۸۲۸۸۹۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

محصص: پیشنهاد کار با کی‌روش را رد کردم

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در این کمیته هنوز صحبتی درباره سرمربی بعدی تیم ملی نشده است، گفت: پیشنهاد کار با کارلوس کی‌روش را رد کردم.

خبرگزاری مهر: مرتضی محصص تاکید کرد که هنوز در کمیته فنی فدراسیون فوتبال صحبتی از انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال نشده و ممکن است این اتفاق تا دو هفته دیگر رخ بدهد. وی که پیشنهاد حضور در کادر فنی تیم ملی را بعد از جدایی امید نمازی رد کرده بود، همچنین گفت که طرفداری اش از کارلوس کی روش فقط به این خاطر بوده که این مربی کارش را به خوبی انجام می داده است.

* آقای محصص؛ بعد از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی آیا کمیته فنی تصمیمی برای انتخاب جانشین او گرفته است؟

- مرتضی محصص: چیزی که می گویم عین واقعیت است. ما هیچ صحبتی در این ارتباط نکرده ایم و اطلاعاتی هم نداریم. الان هم درگیر حضور ماموران کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هستیم که با آنها در کمپ تیم های ملی جلسه ای خواهیم داشت.

* با این حال بعضی از مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده اند که کمیته فنی هم باید برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی نظراتش را ارائه کند.

- ما تا الان هیچ نظری نداده ایم. به احتمال زیاد تا دو هفته آینده جلسه ای خواهیم داشت و شاید آنجا صحبت کنیم.

* بعد از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی ایران خیلی ها از او انتقاد می کنند. نظر شما که یکی از طرفداران کی روش بودید در این خصوص چیست؟

- تنها چیزی که اهمیت دارد فوتبال کشورمان است. کی روش چه چیزی برای من داشته است که بخواهم از او حمایت کنم؟ باید بگویم زمانی که امید نمازی از تیم ملی جدا شد، کارلوس کی روش از اولین کسی که خواست دستیارش بشود، من بودم. با این حال خودم این پیشنهاد را قبول نکردم. می توانید از مارکار آقاجانیان بپرسید. می دانستم با این شرایط سنی به کار تیم ملی نمی آیم و باید مربیان جوان جلو بیایند. شاید هرکسی جای من بود با سر این پیشنهاد را قبول می کرد. من نمی توانستم به تیم ملی به آن شکل خدمت کنم چون آن انرژی را نداشتم. ضمن اینکه در آن مقطع زمانی جراحی کرده بودم و به سختی راه می رفتم.

اگر من از کی روش طرفداری می کردم به این خاطر بود که او مربی خوب و کاربلدی بود وگرنه نه ما یکدیگر را می دیدیم و نه جلسه ای با هم داشتیم. حالا یک عده از کی روش خوششان نمی آید و از این مربی انتقاد می کنند. زمان ثابت می کند که از جدایی کی روش ما ضرر می کنیم یا کارلوس کی روش. طرفداری از کی روش هیچ سود و منفعتی برای من نداشت. او یک مربی قابل احترام در دنیای فوتبال است و اینطور نیست که مورد تمسخر دیگر کشورها یا تیم ها باشد.

* چرا فدراسیون فوتبال و یا کمیته فنی پیش از جدایی کی روش به فکر انتخاب سرمربی جدید نبود که حالا بعد از رفتنش، این بلاتکلیفی یجاد شود؟

- الان در مقطعی هستیم که زمان داریم. هدف نهایی تیم های ملی حضور در جام ملت های آسیا و جام جهانی است. نمی گویم چهار سال صبر کنیم ولی زمان داریم. باید با دقت جلو برویم. فدراسیون فوتبال هم تصمیمی می گیرد که به خیر و صلاح فوتبال کشورمان خواهد بود.

* ملاک انتخاب مربی بعدی تیم ملی باید چه چیزهایی باشد؟

- باید مربی بزرگی بیاوریم که در درجه اول کارش را بلد باشد. الان بازیکنان بزرگی مثل جهانبخش و آزمون داریم که در لیگ های بزرگی بازی می کنند. متقاعد کردن چنین لژیونرهایی سخت است. باید همه جوانب را در نظر گرفت.

* مطرح شدن اسامی مربیانی مثل زیدان و مورینیو سر و صدای زیادی به پا کرد. آیا فدراسیون فوتبال بحثی در این مورد داشته است؟

- اگر می خواهیم مربی تیم ملی را انتخاب کنیم نباید حتما اسم و رسم داشته باشد. یک مربی باید در درجه اول توانایی برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی با بازیکنان داشته باشد، کار فنی بلد باشد و از شخصیت قوی بهره ببرد. اگر یک مربی این سه فاکتور را نداشته باشد در دنیای فوتبال جایی نخواهد داشت. برقراری ارتباط درست نقش بسیار پررنگی دارد. مربی ای که بلد نباشد صحبت کند و یا خوب حرف های دیگران را بشنود، مربی نیست. من به مربی بعدی تیم ملی خوشبینم. حتما نباید اسم بزرگی داشته باشد. روزها و ماه های گذشته، تمام شده است. باید دنبال یک مربی باشیم که حرفه فوتبال را خوب بداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاقل بودی دیگه وگرنه فقط مث‌فردوسی پور دلار خور باشی با اون دیونه همکاری کنی

    • بدون نام

      خیلی کار زشت کردی حداقل یک چیزی یاد میگرفتی و معلوماتت را ارتقا میدادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج