۸۲۹۳۵۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تاکید آیت الله آملی بر خودکفایی در تولید دارو

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به ویژه دارو، بیان کرد: "اعتقاد" است که می‌تواند طب را بالا ببرد. طب هرگز نباید خود را به اقتصاد وابسته بداند، به فکر پول نباشید، نباید به این دلیل که داروی داخلی ارزان‌تر از داروی خارجی است آن را تولید کنیم و یا با این تفکر که واردات داروی خارجی مقرون به صرفه است از تولید دارو در داخل صرفه نظر کنیم، بلکه باید بزرگ‌تر بیندیشیم؛ انگیزه ما باید «خودکفایی و استقلال» باشد نه مساله اقتصاد و منفعت. باید با انگیزه خودکفایی و استقلال به این سمت حرکت کنیم.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به ویژه دارو، بیان کرد: "اعتقاد" است که می‌تواند طب را بالا ببرد. طب هرگز نباید خود را به اقتصاد وابسته بداند، به فکر پول نباشید، نباید به این دلیل که داروی داخلی ارزان‌تر از داروی خارجی است آن را تولید کنیم و یا با این تفکر که واردات داروی خارجی مقرون به صرفه است از تولید دارو در داخل صرفه نظر کنیم، بلکه باید بزرگ‌تر بیندیشیم؛ انگیزه ما باید «خودکفایی و استقلال» باشد نه مساله اقتصاد و منفعت. باید با انگیزه خودکفایی و استقلال به این سمت حرکت کنیم.

آیت الله جوادی آملی در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به جایگاه رفیع علم «طب»، بیان کرد: در جریان طبابت یک کار وزین بر عهده شماست و آن این است که حرمت «طب» را حفظ کنید و آن را در حد بیطاری تنزل ندهید.

این مرجع تقلید ادامه داد: از آنجا که موضوع علم طب «انسان» است، پاسداشت حرمت طب به این است که انسان را حیوان ناطق ندانیم.

بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند در انسان به وجود بیاید که برای آنها نمی‌توان از طریق آزمایش‌هایی که روی موش صورت می‌گیرد درمانی پیدا کرد؛ بیماری‌هایی مانند اختلاس و احتکار و گرفتن حقوق نجومی را آزمایشگاه موش جواب نمی‌دهد، در نتیجه باید توجه داشته باشید شما عزیزان پزشک با «انسان» روبرو هستید و لذا بایستی هم حرمت طب، هم حرمت طبیب و هم حرمت انسان را حفظ کنید.

وی در بخش دیگر عنوان کرد: اکثر بیماری‌ها مربوط به پرخوری و بدخوری است، دین به ما گفته تا اشتها نداشتید غذا نخورید و قبل از سیر شدن کامل نیز، دست از غذا خوردن بکشید، افرادی که در ماه مبارک رمضان غصه دار می‌شوند، معلوم می‌شود که خود را خوب نشناخته‌اند، این افراد توجه ندارند که غذا باید در خدمت انسان باشد و نه انسان در خدمت غذا.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: توجه اصلی باید به مساله بهداشت و پیشگیری از بیماری باشد تا جامعه از هزینه‌های درمان نجات پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی در زمینه پزشکی به ویژه دارو، بیان کرد: "اعتقاد" است که می‌تواند طب را بالا ببرد.

طب هرگز نباید خود را به اقتصاد وابسته بداند، به فکر پول نباشید، نباید به این دلیل که داروی داخلی ارزان‌تر از داروی خارجی است آن را تولید کنیم و یا با این تفکر که واردات داروی خارجی مقرون به صرفه است از تولید دارو در داخل صرفه نظر کنیم، بلکه باید بزرگ‌تر بیاندیشیم؛ انگیزه ما باید «خودکفایی و استقلال» باشد نه مساله اقتصاد و منفعت. باید با انگیزه خودکفایی و استقلال به این سمت حرکت کنیم.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ایمان، اقتضا می‌کند که خودکفا باشیم؛ اینکه فرمود «حب الوطن من الإیمان» از مصادیقش همین است که انسان به فکر خودکفایی و عدم وابستگی به بیگانه باشد، تکیه به بیگانه مانند تکیه به پای چوبین است.

وی افزود: باید مانند دریا باشیم، دریا مضایقه‌ای ندارد که به کسی سود برساند اما وابسته به دیگری نیست و لولوء و مرجان را با هنر خود و در دل خود می‌سازد، این تفکر است که انسان را از وابستگی و حقارت نجات می‌دهد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: این کشور به لطف الهی همه چیز دارد، منتها باید مسئولین، جوانان را هدایت کنند تا در مسیر صحیح علم و دانش قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: فخر این کشور مردان بزرگ علمی مانند بوعلی و فارابی هستند که نه استادی داشتند و نه کسی توان آن را داشت که شاگردی اینان را کند، این غرور و فرهنگ ملی ماست و این جوانان باید بدانند که وارثان آنها هستند.

وی گفت: فهم یک ملت، پشتوانه واقعی آن ملت است و این استعداد در جامعه ما وجود دارد و ما می‌توانیم با پاکی و قداست روح، کشور را با عظمت اداره کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو خواب ان شالله

    • ‌‌‌‌ ( شب دراز است قلندر بیدار )

      دارو مواد اولیه میخواهد که ندارن وسلام

    • reza goudarzi

      من داروخانه کار میکنم ایران قرص استامینوفن هم نمیتونه درست بکنه متاسفانه تا قبل از سال نود مواد اولیه از اروپا وکانادا می اومد اما بخاطر تحریم الان از چین هند مواد اولیه وارد میکنیم وتو کارخانه های داروسازیمون فقط ما مواد رو قاطی میکنیم وقرص شربت امپول تولید میکنیم

    • بدون نام

      حاج آقا باخودکفایی دارو ،با گرانی وحقوق ماهیانه 100 وهشت تومن معلولین شدید درمنزل چکارکنیم؟ آ یا یک ورق قرص مسکن میشود خرید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج