جاباما
۸۳۰۱۱۸
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

معرفی روستای سرطان خیز ایران در شبکه مستند

مستند «طعم شور» به کارگردانی محمدحسین جبلی جوان در جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

خبرگزاری فارس: جدیدترین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «طعم شور» به کارگردانی محمدحسین جبلی جوان از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر احمد مافی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص رادیوتراپی و دکتر رضا خدابخشی، پزشک متخصص سازمان تامین اجتماعی مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع گسترش سرطان در کشور، عوامل موثر بر آن و تاثیر سبک زندگی و غذایی مردم بر ابتلا به این بیماری صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «طعم شور»، مستندی علمی پژوهشی از گسترش بیماری سرطان در سطح کشور، تحت تاثیر سبک زندگی و مصرف مواد غذایی خطرآفرین است. در این مستند، ضمن بررسی عوامل ایجادکننده سرطان، تاثیر کودهای شیمیایی و دفع آفات و سموم کشاورزی به صورت تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد.

سوژه اصلی این مستند، روستایی در استان مازندران است که تعداد مبتلایان به سرطان در آن، بالاتر از میزان میانگین در سطح کشور است.

مردم این روستا، شجاعانه جلوی دوربین آمده و از عللی پرده بر‌می‌دارند که تاکنون اشاره کمتری بدان شده است. موضوع کشاورزی با کودهای شیمیایی، استفاده از سموم مختلف برای دفع آفات و .... از مهم ترین مباحثی هستند که توسط کشاورزان روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این مستند ۴۰ دقیقه‌ای که به تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی ساخته شده است، مهمان برنامه این هفته «به اضافه مستند» خواهد بود. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۴ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      ارسی هم به منطقه جنوب کرمان بزنید کارمردم منطقه کشاورزی است کوچک بزرگ همه سرطان دارند که باورکردن آن سخت است فقط بخاطر گودها وسم های کشاورزی است باید اصلاح مصرف به کشاورزان اموزش داده شود هم جان خود وهمه جامعه رابه خطر می اندازند

    • بدون نام

      مگر چند شرکت مجوز واردات سموم و مواد غذایی مشکوک رو دارند ، چرا فکری نمی کنید ؟ انگاه که پول جای عقل را بگیرد ملتی در عذاب است .

    • بدون نام

      کی به کیه بمیرید .دولت یارانه کمتر می‌پردازد.مگه جان مردم بیچاره براشون مهم است.

    • بدون نام

      همین محصولات کشاورزی به همه جا می ره مثلا از جیرفت کلی محصول به تهران میاد خدا به داد ما برسه نه نظارتی نه دانشی هرج و مرج در همه جا این شد مملکت داری!

    • بدون نام

      همین محصولات کشاورزی به همه جا می ره مثلا از جیرفت کلی محصول به تهران میاد خدا به داد ما برسه نه نظارتی نه دانشی هرج و مرج در همه جا این شد مملکت داری!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی از طرف سازمان محیط زیست نفر میفرستن صدا سیما برای مناظره با رئیس انجمن ارگانیک و اون نماینده سازمان حفاطت از محیط زیست اونطور بی ادبانه و وقیحانه از کاشت محصولات تراریخته حمایت میکنه و به رئیس ارگانیک توهین میکنه و رئیس ارگانیک که در نهایت نمیتونه نماینده نفهم سازمان حفاظت از محیط زیست و قانع کنه اخرش میگه شما میگید تراریخته خوبه و دوست دارید مصرف کنید محصولات تراریخته رو من میگم بده و ارگانیک میخوام مصرف کنم روی مواد غذایی تولید شده از محصولات تراریخته نوشته بشه تراریخته شما برای خانواده ات تراریخته بخر من برای خانواده ارگانیک میخرم و میبینیم بعد از دو سال تو پفکها که بیشتر بچه ها میخورن از محصولات تراریخته استفاده کردن اما نه تنها روی بسته پفک ننوشتن که حتی نام شرکت تولیدی پفک رو هم اعلام نکردن چه توقعی دارید دیگه لعنت به کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست

    • بدون نام

      بله عامل اصلی سرطان مواد تراریخته ای ست که تو کشاورزی مابخاطر سیاست های کثیف این مملکت داره استفاده میشه درحالی که سازمان بهداشت جهانی حدود 30سال پیش این موادرو جهت کشاورزی درکل دنیا ممنوع اعلام کردندواکثر کشورهای اروپایی استفاده نمیکنند.میگن اگه کشوری رو نمیتونی باجنگ نابودکنی بااین مواد نابودکن کاری که مسئولین خودمون دارن انجام میدن.بنظرتون دشمن کجاست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج