جاباما
۸۲۹۴۴۸
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف:خروج از برجام یکی از گزینه‌های ماست

وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگو با اشاره به ضرورت پایبندی اروپا به تعهداتش در قبال برجام و ایران، تأکید کرد که در صورت مشروط شدن این تعهدات، ایران گزینه های متعددی را پیش روی خود دارد.

خبرگزاری مهر: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنج شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در پاسخ به پرسشی در خصوص مکانیزم مالی ویژه اروپا برای تبادل تجاری با ایران (سامانه حمایت از تبادلات تجاری/ اینستکس) اظهار داشت که این مکانیزم مالی گویای عزم و اراده این اتحادیه برای دور زدن تحریمهای آمریکا و نحوه انجام آن است.

ظریف با اشاره به اینکه این مکانیزم مالی تنها یک اقدام مقدماتی است، گفت که این مکانیزم ضمن فراهم سازی بستری برای برقراری ارتباط میان تجار ایرانی و اروپایی، در حال گسترش است و قرار است کشورهای غیر اروپایی را نیز در برگیرد.

وی با اشاره به ضرورت پایبندی اروپا به تعهداتش در قبال برجام و ایران، تأکید کرد که در صورت مشروط شدن این تعهدات، ایران گزینه های متعددی را پیش روی خود دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود که اروپایی ها بهتر است پیش از صحبت در مورد سایر مسائل، به تعهدات دوازده گانه خود از جمله فروش نفت ایران و بازگشت عواید حاصل از آن و ادامه تعاملات بانکی عمل کنند؛ زیرا طبق گزارش های سیزده گانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تعهدات خود مندرج در برجام پایبند بوده است.

وی در خصوص لوایح «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) گفت که کل موضوع، خارج کردن ایران از لیست سیاه گروه اقدام مالی است و همچنین در خصوص پیامدهای پیوستن ایران به «کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» بر سپاه پاسداران و نیز حمایت ایران از حزب الله و جنبش حماس تأکید کرد که تنها نظر شورای امنیت ملاک و معیار است و اینکه «تهران توجهی به نظر رژیم صهیونیستی نمی کند؛ زیرا این رژیم پلیدترین حامی تروریسم است و در منطقه و جهان دست به تروریسم دولتی می زند».

ظریف در ادامه با اشاره به نشست بعدی سوچی پیرامون بحران سوریه، خروج نیروهای آمریکا از سوریه، قانون اساسی این کشور، وضعیت بحرانی در استان ادلب و حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را محور گفتگوها عنوان کرد.

وی در خصوص موضع ایران در قبال بحران سوریه نیز گفت که به نظر مقامات تهران، راه حل سیاسی تنها راه برون رفت از این بحران است و اینکه راه حل نظامی جوابگوی این وضعیت نیست.

وی با تأکید بر عدم وجود اختلاف نظر میان ایران و روسیه بر سر پروسه سیاسی در سوریه خاطرنشان کرد که ایران برای میانجیگری میان دمشق و آنکارا به شرط موافقت دو طرف، آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه خروج نظامیان آمریکا از سوریه می‌تواند به بازگشت ثبات و امنیت در این کشور و منطقه کمک کند و اینکه استقرار نیروهای ارتش سوریه در مرزهای این کشور مطابق توافق آدانا بهترین گزینه برای تضمین امنیت مرزهای جنوبی ترکیه است، تصریح کرد که رابطه بین ترکیه و سوریه به سود منطقه است.

ظریف همچنین تصمیم دمشق برای بازگشت به اتحادیه عرب را مسئله داخلی سوریه خواند و خاطرنشان کرد که ایران درصدد توسعه طلبی نیست.

او با اشاره به اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا گفت که «این گونه اقدامات اتفاق جدیدی نیست و واشنگتن پیش از این نیز دولت مصدق را ساقط کرده و به صدام کمک کرد تا به ایران حمله کند. آنچه اهمیت دارد این است که دولت‌های آمریکا خواهند رفت اما ملت ایران باقی و استوار خواهد ماند و به خواسته های خود تحقق خواهد بخشید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخ خروج از برجام هم دوباره فصل ۷ منشور ملل متحد دنبال داره

    • بدون نام

      خخخخخ اروپا که مشکلی نداره تو که میخوای از اینستکس بهرمند بشی مجبوری شرایطش هم بپذیری و الا اینستکس کارآیی نداره. مثلا چکار میتونی بکنی

    • بدون نام

      خخخخخخخ خب از گزینه‌های روی میز رونمایی کن در برابر اروپا ....دیکه کی وقتشه گزینه‌های متعدد را بکار بگیری

    • بدون نام

      خخخخخخخ بلوف الکی نزن .در برابر اروپا هیچ اهرم فشار ندارین فقط خروج از برجام و بس

    • بدون نام

      خخخخخخخ تو مجلس میگه من کاره‌ای نیستم .حالا از خروج برجام تیتر زده ..

    • بدون نام

      اخه خروج از برجام در اختیار تو هست ؟؟؟؟

    • بدون نام

      بله باید از برجام خارج شد و تنگه هرمز رو ببندیم و جنگ جهانی سوم رو به وجود آوریم تا ایران درس عبرتی برای جهان باشه

    • بدون نام

      نمیدانم چرا این حرف از توان تو خارج است، انگار گنده تر از دهان توست

    • مرتضی

      درب خروجی را فقط اشتباه نروید

    • نااشنا

      اگر عرضه دارید از jcpoaخارج بشید.فقط حرف می زنید.

    • بدون نام

      جرات نداری تازه خارج هم شدی چکار میخواهی بکنی

    • دلسوز

      هرکاری می کنید زودتر انجام بدید تا انقدر به مردم فشار نیاد! تازه چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!

    • بدون نام

      همه رفتن تنها ماندی

    • بدون نام

      همه رفتن خودت تنهایی توبرجام پرجام نافرجام

    • بدون نام

      ایران با رونمایی از شهر موشکی از برجام خارج شد طلا و دلار هر چی دارید نگه دارید تنها راه زنده ماندن همین طلا و دلار هست

    • بدون نام

      چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!

    • مهرداد

      بعد از این همه عقب ماندگی توی هسته ای، بعد از اینهمه خرج و فشار، تازه برگشتی به اون موقع که میگفتن امریکا امیدی بهش نیست و تو و امثال تو مسخره میکردن و میگفتن دلواپس، خاک بر سر مردمی که حافظه تاریخیشون زیر یک ماهه

    • سیمرغ

      شما هیچ گزینهٔ جز تسلیم شدن کامل وبی قیدو شرط ندارید.

    • اسد

      اخه این همه می گویید از برجام خارج شویم ولی خارج نمی شوید چون برجام نقطه امنتان است چون خارج شوید منشور هفت یقه تون را می گیره پس اروپاییها هر هنگی بزنند باید برقصید به خاطر خودخواهی خودتون یک ملت هشتاد ملیونی را به فقر وفلاکت کشوندین .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج