۸۲۸۵۴۴
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

پلیس: افرادِ زباله‌گرد ساماندهی می‌شوند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از ساماندهی افرادِ زباله‌گرد توسط پلیس خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از ساماندهی افرادِ زباله‌گرد توسط پلیس خبر داد.

سرهنگ محمد بخشنده (رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ) درباره طرح پاکسازی مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در این منطقه یک قرار گاه سیار ایجاد کرده است و من نیز به صورت شبانه‌روزی در این مرکز حضور دارم.

وی با اشاره به آمار معتادان متجاهر جمع‌آوری شده از این مناطق یادآور شد: تاکنون ۳۸۵۰ نفر جمع‌آوری شده‌اند و تعدادی از این افراد در مراکز سروش، شفق، اخوان و فشافویه پذیرش شده‌اند. تعدادی از این افراد نیز منع پذیرش هستند و از این تعداد برخی دارای بیماری‌اند و هنوز ارگان‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی پای کار نیامده‌اند، تا این مشکل حل شود، البته بهزیستی اعلام کرده است آمادگی همکاری با ما را دارد، اما یک سری از این افراد که جمع‌آوری شده‌اند، قبل از هر چیز نیاز به درمان دارند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۶۰ خانه پلمپ شده‌اند و در تلاش هستیم تا این مکان‌هایی که به محل و پاتوق معتادان تبدیل شده‌است، برابر قانون توسط سازمان املاک تملیکی مصادره شده یا از صاحبان آنها خریداری شود و تعیین‌تکلیف شده و برگشت به شرایط قبل را نداشته باشیم.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه شهرداری نیز با ما در اجرای این طرح همکاری می‌کند، گفت: باید کار جهادی در خصوص این مناطق صورت گیرد و مانند پلیس که با همکاری مرجع قضایی کار جهادی درباره معتادان متجاهر در این منطقه انجام داد، شهرداری نیز باید کار جهادی انجام دهد. پلیس با حداکثر امکانات و با جدیت برای جمع‌آوری معتادان از این منطقه ورود کرده است و کوتاه هم نیامده و سازمان‌هایی که همکاری نمی‌کنند نیز باید پاسخگوی مردم باشند.

وی درباره حضور پلیس در این مناطق توضیح داد: باید دیگر دستگاه‌ها به میدان آمده و به پلیس کمک کنند، لزومی ندارد، آلونکی که به پاتوق معتادان تبدیل شده است آب و برق و گاز داشته باشد، البته ما در این محل حضور داریم و اجازه نمی‌دهیم این منطقه دوباره به شرایط قبل باز گردد و چنانچه سازمان‌های متولی به کمک پلیس نیایند، قطعا در آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: دو بن‌بست در اینجاست که باید این معابر باز شود. این مناطق جزو طرح‌های تفضیلی شهرداری است و باید در اولویت آن قرار بگیرد. معتقدم پلیس در پاکسازی این مناطق تنهاست، البته برخی از سازمان‌ها مانند شهرداری با ما همکاری دارند، اما باید همانطور که گفتم اقدامات‌شان جهادی باشد.

وی ادامه داد: شهرداری نیز قول داده است که ۵ مرکز را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده تا معتادان متجاهری که دارای کبر سن بوده یا دارای مشکلات و بیماری هستند در آنجا نگهداری و درمان شوند، امیدوارم این اقدامات به زودی انجام شده و مشکلات ما کمتر شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره ساماندهی افراد زباله‌گرد توسط پلیس گفت: افراد زباله‌گرد شامل دو بخش می‌شود، یک بخشی از آنها در مراکز جمع‌آوری زباله مشغولند که از شهرداری مجوز داشته و کارکنان آن نیز دارای اونیفورم مشخص هستند.

وی ادامه داد: پلیس با این افراد زباله‌جمع کن کاری ندارد، بلکه با مراکز غیرمجازی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، برخورد می‌کند این مراکز غیرمجاز یا باید زیر نظر شهرداری رفته و مجوزهای لازم را دریافت کنند یا اینکه پلمب شوند. همچنین افرادی که برای این مراکز غیرمجاز فعالیت می‌کنند، نیز باید ساماندهی شوند ما نمی‌خواهیم کسی را بیکار کنیم، بالاخره افراد از این طریق روزی خود را به دست می آورند. تنها کاری که ما انجام می‌دهیم این است که با همکاری شهرداری این افراد را ساماندهی می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است، پلاک‌ها و گاراژهایی را که در زمینه جمع‌آوری پسماند به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند را شناسایی کرده و و برای آنها پرونده تشکیل دهد، در صورتی که این گاراژها و پلاک‌ها مجوز از شهرداری دریافت کنند با مشکل مواجه نشده و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما برخی از این گاراژها دارای مشکلاتی هستند و در آنجا نیز توزیع مواد و مصرف مواد اتفاق می‌افتد، از همین رو با دستور قضایی پس از بررسی‌های لازم این مکان‌ها نیز پلمب خواهند شد. پلیس با افراد زباله‌گردی که روزی خود و خانواده‌اش را از این طریق تامین می‌کند، کاری ندارد، بلکه فقط می‌خواهد این افراد را ساماندهی کرده تا مشخص شوند و از افرادی که معتاد بوده و خود را زباله جمع‌کن معرفی می‌کنند، اما اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند، تفکیک شوند.

سرهنگ بخشنده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در این طرح در منازلی که خانواده حضور داشت به هیچ عنوان پلمپ صورت نگرفت. در مناطق آلوده‌ای که خانواده در آنجا حضور داشت، تذکر دادیم و طی هماهنگی با مقامات قضایی به آنها تا یک ماه فرصت دادیم تا افرادی که توانایی دارند از این منازل بروند. خانواده‌هایی نیز در این مناطق حضور دارند که به شدت به کمک نیاز دارند و بهزیستی و کمیته امداد نیز باید پای کار آمده و به این خانواده‌ها رسیدگی کنند. ۱۴۸ خانوار را شناسایی کردیم که به شدت و فوری نیاز به کمک کمیته امداد و بهزیستی دارند، این خانواده‌ها به نان شب‌شان محتاج هستند و باید به آنها رسیدگی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای میخوان از آشغال جمع کنا هم پول در بیارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به جایی اینکه برای مردم و معتادان اشتغال ایجاد کنند میخواهند ازشون پول در بیارن چه طوری میگن این محله رو از شهردای اجاره کن هر چی در اوردی نصف شو باید بدهی به دولت یا شهرداری خدایی با این نگاه میخواهید بچهای که دارن نان شب شون رو از این اشغال ها یا زباله ای تفکیکی در بیارن بگیرن اینها چی دارن یک روز هم نمیتونی جایی اینها زندگی کنید خدایی از انقلاب فقط قلاب شو ما دیدیم و برای شماها خوب بوده ولی برای مردم فقیر فقط زجر و بدبختی به ارمغان آوردید

    • شاهین

      بند پایانی گزارش خیلی مهمه من خودم چند سالی ساکن هرندی یا همون دروازه غار بودم واقعا بعضی خانواده ها به نون شب محتاج هستند مخصوصا خانواده هایی که بچه زیر 5 سال دارن واقعا در وضع اسفناکی هستند ، من الان دو ساله که تغییر مکان دادم ولی هنوز هم بعضی شبها خواب اونجا رو میبینم ، بخدا تا زندگی نکنی نمیتونی درک کنی حتی تصور کنی چقدر شرایط سخته ، خدا کمکشون کنه امیدوارم تمام ارگانها با همکاری دولت و شهرادی سر و سامانی بدن به اون محله و فقط خدا کنه مثل دفعه های قبلی بی گناهان تاوان افراد خرده دزد و بیمار رو ندن

    • شاهدوستی

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      قشنگ مسخره کردید

    • بدون نام

      بودجه اضافه دارین مگه بیشترشون اتباع خارجی افغانی بندازین بیرون شغلامونم اشغال کردن وهم بودجه ومنابع شغلامون گرفتن بودجه بالا۲۰۰سال مملکت مردم صرروهزینشون

    • خلیلی قوشچی

      این اخبار فقط بخاطر دهه فجره!!!!!""

    • بدون نام

      باید زباله گردها ساماندهی شده و از آنها مالیات اخذ شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظرم اشغال هارو ببرن یه جای اوناروهم یه جا میشه سامان دهی

      • بدون نام

        احتمالا باید پروانه زباله گردی هم بگیرند و در قبالش پنج میلیون به حساب شهرداری واریز کنند

    • بدون نام

      از وظایف ذاتی پلیس است که فراموش شده بود

    • بدون نام

      یعنی از آنها هم میخواهید مالیات بگیرید یا زوج فردشان کنید

    • بدون نام

      شغل زباله گردی رو هم رسمی کنید بلکه شهرداری ودارایی بتونن ازشون عوارض ومالیات بگیرند

    • بدون نام

      احتمالا میخوان منطقه به منطقه کنند

    • بدون نام

      حدقل به اینها رحم کنید

    • بدون نام

      ساماندهی خوبه با کارت ملی هر کدام دوتا سطل زباله خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج