جاباما
۸۲۸۸۴۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

انصاری به مصباح و جنتی: صحیفه امام را بخوانید

روزنامه شرق با مجیدانصاری در باره اهداف انقلاب مصاحبه کرده و در یکی از سوالها به موضع آیت الله مصباح و آیت الله جنتی اشاره کرده است.

روزنامه شرق با مجیدانصاری در باره اهداف انقلاب مصاحبه کرده و در یکی از سوالها به موضع آیت الله مصباح و آیت الله جنتی اشاره کرده است.

انصاری به مصباح و جنتی: صحیفه امام را بخوانید

این پرسش و پاسخ را می خوانید:

آقای جنتی چند روز پیش گفت که «مردم تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند». آقای مصباح‌یزدی نیز چندی‌پیش در بازخوانی اهداف گفت که «برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت می‌دانند؛ اگر این‌گونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی داشت؟» این سخنان در مقابل خوانش شما از اهداف انقلاب قرار دارد. سخنان این دو شخصیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبول داریم که تمام اهداف انقلاب در مسائل اقتصادی خلاصه نمی‌شود اما بی‌تردید یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی رفع فقر بوده است زیرا وجود فقر نشان از وجود بی‌عدالتی است و هیچ‌کس شک ندارد که انقلاب به‌دنبال رفع بی‌عدالتی بود. انقلاب اهداف دیگری مانند آزادی‌های سیاسی و مدنی، استقلال و استقرار ارزش‌های دینی را نیز دنبال می‌کرد اما در کنار تمام اینها حمایت از طبقات محروم نیز به‌شدت مهم قلمداد می‌شد.

پیامبر (ص) می‌فرمایند که فقر به کفر می‌انجامد یا آنکه امیرالمؤمنین (ع) می‌گویند هر کجا ثروت انباشته‌ای دیده شود، در کنارش حقوق تضییع‌شده دیگران وجود دارد.

امام به‌صورت مدام خطاب به مسئولان می‌گفت که درصدد رفع فقر و کمک به محرومان باشید. کسانی که رفع فقر را در زمره اهداف انقلاب نمی‌دانند، جلد 22 صحیفه نور را تورقی کنند تا دریابند که امام تا چه‌ حد بر لزوم رفع فقر تأکید داشت. امام در سال 58 و پیش از هر اقدام دیگری دستور تأسیس جهاد سازندگی را داد تا مشکلات مردم محروم برطرف شود.

اساسا فلسفه نهضت انبیا تحقق عدل و قسط است و در دید مسلمانان، به‌ویژه شیعیان در حکومت امام زمام (عج) برنامه‌های عدالت‌محور به‌گونه‌ای است که فقر ریشه‌کن می‌شود و افراد برای دادن صدقه و زکات مال خود باید شهر به ‌شهر بگردند تا یک فقیر پیدا کنند. به‌جای تحریف اهداف انقلاب بهتر است که در مقابل رانت‌جویی‌ها، فسادطلبی‌ها، اختلاس‌ها، ناکارآمدی‌ها و بی‌برنامگی‌ها ایستاد تا با تحقق اهداف راستین انقلاب، مردم به رفاه دست یابند. روا نیست که بعد از 40 سال هنوز بخشی از مردم زیر خط فقر یا نزدیک به آن باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین بر انصاری

    • بدون نام

      فقط بخشی؟بالای ۸۰درصد مردم زیر خط فقر هستن.آمو یکم بیا تو مردم.

    • بدون نام

      آقای انصاری خود شماهم چند بار باید بخونیدش آخه همش امام تشر به آمریکا میزنه شما و هم‌حزبی‌هاتون حرف از سازش با آمریکا میزنید
      آقای انصاری این فقز و فلاکت ما هم بخاطر شما و هم حزبی‌هاتان هست مگه غیر از اینه که شما و هم حربی‌های پرخور شما همه کاره این مملکت هستن ولی مظلوم نمایی میکنید و‌میگید نه ما هیچ‌کاره هستیم اگر هیچ کاره هستید برای انتخابات دیگر خودتان را انقدر به آب و آتیش نزنید
      ...

      پاسخ ها

      • موسی

        نفست از جای گرمی بلند میشه .

    • بدون نام

      خودت چی خوندیش خودت هم بخون بده همه بخونن هیچکدومتون نخوتدینش خودت اول بخون

    • بدون نام

      اگر خودت خونده بودی میفهمیدی این دولت گند زده و انقدر طرفدارش نبودی

    • بدون نام

      « میزان رای ملت است » رو این اقایون قبول ندارند چه رسد یه دیگر گفته ها !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج