۸۲۹۰۵
۷۵ نظر
۵۰۱۹
۷۵ نظر
۵۰۱۹
پ

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

در این مطلب مروری داریم به جزئیات زندگی روزمره در آمریکا تا خودتان بتوانید با یک حساب سرانگشتی مخارج یک زندگی دانشجویی در این کشور را تخمین بزنید.

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟





روزنامه هفت صبح: در این مطلب مروری داریم به جزئیات زندگی روزمره در آمریکا تا خودتان بتوانید با یک حساب سرانگشتی مخارج یک زندگی دانشجویی در این کشور را تخمین بزنید. هزینه مواد خوراکی در آمریکا بسیار پایین است اما کسانی که بیمه نباشند با مخارج درمانی سنگینی مواجه می شوند.

1- مالیات بر ارزش افزوده

همین ابتدای کار بدانید در آمریکا هر چیزی که می خرید باید حدود هشت درصد هم مالیات روی آن پرداخت کنید. دقیقا مثل مالیات بر ارزش افزوده خودمان که از چند سال پیش اجرایی شد و الان در ایران این رقم شش درصد است.

2- اجاره خانه

مهمترین خرجی که یک دانشجو برای سکونت در آمریکا خواهد داشت هزینه اجاره خانه است. اجاره یک آپارتمان تکخوابه در کلانشهری مثل دالاس به طور متوسط ماهی 700 دلار آب می خورد (همین خانه در ایالت کالیفرنیا بیش از 1000 دلار است) جداگانه باید مبلغی بین 40 تا 80 دلار هم بسته به فصل و میزان مصرف برای هزینه انرژی تان کنار بگذارید. این نکته را فراموش نکنید کهط بق قانون باید خانه تان را بیمه کنید با مبلغی حدود 12 دلار.

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

۳- هزینه های درمانی

هر چقدر هزینه مواد خوراکی در آمریکا پایین است، مخارجی مانند تعمیرات، بیمه خودرو و خدمات درمانی سر به آسمان می ساید. اصلا به همین دلیل است که مردم این کشور به پیشگیری اهمیت می دهند و دائم ورزش می کنند. چون اگر بیمه نباشی، یک سرماخوردگی ساده و تزریق آنتی بیوتیک برای شما حداقل ۱۱۰ دلار آب می خورد. اگر هم کارتان به بستری در بیمارستان بکشد مثلا برای یک جراحی آپاندیس بین ۲ تا ۳ هزار دلار باید خرج کنید. البته آنجا بیمه ها کمک هزینه های جانانه ای (حدود ۸۰ درصد) به بیماران می دهند، برخلاف ایران که بیمه ها فقط ۳۰ درصد هزینه های درمانی را پوشش می دهند.

۴- مواد خوراکی

الف) شیر: ساکنان ایالت های مختلف آمریکا برای تهیه مواد خوراکی ارزان قیمت مشکلی ندارند. مثلا یک گالن شیر (۳.۷۸ لیتر یا همان چهار لیتری خودمان) بین ۲.۵ تا ۳ دلار قیمت دارد. در ایران یک لیتر شیر پر چرب بین ۱۵۰۰ تا دو هزار تومان قیمت دارد.

ب) تخم مرغ: یک شانه تخم مرغ که در آمریکا حدود سه دلار قیمت دارد یا اگر هوس تخم مرغ رسمی کرده باشید یک بسته دوازده تایی حدود ۴.۵ دلار خرج برمی دارد.

ج) روغن و کره: کره که در یک سال اخیر در ایران کلی خبرساز شده و بارها دچار نوسانات قیمتی شده در آمریکا چندان قیمت بالایی ندارد؛ هر پوند آن (معادل ۴۵۴ گرم) سه دلار قیمت دارد. نیم پوند پنیر درجه یک خامه ای هم ۲.۳۸ دلار و یک گالن روغن مایع هم حدود ۹ دلار قیمت دارد. شکر که یکی از اقلام اصلی محسوب می شود هر کیلوی آن کمتر از یک دلار برچسب قیمت می خورد.

د) گوشت و برنج: قیمت گوشت در آمریکا با میوه و سبزیجات فاصله چشمگیری دارد. گوشت درجه یک گاو کیلویی ۱۰ دلار، گوشت چرخ کرده ۱۱ دلار و سینه مرغ آماده ۴.۵ دلار قیمت دارد. برنج در سبد غذایی کشورهای غربی هرگز جایگاه ثابتی ندارد اما به هر حال برنج هندی تا مرزهای ایالات متحده هم پیش رفته و هر گونی ۴.۵ کیلویی آن از ۱۰ تا ۱۳ دلار قیمت دارد.

۵- تلویزیون و اینترنت

لابد می دانید که در آمریکا برای تماشای کانال های تلویزیونی هم باید پول بدهید؛ برای دریافت ۸۰ کانال ماهانه ۴۰ دلار باید بپردازید. اگر هم خیلی پیگیر سینما و فیلم هستید می توانید با پرداخت شبی یک دلار فیلم کرایه کنید یا با ۱۰ دلار اشتراک ماهانه بگیرید. فیلم های روز دنیا را هم با حداقل ۱۰ دلار می توانید روی پرده سینما تماشا کنید. برای دسترسی به اینترنت پر سرعت تلفن همراه با مکالمه رایگان هم باید بین ۴۰ تا ۶۰ دلار ماهانه کنار بگذارید.

۶- تلفن همراه

برای استفاده همزمان اینترنت و تلفن همراه هم یک راه حل دیگر دارید. شما می توانید مثلا یک گوشی ۷۰۰ دلاری را با قیمت ۱۵۰ دلار به مدت دو سال بگیرید. حتی گوشی های قدیمی تر مثل Iphone ۴s را به صورت رایگاه می توانید دریافت کنید و ماهی ۶۵ تا ۹۰ دلار براساس حجم دانلود مورد نیازتان پرداخت کنید. خلاصه اینکه هزینه تماس و پیام کوتاه نامحدود در آمریکا حدود ۳۰ دلار در ماه می شود.

نکته

- به طور کلی در آمریکا مواد خوراکی و میوه نسبت به سرانه درآمد مردم خیلی ارزان است اما مخارج درمانی سر به فلک می کشد، به همین دلیل در این کشور اسراف زیاد است و از طرفی مردم به جای درمان به پیشگیری می اندیشند. البته دولت هم از طریق کارت هایی کالاهای اساسی را به اقشار کم درآمد می رساند.

- در آمریکا برخلاف کشور ما که در توزیع کالا «بازار» دست بالا را دارد، فروشگاه های زنجیره ای حرف اول را می زنند. این کار هم در کاهش سفرهای درون شهری و مصرف سوخت موثر است و هم با کم شدن واسطه ها، کالاها با قیمت های واقعی تر به دست مردم می رسد. در آمریکا فروشگاه هایی مثل وال مارت، اجناس را با تخفیف های ویژه به دست مشتریان می رسانند. حتی این فروشگاه ها برای مشتری مداری هر نوع کالایی را در صورت عدم رضایت مشتری حاضرند پس بگیرند.

درآمد متوسط به تفکیک هر شغل و ایالت (برگرفته از سایت indeed )

شغل

پایالت

درآمد (سالانه)

طراحی وب سایت

سان فرانسیسکو

114 هزار دلار

مهندس مکانیک

نیویورک

98 هزار دلار

روزنامه نگار

کالیفرنیا

48 هزار دلار

دندانپزشک

تگزاس

167 هزار دلار

لوله کش

آریزونا

25 هزار دلار

دامپزشک

فلوریدا

24 هزار دلار

فروشنده

ویرجینیا

23 هزار دلار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نسبت به درآمدشون که هزینه هاشون خیلی پایینه. اینجا یک کارمند حدود 1 میلیون درآمد داره ماهی 2 میلیون خرج. پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        1 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        بنده دارم زیر 500 میگیرم ،پدرم هم که کارمند بازنشسته هست بنده خدا داره 600 میگیره

      • ناشناس

        ادم خندش میگیره اقا در امدش 500 ه به پایینه اومده دنباله هزینه زندگی در آمریکا....

      • بدون نام

        اقا یا خانوم "ناشناس" آخه به شما چه:| شاید ارث خانوادگی داره میخاد بره:| شاید میخاد اطلاعاتت زیاد شه:| ینی مردم به همه چی کار دارن!

      • موژان

        8من دارم میرم امریکا فقط

      • بدون نام

        شاید درسخون بوده بورس کامل گرفته.

      • نادر

        تویی که حقوق 500 تومنی اون آقا رو مسخره میکنی، اگر این اقا حقوق کمی میگیره مشکل از خودش نیست، مشکل از کارفرماهاست، شاید شما هم از قشر کارفرماها باشی، کارفرماهایی که از بیکاری جوانان سوء استفاده میکنن و همچین حقوق هایی میدن، تازه اگر هم بدن، کارفرمای لعنتی من با وجود کار خالصانه ای که براش کردم حقوق سه ماه آخر منو نداد، و چون قرارداد نداشتم شکایتم به جایی نرسید، حالا شاید یه عده بگن چرا بدون قرارداد رفتی کار کردی، اینا نمیدونم با وضعیت بیکاری موجود، مردم مجبور میشن با تمام شرایط
        تحمیلی که از سوی کارفرمایان صادر میشه کار کنن

    • Maziyar

      daramad dar america nesbat be iran kheyli balast va moshkel kharj peyda kesi nemikone. va hamintor credit card ham khodesh komaki mikone be zendegi mardom .

    • مجید

      چه خوب خدا راشکر منم دارم تو امریکا ایران زندگی میکنم اونجا هم گوشت کیلو 30 هزارتومن اینجا هم همین

    • حمید

      چه جالب منم شغلم طراحی وب سایته. درآمدمم ماهی 30 میلیون که نه، سالی 15 میلیون میشه...
      بازم شکر که سالمیم

    • مهران

      امریکا که بد اخه چه عجب یه جایی در مورد امریکا خوب نوشت بر خلاف اخبار که همیشه میگه ایران بهشته امریکا نردم در فلاکت تمامن

    • شهابالدین

      سلام لطفا هزینه کلیه یک خانواده 4 نفر حدودا چقدر است تو امریکا بفرماید

      پاسخ ها

      • پیمان

        به طور متوسط ماهانه 6500دلار

      • مسعود

        هر نفر ماهی 1000 دلار

    • مرتضی

      بنده فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان دارم و الان با کلی بدبختی و مکافات و.. توی شرایط سخت جنوب مشغول بکار شدم. اونم با ماهی زیر دو ملیون تومن یعنی سالی بیست و چهار میلیون تومان یا بعبارت دیگه تقریبا هشت هزار دلار. این یعنی اینکه درامد من در مقایسه با همتای امریکاییم! ،یک پانزدهمه!!! یعنی با این همه زحمت و قبولی کنکور کارشناسی و ارشد و بعد دو سال سربازی و .. الان حقوقم یک پانزدهمه مهندس مکانیک امریکاییه. خودتون قضاوت کنید.(ناگفته نمونه تازه من کلی هم شانسم گفته!! که اینجا مشغول شدم)

    • وحید

      کاش درامد کارمند بانک رو هم میزدید

      پاسخ ها

      • آزاده

        حقوق کارمند بانک ماهیانه 2000$ میشه

    • علي

      سلام _ يك جوان بر خرج ميتونه با 2300 تا 2700 دلار بخوبي زندكي بكنه _ رندكي معمولي هم 1500 تا 1900 دلار _

    • علي

      سلام _ هزينه خانواده 4 نفري با اجاره خانه حدود 4500 دلار _ البته غذا را بايد در خانه آماده كرد

    • علي

      اكه شغل بيدا كنيد _ دست كم 40% هر ماه اضافه داريد بس بندازيد به حساب شخصي D:

    • کوروش

      اقا اخرش هرطور که مقایسه کنید امریکا بهتره،،از همه نظر

    • علی

      اکثر درآمد در ایران یک تا دو میلیونه هزینه زندگی همیشه بیش از اینهاست ، همیشه جای تعجب داره که مابقی درآمد از کجا میاد

    • عباس

      فرقها از زندگی تا زندگیست

    • alireza

      سلام من تازه سربازیمو تموم کردم و میخوام که مثل مردم امریکا تو کشور امریکا زندگی کن و درس هم نمیخوام بخونم. من خودم تنها هستم و مسلما تو کشوری مثل امریکا تنهایی ادم سرگردون مبشه و نمیدونه چیکار کنه اگر به امریکا برم توی امریکا کسی هست که همراهیم که یا نه و هزینه خودم تنها که بخوام اونجا بمونم چقد هست جوون پر خرجی هم هستم لطفا نسبت به تومن بگید و دلار تشکر

      پاسخ ها

      • راهنما

        من یکی از آشناهایم دو سالی آمریکاست.
        کرایه خونه بین 700 تا 1500 دلاره.
        خرجت هم بین خوب خرج کنی 500 دلار.
        در بیشترین حالت میشود 2000 دلار و در کمترین حالت 1000 دلار.
        بسته داره کجای آمریکا بری. اگر لوس آنجلس بری حدود یک میلیون ایرانی داخلش هست که البته معمولاً کسی اونجا کس دیگه رو آدم حساب نمیده. بنابراین به فکر کسی نباش. یا اینکه اینجا دست یه دختر رو با خودت بگیری و ببری. موفق باشی

    • alireza

      سلام اگه به امریکا رفتم و قانونایه اونجا رو بلد نبودم و خلاف کردم پلیس اونجا منو مجازات میکن من خواننده ام و میخوام کارامو امریکایی ها تماشا کنن باید چجوری ایم کارو انجام بدم البته وقتی داخل امرکا شدم کارامو میدم بیرون. وقتی که وارد امریکا شدم اولین کار های که باید بکنم میشه بهم بگید اگه بگید ممنون میشم داداش تشکر

      پاسخ ها

      • حسین

        بزار اول ایرانی ها تماشا کنن.
        اعتماد به نفسوووو

    • alireza

      سلام چرا جواب نمیدید

    • saeed

      بااحترام
      هرخای دنیا مشکلات خود را دارد در امریکا تنها مشکل زبان است مشگلی دیگری وجود ندارد تورم فق در ایران است وارزشهای انسانی کهدرایران نیست در امریکا کاملا مشهود است

    • مهرداد

      سلام...اینی که میگن اگه اونجا خونه بخری مالیاتی که میپردازی بیشتر از اجاره یه خونه اجاره ای میشه؟؟؟؟یه پرستار حدودا اونجا چقد درامدشه؟؟ممنون

    • Shima

      سلام , برای یه خانوم اونجا چه فرصت های شغلی وجود داره؟ چه حرفه یا کاری اونجا میتونه درآمدزا باشه؟
      سابقه کار ایران اهمیت داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام. هیچی.
        بشین خونه داریتو بکن!

      • نادر

        به توچه که خونه داری کنه یا شغل داشته باشه، جواب نداری تیکه ننداز، من خودم پسرم ولی بدم میاد از این آقایونی که ارزش زن رو پایین تر از مردان میدونن

      • خخخخ

        آخه تو هم از کجا میدونی آقاست که میگی ازین مردای اینجوری بدم میاد خخخخخ

    • alireza

      سلام چند وقت طول میکشه تا ویزا بدن اصلا ویزای امریکا میدن من یک نفرم فقط بگید چقد پول باخودم ببرم با پول ویزا و هوا پیما

    • بدون نام

      برا آمریکا سراغ دارم 50ملیون در سریعترین زمان ممکن

    • Reza

      اقلا اونجا همه چي معلومه قيمت ها هم ثابت اينجا ماست امروز دو تومنه خدا ميدونه فردا چقدر باشه

    • سارا

      سلام شغل و رشته ی تحصیلی من معماری داخلی هست . بازار کار برای این حرفه چطوره؟
      مدرک toffel هست

    • بدون نام

      هر وقت مردم ما ياد گرفتن اينقدر حرص نزنن ملک, سکه, وچيزهاى ديگه احتکار نکنن به اميد اينکه گرانتر بشه کم کم زندگى روى خوبش رو بهشون نشون مى ده مردم امريکا اول توکلشون به خدا وبعد تلاش خودشونه بدون کلک زدن به هم و بدون تکيه بر دولت چون احتکار وبخل وجودى باعث دريغ نعمت ودر عموم جامعه گرانى وقحطى مياره

    • alireza

      سلام من لیسانس زبان دارم میخواستم بیینم واسه رشته من چه کارهایی در امریکا هست ینی اصلا به این رشته نیاز دارن اگه هست لطفا دامدش رو هم بگید و اگه میشه بگید شرایط اقامت در امریکارو که پناهنده بشم و هزینشو مرسی

      پاسخ ها

      • حسین

        اونا کمترینشون ، از تو بیشتر زبان بلده

      • مجید

        حتما هست .. برو به امریکایی ها زبان انگلیسی یاد بده!!

      • نادر

        کار که خیلی پیدا میشه، مثلا میتونی به ایرانیان یا فارسی زبان هایی که تازه به امریکا مهاجرت کردن، آموزش زبان انگلیسی بدی

    • mehran

      درود
      من یه جوون بیستو یک سالم که ب امید زندگی بهتر میخوام برم امریکا،تو ایران دارم سخت کار میکنم ک پول جمع کنم برای رفتن و برای همین برام خیلی مهمه ک بدونم چقد دیگه باید زحمت بکشم تا خرج رفتنم جور بشه
      در واقع میخوام بدونم خرج کارای قانونی و بلیط هواپیما و مقدار پولی ک باید برای پشتیبان باخودم ببرم تا تو امریکا جیبم خالی نمونه چقدره تا یکار خوب پیدا کنم،لطفن اطلاع درستی بدید،تشکر

    • صدف

      سلام من ليسانس itدارم و قصد مهاجرت به امريكا رو دارم اما از اونجايي كه تو دانشگاه ما هيچي ياد نميدن قصد دارم وقتي وارد امريكا شدم پرستاري بخونم البته اگه بتونم اما نميدونم شرايطش به چه صورته ضمناً ميتونم تو ايران مدرك كمك بهياري رو بگيرم اما نياز به راهنمايي بيشتر دارم لطفاً كمكم كنيد از اطلاعاتي كه در اختيارم ميزارين ممنونم

    • صدف

      سلام من ليسانس itدارم و قصد مهاجرت به امريكا رو دارم اما از اونجايي كه تو دانشگاه ما هيچي ياد نميدن قصد دارم وقتي وارد امريكا شدم پرستاري بخونم البته اگه بتونم اما نميدونم شرايطش به چه صورته ضمناً ميتونم تو ايران مدرك كمك بهياري رو بگيرم اما نياز به راهنمايي بيشتر دارم لطفاً كمكم كنيد از اطلاعاتي كه در اختيارم ميزارين ممنونم

    • نیوشا

      سلام به نظر شما بدون آیلتس می شه تو آمریکا پذیرش گرفت؟
      فوق لیسانس کشاورزی ام.

    • پیام

      امریکا رویای جوونا.. اونجا هم میرید سر 6 ماه براتون تکراری میشه از هر نظر که تو خیالتون میگذره ..کار باشه تو همین کشور هم میشه سالم و شیک زندگی کرد

      پاسخ ها

      • نادر

        حیف که من آدم مؤدبی هستم وگرنه این نظری که شما نوشتید،نیازمند یک فُحش آبداره.. آخه مرد مؤمن چجوری میشه اینجا شیک زندگی کرد، تهران که کار زیاده بازم مردم تو زندگیشون موندن، وای به حال ما شهرستانی ها که از بیکاری فلج شدیم،من لیسانس دارم،سربازی رفتم ولی از کمبود شغل مجبورم جایی کار کنم که زیرحداقل قانون اداره کار حقوق میدن و بیمه هم نمیکنن؛ و تازه بعد از 15 ماه کار بارکشی که خیلی هم خوب و خالصانه براش کار کردم حقوق سه ماه آخر منو خورد، شکایت کردم ولی بازم شکایتم به جایی نرسید، فقط من نیستم که حقوقشونو خورن،الان دیگه تو تمام شهرستان های ایران به جز تهران این حق خوری ها مرسوم شده. الان هم بیکارم. این وضعیت جوان ایرانیه که بابای سرمایه دار نداره و پارتی گردن کلفت هم نداره. فکر کنم بعد از این چیزهایی که نوشتم و خیلی بدبختی های دیگه که نشد بنویسم خودت دست به کار بشی و به خودت یه فُحش آبدار بدی که دیگه از این نظرها ندی

      • بدون نام

        مشکل همینه که کااااار نیس
        شدم مارکوپولو همش در جستجوی کار ازینور به اونور
        جیره خور بابام شدم

    • reza

      سلام تعمیرات اتومبیل در کالییفرنیا حدودا ماهیانه چقدره برای کسی که فعلا برای کسی کار کنه.ممنون

    • مهدی

      بابا من تا سال دیگه اون ور کالیفرنیام عزیزان

    • پری

      سایت های دیگه مطالب متفاوت تری روگذاشتن

    • Sheyda

      هه

    • رضا راد

      سلام برای کسی که شغلش بصورت حرفه ای بیزینس با ویزیتور باشه چقدر در آمد میتونه کسب کنه . ممنون از پاسخگویی شما

    • مهدی

      ولی هرطور حساب کنی اگه زرنگ بلشی از نظر مالی تو ایران خیلی راحت تر میشه پیشرفت کرد.مثلا من خیلیا رو میشناسم که یهویی مایه دار شدن.حالا قانونی و غیر قانونیشو نمیدونم

    • بدون نام

      سلام از اطلاعاتتی که نوشته بودین ممنون

    • بدون نام

      عازم هستم ممنون از اطلاعاتتان.

    • روشنک

      یعنی اگه یه فرد دانشجو بخواد اونجا تحصیل کنه و کار کنه وتاحد زیادی صرفه جویی کنه میتونه بدون ساپورت خانوادش از ایران اونجا زندگی کنه؟؟

    • بدون نام

      من فارغ التحصیل دانشگاه شریف هستم و دارم میرم آمریکا شهر سن دیگو . مهندسی نرم افزار خواندم. خدا حافظ ایران

    • ساسان

      سلام هرکسی همسفر و هموطن بامعرفت میخواد منم ببره آمریکا. اونجا جبران میکنم. وضع مالیم خوب نیس ولی نابغم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من همه اینا که گفتی تازه نوکریشم میکنم و ... + روش

    • ساسان

      من نابغه کتاب خونم. هرکی وضعش خوبه منم ببره جبران میکنم حسابی،صفرنهصدوسی و سه ششصدوپنجاوو دو بیستونه بیستوهشت.

    • پرستو

      سلام من ارشد حسابداری هستم میخام هم دکترا بخونم هم کار کنم باید چقدر پول باخودم ببرم که مشکلی پیش نیاد ؟ ممنونم

    • Asal

      کلا از چه راه هایی میشه اونجا اقامت گرفت؟باید چیکار کرد میشه یک نفر از پایه توضیح بدا بدای کسی که برا درس نمیره البته.

    • م

      اگر كسي سرطان كبد داشته باشه وبخواهد درامريكا معالجه شود و همسرش بورسه دانشگاه باشد و خود شخص بيمار حكم مربي گري كاراته را داشته باشد هزينه زندگيش به چه ميزان است

    • بدون نام

      من از 8 سال پیش به امریکا اومدم و فقط میخام بگم امریکا با ایران یکیه فقط حقوق اونجا خیلی زیاد میدن و مردم توانایی خرید هر چیزیرو دارن مثلا کارمندا یه چیری حدود 5ملیون میگیرن کارمندای ساده ها

      پاسخ ها

      • نادر

        چجوری امریکا با ایران یکیه وقتی وضع اقتصادی مردمشون تفاوت زیادی داره، صرف نظر از تهران که البته تهرانیه هم وضع مالی خوبی ندارن، در سایر شهرستانها بیکاری بیداد میکنه

    • لیلا

      و اینکه نظر من این است که آمریکا بهتر ایران هست چون که خوراکی وغیره ارزان تر ایران هس و کار کردن در آمریکا خوب هس و مخصوصا در آمده کار .فوق العادس .

      پاسخ ها

      • حامد

        واقعاخیلی خوبه یانه ممنون

    • نادر

      تو ایران یه عده هستن که بدون مطالعه و تحقیق درباره شرایط زندگی در امریکا، میگن که ایران بهتره. البته اینا شاید ایران براشون بهتر باشه، چون ایران برای کسانی که میخوان از راههای غیرقانونی پول دربیارن بهشته

    • ممل

      اقا گدا تو امریکا چقد پول در میاره میخوام برم اونجا گدایی کنم

    • Mahdi

      اخه شماکه این برنامه رو نوشتی اول یاد بگیر برنامه درست تهیه کنی بعدخودتو با امریکا مقایسه کن برنامه آت نصفه نیمه باز میشه یعنی فقط شغل و شهر و نشون میده

    • مرگ بر ایران

      امریکا عشقه

    • بدون نام

      جالبه،درآمد مردم ایران با بی ارزشترین پول دنیاس ولی مخارجش با دلاره که جز یکی از باارزشترین پول های دنیاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج