جاباما
۸۲۹۸۹۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

برگزاری مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س)

مردم مومن و ولایی ورامین مراسم باشکوه تشییع نمادین حضرت زهرا (س) را برگزار کردند.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با شام غریبان دختر پیامبر خدا (ص) مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) با تجمع عظیم عزاداران پرشور فاطمی در مصلی صاحب الزمان (ع) برگزار شد.

در این مراسم که ۱۹ سال است در شهر شهیدان ۱۵ خرداد، ورامین برگزار می‌شود عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تابوت نمادین حضرت زهرا (س) بر دوش خود گذاشته و مسیر مسجد صاحب الزمان (عج)،میدان امام خمینی (ره)،گلزار شهدای سید فتح الله را طی کرده و در گلزار شهدای گمنام به عزاداری پرداختند.

مردم ورامین که ۵۵ سال پیش و در سال ۴۲ با خروش کربلایی خود فرزند حضرت زهرا (س)، ولی فقیه زمان، حضرت امام خمینی (ره) را در اوج خفقان دوران ستمشاهی یاری کردند امشب بار دیگر با خروش فاطمی خود نشان دادند دست از ولایت نخواهند کشید و همیشه در صحنه‌های دفاع از خاندان عصمت و طهارت و ولایت حاضر و آماده هستند.

شعارهای «یارب مبادا دست حیدر بسته باشد» و «زهرا ایستاد به پای امام زمان خویش» عزاداران فاطمی در مراسم امشب نشان از ولایتمداری، هوشیاری و آگاهی آنها نسبت به مسائل زمان داشت.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین طی سخنانی در جمع مردم مؤمن این شهرستان با اشاره به «محدثه» بودن حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت با ملائکه سخن می‌گفتند و این مقام بسیار والایی است، لقب محدثه مخصوص حضرت زهرا (س) است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی حضرت زهرا (س) را شهیده راه ولایت دانست و افزود: حضرت زهرا (س) ایستاد تا ولایت تنها نباشد، زمانی که عده‌ای پس از پیامبر (ص) رهنمودهای ایشان را فراموش کردند حضرت زهرا (س) از حریم ولایت دفاع کرد و این عمل ایشان حجت را برای همه ما در تمام طول تاریخ تمام کرد.

وی افزود: تمامی معصومین (ع) برای زنده نگاه داشتن و اعتلای اسلام شهید شدند و اگر ما امروز اسلام ناب محمدی (ص) داریم و در سایه اسلام زندگی با سعادت و با عزت داریم به دلیل جانفشانی اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز طی سخنانی ضمن تبیین جایگاه حضرت زهرا (س) گفت: شما مؤمنین با حضور پرشور خود نشان دادید که همواره برای دفاع از ولایت و امامت حاضر هستید.

وی افزود: ارادت و عشق مردم این منطقه و نیز سراسر کشور به اهل بیت عصمت و طهارت و به ولایت همواره زبانزد خاص و عام بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیرو سیره ایشان باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج