۸۲۹۶۳۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

الجبیر: تعرض به سران سعودی خط قرمز ماست

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد روزنامه‌نگار مقتول سعودی را فاقد اعتبار دانست و گفت تعرض به سران سعودی خطر قرمزریاض است.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر»، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی بار دیگر «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی را از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی مُبرّا اعلام کرد.

الجبیر به گزارش دیروز نیویورک تایمز در مورد قتل این روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های سران سعودی واکنش نشان داد و گفت که «گزارش نیویورک تایمز در مورد خاشقچی به منابع ناشناسی استناد کرده و نمی‌توان به آن واکنش نشان داد».

او با ادعای اینکه ریاض عامل قتل خاشقچی را محاکمه خواهد کرد، اظهار داشت که تلاش برای ارتباط دادن قتل خاشقچی به بن سلمان «بی‌اساس» است و ریاض خود کسانی را که در این قتل دست داشته‌اند، محاکمه خواهد کرد.

الجبیر گفت که «سران سعودی خط قرمز ماست و کسی نمی‌تواند به آن تعرض یا لطمه بزند».

روزنامه‌ نیویورک تایمز آمریکا دیروز (پنجشنبه) به نقل از منابع آگاه نوشت که ولی‌عهد سعودی یک سال قبل از آنکه خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل برسد، به «ترکی الدخیل»، مدیر سابق العربیه گفته بود اگر خاشقچی به اراده خود به عربستان سعودی بر نگردد، با یک گلوله او را خواهد کشت. این اطلاعات بر اساس شنود فایل‌های صوتی درج شده است.

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل نیز دیروز اعلام کرد که قتل خاشقجی به دستور و با طرحی افرادی در داخل دولت سعودی اتفاق افتاد و عملیات ترور او «خیلی بی‌رحمانه» بوده است.

وزیر خارجه سابق عربستان سعودی در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت که ریاض از راهکار دو دولتی (دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دولت اسرائیل) حمایت می‌کند.

عادل الجبیر در مورد سوریه نیز گفت که کشورش در زمان «باراک اوباما»، رئیس جمهوری سابق آمریکا پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به سوریه را پیشنهاد داده بود که با مخالف او روبه‌رو شده است.

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد و با «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظری

      عادل نامرد پس شماها چرا مردم بدبخت یمن را میکشید چون آنها انسا نند

    • بدون نام

      بیخیال بشید ازاین خبر سرک نکشید انقدر تو خونه دیگران

    • بدون نام

      مردک برو کشکتا بساب خط قرمز تو و امثال تو بی غیرتی است

    • بزبزه قندی

      بفرمایئد. وهابیت خط قرمزشماست. طبیعی است که وهابیت ، حاکمیت عربستان است واستبداد فکری برعربستان حاکم است وطبیعی است بن سلمان با صهیونیستها همداستان است وواضح است علیه منافع ایران هم با ام یکا واسراییل همسویی میکند. دولت ورهبری ایران هم هیچوقت نبایدبه عربستان اعتمادکند زایرا نوعی نفاق تاریخی عمیق هم باتشیع دارند. الاعراراب اشدمن الکفروالنفاق . پیامبرهم از اعراب دلخوربود ایا کودکی که درعربستان برپیامبر واهل بیتش صلوات بفرستد سزاوارمرگ است؟ كه این امر بدست یک وهابی اتفاق افتاده‍ است . . چهره نفاقشان طبق ایات قران مسجل است همیشه به انها مظنون باشید. انهادرصددنابودی حکومت شیعی ایران بایهودونصاری هستند.

    • بدون نام

      اگرمیگفت تجاوزکندبجای تعرض بهتربود

    • ساکی

      مرگ در انتظارتان است خون آیت الله شهید باقرالنمیر وسایر بی گناهان در یمن وسوریه وعراق و... در زمین نمی ماند خداوند خود وعده فرموده اند که انتقام سختی از ظالمین و ستمگران می گیرند

    • ایرانی

      خاک توی سرت نوکرآمریکا

    • بدون نام

      دست ازسریمنی هابردارید!به خودتون برسید

    • خیر اندیش

      فعلا زیر تجاوز یهودی ها به کلیت سعودی ها وحیثیت ظاهری شان صدایی بلند نمی شود انگار که مثل زن وشوهر محرم هم بوده اند

    • بدون نام

      عادل الجبیر ای قاتل ای جنایتکار ای ظالم ای سگ هار به دستور تو با شیشه گردن کودک بریده شد مرگ بر وهابیت و آل نحس و خبیث سعودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج