۸۲۹۵۴
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقادات جالب هاشمی از دوره احمدی‌نژاد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق روحانیت در تاریخ ایران، گفت: در تعارضات بین مردم و حکومت‌ها، روحانیت همیشه با مردم بوده و بیوت علما پناهگاه مظلومان محسوب شده است.

ایسنا: اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع طلاب، روحانیون، علما و فضلای استان کرمان، اعتماد مردم به روحانیت را سرمایه ارزشمندی برای تعمیق اعتقادات دینی سطوح مختلف جامعه دانست و تاکید کرد: هرکس دانسته یا ندانسته ارزش این قشر مورد احترام مردم را مخدوش کند، مرتکب گناهی نابخشودنی می‌شود.

وی با اشاره به یک اتفاق تاریخی در زمان حضرت یوسف که کسی با ادعای دروغین مردم را منحرف کرد و پس از مدتی پشیمان شد، خاطرنشان کرد: خداوند به حضرت موسی فرمودند که برای قبولی توبه باید همه کسانی را که منحرف کرده، آگاه کند.

جامعه دینی، حساب روحانیت اصیل را از مدعیان جدا می‌داند

این عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از اتفاقات تاریخی دهه اخیر در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: متأسفانه برخی از بزرگان روحانیت در حمایت از یک جریان ناشناخته، طریق تقدیس پیمودند و بالطبع تمام عملکرد منفی آن جریان به حساب روحانیت و حوزه علمیه نوشته شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به جایگاه همیشگی روحانیت در جامعه اسلامی اظهار کرد: مردم ایران پس از تخریب‌ها و توهین‌ها علیه روحانیت، در انتخابات اخیر از میان شخصیت‌های موجه و مورد تایید نظام، به تنها نامزد روحانی رأی دادند که نشان می‌دهد جامعه دینی، حساب روحانیت اصیل را از مدعیان جدا می‌داند.

اصول ورود به معاملات جهانی را رعایت کنیم

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نعمت‌های خداوندی در سرزمین ایران اشاره کرد و گفت: خداوند در کنار عنایت منابع غنی و جغرافیای راهبردی، عشق به اسلام و مکتب اهل بیت را نیز در دل مردم جاودان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آسمان و زمین و دریای ایران را چهار راه ارتباطی جهان برای عبور هواپیماها، خطوط انرژی و ارتباطی (فیبر نوری) و کشتی‌ها دانست و افزود: برای بهره‌برداری درست از این امتیازات، باید اصول ورود به معاملات جهانی را در ادبیات و رفتار دیپلماتیک رعایت کنیم.

در سالهای اخیر با حرف‌های نسنجیده، دیگران را علیه خویش تحریک کردیم

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اگرچه در چند سال اخیر با حرف‌های نسنجیده و رفتارهای شعاری، دیگران را علیه خویش تحریک کردیم، ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شرایط تغییر کرد و دنیا خواهان تجدید روابط با ایران است.

وی، تدبیر در تصمیمات سیاسی و اقتصادی را شرط اول مسئولیت‌پذیری برای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های بالقوه کشور را به فعلیت می‌رساندیم، دنیا خود را مسئول حفط امنیت ایران می‌دانست.

دوران تصویب صدها طرح در یک جلسه دو ساعته گذشته است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود، حضور روحانیون کرمانی در تاریخ ایران، حوزه‌های علمیه کشور و شهرهای مختلف استان را بسیار برجسته دانست و گفت: نمونه این قشر، آیت‌الله جعفری هستند که همچنان در صراط مستقیم انقلاب و بدون گرایش‌های سیاسی منشاءخدمت است.

هاشمی رفسنجانی افزود: امیدوارم علما و مسئولان استان با عقلانیت برای توسعه متوازن استان کرمان تصمیم‌گیری و عمل کنند که دوران تصویب صدها طرح در یک جلسه دو ساعته گذشته است.

مردم گناهان افراد مدعی را به حساب دین و نظام نمی‌گذارند

وی همچنین، غارت بیت‌المال، بویژه قشر زحمتکش کارگر در سازمان تأمین اجتماعی را کاری بسیار زشت و به دور از فرهنگ مدیریتی دانست و گفت: هیچ توجیهی پذیرفته نیست که از حقوق بازنشستگان مظلوم، به دلایل مختلف حاتم‌بخشی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشار تدریجی برخی اسناد مربوط به فساد اداری در دولت گذشته و اعتراف یکی از مسئولان برای پرداخت کارت هدیه به مسئولان قوای مختلف را تأسف‌بار و به دور از شأن نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: خدا را شکر که مردم هوشیار ایران اشتباهات و گناهان افراد مدعی را به حساب دین و مذهب و نظام نمی‌گذارند.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، با خیرمقدم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ارائه گزارشی از اوضاع فرهنگی و سیاسی استان، به بیان برنامه‌های آینده استان برای تعمیق وحدت، دوری از جناح‌بازی و توسعه پایدار پرداختند.

حجت‌الاسلام رستگاری نیز در این دیدار با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، به اهمیت صبر و تحمل نامهربانی‌های بزرگان و علما در راه اعتلای اسلام پرداخت و گفت: بر اساس احسن القصص قرآن کریم، حضرت یوسف مصداق کامل بی‌مهری برادران و صبر و گذشت است که پاداش آن صبر عزیز شدن در جامعه بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      حرف زدن هاشمی و کنایه هاش عالیه. دولت هم که هم جهته باهاش و با کلشون نزدیک و صمیمی. روزای خوبیه!

    • حسین

      ایکاش جناب هاشمی اندکی در گفته هایی که اتفاقا تماما مربوط به خودشان میشود تامل فرمایند

    • سوشا

      ایشان سابقه دودوره حکومت سردارسازندگی راداشته اند چقدرپیشرفت کردیم

      پاسخ ها

      • حمید

        الان سوال کردی یا خبر دادی؟

    • بدون نام

      خدا آيت الله هاشمي را براي نظام و انقلاب حفظ نمايد. ايشان به معناي واقعي كلمه، پشتوانه نظام هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج