جاباما
۸۳۰۷۲۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت جگر، دل و قلوه کاهش می‌یابد

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور گفت: قیمت این گوشت گرم طبق قیمت مصوب لاشه گوسفندی وارداتی است و اضافه قیمت نخواهیم داشت اما اگر نگاه کلی به آمارها داشته باشیم می‌بینیم که گوشت به خوبی به کشور وارد می‌شود و سبد وارداتی ما کامل شده است.

ایلنا: منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام و رئیس شورای تامین دام کشور در خصوص واردات گوشت و دام زنده از رومانی اظهار کرد: اولین محموله دام زنده امشب از طریق حمل و نقل هوایی وارد کشور خواهد شد که مستقیم به کشتارگاه‌های تعبیه شده در تهران منتقل می‌شود.

وی افزود: این دام زنده پس از کشتار در کشتارگاه‌ها، به صورت توزیع دولتی بین توزیع‌کنندگان موجود در سطح تهران تقسیم خواهد شد. از آنجایی که تامین به صورت گسترده انجام می‌شود کمبودی نخواهیم داشت و در توزیع آن به مشکل بر نخواهیم خورد.

پوریان در ادامه تصریح کرد: ما دو بخش توزیعی داریم که یکی گوشت منجمد توزیع می‌کند و بخشی هم لاشه گرم توزیع می‌کند و این گوشت در دسته دوم قرار دارد که توزیع آن به صورت عمومی و در مراکز فروش محصولات پروتئینی خواهد بود، در ضمن توزیع این گوشت گرم بر قیمت جگر، دل و قلوه هم موثر خواهد بود.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور با اشاره به قیمت گوشت گرم رومانیایی اذعان داشت: قیمت این گوشت گرم طبق قیمت مصوب لاشه گوسفندی وارداتی است و اضافه قیمت نخواهیم داشت اما اگر نگاه کلی به آمارها داشته باشیم می‌بینیم که گوشت به خوبی به کشور وارد می‌شود و سبد وارداتی ما کامل شده است.

وی افزود: از طرف دیگر گوشت منجمد گوسفندی و گوشت گوساله گرم هم به صورت بسته بندی شده وارد کشور می‌شود و یک سبد کامل داریم اما این که چرا گوشت بازهم به دست برخی نمی‌رسد به خاطر ضعف در شبکه توزیع است.

افزایش تولید دام در استان‌های مختلف کشور

رئیس شورای تامین دام کشور در رابطه با افزایش میزان تولید دام در کشور خاطرنشان کرد: تولید ما امسال در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و زاد و ولد به خوبی انجام شده است. به دلیل بارش‌های خوب پاییز و زمستان دام در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و این دام در اسفند ماه و فروردین ۹۸ وارد بازار خواهد شد.

وی افزود: در استان‌هایی مانند کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کوهدشت،‌ فارس و استان‌های جنوبی عرضه بره از اواسط اسفند آغاز می‌شود و طبق آمار افزایش در تولید و رشد مثبت تولید داشته‌ایم. خلا‌ئی که به دلیل تب برفکی در سال ۹۵ و ۹۶ در تولید دام به وجود آمد با تولید امسال جبران خواهد شد.

قاچاق دام بر میزان آن موثر نیست

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور با اشاره به قاچاق دام از کشور تشریح کرد: ما باید در این امر واقع‌بین باشیم. قاچاق هرچقدر هم از لحاظ تعداد بالا باشد تاثیر کمیتی بر دام نمی‌گذارد و دام‌ها زاد و ولد خود را دارند اما تاثیر قیمتی را در برخی ایام سال خواهد گذاشت که آن هم به دلیل مصادف شدن آن با زمان پرواربندی و زایش گوسفندان است که توزیع دام به بازار کاهش می‌یابد اما در میزان دام موثر نخواهد بود.

وی افزود: جمعیت دامی کشور بسیار از رقم قاچاق بالاتر است و بر آن موثر نخواهد بود. امسال هم واردات دام تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت تا خللی در پرواربندی دام‌های داخلی به وجود نیاید. بازار ما اشباع خواهد شد و در کنار آن ثبات قیمت را خواهیم داشت.

رئیس شورای تامین دام کشور در رابطه با توقف فعالیت توزیع اینترنتی گوشت گفت: این توزیع ادامه خواهد داشت و قرار است شبکه توزیع با پیوستن دو سایت دیگر به مجموعه فعلی کاملتر شده و روند توزیع بهبود پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به اخبارکاهشی که همیشه باافزایش چندبرابری همراه بوده وهست!!!

    • بدون نام

      خاک بر سر مسیولین بی کفایت مملکت که کشوری که دارد به سوریه فلسطین لبنان افغانستان یمن آفریقا برزیل کوبا ووو پولها ی ملت ایران را بذل و بخشش می کند به مردم خودش وعده ارزان شدن جگر و دل قلوه را میدهد

    • آرش هادی‌زاده

      دیروز از قصابی تو خیابون ویلا خریدم کیلویی ۱۱۰ هزار

    • حسن

      فقط تهران مهمه،سایر استانها وشهرها خیر،این عدالت سیاسی است،نه الهی!

    • کامران

      همیشه می یاید!؟
      حالا کی است خدا می داند وقت گل نی!؟

    • فرهاد

      فقط تهران، شهرستانی ها هم بمیرند.

    • بدون نام

      اگه ارزون شد حتما دل جگر قلوه سگ دارند بهمون میدن

    • بدون نام

      به سه برابری قیمت و کاهش ۳ درصدی آن ارزانی و کاهش قیمت گویند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج