۸۲۸۶۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

سفر ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری شش میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

خبرگزاری مهر: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری شش میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

علی‌اصغر مونسان ظهر سه‌شنبه در سفری یک‌روزه به استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود یک‌میلیون سایت تاریخی در کشور، اظهار کرد: این مجموعه‌ها به‌صورت دائمی نیاز به نگهداشت و مرمت دارند.

وی با اشاره به وجود اماکن تاریخی در کشور که تاکنون مرمت نشده‌اند، گفت: اعتبار موردنیاز برای مرمت این آثار قابل‌توجه است.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: در حال حاضر حدود دو هزار پروژه مرتبط به مرمت در حوزه میراث فرهنگی در حال اجرا است. باید از ظرفیت‌های خارج از دولت بهره بگیریم.

مونسان بابیان اینکه دولت نمی‌تواند همه مطالبات حوزه گردشگری را دنبال کند، گفت: دولت با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه است.

وی با تأکید بر اینکه حق بهره‌برداری از برخی اماکن تاریخی به مردم و بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: در مشارکت با بخش خصوصی دو هدف مرمت آثار بااعتبار غیردولتی و ایجاد کسب‌وکار در فضاهای تاریخی را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه حمایت‌های دولت از بخش گردشگری زیاد شده است، گفت: دولت برای استانداران تکلیف کرده است که به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مونسان بابیان اینکه کشور به راهکارهای جدید اقتصادی دارد، گفت: اگر می‌خواهیم به نفت متکی نباشیم باید راهکارهای جدید اقتصادی تعریف کنیم. کشور در حال حاضر به اقتصاد مبتنی بر مالیات نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری به توسعه کشور کمک می‌کند، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری شش میلیون گردشگر خارجی به ایران سفرکرده‌اند این در حالی است که سال گذشته پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر به کشور آمدند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به رشد ۵۴ درصدی گردشگری در ایران، گفت: نوسانات قیمت ارز به رشد گردشگری خارجی در ایران کمک کرده است از طرفی بسیاری از پارامترها را ازدست‌داده‌ایم به‌عنوان‌مثال پروازهای مستقیم از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری است که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد.

مونسان در بخش دیگری به رونق گردشگری داخلی، گفت: تبلیغات یکی از موضوعات مهم گردشگری است، رسانه‌های غربی علیه ایران تبلیغ می‌کنند، سازمان میراث فرهنگی تلاش کرده تصویری واقعی از ایران را ارائه کند.

وی به برگزاری اجلاس سازمان جهانی گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: دبیر این اجلاس تصویری خوب از ایران را ارائه کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد: بعد از برگزاری این اجلاس چند سایت مهم حوزه گردشگری ایران را کشوری امن و با پتانسیل بالا برای گردشگری معرفی کردند.

مونسان در خصوص حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی باوجود مشکلات ارزی، گفت: در نمایشگاه گردشگری اسپانیا شرکت کردیم و به لحاظ کمی و کیفی ارتقا بسیار قابل‌ملاحظه ای داشتیم.

وی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در کشور، گفت: توسعه گردشگری به توسعه اشتغال می‌انجامد و این مهم باید در دستور کار همه مسئولان قرار بگیرید.

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری تأکید کرد: استان‌های یزد، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان بیشترین تعداد گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

مونسان ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار و۹۸۰ پروژه در حوزه گردشگری وجود دارد، بخش خصوصی این تعداد پروژه را با ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به سرانجام می‌رساند.

وی تأکید کرد: زمانی که این پروژه‌ها به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دست یابند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره ۱۴ درصدی دریافت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عراقیهایی که می آیند گاو و گوسفند های ایرانی را میخرند و می برند و می خورند و در ایران قحطی گوشت راه انداختند را گردشگر حساب نمیکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گمرگ جلوش بگیره

    • بدون نام

      افتخار نکنید که گردشگر به ایران می آید
      جای تاسف داره
      پول ایران بی ارزش شده
      دلار گران شده
      برای گردشگران خارجی ایران شده حیات خلوت(سفر خیلی خیلی ارزان وباصرفه برای خارجی ها)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظرم اشتغالزاهست و ترکیه باگردشگری پیشرفت کردوگردشگری ایران ،پاک وفرهنگی-مذهبی-پزشکی هست

    • بدون نام

      کی میادایران باین خرابی جرم وجنایت منظورت افغانیاهستن که اونا۲۰ملیون شدن وبودجه ومنابع شغل بالا۲۰۰سال کشورهزینه وضررشون برعکس توریتهاکه سوددارن بااین بیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی

    • یوناس حقی

      9 میلیون گردشکر در سال جاری!!!!!
      آقااااااا
      ما با علی اکبری دعوا کردیم ، درسته دستم شکسته،پام تو گچه، سرم بخیه خورده، الان ICU هستم ، ولی به همه گفتم زدم شما هم بگو زده ، ما هم میگیم اینقدر گردشگر داشتیم ، کجا بودن ، کجا رفتن، چقدر هزینه کردن بماند مثل راز پیش شما .

    • بدون نام

      اروپایی چند نفره؟
      بقیه رو ول کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی باید میومدن نیومدن .الان بااین قیمت ارز ایران بهشته گردشگرهای خارجی است .ازنظر اونها مفته...

      • بدون نام

        از آذربایجان ازمرزآستارا هم خیلی هابه ایران واردمی شونند

    • بدون نام

      امان از مسوولین چاخان اخه اینجا کی می اد

    • بدون نام

      آنقدر دلار گرون شده که یک خارجی با حقوق یک روز خودش می‌تونه یک سال در ایران لاکچری زندگی کنه و حتی اگه بخواد ایرانی ها را شکار کنه

    • ابراهیم

      اااااااه !!!
      کجا میرن واسه گردش ؟!
      ما جرات نمی کنیم از خانه بیرون بیاییم !
      البته بودجه مملکت رو همین ها هم حساب باز کرده !
      راستی یه چیزی ؛ یادتان نره زاینده رود را آب ببندید !!!!

    • ali

      چوپان دروغگو

    • بیکار

      همه افغانی هستند چندتای هم عراقی ایرانی ها درحال فراازکشور خودهستند جایشان راافغانی ها می گیرند

    • کیوان

      چرا که نه ! کله زردا ی اروپایی و امریکایی : مردم همیشه در صحنه جو گیر خارجی پرست میبرندشون خونه خودشون و ناهار و شام مجانی بهشون میدند و بعد هم با هدیه راهیشون میکنند ولایت خودشون ! - عربها ، شامل عراق و سوریه و بقیه : الان که ارزش پولمون شده دوزار ، میاند مفت میخورند و با کمترین هزینه چند ماهی همه جای ایران میچرخند و ....تازه اگه اعمال منشوری مرتکب نشند .... برمیگردند خونه خودشون که نقشه بچینند برای ایام زیارت تا دلاری هزینه ویز ا و سایر ! بگیرند و راهمون بدند ! تجارشونم میاند ایران از گندم و ارد و سیب زمینی و گوشت و سوخت سوبسیدی رو به مفت میبرند به کشور خودشون تا به ریشمون بخندند و اینجا قحطی بشه ! افغانستان : کارگر میفرسته و قاچاقچی سوخت و قاچاقچی سایر ! پاکستان و بنگلادش و هند : سر چهار راه و پشت چراغ قرمز میشه این قبیل از توریستا رو دید ! ..... خداییش شش میلیون هم بیشتر هستند این توریستها !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج