جاباما
۸۳۰۸۵۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مذاکرات جدی برای سفر شهروند بحرینی به فضا

یک منبع نزدیک به صنعت موشکی و فضایی روسیه به خبرگزاری ریا نووستی گفته است که مذاکرات پشت پرده برای انتخاب و فرستادن یک شهروند بحرینی به فضا، بین سازمان فضایی روسیه روسکاسموس و مقامات بحرینی آغاز شده است و در صورت رسیدن به نتیجه، اعلام رسمی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع نزدیک به صنعت موشکی و فضایی روسیه به خبرگزاری ریا نووستی گفته است که مذاکرات پشت پرده برای انتخاب و فرستادن یک شهروند بحرینی به فضا، بین سازمان فضایی روسیه روسکاسموس و مقامات بحرینی آغاز شده است و در صورت رسیدن به نتیجه، اعلام رسمی خواهد شد.

بنا به گفته این منبع، دیمیتری راگوزین رئیس روسکاسموس و هیئتی از کارشناسان این سازمان به زودی جهت انجام مذاکرات پیرامون انتخاب, آموزش و فرستادن شهروندی از بحرین به فضا، به منامه پایتخت بحرین سفر خواهند کرد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۸، روسکاسموس گزارش داد که در مورد انتخاب و آموزش فضانوردانی از سلطان نشین بحرین در مرکز آموزش فضانوردان روسیه، مذاکرات مقدماتی آغاز شده است.

این منبع به خبرگزاری ریانووستی گفت: پس از امارات متحده عربی، اینک هیئتی از روسکاسموس آماده می‌شوند تا برای گفتگو به بحرین بروند تا در مورد پرواز شهروندی از این کشور به ایستگاه فضایی بین‌المللی مذاکره کنند.

روس‌ها در مورد فرستادن افراد غیرحرفه‌ای به فضا، تجربه طولانی دارند و حتی در زمان شوروی نیز شهروندان کشورهای مختلفی را به فضا فرستادند که نه تنها فضانورد حرفه‌ای به شمار نمی‌رفتند بلکه حتی خلبان هواپیما هم نبودند.

از جمله می‌توان به تویوهیرو آکی یاما خبرنگار ژاپنی و یا هلن شارمن مهندس شیمی یکی از کارخانه‌های شکلات سازی در انگلیس اشاره کرد. ظاهراً روس‌ها در اثر تحریم‌ها، به مشکلات مالی مبتلا شده‌اند و سازمان فضایی روسیه به شدت به دنبال رفع تنگناهای مالی خود با فرستادن کیهانگردان به فضا است.

البته در این راه مشکلی وجود دارد و آن گرفتن موافقت آمریکایی‌ها برای تک تک اینگونه مسافران خواهد بود زیرا براساس توافقنامه امضا شده بین این کشور و آمریکا، تنها در صورت موافقت آمریکا، شهروندان دیگر کشورها حق دارند با سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنند که البته با توجه به روابط حسنه سلطان نشین بحرین با آمریکا، ظاهراً مشکلی برای بستن چنین قراردادی وجود نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک بر سرمون ما تو صف یک کیلو گوشت موندیم بحرین میره فضا

    • بدون نام

      ما هم باید احمدی نژاد را به فضا بفرستیم تا دیگر برنگردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج