۸۲۸۶۲
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

شیوع بیماری خطرناک‌ تر از ایدز در ایران

رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی؛ تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی؛ تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

"مصطفی اقلیما"، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، در پاسخ به سوالی در مورد این مسئله که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد؛ گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. بیماری که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است.

وی ادامه داد: در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی به سرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.

اقلیما افزود: این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود. البته حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.

این مددکار اجتماعی گفت: بعضی آقایان برای درمان این بیماری لیزر درمانی می‌کنند اما فایده‌ای ندارد و پس از ۱۰ روز تا یک ماه دوباره باز می‌گردد. بعضی از متخصصین طب سنتی هم می‌گویند که شاید سه بار استفاده از داروی نظافت باعث درمان آن شود که این امر از لحاظ علمی ثابت نشده است.

اقلیما ادامه داد: ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته است و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه ۱ تا ۲ نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند. تاکنون شاید حداقل یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده باشند. این بیماری در آستانه اپیدمی شدن است.

وی افزود: باید سریعا از خارج واکسن تهیه شود و مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند، همچنین تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و باید هرچه زود‌تر آموزش و اطلاع رسانی شروع شود. رئیس انجمن علمی مددکاران در آخر گفت: من از وزیر بهداشت استمداد طلب می‌کنم و هشدار می‌دهم که برای این مسئله کاری انجام دهد زیرا در آینده خیلی دیر خواهد شد و دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دایی ابول

      '.گل بود و به سبزه نیز آراسته شد فقط همین و کم داشتیم.

      پاسخ ها

      • علی

        مگه روزی چند مریض میبینی که 10-15 تاش زگیل تناسلیه؟

    • بدون نام

      وزرا کارای مهمتری دارند، جالب مسئولین تو فکر روش های افزایش جمعیت هم هستند با این اوضاع واحوال

    • مجید

      با سلام
      لطفا در مورد خود بیماری توضیحات بیشتری بدید
      آیا فقط در اثر رابطه جنسی به وجود می آیید یا مثل ویروس انتقال پیدا میکنه اگه زن و مردی سالم باشند و رابطه دیگری نداشته باشند باز هم در خطر این بیماری هستتند ممنون میشم توضیحاتی بدید
      با تشکر

    • بهار

      قابل توجه خوابگاهی ها
      من دو ماه پیش که برای دفاع از پایان نامم به خوابگاه رفته بودم، از سرویسای بهداشتی خوابگاه استفاده کردم ، بعد یه هفته یه چیزایی شبیه جوش در ناحیه تناسلی مشاهده کردم که ازش خون میومد، بسیار نگران شدم وقتی تو اینترنت سرچ دادم متوجه شدم که همین زگیل تناسلی هستش، بعد از اینکه از خوابگاه برگشتم تا یه هفته صبر کردم و سعی کردم نظافتو رعایت کنم، بعد یه هفته از بین رفتن و ت حالا خداروشکر اثری ازش دیده نمیشه، کسایی که تو خوابگان کلی مواظب باشن، من هنوزم استرس دارم که نکنه برگرده

      پاسخ ها

      • زن ایرانی

        هرکی گرفتار میشه باید به دکتر مراجعه کنه چون مثل اینکه آنتی بیوتیک های قوی بهش میدن! خوددرمانی خطرناکتره! هر چی میکشیم از اين آقایون پاکو تمیزه !!!!!!!!!!!!!

      • بدون نام

        چرت نگو تنها راه انتقال زگیل ارتباط جنسیه
        الکی بچه های مردم رو نترسون...........

      • بدون نام

        دیگه بهت امیدی نیست میمیری

    • vertex

      دوستان.این بیماری از راه تماس بامنطقه آلوده انتقال پیدا میکنه حتی با دست زدن بهش.اونی که هم ناپدید شده و به نظر تموم شده ویروسش در بدن مخفی می مونه و با اولین رابطه جنسی طرف دیگر هم مبتلا میشود.افرادی ک زن و شوهرن و هردو سالمن خطری تهدیدشون نمیکنه در کل این بیماری از تعدد زوجین انتقال داده میشود و با کاندوم هم قابل انتقال است

    • نغمه

      گفت که به این راحتیا خوب نمیشه نوشته بود که یه بیماری مقاربتیه

    • امید

      این مزخرفات چیه؟ این تنها یک عارضه پوستی رایجه. سرطان کجا بود؟ چه خطری؟ یک میلیونو خودش آمار گرفته؟ از نوع آمارهای احمدی نژادیه ها!!!

      پاسخ ها

      • زن ایرانی

        شازده! وقتی آنتی بیوتیک قوی میدن این میشه عارضه پوستی ؟!؟! تاول دیدی؟ جوشهای چرکی دیدی؟!؟ ندیدی دیگه! من اطرافیانم دچار شده بودن و خبر دارم. اون عفونت اگه باقی بمانه خطرناکه مثل همه عفونتهای بدن! دکتر زنانو زایمان هول میکنه از این بیماری چون قبل و بعده موضوع را از نظر علمی میدونه!

      • بدون نام

        اگه دکتر اقلیما رو میشناختی اینطوری حرف نمی زدی
        کاش همه مثل اون بودن

    • صدیقه

      همه مقصر مردها عوضی
      بیچاره خانومها

      یادنره حموم تیغ یکبار مصرف استفاده کن و آرایشگاه تیغ و قیچی خودت ببر فهمیدی .

      مشکل این کاندوم گرونه !!!!!!!!!
      اگه ارزون بود میخردم

    • مهناز

      آقایون خوب رابطه خطر ناک نداشته باشید بچسبید به زنتون اگه که هم زن ندارین صبر کنید.

    • vertex

      دوستان چرا به سروکله هم میزنید؟
      این بیماری درسته مقاربتی هست اما ازراه دست زدن به نقطه آلوده انتقال پذیرهستش ودراطراف دهان هم به وجود میاد این بیماری باعث سرطان رحم میشه و ناقل تنها مردان نیستن پس قابل توجه اونایی ک گفتن خاک تو سرمردا!!!درضمن باکاندوم قابل انتقاله

    • فرهاد

      با سلام به همه دوستان خوبم
      من به این بیماری سالها مبتلا بودم . زیر نظر یک پزشک خوب و با تجربه با سوزاندن زگیلها درمان شدم . باعث اصلی این نوع ویروس , و رشد آن مجاری تناسلی خانمهاست . برای مبارزه با آن باید بارها وبارها زگیلهارا سوزاند واگر دوباره کوچکترین چیزی دیده شد با سوزاندن مجدد . به نتیجه مثبت برسید

    • فرزانه

      نوش جون هرکسی که درست زندگی نمیکنه و زیر آبی میره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج