۸۲۹۷۹۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

دربی مادرید در قاب آمار

اتلتیکومادرید و رئال مادرید امروز داربی مادرید را در واندا مترو پولیتانو برگزار می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: اتلتیکومادرید و رئال مادرید امروز داربی مادرید را در واندا مترو پولیتانو برگزار می‌کنند.

اتلتیکومادرید و رئال مادرید شنبه شب در هفته بیست و سوم لالیگا به مصاف هم می‌روند. دو تیم مادریدی برای دویست و هفتاد و دومین بار برابر هم قرار می‌گیرند. این تکراری‌ترین دوئل تاریخ فوتبال اسپانیاست. در این مدت ۶۹ پیروزی از آن روخی بلانکو شد و در ۱۸۳ بازی سفیدپوشان برنده شدند. ۶۵ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید. در مجموع ۸۱۲ گل در داربی مادرید به ثمر رسانده شده است که ۴۶۵ گل متعلق به رئال مادرید و ۳۴۷ گل برای اتلتیکو است.

دیگو پابلو سیمئونه از زمان حضورش در اتلتیکو به عنوان سرمربی ۲۸ بار با تیم همشهری روبرو شده که ۹ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۹ شکست را به ثبت رسانده است. این آمار نشان می‌دهد در چند سال اخیر داربی‌ها نزدیک بودند. ۲۸ داربی قبل از سرمربی آرژانتینی با دو پیروزی روخی بلانکو، هشت تساوی و ۱۸ برد رئال مادرید به پایان رسیده بود. اگر امشب اتلتیکو پیروز شود سیمئونه از رکورد لوییس آراگونس عبور خواهد کرد. سرمربی اسپانیایی با قرمز و سفیدپوشان در ۳۰ بازی ۹ پیروزی را برابر رئال مادرید به دست آورده بود.

چهار دیدار اخیر دو تیم در لالیگا با تساوی به پایان رسیده است. هرگز در تاریخ لالیگا دو تیم در پنج بازی پیاپی به تساوی دست نیافتند.

رئال مادرید در ۱۴ بازی اخیر رقابت‌های ملی تنها یک بار توانسته است اتلتیکو را شکست دهد. سفیدپوشان در نوزدهم نوامبر ۲۰۱۶ در ویسنته کالدرون با هت‌تریک کریستیانو رونالدو ۳ بر صفر پیروز شدند. اتلتیکومادرید در این ۱۴ بازی پنج پیروزی و هشت تساوی به دست آورد.

روخی بلانکو دومین تیمی است که بیشترین امتیاز را از دو تیم بزرگ فوتبال اسپانیا در یک دهه اخیر گرفته است (۱۳ امتیاز از بارسلونا و ۲۴ امتیاز از رئال مادرید). این تیم پشت سر والنسیا قرار دارد (۲۰ امتیاز از بارسلونا و ۱۸ امتیاز از رئال مادرید). سپس تیم‌های سویا، رئال سوسیداد، ویارئال و اتلتیک بیلبائو دیده می‌شوند.

مادرید در ۱۷ بازی اخیرش در در خانه اتلتیکو تنها یک بار شکست خورده است. در ۱۶ بازی قبلی یازده پیروزی و پنج تساوی به دست آورده است.

اگر اتلتیکو در بازی امروز پیروز نشود و بارسلونای صدرنشین فردا اتلتیک بیلبائو را شکست دهد اختلاف دو تیم به هشت امتیاز می‌رسد؛ فاصله‌ای که برای قهرمانی تیم کاتالانی کافی است. تنها یک بار بر خلاف این اتفاق افتاده است. زمانی که رئال مادرید کارلوس کی‌روش در ۱۲ هفته مانده به پایان لالیگا در فصل ۰۴-۲۰۰۳ هشت امتیاز از والنسیا (تیم دوم جدول) بیشتر داشت لالیگا را با رتبه چهارم به پایان رساند.

رئال مادرید در حالی امروز به مصاف اتلتیکو می‌رود که پیش از آن برابر بارسلونا در نوکمپ بازی کرده بود. این اتفاق پیش از این یک بار در تاریخ برای سفیدپوشان رخ داده بود. در هشتم ژانویه ۱۹۹۴ مادرید با پنج گل مغلوب بارسا شد و پنج روز بعد در داربی مادرید ۳ بر ۲ اتلتیکو را در وینسته کالدرون شکست داد. این تیم توانست همشهری‌اش را در کوپا دل ری حذف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمار گویای همه چیز هست اما همیشه رئال بدشانسی داشته يا نا داوری داشته که باخته در 99%مواقع

    • تاااااجیممݥ

      امیدوارم که بازی مساوی شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج