جاباما
۸۳۰۷۳۹
۱۸ نظر
۵۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
پ

حضور ۱۱ کشور خاورمیانه در اجلاس ضدایرانی ورشو

جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر خارجه لهستان اعلام کرد تنها ۱۱ کشور از منطقه غرب آسیا در کنفرانس ورشو شرکت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزارت امور خارجه لهستان اعلام کرد تنها ۱۱ کشور منطقه خاورمیانه تایید کرده اند در کنفرانس ورشو که قرار است در تاریخ ۱۳ و ۱۴ فوریه برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر خارجه لهستان گفت: عربستان سعودی، بحرین، اسرائیل، یمن (دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی)، اردن، کویت، مغرب، عمان و امارات متحده عربی تایید کرده اند هیئت‌های آن‌ها به سرپرستی وزرایشان در این کنفرانس حضور خواهند داشت. مصر و تونس هم احتمالا معاونان وزیرهایشان را خواهند فرستاد.

برنامه ریزی این کنفرانس را دولت آمریکا انجام داده و از کشور‌های عربی و اسرائیل برای شرکت در آن دعوت کرده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، هدف از برگزاری این کنفرانس را مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه که [به ادعای او] باعث برهم خوردن ثبات منطقه می‌شود، بیان کرده است.

به نظر می‌رسد این کنفرانس تلاشی از طرف آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف ضد ایرانی باشد. سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خارج شدن این کشور از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران را اعلام کرد و اعمال تحریم‌های تهران را از سر گرفت. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از این اعلام کرده بود نمی‌تواند در کنفرانس ورشو شرکت کند زیرا برای حضور در اجلاس اتحادیه آفریقا عازم ادیس آبابا در اتیوپی است.

گفته می‌شود هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، نیز در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد و یک مقام ارشد این وزارتخانه به جای وی در کنفرانس ورشو حضور خواهد یافت. اما جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، اخیرا اعلام کرد در کنفرانس مذکور شرکت می‌کند. این در حالی است که حضور نمایندگان فرانسه در سطح وزیر همچنان نامشخص است.

ماه گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، این کنفرانس ضد ایرانی را محکوم کرد و آن را نمایش ناامیدکننده‌ای خواند که تنها باعث رسوایی شرکت کنندگان در آن خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تلاشی احمقانه

    • بدون نام

      عمان که خودی بود

    • بدون نام

      عمان هم که مثلا دوست ایرانه و سوئیس خاورمیانه شرکت کرده

    • بدون نام

      اینها دشمن اند و در تقابل با اینها فقط به ملتی که ۲۲ بهمن در میدان بودند اکتفا کنید که بس است

    • علی ر

      دوست ودشمن را اینجابایدشناخت اینهاگاوهای شیرده امریکا ونوچه های اسراییل هستند که باروزشمار محو اسراییل به تلا طم افتادند تااخرین زورشان رابزنند

    • بدون نام

      غیر از اسراعیل بقیه همه مسلمان هستند . متاسفانه با کشورهای اسلامی هم نتوانستیم رابطه حسنه داشته باشیم. بعضی از اینا که بیداری اسلامی هم داشتند ولی بازم بیدار نشده اند. مثل اینکه به بی خوابی دچار شده اند. لعنت اله علی حکام ظالمهم. ابران بعنوان مدعی رهبری جهان اسلام باید حداقل چارتا کشور مسلمان فیزوری را که تا حالا با خودش همراه میکرد. اینجوری که نمیشه رهبری جهان اسلام رو دست گرفت.

    • بدون نام

      هدف فشار به ایران از طریق پول کشورهای عربی است و این اعتلاف ، دوام چندانی ندارد .

    • محمو.م

      اونهمه کشور چه امریکایی چه افریقایی وچه اروپایی وچه عربی هست سال جنگیدن وازدشمن حمایت کردند ، جز شکست آنان وپیروزی ومقاومت ملت ما چه چیزی نصیبشون شد.حالاهم دوباره باچند کشور خودفروخته و پشیز علیه ایران ناتو تشکیل دهند ، اینبار جز نابودی و ویرانی چیزی برای کشورهاشون به ارمغان نخواهد آمد .
      اون زمان انقلابی نوپا بودیم و الان کشوری قدرتمند که نیاز نیست باحصور نظامی باهاشون بجنگیم.درکشورمان مینشینیم وآتش وجهنمی ازموشک برسرشان فرود میاریم...

    • بهزاد

      خود
      خدا فرموده که اسلام در برابر کفار همیشه شکست خورده هست زنده باد جمهوری اسلامی ایران

    • کلید مشکل گشا

      چند روز بعد مشخص میشه که چه کسی رسوا میشه

      پاسخ ها

      • عسکری

        دوست عزیز شادکن وسخنگوی دشمن مباش هرجقدر سالهای گزشته دیدی ودلت شا دنشد درآ ینده هم شاد نمیشوید گرفتی

    • بدون نام

      عمان چرا

    • بدون نام

      دشمنی بدتر از کشورهای عربی نداریم . این موضوع زمان جنگ هشت ساله به همه دنیا ثابت شد

    • بدون نام

      تمام هزینه دشمنی علیه کشورمون را کشورهای عرب منطقه پرداخت میکنن و ما باید با سیاست رفتار کنیم و با رابطه با کشورهای قدرتمند دنیا ، این دشمنان بالفطره و قسم خورده کشور و ملت مان را تضعیف کرده و زیر سلطه خودمون ببریم

    • بدون نام

      کشورهای غربی از بدعهدی آمریکا قطعا ضرر می کنن .آمریکا قبلا به متحدان سنتی و عرب خودش هشدار داده که در صورت بروز هر گونه درگیری با ایران انتظار نداشته باشن آمریکا دخالت کنه .

    • بدون نام

      یک دوست برای خودتان باقی نگذاشتید

    • مهدی

      کل کشورهای مهم خاورمیانه همین کشورها هستن.

    • بدون نام

      اردن خیلی کشور مزخرفیه باید بحسابش رسیدگی شود عمان جاسوس دوجانبه است اگر بتوانیم آمریکا رو شکست دهیم تمام این کشورها مطیع ایران خواهند شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج