۸۳۰۸۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آقایان! اعتراض بابک حمیدیان را بشنوید

بابک حمیدیان که مدتی است برای بازی در سریال «گذر از رنج‌ها» با فریدون حسن‌پور همکاری دارد، با انتقاد شدید از شرایط تولید این مجموعه و بدقولی‌های تهیه‌کننده، تاکید فراوانی دارد بر اینکه صدای اعتراضش به گوش مدیران صداوسیما برسد.

خبرگزاری ایسنا: بابک حمیدیان که مدتی است برای بازی در سریال «گذر از رنج‌ها» با فریدون حسن‌پور همکاری دارد، با انتقاد شدید از شرایط تولید این مجموعه و بدقولی‌های تهیه‌کننده، تاکید فراوانی دارد بر اینکه صدای اعتراضش به گوش مدیران صداوسیما برسد.

آقایان مدیر گوش کنند

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که برای بازی در این مجموعه در شمال کشور به سر می‌برد، در گفت‌وگویی که با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیوی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) انجام داد‌، گفت: آقایان مدیری که زمین ۱۰ هزار هکتاری افتتاح می‌کنند، آیا می‌دانند که ما حتی برای خرید یک بخاری برقی در سردترین نقطه کشور دچار بحران شده‌ایم؟!

وی درخصوص همکاری‌اش با پروژه «گذر از رنج‌ها» توضیح داد: از تیر ماه سال جاری بعد از مصدومیتی که داشتم، همکاری‌ام برای بازی در این سریال به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی علی لدنی شروع شد و اکنون حدود شش ماه است که در این پروژه مشغول هستم. لازم است بگویم به دلیل رابطه دوستانه‌ای که با آقای حسن‌پور داشتم وارد این پروژه شدم و در حال حاضر هم در کنارشان هستم و این رابطه همچنان سر و شکل محترمانه و خوبی دارد، اما شرایط تولید این سریال بعد از گذشت شش ماه به شدت اسفناک و توهین‌آمیز شده است.

او ادامه داد: اکنون بعد از گذشت شش ماه هنوز دستمزد نگرفته‌ایم؛ ضمن اینکه طی این چندین ماه در شرایط بسیار سخت در دامنه‌های دیلمان شمال ایران در سردترین فصل از سال با بارندگی‌های شدید مشغول کار هستیم؛ دریغ از اینکه از سوی مدیران و تصمیم‌گیرندگان رده بالا هیچ توجهی به این گروه سازنده نمی‌شود.

در «گذر از رنج‌ها» مثل تبعیدی‌های سیبری شده‌ایم!

حمیدیان همچنین در سخنانش گفت: در پروژه «گذر از رنج‌ها» یکسری افراد نازنین و محترم مثل تبعیدی‌هایی هستند که در زمان شوروی سابق به منطقه سیبری تبعید می‌شدند. در حال حاضر هم احساس شخصی منِ بابک حمیدیان مثل یک تبعیدی است که کاملا بی‌گناه به گوشه‌ی ناامنی تبعید شده و هیچکس خبری از او نمی‌گیرد، این احساس زمانی تلخ‌تر می‌شود که از طریق پیامک و یا از طریق اخبار می‌شنویم که مدیران سازمان صداوسیما یک زمین ۱۰ هزار هکتاری افتتاح می‌کنند! و آقایان مدیر این مساله را در بوق و کرنا می‌کنند و اصلا اعتنایی به شرایط سخت ما ندارند؛ چرا که در دفاتر گرم و نرمشان نشسته‌اند و اصلا متوجه گذر فصل‌ها نمی‌شوند که چه زمانی هوا سرد و چه زمانی گرم است؟

وی در عین حال گفت: بی‌توجهی مدیران به وضعیت اکنون ما در پروژه‌ها، به دلیل این است که در دفتر کاری‌شان بخاری و کولر روشن است، اما این ما هستیم که با سختی و مرارت فقط به امید اینکه مهمان سفره‌های مردم باشیم، کار می‌کنیم، اما با ما اینگونه رفتار می‌شود!

یک کنسرو تن ماهی، چهار وعده غذایی ماست!

این بازیگر تلویزیون در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با بیان اینکه حتی برای خرید یک بخاری برقی هم دچار بحران هستند، خاطرنشان کرد: در پروژه‌ی «گذر از رنج‌ها» حتی برای خرید یک بخاری برقی دچار بحران شده‌ایم و زمانی که بحران‌ها از خرید یک بخاری شروع می‌شود، در نهایت به اینجا ختم می‌شود که حتی در وعده‌های غذایی ما یک کنسرو تن ماهی را به چهار قسمت تقسیم می‌کنند و با برنج می‌خوریم و در نهایت این می‌شود، یک وعده غذایی ما! در مقابل تهیه‌کننده‌ی کار، آقای علی لدنی با بی‌احترامی تمام، وعده‌های دروغین به عوامل می‌دهد و حاصلش این می‌شود که شش ماه است که تمام افراد این پروژه طلب‌های پنج - شش ماهه دارند و همه‌ی بازیگران از پژمان بازغی گرفته تا پیام دهکردی‌، ماه‌چهره خلیلی‌، جعفر دهقان و بیژن امکانیان همه به نوعی از این پروژه ناراضی هستند.

چگونه «جومونگ» شخصیت اول زندگی مردم ما می‌شود؟

حمیدیان تاکید کرد: وقتی مدیران تصمیم‌گیرنده‌ی ساخت سریال، برای هر شبکه‌ای اینگونه بی‌ادبانه و با کمال بی‌احترامی تمام، به شخصیت انسانی یک گروه توهین می‌کنند، هرگز نباید انتظار داشته باشیم که مردم به تولیدات صداوسیما روی خوش نشان دهند. مسلم است که وقتی چنین برخوردهایی می‌شود و این اتفاقات می‌افتد، ۱۰۰ درصد آقای «جومونگ» یا خانم فلانی فلان سریال بی‌کیفیت خارجی هم شخصیت اول زندگی مردم می‌شود یا به عنوان مثال سریالی مثل «حریم سلطان» مهمان سفره‌های مردم می‌شود و هیچگونه راهی هم برای جلوگیری از این تراژدی غم‌انگیز وجود ندارد، در نهایت «جومونگ» می‌شود مرد اول سفره‌های این مملکت!

تا طلبم را وصول نکنند برنمی‌گردم

او که به شدت از وضعیت پیش‌آمده در روند تولید سریال «گذر از رنج‌ها» و ندادن دستمزد به عوامل، ابراز ناراحتی می‌کرد، گفت: بنده به شدت به این وضعیت اعتراض دارم. در حال حاضر هم گروه تولید برای مدت سه الی چهار روز به تهران آمده‌اند تا دوباره به شمال برگردند. بنده همین جا اعلام می‌کنم، حتی با مدیر تولید هم صحبت کردم و گفته‌ام که بعد از این سه چهار روز دیگر به پروژه بر نخواهم گشت تا طلب این چند ماه کارکردنم وصول شود.

بازیگر سریال‌ «به کجا چنین شتابان» ادامه داد: ممکن است صدای اعتراض من به گوش رسانه‌ها و مردم برسد اما صدای اعتراض کارگر صحنه‌ای که پول ندارد حتی کفشش را تعمیر کند‌ تا آب از زیر کفشش به درون جورابش نفوذ نکند، به گوش آقایان مدیر نمی‌رسد. همین آقایان مدیری که به فکر افتتاح زمین ۱۰ هزار هکتاری هستند، به این مساله توجه نمی‌کنند که یکسری افراد در موقعیت‌های مختلف شغلی در سرما و گرما عذاب می‌کشند و شرایط سخت و اسفناک یک کار را تحمل می‌کنند تا یک سریال ساخته و پخش شود تا آقایان مدیر به این سریال‌ها افتخار کنند و بگویند که فلان سریال تولید شبکه یک یا سه سیماست.

ما به ویترین افتخار مدیران صداو‌سیما تبدیل شده‌ایم

حمیدیان به گفته‌های خود اضافه کرد: ما بازیگران در حال حاضر به ویترین افتخار مدیران صداوسیمای این سرزمین تبدیل شده‌ایم دریغ از اینکه به حقوق انسانی و فردی و جانی و مالی ما اعتنایی شود. لازم است بگویم پیش از عقد قرارداد در پروژه «گذر از رنج‌ها» با پررویی تمام از ما پرسیدند که آیا کارت خانه سینما برای کسر مالیات دارید؟ جا دارد بگویم من، بابک حمیدیان بازیگری هستم که جایزه خانه سینما دارم. بنده بازیگری هستم که امسال بازیگر مرد تئاتر شده‌ام و در جشنوار فیلم فجر امسال در فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا‌، کیومرث پوراحمد و احمدرضا درویش بازی داشته‌ام.

برای معروف شدن به تلویزیون نیامدم

وی همچنین تاکید کرد: می‌خواهم صدای اعتراضم به گوش مدیران صداوسیما برسد؛ چرا که من اساسا برای محبوب شدن و معروف شدن کار تلویزیون انجام نمی‌دهم. بنده فقط برای رفع نیازهای مالی‌ام کار تلویزیون انجام می‌دهم و بخش فرهنگی کارم در سینما و تئاتر اتفاق می‌افتد. اگر هم امروز بر این شرایط تلخ و اسفبار تاب آورده‌ام، به خاطر رابطه دوستانه‌ای است که با فریدون حسن‌پور - کارگردان - و مهدی بوستان‌پور - برنامه‌ریز این کار - دارم و به جهت اینکه من به لطف این دو عزیز توانستم بین این سریال، فیلم سینمایی آقای کیومرث پوراحمد را هم بازی کنم، این به این معناست که بنده مرهون لطف این دو عزیز هستم. اگر هم این گفت‌وگو را انجام دادم نمی‌خواهم این دو عزیز خدای ناکرده از من برنجند.

او ادامه داد: من نه کُشتی‌گیر هستم که بخواهم مدال المپیک بیاورم، نه المپیادی هستم که بخواهم رتبه یک المپیاد را کسب کنم و نه نخبه ورزشی‌ام. بنده یک نخبه هنری هستم که در سن ۳۲ سالگی با رنج و شخصیت اجتماعی خودم در این روزگار سخت می‌جنگم به جهت این که کار بی‌کیفیت نکنم.

اگر مدیران پاسخ‌گو نباشند ...

حمیدیان در پایان گفت‌و‌گوی خود با ایسنا تصریح کرد: صدای اعتراضم اکنون بالاست و خواستار این هستم که مدیران صدایم را بشنوند و پاسخگو باشند که اگر پاسخگو نباشند، به گونه‌ی دیگری رفتار خواهم کرد.


تصویربرداری سریال «گذر از رنج‌ها» به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی علی لدنی برای پخش از شبکه یک سیما مدتی است که در منطقه دیلمان گیلان آغاز شده است. ماجرای این سریال درباره داستان زندگی زنی به نام دنیا از لحظه تولد تا مرگ، در هشتاد سالگی‌اش است. داستان «گذر از رنج‌ها» در حال و هوای دهه‌ی 20 می‌گذرد.

پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، ماه چهره خلیلی، آزیتا ترکاشوند، نگین معتضدی، مهران رجبی، بیژن بنفشه خواه، حسین عابدینی، ترلان پروانه، پردیس احمدیه، شیوا طاهری، غزاله رشیدی، داود فتحعلی بیگی، فریبا خادمی، مهدی بوستان پرور، پروین ملکی، امیر ذوالفقاری، مهشید مرندی، نجات علیمردانی و هستی مهدوی‌فر از جمله بازیگرانی هستند که در این کار نقش آفرینی می‌کنند.

از آثار بابک حمیدیان در سینما می‌توان به فیلم‌های «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «بی پولی»، «ریسمان باز»، «زاگرس» و «قدمگاه» اشاره کرد.

او در تئاتر نیز در نمایش‌هایی چون «ویتسک»، «خانه سربی»، «پروفسور بوبوس»، «مکبث»، «با دهان‌بند سکوت» و ... به ایفای نقش پرداخته است.

وی در دوازدهمین دوره از جشن خانه سینما تندیس زرین نقش دوم مرد را برای بازی در فیلم «ریسمان باز» کسب کرد.

حمیدیان امسال برگزیده اول جشن بازیگران خانه تئاتر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابک حمیدیان را خیلی دوست دارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج