جاباما
۸۲۹۷۱۷
۲۴ نظر
۵۰۰۵
۲۴ نظر
۵۰۰۵
پ

قالیباف: اقتصاد غیرمردمی، فسادانگیز است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد غیرمردمی فسادانگیز است، اختصاص یافتن ۸۰ درصد از اقتصاد به دولت امر صحیحی نیست، حوزه مدیریت باید اصلاح شود.

خبرگزاری فارس: محمدباقر قالیباف در مراسم فجر فاطمی در محل مجتمع فرهنگی و مذهبی ثامن‌الائمه(ع) مشهد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ ما است که غفلت سبب فراموشی آن شده، خداوند این نعمت را نصیب تک تک ما کرده و امروز پس از گذشت ۱۴۰۰ سال، در سایه نظام ولایت و انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم، مبانی این انقلاب برخاسته از فرهنگ قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه افزود: در طول تاریخ افراد مختلفی بر ما حکومت می‌کردند، برخی از ما به‌دلیل وجود مشکلات بسیار، از این نعمت بزرگ فراموش کردیم اما برای شکر این نعمت مکلف هستیم.

قالیباف شکر نعمت را حرکت در مسیر انقلاب دانست و تصریح کرد: با وجود مشکلات زندگی نباید تردیدی در دل ما راه یابد، انقلاب ما ریشه در محرم و صفر دارد، باید از حضرت فاطمه(ع) درس بگیریم، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، انحراف بزرگی در مسیر جامعه اسلامی و حرکت نبی مکرم اسلام(ص) به‌وجود آمد.، حضرت زهرا(ع) برای دفاع از ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند، جامعه آن روزها بصیرت لازم و درک و فهم دقیقی نداشت، بخشی از مردم به‌دلیل تردید داشتن در دین به میدان نیامدند و نتایج آن در عاشورا و غدیر مشاهده شد.

وی اسلام سیاسی را دین ما معرفی کرد و ادامه داد: اسلام مبتنی بر باورها و سنت‌های الهی است، با ظلم مبارزه می‌کند، این اسلام طرف مستضعفان، عدالت، آزادی و حقوق مردم است، دشمنان با این اسلام مخالفند و نمی‌خواهند این دین مانع قدرت آن‌ها شوند، بنابراین اگر آمریکا در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمامی آن‌ها می‌ایستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دشمنان هنوز به‌دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب هستند، البته شرایط محیطی با زمان گذشته متفاوت است، در گذشته مردم از بصیرت لازم برخوردار نبودند اما امروز مردم ما فهیم هستند و درک دقیقی از دین برای آن‌ها وجود دارد، امروز مشکل ما در بخش مردم نیست.

قالیباف ضمن اشاره به فرمایشات امام راحل ادامه داد: امام(ره) فرمودند ما با استبداد شاه، رژیم شاه و پهلوی مقابله می‌کنیم اما نگران وجود و تأثیر غرب‌زده‌ها هستیم، چالش انقلاب از سوی تصمیم‌گیرانی رخ می‌دهد که مبتنی بر باورهای الهی گام برنمی‌دارند، تصمیم‌گیرانی که اجرای دین را از وظایف خود ندانند و حتی هزینه استقلال و زندگی شرافتمندانه را صرفاً به‌خاطر راحت‌طلبی خود ‌پرداخت نکنند، ناکارآمدند‌.

وی با طرح این سوال که چرا ناکارآمدی را پای استقلال می‌گذاریم؟ توضیح داد: ما دنبال دشمن‌تراشی نیستیم اما آمریکای چپاول‌گر دست از سر ما برنمی‌دارد، فقر، فساد و تبعیض در کشور به‌دلیل استقلال‌طلبی و عزت مردم نیست، این مشکلات از سوی مدیرانی است که خط امام را قبول ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: درآمد کشور در پنج سال به پنج برابر افزایش پیدا می‌کند اما اتفاقی در حوزه اقتصاد رخ نمی‌دهد، ما از تصمیم‌های اشتباه چالش برای مردم می‌سازیم و ضعف خود را به گردن آمریکا می‌اندازیم.

قالیباف خطر را در جدایی از مسیر سنت‌های الهی دانست و افزود: تا زمانی که ما در مسیر سنت‌های الهی حرکت کنیم، پیروزی از آن ماست، نباید صرفاً شعار داد، شعار مرگ بر آمریکا در حوزه اقتصاد به تعبیر امام(ره) چیزی جز کار و تلاش نیست.

وی تصریح کرد: براساس سنت الهی برای مقابله با ظلم باید ظرفیت‌ها را تجمیع و استفاده کرد، اقتصاد غیرمردمی فسادانگیز است، اختصاص یافتن ۸۰ درصد از اقتصاد به دولت امر صحیحی نیست، حوزه مدیریت باید اصلاح شود، وجود فساد، تبعیض و فقر ناشی از ناکارآمدی مسؤولان و مدیران است، در صورت حذف نظارت و نبود قانون، این مشکلات نیز ریشه‌دار می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باورهای الهی ما را پیروز می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت حضور مردم در میدان به پیروزی نزدیک می‌شویم، در جنگ رسانه‌ای ما به جوانان فرصت نمی‌دهیم، این در حالی است که آن‌ها در تمامی تحولات رخ‌داده حضور داشتند، برای حفظ خون شهدا، عزت و شرف مردم و امنیت و استقلال کشور باید مسیر انقلاب را ادامه دهیم.

‌قالیباف شرایط امروز را سخت‌تر از گذشته دانست و تصریح کرد: با همه سختی‌ها اما پایبند انقلاب هستیم، ضعف‌های دیگران را پای انقلاب نگذاریم، ما باید برای حرکت در مسیر انقلاب، عاشورا و غدیر تلاش کنیم، باید به محرومان و مستضعفان رسیدگی و به نیازهای مردم توجه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو حق نداری از حق مردم دم بزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الحق والانصاف که درست گفتی.

      • بدون نام

        اتفاقا این حق داره دم بزنه ، چون هالوتر از این مردم سراغ نداره

      • بدون نام

        تو دم بزن بلبل جان

      • مشتی

        پس کی حرف بزنه زیباکلام خوبه
        اگه قالیباف مجبور به انصراف نکرده بودن الان اینجور نبود
        یه گشتی تو تهران بزنی متوجه میشی

      • احمد خوش سیما

        پس نه،روحانی خوبه؟

    • کارمند

      چی شده دوباره به یاد مردم افتادید؟
      فعلا که خیلی از مسئولین توسط فرزندانشان در حال سرمایه گذاری در استرالیا هستند

    • بدون نام

      این قدر از حق وحقوق دم نزن ملت تو وامثال تو رو خوب میشناسن

    • بدون نام

      چرا در پایان هر انتصابی ، ان سازمان حسابرسی دقیق نمی شود ، تا عملکرد مسئول سابق مورد ارزیابی قرار گیرد ؟ تا از حرف و حدیثهای بعدی جلوگیری شود ؟ انتصاب فرد کنار رفته به مقام یالاتر ، بدون درنگ ، اشتباه و موجب افساد اکبر میشود ! یعنی وضع کنونی .

    • بدون نام

      باز بوی انتخابات به مشامش ... این دفعه شکست بخوره سکته اش کامل و ....

    • بدون نام

      اقتصادباشمانابودهست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله. اقتصاد با قالیچه و خویشاوندون ایشون به فنا رفت دیگه مردم به گردش نمرسن

    • اسد

      دولت چهار درصدی ها خخخخخ

    • حی روزگااار

      فقط حرفهای شیرین...عمل های کثیف

    • بدون نام

      اقای قالی باف توازبس اهل فسادمالی نیستی که مگربرای خرج زندگی بری تحت پوشش کمیته امداد. ای پاکدست پاکدستان. ای

    • ایرانی

      جون من راست میگی قالی جون ؟ از طرقبه چه خبر ؟

    • بدون نام

      نه بابا ...........................مهره سوخته

    • بدون نام

      خدا عاقبتت را ختم به خیر کند.

    • بدون نام

      چهل سال مسؤل بودی چه غلطی کردی

    • دوست

      اتفاقا قالیباف حرف حق میزنه .واقعا ایشون میتونه .ا

    • بی نام

      اینا رو برو همون حسینیه که میلیاردی ریخت و پاش کردی بگو

      پاسخ ها

      • بی نام

        حسینیه بنی فاطمه میلیاردی پول شاباش داد

    • درین درین

      یادم‌میاد وقتی کاندید ریاست جمهوری بودی چقدر وعده به مردم دادی و بعد کنار کشیدی! بعع عع ععع

    • بدون نام

      کجا باز بخور بخوره که گازانبری بریم بخوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج