشتر تمدن‌های شناخته شده‌تر را در این زمینه مورد بررسی و تحلیل مختصر قرار دهیم. در اینجا لیستی از ۱۰ تمدن وحشتاک تاریخ جهان را مشاهده خواهید کرد.

برترین ها - ترجمه از سید هادی هادیان: تمدن های بسیاری در طول تاریخ وجود داشته اند که سرگذشت آنها همیشه باعث تعجب مورخان بوده است، اما در این مقاله سعی کرده ایم که بیشتر تمدن های شناخته شده تر را در این زمینه مورد بررسی و تحلیل مختصر قرار دهیم. در اینجا لیستی از ۱۰ تمدن وحشتاک تاریخ جهان را مشاهده خواهید کرد.

1 - اسپارتان ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

تمدن اسپارتا کاملا متفاوت از دیگر تمدن های یونان باستان است. واژه ای که ما هم اکنون با نام «اسپارتان» می شناسیم، توصیف بسیار ساده ای از این تمدن دارد. در تمدن اسپارتا کودکان بیشتر از اینکه فرزندان والدین خود باشند، فرزندان دولت بودند. آنها همچون سربازانی قوی وفادار به دولت بودند. بر خلاف تصاویری که در فیلم هالیوودی «300» از این سربازها دیده ایم، اسپارتان ها بسیار خشن بوده اند. فقط برای درک قسمتی از فرهنگ آنها، به این نکته اشاره میکنیم که هر مرد اسپارتان تنها به عنوان یک سرباز به حساب می آمد نه چیز دیگر. در حقیقت هر کار دیگری توسط بردگان انجام میشد و مردان اسپارتانی فقط وظیفه جنگاوری داشتند. آنها تا زمانی که در سن 60 سالگی بازنشسته شوند، به صورت مداوم می جنگیدند. در واقع آنها برای رسیدن به نقطه اوج افتخارات یک اسپارتان، باید این سرنوشت را می پذیرفتند. یا هنگامی که آنها جان خود را در طول جنگ از دست می دادند، در میان قبیله خود به سربلندی می رسیدند. در آن زمان تنها کسانی که در نبردها کشته می شدند، قبر خود را از قبل مشخص می کردند تا برای بازماندگان خود نشان افتخاری به حساب آید. جالب اینکه اگر کسی در طول نبرد سپر خود را از دست می داد، مجازات او اعدام بود؛ هر چند که آن سرباز فرصت داشت برای نجات جانش، سپر گم شده را پیدا کند.

۲ - مائوری ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

مائوری ها در اصل مردمان بومی منطقه نیوزلند هستند. این تمدن تا قرن هجدهم میلادی از اولین مهاجران نیوزیلند، به صورت میهمانانی ناخواسته میزبانی کردند. مائوری ها معتقد بودند که خوردن جسم دشمنان، آنها را قوی تر کرده و مهارت های رزمی شان بهبود پیدا می کند. نکته جالب اینکه مائوری های باستان به آدم خواری در طول جنگ ها شهرت عجیبی داشتند. به عنوان نمونه در اکتبر سال ۱۸۰۹ یک کشتی اروپایی توسط یک گروه بزرگ از جنگجویان مائوری مورد حمله قرار گرفت. این قبیله به انتقام از بدرفتاری مهاجران با پسر رئیس یکی از قبایل، بیش از ۶۶ نفر سرنشینان این کشتی را به قتل رساندند و جنازه قربانیان را به ساحل آورده و نوش جان کردند! البته بعضی از بازماندگان با خوش شانسی توانستند در یک نقطه از کشتی پنهان شده و در عین حال شاهد این قتل عام فجیع انسانی باشند.

3 - وایکینگ ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

وایکینگ ها از اواخر قرن هشتم تا اواسط قرن نوزدهم، در نزدیکی منطقه دریای شمالی زندگی میکردند که دائما در حال حمله، معامله، کاوش یا مصالحه با مناطق وسیعی از اروپا، آسیا و جزایر اقیانوس اطلس بودند. آنها به جنگجویانی دلیر معروف بودند که از نبرد با هیچ یک از قبایل دیگر نمی ترسیدند. وایکینگ ها قدرت فیزیکی بی نظیری در ارتباط با مهارت های خود در میدان نبرد داشتند و در استفاده از سلاح های متنوع مانند نیزه و شمشیر توانایی بالایی داشتند. شاید آنها تنها تمدنی بودند که مذهب را به صورت مستقیم در جنگ های خود دخالت می دادند. وایکینگها به شدت اعتقاد داشتند که همه مردم در این زندگی هدفی مشترک دارند و باید برای رسیدن به آن هدف تا سرحد مرگ مبارزه کنند. حتی برای رسیدن به اهدافشان، تمام افراد جامعه را مانند یک سرباز در میدان نبرد به حساب می آوردند.

۴ - کومانچی ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

از لحاظ تاریخی، واژه آپاچی (Apache) برای قبایل کومانچی (Comanche) یا همان سرخ پوستان منطقه آمریکای شمالی استفاده شده است. در واقع قلمرو تاریخی قبیله کومانچی ها در نزدیکی نیومکزیکو، جنوب شرقی کلرادو، جنوب غربی کانزاس، غرب اوکلاهما و بیشتر شمال غرب تگزاس واقع در ایالت متحده آمریکا شناخته می شود. به دلیل مهارت های بی نظیر آنها در میدان نبرد، کومانچی ها در منطقه آمریکا با نام نینجا شناخته می شوند . آنها مانند بیشتر بومیان آمریکایی برای دفاع از سرزمینشان، از در اختیار قرار دادن سرمایه و نیروی انسانی خود به دشمنان مهاجران خودداری کردند. کومانچی ها برای ساخت سلاح خود از استخوان انسان های مرده استفاده می کردند و در ساخت این سلاح نیز مهارت ویژه ای داشتنتد. یکی از شیوه های نبرد آنها به صورتی بود که در پشت دشمنان پنهان شوند و بدون اینکه دشمن متوجه شود، گلوی آنها را با این سلاح پاره کنند . همچنین این جنگجویان از بهترین مبارزانی بودند که در استفاده از چاقو و تبر مهارت بالایی داشتند. این قبیله به تنهایی منطقه جنوب غربی ایالات متحده را اشغال کرد و حتی ارتش آنها را در هم کوبید. این ویژگی جنگاوری در این قبیله به صورت نسل به نسل ادامه پیدا می کرد و حتی به کودکان خود نیز هنر رزم را می آموختند. یکی از نکات جالب در مورد کومانچی ها این است که معمولا آنها پوست قربانیان خود را از می کندند!

5 - امپراتوری روم

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

امپراتوری روم در حال حاضر بیشتر منطقه اروپای غربی در نظر گرفته می شود. این امپراتوری توسط ارتش روم فتح شد و شیوه زندگی مخصوصی توسط آنان در این منطقه رواج یافت. کشورهای اصلی فتح شده عبارت اند از انگلستان و ولز(منطقه بریتانیا) ، اسپانیا ، فرانسه (منطقه گالیم یا گالیا)، یونان، خاورمیانه (منطقه یهودا) و منطقه ساحلی شمال آفریقا. در حالی که روم احتمالا بزرگترین امپراتوری تاریخ به شمار می آید، شما فقط می توانید بخش کوچکی از از ترس و وحشت این تمدن را تصور کنید. مجرمان، بردگان و دیگر زندانیان مجبور بودند برای رهایی خود با یکدیگر در جنگهای گلادیاتوری درگیر شوند. مسیحیان در سال 64 میلادی ابتدا و به طرز وحشیانه ای تحت آزار و اذیت این تمدن ستمگر قرار گرفتند. در آن زمان رهبری امپراتوری به عهده نرون، یکی از منفورترین پادشاهان در طول تاریخ بود. بعضی از مسیحی ها توسط سگها تکه تکه شدند، بعضی دیگر به عنوان مشعل های انسانی سوزانده شدند. حتی بعضی کشاورزان از گرگها برای جلوگیری از هجوم دشمنان به گاوهای خود استفاده می کردند.

در ابتدا این تمدن در پوشش پادشاهان الهی به سرزمین روم حکومت کردند. سپس قبل از تبدیل شدن به یک امپراتوری، یک جمهوری را پدید آوردند (شاید بزرگترین جمهوری دوره خود) و در نهایت به بزرگترین امپراطوری در تمام طول تاریخ تبدیل شدند که این اتفاق یکی از رویدادهای ماندگار تاریخ است. امپراتوری روم و یا رم باستان، همراه با یک نظام عالی و نظام اداری، یکی از طولانی ترین تمدن های طول تاریخ است. حکومت روم باستان از زمان تأسیس تا سقوط امپراتوری بیزانس، 2،214 سال به طول انجامید!

۶ - آلمان نازی

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

آلمان نازی یا رایش سوم که به‌طور رسمی رایش آلمان و بعد از آن به عنوان رایش آلمان بزرگ خوانده میشد به حکومت آلمان در دوران بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ گفته میشود که دولت آدولف هیتلر تا سال ۱۹۴۵ میلادی در آن کشور در رأس حکومت بود. در این دوران، کشور آلمان تحت حکومت حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان به رهبری آدولف هیتلر بود تا زمانی که آنها توسط نیروهای متفقین در ماه مه سال ۱۹۴۵ نابود شدند. گرچه این تمدن بسیار کوتاه بود ولی قدرت فوق العاده ای داشت و به شدت جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. در طول حیات این تمدن حداقل هشت میلیون نفر در جریان واقعه هولوکاست کشته شده اند و آلمان نازی جنگ جهانی دوم را به عنوان یکی از بدترین جنگ های تاریخ شروع کرده است. علامت معروف صلیب شکسته نازی ها احتمالا یکی از نمادهای نفرت انگیز شناخته شده در جهان است. قلمرو آلمان نازی حدود ۲۶۸،۸۲۹ مایل مربع زمین داشت و آدولف هیتلر یکی از بانفوذترین افراد در این تمدن به حساب می آمد. او یکی از رهبرانی بود که در وحشتناک بودن این حکومت نقش به سزایی داشت.

7 - مغول ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

امپراطوری مغول در قرن های 13 و 14 میلادی وجود داشت و بزرگترین امپراطوری سرزمین های مجاور در تاریخ بشر بود. امپراطوری مغول از اتحاد قبایل مغول و ترکمندی مغولستان تحت رهبری چنگیزخان ظهور کرد.

در حقیقت مغول ها به عنوان بربری و وحشی ها در نظر گرفته می شدند. آنها بر منطقه وسیعی از اروپا و آسیا غلبه کردند و که یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی در تاریخ حکومت چنگیزخان بودند. آنها در استفاده از تیر و کمان در حال اسب‌سواری مهارت بالایی داشتند. جالب این که حتی در آن تاریخ، تیرهایی که از کمان های انها رها میشد خاصت کامپوزیتی داشتند و میتوانسته از زره دشمنانشان عبور کند. مغول ها با اقتدار خود توانستنه بودند دومین امپراتوری زمان خود پس از امپراتوری بریتانیا باشند. تمام این اتفاقات از زمانی شروع شد که چنگیز خان به جوانان سرزمین خود قول داد تا جهان را به پای خود در بیاورد. او در نهایت تقریبا توانست این کار را انجام دهد.

در طی حمله به هندوستان، آنها هرم هایی از جنس سر قطع شده انسان ها ساخته بودند و در مقابل دیوارهای شهر دهلی قرار دادند. مغول ها مانند سلت ها وسایلی را برای جدا کردن سر انسان ها در اختیار داشتند. در واقع آنها دوست داشتند باقی مانده اعضای بدن انسان های مرده را به کار گیرند و از آنها برای مقابه با دشمنان خود استفاده کنند. یکی از شیوه های عجیب نبرد آنها، پرتاب کردن اجساد مردگان به سمت دشمنان است، در حالی که این جنازه ها به بیماری های عفونی مبتلا شده بودند. این تمدن وحشتناک به هیچ انسان بی دفاعی حتی زنان باردار رحم نمیکردند. جنایت هایی که در اینجا از گفتن آنها معذوریم.

۸ - اتحاد جماهیر شوروی

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

تمدن کمونیسم مسئول مرگ میلیونها انسان است؛ حتی بیشتر از آلمان نازی! کمونیست هایی مانند استالین، مائو زدونگ، پلی پوت، نیکولا چاوسسکو و دیگرانی که میلیون ها نفر را کشته اند. اما دلایل بی شمار دیگری وجود دارد که اتحاد جماهیر شوروی را به عنوان یکی بدترین ها در این لیست جا داده است. به عنوان مثال استالین به تنهایی دلیل مرگ ۱۰-۶۰ میلیون انسان بود. حتما اطلاع دارید که اتحاد جماهیر شوروی احتمالا یکی از بزرگترین دشمنان ایالات متحده آمریکا بوده است. زندگی تحت فرمان رهبرانی نظیر استالین در منطقه روسیه، همیشه به عنوان یکی از وحشتناک ترین روش های زندگی این تمدن در طول تاریخ شناخته میشود. جایی که حتی خود آلمانی با اینکه حکومت نازی را سرشار از ترس قلمداد می کردند ولی در مقایسه با امپراتوری اتحاد جماهیر شوروی احساس امنیت می کردند.

9 - سلت ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

سلت ها مردمانی بودند که سرزمین های اشغالی را از جزایر بریتانیا تا مناطق گالاتا را تحت تصرف خود دراوردند. همچنین آنها با سایر تمدن های همسایه خود معاملات فراوانی داشتند . شهرت بزرگ سلت ها از شکارهای معروف آنها سرچشمه میگیرد به طوری که سر قربانیان خود را جلوی درب خانه خود آویزان می کردند! جنگویان سلت ظاهر و صدای ترسناکی داشتند. به هنگام جنگ به صورت برهنه به میدان نبرد می‌رفتند. آنها سر دشمنانی را که در نبرد کشته شده اند قطع می کردند و آنها را به گردن اسب های خود می آویختند. آنها دست های خون آلود خود را که در طی نبردهایشان زخمی شده بود، بعد جنگ ها به نشانه پیروزی بالا می بردند و آواز می خواندند. برخی از مورخان معتقند که جنگجویان سلت در هنگام نبرد، با ناخن های خود خون دشمنان را ریخته و رنگ سرخ روی دست انها حاصل همان خون ها است! آنها روغن مایل به رنگ سرمه‌ای را بر قفسه سینه بدن دشمنان سرشناس خود آغشته میکردند که از دیگران متمایز شوند و آنها را به غریبه ها نشان می دادند. گفته میشود که مردم این تمدن اعتقاد زیادی به این کار داشته اند و به اصطلاح این عمل را نوعی احترام به اجداد و بزرگان خود قلمداد می کردند.

۱۰ - آزتک ها

با ۱۰ تمدن وحشتناک تاریخ جهان آشنا شوید

مردم آزتک برخی از قوم های مرکزی مکزیک، به ویژه آن دسته از گروه هایی بودند که به زبان ناهوتل سخن می گفتند و از قرن چهاردهم تا سیزدهم میلادی، قسمت عمده ای از تمدن مایا ( Mesoamerica ) را تشکیل می دادند.

در دهه ۱۳۰۰ بود که آزتک ها اعتقادات عجیب دینی خود را آغاز كردند و با قربانی کردن انسان ها وارد دوران طلایی خود شدند. آنها معتقد بودند که بعد از گذشت ۵۰ سال، جهان به پایان خواهد رسید مگر اینکه خدایان به اندازه کافی قوی باشند. و اعتقاد داشتند بهترین راه برای تسكین خدایان، جریان دائمی قربانی كردن انسان است. سالانه حدود ۲۰۰۰۰ نفر کشته شدند تا خدای خورشید را خشنود کنند! در این فاجعه تاریخی، قلب قربانی را از بدنش خارج میکردند و گاهی قسمت های دیگری از اعضای داخلی بدن استخراج میشد.

وحشتناک تر از این موضوع، فاجعه ای بود که در هنگام مراسم نزول باران و برای خشنودی خدای باران اتفاق می افتاد. آزتک ها کودکان را به شکل وحشیانه ای به قتل می رساندند تا از شدت اشک جاری شده از چشمان آنها، از آسمان باران فرود آید!

آنها برای خشنودی خدای آتش از زوج های جوانی استفاده می کردند که به تازگی ادواج کرده بودند.

درست حدس زدید؛ آتش زدن!

بعد از آتش زدن آن زوج بیچاره، درست قبل از آنکه از شد سوختگی تبدیل به خاکستر شوند، بدن آنها را از آتش خارج میکنند. در حالی که جنازه سوخته آنها دود وسیعی ایجاد کرده، قلب آنها را خارج می کنند و بدین ترتیب مراتب احترام خود را به خدای آتش ابراز می کنند.

گفته می شود در یک کلیسای متعلق به الهه ذرت (خدای حاصلخیزی و کشاورزی) ، یک رقصنده باکره، ۲۴ ساعته رقصیده و سپس کشته شده. پس از مرگ پوست او از بدنش جدا و به خدای کلیسا هدیه شده است. عجیب ترین اتفاق میان آزتک ها در مراسم عروسی پادشاه آوهیتسوتل اتفاق افتاد که حدود ۸۰،۰۰۰ زندانی برای خشنودی خدایان قتل عام شدند.

منبع: wonderslist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      پس اعراب بیابان گرد چی؟؟ مگه از اونا وحشی ترم داریم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیه به اجدادت کاری داشتن؟حاصل اونایی ؟

      • بدون نام

        در حمله اعراب به ایران که تعداد کشته ها خیلی کم بود

      • بدون نام

        دقیقا. ، آنها هم مثل داعش بودن شاید هم بدتر از داعشی ها

      • amir

        are darim khodet alan ki biaban garde ma ya araba?

      • بدون نام

        شماره یک لیست وحشی ها و خونخوارها تعلق داره به اسرائیل

      • بدون نام

        اره واقعا

      • mahsa

        چه زود جنگ قادسیه رو فراموش کردید

    • آزادی

      این داستانها همچنان ادامه دارد به فرق اینکه به جای کشتن ، ملت رو زجر وخار میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره تمدن ونزوئلا هم باید اضافه بشه

      • بدون نام

        همش تقصیر غرب هست . نظام بردگی از بین نرفته الان هم هست فقط شیک تر و امروزی تر شده. همین که اینهمه باید کار کنیم تا بتونیم یه مشت آشغال تحت تاثیر تبلیغات بخریم خودش نظام بردگی جدیده

    • بدون نام

      برترینها غرب ستیزشدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! سفارت این مقاله رو ببینه بودجه سایتتو قطع میکنه سریع پاکش کن بدوووووو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا غرب ستیز شده؟
        اینهمه از شوروی و نازی که منفور غرب هستن بد گفته

      • بدون نام

        بانمك! باهوش! سايبري نمونه! معلومه برترينها بدجور يه جايي تو داره ميسوزونه كه بهش مارك سفارت ميچسبوني. شماها تو ذات اعتقاداتتون مارك زدنه. هروقت از پس كسي برنمياين سريع بهش مارك ميزنين.

      • بدون نام

        جالبه مردمان بومی همه وحشی بودند
        ولی غربی ها که حمله کردن اونجا قتل عام کردن و اونجا رو گرفتن متمدن حساب میشن

    • بهزاد

      سلام چرا تمدن ما ایرانیان را نشان نمی دین؟ باتشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین که تمدن وحشی مغول رو نشون داد معلومه خوب تور و سوزونده!نواده چنکیز خان

      • بدون نام

        نوشته وحشی ترین ها
        دوست داری ما هم بریم تو لیست

      • بدون نام

        بهزاد تمدن ایران وحشی بود؟؟؟؟؟؟؟
        وقت کردی خواستی درباره سرزمینت بدونی یه سری به کتابای تاریخی بزن

      • بی نام

        زیبا گفتی 12.32

      • mahsa

        باز تو حرف زدی؟

      • بدون نام

        شاید منظور بهزاد ایران الان هست

      • بدون نام

        تاریخ فاتحان نوشتند

      • چارشنبه

        امپراتوری بزرگ مغول باعث افتخار ماست

      • مملی

        نشونش بده

      • بدون نام

        اصلا کلمه تمدن با ایران ایرانی معنی پیدا کرده ما هر جا رفتیم حافظ صلح آرامش دوستی بودیم
        اونی که امروز آمریکا ادعاشو داره 3000 ساله دارین انجامش میدیم

      • بدون نام

        از حمله غرها بگه به اذربایجان و قتل و عام مردم فارس ساکن اذربایجان؟

      • محمد

        منظورت ایران باستان یا ایران امروز؟

      • بدون نام

        ما ایرانیان هه مگه تو ایرانی هستی تو بجا مانده مغول ها واعرابی

    • علی قاسمی

      11 امی هم همونیه که هممون میدونیم ولی اسمشو نمیشه آورد.

      پاسخ ها

      • من

        این اسمشو نبر عین جاهلیت تمدن نیست که

      • حمید زرتشت

        دمت گرم علی

      • بدون نام

        تمدن اسلامی اوج شکوه و فرهنگ و دانش و اخلاق بوده و اینها دروغ و تهمت هایی که توسط غرب بهش زده شده

    • بدون نام

      رتبه بندی درست نیست مغول ها باید اول باشند
      فقط در حمله به ایران ابرشهرهای تمدن اسلامی یعنی ری و نیشابور توسط مغول ها با خاک یکسان شد در حالی که به نوشته مورخین هر کدام نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت داشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهرهای مرو و بلخ هم از صحنه روزگار محو شدند

      • بدون نام

        ویرانی های حمله مغول باعث افول تمدن اسلامی و شروع پیشرفت اروپا شد
        در حالی که چنگیزخان داشت برای حمله به اروپا آماده میشد اروپا شانس اورد و چنگیز مرد و حمله به اروپا کنسل شد

    • بدون نام

      در شماره 5 گفتید امپراتوری روم بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر محسوب میشه که البته غلطه . از لحاظ وسعت امپراتوری بریتانیا و مغول بزرگترین به شمار می رن و از لحاظ جمعیت امپراتوری هخامنشیان که بر نصف جمعیت جهان باستان حکومت می کردن .

    • بدون نام

      این جهل انسانها رو نشون میده که با این جهل دست به جنایاتی میزنند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اگر هیتلر پیروز میشد الان دنیای بهتری داشتیم

    • بدون نام

      ایران چند سال آینده هم اضافه کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالله چن سال آینده وضع اینطوری نیست

      • بدون نام

        ایران 1414
        قطعا تا اون موقع اسراییل نابود شده و خاورمیانه تحت سلطه ما خواهد بود

      • بدون نام

        همین الان هم غرب از ما یه چهره وحشتناک ساخته

      • بدون نام

        مردم اسراییل از ترس ما خواب و خوراک ندارن و دارن به اروپا و امریکا مهاجرت میکنن

      • بدون نام

        ۱۵:۰۲
        چی میزنی تورو خدا بگو ما هم بزنیم

    • بدون نام

      و امریکای جنایتکار که 2 بمب اتم ریخت رو سر ژاپن

      پاسخ ها

      • mahsa

        خنگول جان گفت تمدن. میفهمی؟؟

      • بدون نام

        و استعمار خاورمیانه و تشکیل گروه های تروریستی و ...
        به نظرم کشوری که از تروریست حمایت میکنه هیچ فرقی با مغول ها نمیکنه

      • محمد

        یه مشت غرب پرست تو این سایت بازدید می کنن

      • بدون نام

        مهسا جان خنگول من امریکا هم یه تمدن حساب میشه که مردم به رهبری جرج واشنگتن با آرمان آزادی و آزادی طلبی بنا نهادن

    • MilaD

      جهل جهل و باز هم جهل.
      در زمان آلمان نازی تمام جمعیت یهودی آلمان 1میلیون نفر بود. و با التیماتوم های هیتلر بیشتر از 90 درصد آن یک میلیون مهاجرت کردند. و آن 10درصد باقی مانده هم در ارتش آلمان عضو بوده و برای کشورشان یعنی آلمان جنگیدند. الان5، 6 میلیون هولوکاست شد 8 میلیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی پول و رسانه و قدرت در دست یهودی هاست دیگه چه انتظاری میشه داشت

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      عثمانی ها را یادتون رفت
      که ارامنه را قتل عام کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امپراتوری اسلامی عثمانی رو میزاری کنار وحشی های مغول
        اینجوری باشه همه ی حکومت ها رو باید وحشی حساب کنیم

    • ایرانی

      به نظر شما الان2019 کدام تمدن حاضر میتواند جای انها را بگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب معلومه ولی نمیشه گفت
        همون کشوری که بزرگترین تهدید برای دنیا محسوب میشه

      • بدون نام

        ...و کره شمالی

    • بدون نام

      شک ندارم که داستان بی رحمی آزتک ها همه دروغی بیش نیست
      فقط بخاطر توجیح کردن قتل عام قبایل سرخپوست توسط اروپایی ها توسط خودشون گفته شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        چرت نگو کلی از اجساد کودکان قربانی شده در معابدشون به دست اومده

      • بدون نام

        بیچاره سرخپوست ها
        آخه بگو شما غربی بلند شدید رفتید سرزمین اونها تجاوز کردید و گرفتید

    • بدون نام

      از این غربی ها وحشی تر پیدا نمیشه 5 قرن همه دنیا رو مستعمره خودشون کردند

    • بدون نام

      مغول ها هر شهری که تسخیر می کردن به زن و مرد و کودک تجاوز میکردن
      یه شعری بود در وصف جلال الدین در کتاب ادبیات مدرسه که یک بیتش رو یادمه:
      اگر امشب زنان و کودکان را ز بیم نام بد در آب ریزم
      چو فردا جنگ بر کامم نگیرد توانم کز ره دریا گریزم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عرب ها هم در ایران همین کار رو کردن

    • بدون نام

      وایکینگ ها مگه واقعی بودن برنامه کودکش رو نشون میداد

    • بدون نام

      قبیل اعراب وحشی ترین قوم تاریخ بوده عمر خطاب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا به اصحاب و یاران گرانقدر پیامبر توهین میکنی

    • بدون نام

      خاک سفید رو جا انداختین نگین هواسش نبود!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ

    • بدون نام

      آزتک ها دیوانه بودن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه

    • بدون نام

      انگلیس و آمریکا رو هم اضافه کن

    • 7

      مغول ها به ایران حمله نمیکردن ما خودمون باعث شدیم خویشاوندان پادشاه خارزم تاجرانی که چنگیز برای داد و ستد وارتباط با ما فرستاده بود را به طمع کالا های انان به قتل رسوندن و وقتی چنگیز عامل این جنایتو از ایران خواست از تحویلش خودداری کردن و به خاطر حرص وطمع چند نفر ایران توسط چنگیز مورد حمله قرار گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره حاکم شهر اترار فامیل خاتون مادر پادشاه بود و خاتون مانع تحویل دادنش شد

    • 7

      مغول ها به ایران حمله نمیکردن ما خودمون باعث شدیم خویشاوندان پادشاه خارزم تاجرانی که چنگیز برای داد و ستد وارتباط با ما فرستاده بود را به طمع کالا های انان به قتل رسوندن و وقتی چنگیز عامل این جنایتو از ایران خواست از تحویلش خودداری کردن و به خاطر حرص وطمع چند نفر ایران توسط چنگیز مورد حمله قرار گرفت

    • بدون نام

      آخه مگه مغول و بریتانیا هم دوره بودن که با هم مقایسه کردی برترینها
      چنگیزخان 5 قرن با ملکه الیزابت فاصله زمانی داشته

    • بدون نام

      انگلیس ها ، اسپانیایی ها ، فرانسوی ها ، بلژیکی ها ، ایتالیایی ها و تمام استعمارگرانی که برای بدست آوردن ثروت مردم سایر ملل دست به نسل کشی و جنایت زدن را فراموش کردی

    • فرهاد

      مرگ بر اسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج