۸۲۹۶
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

اولين گام زندگی حرف زدن است

قبل از ازدواج تكليف اين ها را روشن كنيد

قبل از اين‌كه تصميم به ازدواج بگيريد بايد ببينيد ‌چقدر حاضريد با مشكلات احتمالي كنار بياييد. يادتان نرود زندگي با هر آدمي مشكلات خودش را دارد اما شما بايد با كسي زير يك سقف برويد كه تحمل ساختن با مشكلاتش را داريد.

قبل از ازدواج تكليف اين ها را روشن كنيد

قبل از ازدواج تكليف اين ها را روشن كنيد

زندگي زير يك سقف فقط به يك احساس وابسته نيست؛ اين تصميم خيلي سخت‌تر از آن است كه فكرش را مي‌كنيد. اگر بي‌پروا پيش برويد و واقعيت را ناديده بگيريد، خيلي زود با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شويد كه نه‌‌مي‌توانيد حل‌شان كنيد و نه اينكه از شرشان خلاص شويد. تمام مشكلاتي كه در دوره نامزدي به سادگي از آن‌ها مي‌گذشتيد يا اين‌كه با يك قهر چند ساعته به آن‌ها پاسخ مي‌داديد، بعد از ازدواج مي‌توانند براي‌تان به يك دردسر بزرگ تبديل شوند. براي فرار از دردسرهاي بعدي، بهتر است همين حالا با مشكلات، ارتباط‌تان و سختي‌هاي زندگي مشترك‌تان روبه‌رو شويد. شايد روبه‌رو شدن با تمام چيزهايي كه سعي مي‌كرديد ناديده‌شان بگيريد كار آساني نباشد اما اگر پيش از زندگي زير يك سقف، چند قدم برداريد مي‌توانيد بهتر تصميم بگيريد و موفق‌تر پيش برويد.


اولين گام حرف زدن است

اگر شما نگراني‌هايي مربوط به نظافت، كارهاي روزمره، هزينه نگهداري و تعمير و خرج خانه يا خلق و خوي فرد مقابل‌تان را داريد، لحظه‌اي درنگ نكنيد همين حالا سعي كنيد در مورد نگراني‌هاي‌تان با هم حرف بزنيد و به نتيجه برسيد. خيلي از موضوعاتي كه الان ساده مي‌گيريد بعد از ازدواج به يكي از نگراني‌هاي اصلي و دلايل دعواهاي‌تان تبديل مي‌شوند. اگر شما به دليل ترس از ايجاد تنش در دوره نامزدي‌تان از روشن‌كردن اين خط قرمزها پرهيز مي‌كنيد، بايد مقاوم‌تر شويد و به دليل ترس از دعواي امروز مشكلات آينده را به جان نخريد. واقعيت اين است كه چه در موردشان صحبت كنيد و چه نه، دير يا زود بايد با اين مشكلات روبه‌رو شويد. شما مي‌توانيد بحث‌تان را با گفت‌وگو در مورد آمادگي‌تان براي زندگي مشترك شروع كنيد و در مناسب‌ترين زمان در مورد دغدغه‌هاي‌تان هم صحبت كرده و تصميم بگيريد.


نزديك‌تر به او باشيد

دوره نامزدي تا حدودي مي‌تواند براي‌تان شناخت به همراه بياورد اما بهترين زمان شناخت طرف مقابل براي شما، دوره عقد است. از مسافرت‌هاي طولاني مدت اين دوره صرف‌نظر نكنيد يا اين‌كه پيش از شروع تمام و كمال زندگي مشترك، گاهي چند روزي را در خانه همسرتان بگذرانيد. در خانه او مي‌توانيد شيوه واقعي زندگي‌اش را ببينيد و رفتارهايي را مشاهده كنيد كه شايد در يك معاشرت كوتاه مدت از او سر نمي‌زده است. يادتان نرود ماه‌هاي قبل از ازدواج فقط براي خوشگذراني و قرارهاي رستوران‌گردي نيست بلكه بايد در اين دوره تمركزتان را روي شناخت عادت‌ها و رفتارهاي طرف مقابل‌تان منعطف كنيد.


چقدر حاضريد از خودتان هزينه كنيد؟

بايد سختي همه آن چيزهايي را كه مي‌پذيريد به جان بخريد. قبل از اين‌كه تصميم به ازدواج بگيريد بايد ببينيد ‌چقدر حاضريد با مشكلات احتمالي كنار بياييد. يادتان نرود زندگي با هر آدمي مشكلات خودش را دارد اما شما بايد با كسي زير يك سقف برويد كه تحمل ساختن با مشكلاتش را داريد. آيا او يك كارمند است و اوضاع مالي معمولي‌اي دارد يا اين‌كه كار آزاد دارد تا ديروقت كار مي‌كند؟ آيا خانواده‌اي سنتي و سختگير دارد يا اين‌كه خانواده‌اش مي‌توانند با شما و عاد‌‌ت‌تان كنار بيايند و...


خط قرمزها را ببينيد

زندگي مشترك بدون فداكاري و كنار آمدن معنايي ندارد. شما قطعا به‌ دليل دوست داشتن همسرتان از خيلي علائق و كارهاي‌تان كوتاه مي‌آييد اما قبل از آن‌كه تعهدي براي تغيير يا كوتاه آمدن بدهيد، بايد تكليف خودتان را روشن كنيد. در اين مورد نياز به يك گفت‌وگوي مفصل داريد. از كدام يك از خواسته‌هاي‌تان نمي‌توانيد بگذريد و كدام يك براي‌تان اهميت كمتري دارد. همينطور بايد مشخص كنيد خودتان از همسرتان چه انتظاراتي داريد و او تا چه حد مي‌تواند به خاطر شما كوتاه بيايد. حتما در اين گفت‌وگو خط قرمزهايي مشخص مي‌شود كه هيچ كدام از شما نمي‌توانيد با آن كنار بياييد. آيا پذيرش اين موضوعات بدون اين‌كه تغييري كند براي‌تان امكان‌پذير است، آيا همسرتان مي‌تواند شما را بدون اين تغييرات بپذيرد؟ اگر ذره‌اي در اين مورد ترديد داريد، حتما ترديدتان را جدي بگيريد و بيشتر به شروع اين زندگي فكر كنيد.


در مورد خانه‌داري به توافق برسيد

اگر اين موضوع را سرسري بگيريد، خيلي راحت به موضوع دعواهاي مداوم تبديل مي‌شود و رابطه‌تان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. در مورد كارهاي خانه و انجام دادن‌شان به تفاهم برسيد و نگذاريد همين كارهاي روزمره و هر روزه براي‌تان دردسر درست كنند. چه كارهايي در توان شماست و چه كارهايي را همسرتان بهتر از شما مي‌تواند انجام دهد. آيا قرار است يك نيروي كمكي بعد ازدواج به ياري‌تان بيايد يا اين‌كه تمام كارها را شما با همكاري هم بايد انجام دهيد. سعي كنيد جوانب انصاف را رعايت كنيد. كدام يك از شما بيرون از خانه مشغول‌تر است و خسته‌تر به خانه برمي‌گردد يا اين‌كه كدام يك از شما مهارت بيشتري در آشپزي يا برخي ريزه كاري‌ها دارد؟ سعي كنيد قبل از ازدواج يك تقسيم كار فرضي را درنظر بگيريد و بعد از ازدواج آن را تكميل كنيد. اگر قصد كار كردن بيرون از خانه را نداريد، قبل از زير يك سقف رفتن تكليف اين موضوع را با همسرتان روشن كنيد و اجازه ندهيد كه خانه داري و بي‌درآمد‌بودن شما در زندگي‌تان مشكل ايجاد كند و به يك سركوفت هر روزه تبديل شود.


استقلال‌تان را حفظ كنيد

حركت در كنار يك فرد ديگر نبايد توان تنها رفتن را از شما بگيرد. درست است كه بعد از ازدواج بيشتر لحظه‌هاي شما با هم مي‌گذرد و براي همسرتان بيشتر از هر كس ديگري وقت خواهيد گذاشت اما شما نمي‌توانيد از ميان تمام آدم‌هاي دنيا تنها و تنها با او زندگي كنيد. هنوز هم نياز به اين داريد كه مسير پيشرفت‌تان را طي كنيد و در كار، تحصيل يا علايق‌تان پيشرفت كنيد يا اين‌كه با دوستان و اطرافيان‌تان وقت بگذرانيد و گاهي بدون او در اين جمع‌ها شركت كنيد. شايد در دوره نامزدي آنقدر هيجان زده باشيد كه نتوانيد لحظه‌اي هم از او جدا شويد يا از فكر كردن به او دست برداريد اما بهتر است كمي خودتان را كنترل كنيد و از همان زمان نامزدي به او نشان دهيد كه در زندگي‌تان چيزهاي با ارزش ديگري هم داريد و نمي‌توانيد به‌خاطر ازدواج‌تان از همه داشته‌هاي‌تان بگذريد.


محدوديت‌هاي‌تان را روشن كنيد

در مورد محل، شيوه زندگي و برنامه‌هاي آينده‌تان صحبت كنيد. شايد او براي به دست آوردن شما حاضر شده باشد براي مدتي در شهر مورد علاقه شما زندگي كند يا اين‌كه سبك زندگي شما را بپذيرد. اين موضوع وقتي پررنگ‌تر مي‌شود كه همسر شما همشهري شما نباشد يا اين‌كه شغلي داشته باشد كه به خاطرش نتواند هميشه در يك شهر زندگي كند. آيا شما بعد از چند سال مي‌توانيد اين تغيير را بپذيريد؟ اگر مطمئن هستيد كه دوست نداريد از زندگي در شهرتان صرف‌نظر كنيد حتما اين موضوع را با همسرتان در ميان بگذاريد و با بيان كردن دلايل‌تان او را قانع كنيد كه به هيچ وجه و در هيچ شرايطي نمي‌توانيد محل زندگي‌تان را تغيير دهيد. آيا بعد از اعلام قاطعانه اين تصميم باز هم او بدون ترديد به زندگي با شما فكر مي‌كند. به‌‌خاطر ترس از ‌دست دادن او اين موضوع را ناديده نگيريد. يادتان باشد جدايي قبل از ازدواج به شما آسيبي بسيار كمتر از جدايي بعد از سال‌ها زندگي خواهد زد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      چشم...

    • من

      چشم...

    • sepi

      vaghean.man alan dochare moshkel shodam

    • رخساره

      ممنون !خیلی عالی بود
      به دلایل زیاد و اختلاف فرهنگ هامون و فاصله جغرافیایی 1800 کیلومتری ازش جدا شدم اما وابستگی که داشتم خیلی اذیت میکنه اما باخوندن این مطلب به تصمیمم مطمئن شدم.

    • mary

      نمی دونم بخاطرمخالفت خانواده گذشتن ازکسی که دوستش داری درسته یانه ؟البته مخالفت اونام به جاست!

    • eli

      من نمیدونم چی کار کنم.کاش همه چیز یهو خوب بشه.همه چیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج