جاباما
۸۲۸۸۳۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

بعد از آنفولانزا این اشیا را ضدعفونی کنید!

ویروس آنفولانزا می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید روی سطوح بماند. با ما باشید تا بگوییم برای پیشگیری از انتشار ویروس آنفولانزا چه چیز‌هایی را لازم است تمیز کنید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: ویروس آنفلوآنزا می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید روی سطوح بماند. با ما باشید تا بگوییم برای پیشگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزا چه چیزهایی را لازم است تمیز کنید.

ریموت کنترل

ویروس آنفلوآنزا می‌تواند تا ۲۴ ساعت روی سطوح سخت زنده بماند. بعد از تماس فرد بیمار با ریموت کنترل، هر کسی که به آن دست بزند در معرض ابتلا به این ویروس خواهد بود (حتی ممکن است خودتان دوباره مریض شوید!). از یک دستمال ضدعفونی کننده برای تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون یا هر ریموت دیگری که لمسش کرده‌اید استفاده کنید تا ویروس‌ها را بکُشید و جلوی بیمار شدن دیگران را بگیرید.

بعد از آنفولانزا این اشیا را ضدعفونی کنید!

گوشی تلفن

گوشی موبایل‌تان هر روز باکتریهای زیادی به خود می‌گیرد اما وقتی سرما می‌خورید تقریبا سمی می‌شود! تحقیقات نشان می‌دهد گوشی تلفن می‌تواند انواع پاتوژنها و باکتریهایی را که مریض‌تان می‌کنند با خود حمل کند. اگر عادت دارید موبایل‌تان را مدام دست‌تان بگیرید، وقتی که دچار سرماخوردگی می‌شوید، سلول‌های میکروسکوپی روی آن جا می‌گذارید که هم ممکن است به خودتان برگردد و هم به دیگران سرایت خواهد کرد. هر روز گوشی همراه‌تان را با دستمال ضد عفونی کننده تمیز کنید. اگر کسی در خانه سرما خورده‌ است اجازه ندهید گوشی همراه‌تان را لمس کند. ضمنا تمیز کردن تلفن خانه را نیز فراموش نکنید.

ملافه‌ها و روبالشتی‌ها

وقتی دچار سرماخوردگی می‌شوید ملافه‌ها و روبالشتی‌های‌تان نیز آلوده می‌شوند. ویروس آنفلوآنزا نمی‌تواند روی سطوح نرم به اندازه‌ی سطوح زبر زنده بماند، اما به هر حال تا مدتی دوام می‌آورد. وقتی بعد از چند روز بیماری‌تان را پشت سر می‌گذارید و بهبود پیدا می‌کنید، وقت آن است که رختخواب‌تان را کاملا تمیز کنید و ملافه‌ها و روبالشتی‌ها را در آب داغ (دست کم 140 درجه فارنهایت) شستشو دهید. اگر بالش‌تان قابل شستشو است، آن را نیز بشویید، اما اگر قابل شستشو نیست، چند روز آن را کنار بگذارید تا هر ویروسی که باقیمانده پیش از اینکه دوباره سرتان را روی آن بگذارید نابود شود.

بعد از آنفولانزا این اشیا را ضدعفونی کنید!

پتو

تب و لرز سرماخوردگی و آنفلوآنزا وادارتان می‌کند به چند پتو پناه ببرید و خودتان را در آنها بپیچید تا گرم شوید. پس این پتوها باید بعد از بهبودی‌تان تمیز شوند. باز هم کارشناسان توصیه می‌کنند پتوها را در آب داغ شستشو دهید. گرمای خشک کن نیز کمک می‌کند هر میکروبی که باقی مانده است از بین برود. یک راه دیگر هم این است که پتوها را در کیسه‌ای قرار دهید و۲۴ تا ۴۸ ساعت کناری بگذارید تا ویروس‌های باقیمانده نابود شوند.

مسواک

الان مسواک شما اقامتگاه ویروس‌هاست. ویروس آنفلوآنزا روی مسواک هم مانند هر سطح زبر دیگری می‌تواند تا ۲۴ ساعت زنده بماند (چه برس و چه دسته مسواک). هر چند اکنون نسبت به ویروسی که بیمارتان کرده بود ایمنی پیدا کرده‌اید اما همچنان می‌توانید مانند یک ناقل عمل کرده و یروس‌ها را به دیگران منتقل کنید. می‌توانید مسواک خود را در دهان شویه‌ی ضد عفونی کننده قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. یا اینکه مسواک جدیدی تهیه کنید. مسواک باید تقریبا هر سه ماه یکبار تعویض شود.

دستشویی

وقتی در دستشویی هستید دوروبرتان را نگاه کنید: آنفلوآنزا می‌تواند بستر خطرناکی برای خود در دستشویی شما درست کند. دستمال‌های مصرف شده، ترشحاتی که روی روشویی باقی مانده‌اند و شیرآلاتی که بارها لمس‌شان کرده‌اید و دستگیره‌‌ی در و ... همگی آلوده‌اند. همه چیز را کاملا تمیز کنید و تمام دور ریختنی‌ها را هر چه زودتر دور بیندازید و از محیط خانه دور کنید و سطل دستشویی را نیز خوب بشویید. اتیل الکل (حداقل ۷۰ درصد) در نابودن کردن ویروس آنفلوآنزا بسیار موثر است و انواع زیادی از باکتریها و ویروس‌ها را از بین می‌برد. مایع سفید کننده‌ی رقیق شده نیز تمیز کننده‌ی خوبی است. پاک کننده را روی تمام سطوح اسپری کنید و پس از یک ساعت با دستمال خشک کنید.

بعد از آنفولانزا این اشیا را ضدعفونی کنید!

عروسک

مطمئنا وقتی کودک‌تان بیمار است بیشتر دوست دارد عروسکش را در آغوش بگیرد و احساس آرامش کند. پس باید پس از بهبودی‌اش این عروسک‌ها را تمیز کنید. اگر قابل شستشو هستند آنها را بشویید و با حرارت خشک کنید. اگر هم عروسک‌ها قابل شستشو نیستند چند روز آنها را از دسترس کودک‌تان دور نگه دارید تا میکروب‌ها نابود شوند.

آشپزخانه

آشپزخانه نیز زمینه‌ی مساعدی برای انتشار ویروس آنفلوآنزاست پس باید تمام سطوح آن را تمیز کنید، مخصوصا درها و دستگیره‌ها. دستمال‌های آشپزخانه باید با آب داغ شسته شوند و اسفنج‌ها تعویض شوند. ضمنا تمام ظروفی که فرد بیمار از آنها استفاده کرده باید با آب داغ شستشو داده شود.

بعد از آنفولانزا این اشیا را ضدعفونی کنید!


دستهای‌تان را باز هم بشویید

بی‌چون و چراترین راه انتقال ویروس، لمس سطح آلوده و سپس دست زدن به چشمها و بینی و دهان است. دست‌های شما می‌توانند از هر جایی ویروس بگیرند و وقتی صورت‌تان را لمس می‌کنید انگار بستر مناسبی برای تبدیل این ویروس‌ها به بیماری فراهم می‌کنید. فرقی نمی‌کند خودتان سرما خورده باشید یا از یک فرد سرما خورده مراقبت و پرستاری کنید، به هر حال باید مرتبا دست‌ها را با آب گرم و صابون بشویید. نیازی نیست از مایه دستشویی آنتی باکتریال استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون وقت میگن وسواس داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج