۸۳۰۸۸۶
۳۴ نظر
۵۰۰۸
۳۴ نظر
۵۰۰۸
پ

قبادی: از هفته آینده صف گوشت نداریم

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین کالاهای اساسی شب عید، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده از هفته آینده برای گوشت قرمز شاهد صف نخواهیم بود.

خبرگزاری صدا و سیما: عباس قبادی با اشاره به اینکه مباحث امروز بیشتر مربوط به موضوعات تنظیم بازار کالاهای شب عید بود افزود: سیب و پرتقال و تنظیم بازار مرکبات­ و همچنین توزیع مناسب آن به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است یعنی توسط ­­تعاون روستایی انجام می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: بیش از ۵۰ هزار تن سیب و پرتقال خریداری و به استان‌ها هم ارسال شده و تقریبا ۸۰ درصد سهمیه استان‌ها حمل و در سردخانه‌های هر استان ذخیره شده است که با تصویب کارگروه‌های تنظیم بازار به ریاست استانداران این سیب و پرتقال در شبکه توزیع قرار می‌گیرند.

قبادی گفت: پیش بینی ما این است که نیمه اسفند همزمان با آغاز توزیع سیب و مرکبات، بتوانیم قیمت آن را نیز اعلام کنیم، ما به عنوان ستاد تنظیم بازار تکالیف عمده را به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که از جمله آن افزایش جوجه ریزی تا سقف ۱۲۵ میلیون قطعه است که جزء­­ کارهای بسیار خوبی است که قول دادند اتفاق می‌افتد.

وی گفت: اگر این جوجه ریزی انجام شود تقریباً در کشور یک رکورد است و می‌تواند همه­ نیازهای عید و بعد از عید را تامین کند و حتی اختیار دادیم که در صورت نیاز برای حفظ ذخایر استراتژیک، واردات گوشت و مرغ انجام شود.

ممنوعیت صادرات مرغ­­ از ابتدای اسفند

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هفته گذشته ممنوعیت صادرات مرغ­­ از ابتدای اسفند را ابلاغ کردیم که تا پایان ماه مبارک رمضان گوشت مرغ هم صادر نخواهد شد و تا حصول اطمینان از رسیدن نهاده‌های دامی این اقدام ادامه دارد؛ در تامین جوجه یک روزه نیز در صورت لزوم واردات انجام می‌شود.

قبادی با بیان اینکه خوشبختانه مقدار قابل توجهی نهاده‌های دامی به کشور وارد شده است و مشکلات ارزی و جابجایی پول هم در این بخش با کمک بانک مرکزی رفع شده است، گفت:حدود یک میلیون تن از این کالا را وارد کشور کردیم و توزیع آن شروع شده است. همچنین قرار است تا حصول اطمینان از رسیدن مرغ به درب مرغداری‌ها ­با تلاش همکاران ما در ­مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و ­سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی، فرایند توزیع رصد شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در بحث قیمت هم اعلام کردیم هیچ فروشنده‌ای حق ندارد بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مرغ گرم را در خرده فروشی‌ها عرضه کند و البته ­ تشدید بازرسی‌ها را هم داریم.

وی تاکید کرد: قیمت جوجه یک روزه هم ۲۴۰۰ تومان اعلام شده که رقم بالاتر از این هم تخلف محسوب می‌شود و اگر گرانفروش مشاهده و گزارش شود حتما برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.

از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار گوشت و تنظیم این بازار نیز گفت: ­برای گوشت قرمز هم برنامه‌های خوبی داریم؛ کماکان گوشت قرمز در شبکه‌های توزیع عرضه می‌شود که البته قرار بر این است که گوشت قرمز را در شبکه‌های خاص هم توزیع کنیم از جمله جامعه هدف کارکنان دولت که جزئیات آن در دو سه روز آینده اعلام خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه از جهت موجودی مرغ و گوشت و موجودی کالاهای اساسی مشکلی نداریم ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده از هفته آینده برای گوشت قرمز شاهد صف نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: مشکلات ایجاد شده در بخش نهاده‌های دامی باعث شد تا در توزیع و قیمت گوشت و مرغ مشکلاتی به وجود بیاید که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در بحث روغن، ​ شکر و برنج ذخایر استراتژیک را در اختیار داریم و بخشی هم توسط وارد کنندگان وارد کشور شده که با تصویب کارگروه تنظیم بازار، در استان‌ها به ریاست استانداران در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

قبادی همچنین گفت: برای پوشاک شب عید هم اتحادیه‌ها و اصناف فروش‌های فوق العاده و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برپا می‌کنند کما اینکه فروش‌های فوق العاده به تدریج در حال شروع شدن است؛ ضمن اینکه هیچگونه کمبود و افزایش قیمتی نخواهیم داشت البته ممکن است در برخی برندها به دلیل متقاضی بیشتر، نوسانات داشته باشیم، اما در کل با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای قبادی ما اصلان صف گوشت نیستیم اتفاقا گوشت آویزان شده توی قصابی هیچ کس نیست جزء قصاب مرد حسابی شما کجای ایرانی چطوری زندگی میکنی ما واسه خرید نون پول نداریم چه برسه به گوشت شش ماهه بیگار هستم هیچ درآمدی ندارم خدا سایه دولت را از سر ما کم کنه امد سبد حمایتی داد ان هم به افراد سرمایه دار کارمندان وغیر ما که کار نداریم بیمه از کجا بیاوریم که سبد بدن واسه ما

    • بدون نام

      اخه گو....مرغ هورمونی کیلویی۱۱۵۰۰تومان یعنی چی ،مرغ ۳۵۰۰کردید۱۲۰۰۰تومان وبازم مثل همیشه به مرگ وبه تب راضی!!!!تازه با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه!!وتا عید هم همین گوشت پیدا نخواهد شد پیش به سوی کره شمالی!

    • بدون نام

      سرعمر

    • بدون نام

      سرعمر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کسی که خبر چاپ میکنه این کلمه زشته برامسلمونها چاپ نکن خیلی تجربت پایینه

    • بدون نام

      اره دیگه میشه کیلویی ۵۰۰ هزار تومان صف هم از بین میره...

    • بدون نام

      گوشت کمیاب شد مردم رو به مرغ اوردند اونهم گران شد واقعا جای ماهی خالیست که میتوانست کمی از این بار را تحمل کند و متاسفانه بجای صید انرا در اختیار چینی ها گذاشتیم در ازای مبلغی .ایا این مدیریت است؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دیگه گوشتی نخواهد بود که مردم برای خریدش صف ببندن

    • ع

      درسته انقدر گرون میشه که مردم قید گوشت روبزنن

    • شهروند1

      ببینیم و تعریف کنیم

    • بدون نام

      خدا کنه از هفته ی جدید مسئول بی کفایت هم نداشته باشیم... ان شاءالله.

    • بدون نام

      چه نویدی چه مژده ایی چه پیشرفتی چه اینده ایی چه حالی چه......
      وای بر ما

    • بدون نام

      بابا چرادروغ میگین به امام حسین قسم امروزمرغ کیلویی 16300تومن بود

    • بدون نام

      دروغگو ها بزرگ

    • bita

      کیلو هفت هزار هم باشه نمیتونم بخرم سبد کالارو هم دادن به پولدارا دیگه امیدی به زنده بودنم نیس

    • بدون نام

      ایجاد اختلال در عرضه کالا در جامعه ، باعث هرج و مرج برای مردم و سودهای هزاران هزار میلیاردی برای گروهی خاص می شود و ربطی به کمبود کالا نداره.

    • بدون نام

      مدیریت دولت درحدافغانستان وعدادرحدامریکاوکاناداوژست روشن فکری والکی عوام فریبی درحدتیم ملی

    • بدون نام

      مدیریت دولت درحدافغانستان وعدادرحدامریکاوکاناداوژست روشن فکری والکی عوام فریبی درحدتیم ملی

    • بدون نام

      درست میگی چون گوشت نبست که صف داشته باشه

    • کامران

      بهمن تمام شد دیگه راست میگه گوشت نیست که برید تو صف !؟
      بروید تا ۱۲فرودین مسئولین دولت به فکرتون هستند!؟

    • بدون نام

      چه خبر مهمی ! باید جشن بگیریم .

    • بی نام‌

      مرغداری ها بنگاه خصوصی هستند علت اینکه نهاده های دامی و سایر ملزومات مورو نیاز آنها را باید دولت تامین کند مشخص نیست اگر قرار است دولت ناظر باشد نه تاجر اختیار تامین جوجه یورو و نهاده ها و واکسن و سایر نیاز مرغداری ها به خودشان واگذار کند دولت فقط نقش نظارت داشته باشد و در کنترل قیمت بصورت کاملا"کارشناسی وارد شود بدینوسیله هم دولت چابک میشود و هم بین مرغداری ها رقابت ایجاد میشود درنهايت قیمت را بازار تعیین خواهد کرد نه بخشنامه و دستورالعمل

    • بدون نام

      میشه کیلویی ۲۰۰ تومن که اونوقت دیگه کسی تو صف هم نمیره بگیره

    • بدون نام

      اصلأ ببینید تا عید هستین

    • ممم

      چون گرون تر میشه مردم نمیتونن

    • مهدی

      از هفته دیگه مردم تو صف استوخون وای میستن نه گوشت.

    • بدون نام

      تو شکر خوردی شکر به حرفتون

    • zandi

      همه چی آرومه من چقدر خوشبختم

    • مملکت ویران

      من جای شماهاباشم ازخجالتی استعفامیدم ودیگه نظرنمیدم.ولی این صندلی لعنتی خیلی دل ربا ودلچسبه.

    • خسته از ریا و دروغ

      صف نان
      صف آب
      صف قند
      صف روغن
      صف ....
      داریم.
      چون بیعرضگی شما مسوولین را پایانی نیست

    • مهدی

      غلط‌کردید با این‌حرفای‌مفتی‌که‌میزنید .ببینید‌دوباره‌ دلار چند‌شده؟؟؟

    • بدون نام

      ارزوی مرگ شماها را داریم گوشت نمی خواهیم

    • یاور

      شما پول کافی بده به مردم، اونها خودسون گوشت ومرغ ولباس وهرچی خواستن میتونن بخرن.اگه فکرمیکنی حرفت درسته پس منتظرباش عیدنزدیکه، نمیریم وتماشا کنیم!

    • بدون نام

      این جواب مردم فهیم و ولایت مدار ایران نیست مسئول بی کفایت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج