جاباما
۸۲۹۹۶۸
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

ونزوئلا حساب‌های نفتی خود را به روسیه منتقل کرد

شرکت نفت دولتی ونزوئلا که به تازگی تحت تحریم آمریکا قرار گرفته، درآمد‌های نفتی خود را در حساب تازه تاسیس این شرکت در یک بانک روسی ذخیره می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: شرکت نفت دولتی ونزوئلا که به تازگی تحت تحریم آمریکا قرار گرفته، درآمد‌های نفتی خود را در حساب تازه تاسیس این شرکت در یک بانک روسی ذخیره می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع و همچنین سندی که به رویت این خبرگزاری رسیده گزارش داد شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) از سرمایه گذاران مشترک خود خواسته است که درآمد حاصل از فروش را به حسابی که این شرکت به تازگی در بانک گازپروم روسیه افتتاح کرده واریز کنند.

این اقدام شرکت نفت ونزوئلا پس از آن انجام می‌شود که آمریکا ۸ بهمن ماه با هدف قطع درآمد‌های نفتی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور این شرکت را تحریم کرد.

به گفته دو منبع آشنا به موضوع، این شرکت پس از آن از شرکای خارجی خود در سرمایه گذاری مشترک در میدان نفتی کمربند اورینوکو خواسته بود که مشخص کنند آیا به پروژه‌ها ادامه می‌دهند یا خیر.

سرمایه گذاران خارجی شرکت نفت دولتی ونزوئلا شامل آکوئینو آ. اس. آ. نروژ، شرکت شِورون آمریکا و شرکت توتال آمریکای مرکزی متعلق به فرانسه است.

شرکت نفت ونزوئلا همچنین استخراج نفت سنگین از میدان نفتی کمربند اورینوکو را به دلیل کمبود مواد رقیق کننده ناشی از تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است.

این در حالی است که شنبه شب مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه آمریکایی با متهم کردن عربستان به حمایت از دولت مادورو، مدعی شد یک کشتی سعودی حاوی مواد رقیق کننده در راه ونزوئلا است و روز دوشنبه به این کشور می‌رسد.

نفت ونزوئلا صحنه رقابت مادورو و خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده و رهبر مخالفان این کشور برسر به دست آوردن درآمد آن شده است.

روبیو پیشتر نیز مدعی شده بود که گوایدو ظرف چند روز آینده هیات مدیره جدید شرکت نفتی سیتگو مستقر در آمریکا را که به شرکت نفت دولتی ونزوئلا تعلق دارد، معرفی می‌کند.

همچنین شنبه شب خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از قصد شرکت نفت ونزوئلا برای اخراج مدیران آمریکایی از شرکت نفتی سیتگو خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام شد تا زمانی که پولهای مردم بدبخت بره به حساب پوتین کمونیست مادرو سرجاش می‌مانند مشکل پوتین همین پولها بود که حل شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا کور شود هر چی مزدور آمریکا

    • بدون نام

      برای همین روسیه برای ماذرو یقه چاک میده

    • بدون نام

      لعنت بر دیکتاتور

    • بدون نام

      تمام این خبرها دروغه . چون هیچ شرکتی نفت ونزوئلا رو نمیخره . که بخواد پول بده.

    • اسد

      آمریکا وروسیه کشورها را بین خودشون تقسیم کردند ایران وسوریه وکره شمالی وترکیه و......مال روسها کره جنوبی ژاپن ومالزی و....مال آمریکا با جنگ زرگری دوهدف را دنبال می کنند هم سلاحشون را می فروشند هم آسایش را برای مملکت خود فراهم می کنند وکشورها را به یغما می برند در این بین اگه ما طرف آمریکاییها باشیم بهتره تا روسها لااقل نفتمون را راحتر می فروشیم و....واقتصاد بهتری خواهیم داشت چون آمریکاییها نمی گذارند ما روی آسایش را ببینیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج