جاباما
۸۳۰۳۱۴
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

نیاز کشور به ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در سال

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم.

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم.

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم، اظهار داشت: در حال حاضر توازنی میان تولید و تقاضا برای مسکن وجود ندارد که این خود بر تورم قیمتی دامن زده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای پاسخ به نیاز مسکن زوج های جوان سالانه به ٨٠٠ هزار واحد مسکونی نیاز داریم، افزود: عدم تامین این میزان واحد مسکونی در سال های اخیر منجر به انباشت تقاضا شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمار صدور پروانه های ساختمانی در سال در مجموع ٩۵٠ هزار واحد مسکونی را نشان می دهد، تصریح کرد: دولت برای سال آینده باید علاوه بر تولید مسکن جدید، کسری سال های گذشته را نیز جبران کند تا انباشت تقاضا در این سال ها از بین برود.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه دولت های پیشین به دور از قضاوت در خصوص طرح و برنامه های خانه دار کردن مردم برنامه منسجمی داشته اند، گفت: در دولت سازندگی به دهک های پایین جامعه زمین شهری زمین داده شد، در دولت اصلاحات اجاره به شرط تملیک و دولت نهم و دهم مسکن مهر رونمایی شد، اما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون هیچ برنامه ای اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای دهک های پایین جامعه که توانایی خانه دار شدن ندارند فکری کند، افزود: مسکن اجتماعی طرح روی کاغذ مانده دولت فعلی باید هر چه سریع تر برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر رونمایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بی توجهی به انباشت تقاضا در حوزه مسکن آینده این بازار را مبهم می کند، تصریح کرد: با توجه به مشخص بودن نیاز در حوزه تولید مسکن و آمارهای موجود باید فکری برای رفع آن شود.

لاهوتی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری با دولت در راستای ساماندهی وضعیت مسکن است، گفت: باید راهکاری برای بهبود وضعیت بازار از حیث خانه دار شدن اقشار ضعیف و همچنین ساماندهی قیمت ها صورت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس این همه خونه و آپارتمان خالی مال کیه؟؟؟؟


      هر روز هم که دارن گرون تر میشن

    • reza goudarzi

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      اصلا مردم نیاز به مسکن ندارند با این حقوق ها کسی توان خرید خانه وندارد

    • بیکار

      احتیاجی نیست ملت دارند دریک اتاق سه درچهار زندگی می کنند اجاره ان راهم ندارند بدهند چه برس بخواهند خانه بخرند

    • بدون نام

      این یک دروغ بزرگ برای احیای جسد مسکن است. سه جوان بیکار مجرد دارم. چه کاری چه زندگی و چه زن و بچه ای که نیاز به مسکن داشته باشند؟ با این اراجیف این میت برنمیگردد.

    • بدون نام

      باز می خواید کلی بودجه بگیرید نصفش رو بدزدید،نصفش هم مسکنهای مهر بی کیفیت رو بسازید .خدا رحمت کند شاه رو شهرک اکباتان وآپادانا امید روساخت بعد از 40 سال هنوز ساختمانها ی به اون کیفیت در ایران ساخته نشده

    • بدون نام

      شما برید دست مافیای مسکن رو کوتاه کنید نمیخواد مسکن بسازید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج