جاباما
۸۲۸۹۳۹
۵۱۱۳
۵۱۱۳
پ

دوره آموزش تعمیرات تخصصی موبایل برای بانوان

«تعمیر تخصصی موبایل» بازاری نو برای فعالیت زنان ایرانی

در حالی که در تمام دنیا بخش مهمی از نیروی متخصص ساخت بورد‌های الکترونیکی را زنان تشکیل می‌دهند، در ایران تعداد نیروی ماهر در این زمینه انگشت‌شمار است.

اسمبل قطعات حساس رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند و تهیه مدار‌های الکترونیک پیچیده که انبوهی از تراشه‌ها کاری نیازمند «دقت» و «حوصله» است و این دو خصیصه در زنان بیش از مردان وجود دارد.

از این رو است که بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا، برای تولید یا تعمیر قطعات الکترونیکی و برد‌های خود از نیرو‌های متخصص زن بهره می‌گیرند.

با وجود آن که کار در این حرفه سختی‌ها و آسیب‌های بسیاری از مشاغل را ندارد، اما در کشور ما زنان کمتر وارد این حوزه کاری شده‌اند.

بخشی از این فقدان نیروی ماهر تاکنون به دلیل نبود دوره‌های آموزشی برای خانم‌ها بوده است. به همین جهت «موبایل آباد» که به طور تخصصی دوره‌های آموزشی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی‌های تلفن همراه را انجام می‌دهد، تصمیم به برگزاری دوره‌ی آموزش تعمیرات موبایل به طور ویژه برای خانم‌ها گرفته است که بتواند فرصتی برابر برای زنان در این شغل فراهم کند و زنان نیز با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود دوشادوش مردان در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور موثر باشند.

«تعمیر تخصصی موبایل» بازاری نو برای فعالیت زنان ایرانی

دوره آموزشی تعمیرات موبایل که به صورت تئوری و عملی و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم اکنون برای آقایان آغاز شده است، اما قرار است نخستین دوره آموزشی ویژه‌ی خانم‌ها در اویل سال ۱۳۹۸ برپا شود.

هم اکنون از بین ۱۳۰ نمایندگی موبایل آباد در سراسر کشور تنها ۳ خانم دارای مجوز نمایندگی این موسسه هستند که موبایل آباد در نظر دارد با هدف ایجاد فرصت برابر کسب و کار، دوره‌ی آموزشی ویژه زنان را هم برگزار کند.

میلاد محمدیان نایب رئیس هیات مدیره موبایل آباد سه ویژگی زنان را که می‌تواند در بازار تعمیرات موبایل باعث موفقیت بیشتر آنان نسبت به مردان باشد، چنین برشمرد:
الف. - دقت و ظرافت و ریزبینی فوق العاده در حین انجام کار
ب. - صبر و شکیبایی بیشتر نسبت به مردان در فرایند کار
ج- دلسوزی، تعهد و مسوولیت‌پذیری در برابر مشتری و مجموعه

«این سه عامل در همه‌ی مشاغل مهم است، اما در حوزه تعمیرات تخصصی موبایل بخشی ضروری است که می‌تواند بخت موفقیت خانم‌ها را در این کسب و کار حتی از مردان بیشتر کند. به همین جهت موبایل آباد در برنامه توسعه فعالیت خود حساب ویژه‌ای روی خانم‌های علاقه‌مند باز کرده است تا در آینده تعداد نمایندگی‌های خود را در سراسر کشور گسترش دهد.»

از سویی راه اندازی یک کسب و کار تعمیر موبایل، نیاز به بودجه‌ی خیلی بالایی ندارد و در بسیاری از شهر‌های کشور می‌توان با سرمایه‌ای حداکثر ۳۰ - ۴۰ میلیون تومانی یک مغازه‌ی تعمیر موبایل راه اندازی کرد.

گرداندن این کسب و کار هم حداقل به دو نفر نیاز دارد که یکی مسئول ارتباط با مشتری است و دیگری پشت میز کار مشغول تعمیر گوشی‌های مشتریان خواهد شد و در هر دو جایگاه شغلی هم خانم‎‌ها می‌توانند فعالیت کنند.

از سویی یک مزیت شغل تعمیر گوشی همراه، ارائه خدمات در فضای سربسته است و به این جهت فعالان در آن چه مردان و چه زنان دغدغه‌ی شرایط نامساعد آب و هوایی و یا مخاطرات برخی مشاغل دیگر را ندارند و می‌توانند در فضایی ایمن به کسب و کار خود بپردازند.

«یکى از زمینه‌هاى مهم فعالیت موبایل‌آباد تعمیرات تخصصى موبایل است و در نظر داریم در سال آینده بخش بیشتری از نمایندگان موبایل آباد در سراسر کشور از خانم‌ها باشند تا با توجه ظرافت در کار، دلسوزی و تعهد خانم‌ها کیفیت خدمات موبایل آباد نیز به مشتریانش ارتقا یابد.» محمدیان با اشاره به این نکته، افزود: حال که با توجه به شرایط ارزی کشور، هزینه خرید گوشی جدید زیاد شده است، طبیعی است که دارندگان تلفن‌های همراه تعمیر گوشی‌های خود را به خرید گوشی نو گران‌قیمت ترجیح بدهند و از این رو ظرفیت بالایی برای فعالیت تعمیرکاران با دانش و ماهر تلفن همراه در کشور فراهم شده است.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام در دوره تعمیرات موبایل می‌توانند به سایت موبایل آباد به آدرس mobileabad.com مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج