جاباما
۸۳۰۶۳۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیش‌بینی وضع هوای کشور در روز‌های آینده

کارشناس هواشناسی گفت: موج فعلی بارش‌ها فردا پیش از ظهر­­ کشور را ترک می‌کند و موج بعدی از غروب پنجشنبه وارد کشور می‌شود که با بارش‌های مناسبی همراه خواهد بود.

برترین ها: کارشناس هواشناسی گفت: موج فعلی بارش‌ها فردا پیش از ظهر­­ کشور را ترک می‌کند و موج بعدی از غروب پنجشنبه وارد کشور می‌شود که با بارش‌های مناسبی همراه خواهد بود.

محمد اصغری با بیان این مطلب افزود: بارش‌های ناشی از موجی که­­ هم اکنون در کشور فعال است تمام نشده و امروز نیز بستر برای وقوع بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی و نیمه شرقی کشور فراهم است که می‌توان به استان‌های هرمزگان، کرمان، شرق بوشهر، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی جنوبی و شمالی و سواحل دریای خزر اشاره کرد.

وی گفت: این سامانه بارشی با وزش باد همراه است که مسافران با عبور از گردنه‌ها با کولاک برف مواجه خواهند شد، ضمن اینکه وزش باد باعث­ می‌شود در جنوب شرق با خیزش گرد وخاک همراه باشد و منجر به ­کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه غربی با وجود رطوبت و سرمای هوا، مه پدیده­ غالب در گردنه‌ها خواهد بود؛ ضمن اینکه این موجی که هم اکنون در کشور فعال است باعث ریزش بارش در نیمه شرقی خواهد شد اما­ فردا پیش از ظهر­ ایران را ترک خواهد کرد.

وی گفت: موج بعدی پنجشبنه وارد کشور می‌شود که بارش‌های خوبی به همراه خواهد داشت و در چند نوبت کل کشور را دربر می‌گیرد.

اصغری­ افزود: البته در پایتخت امروز پیش ازظهر و همچنین فردا پیش‌ازظهر ­هوا آرام است و این آرامش هوا در کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و کرج و سنندج باعث افزایش غلظت آلاینده ها می ­شود.

باران و برف در اکثر جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران و برف در اکثر محورهای مواصلاتی کشور خبر داد. سرهنگ نادر رحمانی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، محورهای اردستان-نایین و سمیرم-شهررضا استان اصفهان، محور کرمان-رفسنجان و کرمان-سیرجان استان کرمان، ارتفاعات محورهای هراز، کندوان، کیاسر-سمنان و فیروزکوه، محور توسکستان استان گلستان و محور اسالم -خلخال و اسالم- اردبیل هستیم.

وی ادامه داد: همچنین بارش باران نیز در اکثر محورهای استان هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، فارس، گلستان، اصفهان و گیلان مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به مه گرفتگی همراه با کاهش دید در برخی از محورهای کشور ادامه داد: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید در اکثر محورهای استان خراسان رضوی، محور اهر-کلیبر استان آذربایجان شرقی، محورهای آباده-خرم بید و اقلید-یاسوج هستیم. همچنین وزش باد شدید نیز در اکثر محورهای استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

وی با اشاره به یخ زدگی برخی از محورها و لزوم تردد با زنجیر چرخ نیز اظهار کرد: در حال حاضر تردد در برخی از محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، گلستان و خراسان شمالی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رحمانی در پایان با اشاره به وضعیت ترافیکی راه‌های کشور گفت: شاهد ترافیک نیمه سنگین در ورودی کلانشهر تهران هستیم و در آزادراه قزوین به کرج از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و آزادراه کرج به تهران از پل فردیس تا پل کلاک و محدوده گرمدره ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج