جاباما
۸۳۰۹۷۵
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

امید به زندگی زنان ۷۹ سال، مردان ۷۵ سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: در سال ۵۷ امید به زندگی برای خانم‌ها و آقایان ۵۴ سال بوده و این رقم امسال در آقایان به ۷۵ سال و در خانم‌ها به ۷۹ سال رسیده است.

خبرگزاری فارس: رشید حیدری‌مقدم تلاش برای مدیریت بیماری‌های غیرواگیر را از اولویت‌های کاری دانست و اظهار کرد: همگانی کردن سلامت و ورزش و تحرک جسمانی همواره از اولویت‌های کاری است.

وی افزود: برگزارش همایش‌های منظم در شبکه‌های استان به منظور افزایش تحرک جسمانی مورد توجه است همچنین منابع لازم برای فعالیت فیزیکی فراهم شده و در این راستا از همه ظرفیت‌های حوزه سلامت استفاده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه کارکنان با هماهنگی مدیران می‌توانند در فعالیت‌های فیزیکی منظم شرکت کنند، گفت: بخشنامه‌ای در خصوص ورزشکاران در سطح ملی و بین‌المللی مربی و دارو و پزشکان تیم می‌توانند از یک ماه مرخصی مازاد در سال استفاده کنند.

وی یکی از شاخص‌های بهداشت و سلامت مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی را امید به زندگی در جامعه دانست و گفت: در سال ۵۷ امید به زندگی برای خانم‌ها و آقایان ۵۴ سال بوده و این رقم امسال در آقایان به ۷۵ سال و در خانم‌ها به ۷۹ سال رسیده است.

حیدری‌مقدم افزایش امید به زندگی را نتیجه استقرار سیستم شبکه در تمام سطوح عنوان کرد و افزود: اگر سیستم بهداشت و سطح‌بندی در کشور اجرا نمی‌شد بسیاری از دستاوردهای فعلی محقق نمی‌شد.

وی‌ با بیان اینکه در کاهش مرگ و میر کودکان و مادران به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌ایم، یادآور شد: در گذشته مرگ و میر مادران حدود ۱۰۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بوده که این رقم هم‌اکنون در کشور به ۱۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ریشه‌کنی فلج‌اطفال خاطر‌نشان کرد: هیچ موردی از فلج اطفال در ۱۸ سال گذشته در سراسر کشور وجود نداشته است.

وی با یادآوری اینکه در حوزه‌های زیرساختی کارهای خوب در کشور انجام شده است، گفت: اوایل انقلاب افرادی خارجی با مدارکی معادل لیسانس در بیمارستان‌ها طبابت می‌کردند.

حیدری‌مقدم افزود: پیش از انقلاب هشت تا ۱۰ تخصص عمده در حوزه پزشکی تربیت می‌شدند اما هم‌اکنون همه رشته‌های تخصص و فوق‌تخصص‌ در داخل کشور تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به وجود تعداد ۱۲ پروژه در بخش بهداشت اظهار کرد: همدان در طرح تحول نظام سلامت یکی از استان‌هایی بود که بیشترین میزان پروژه بهداشتی و بیشترین میزان موفقیت در اتمام پروژه‌ها را داشت و تلاش بر این است که تا پایان دولت پروژه‌های باقیمانده تامین اعتبار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید را طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح با شهامت وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رهایی کشور از مشکلات مختلف بهداشتی درمانی انجام شد.

وی به بسیاری از کمبود تجهیزات و امکانات از جمله نبود ام آر آی، سی تی اسکن و سی تی آنژیو در استان اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت بیمارستان‌ها از نظر فیزیکی و هتلینگ تغییر کردند.

حیدری‌مقدم اضافه کرد: بیمارستان قلب و عروق فرشچیان از بیمارستان‌های موفق کشور است که به عنوان یکی از اتفاقات و تجربیات ارزشمند طرح تحول سلامت و ۴۰ سال انقلاب محسوب می‌شود.

وی یکی از مشکلات فعلی کشور را اختصاص بخش عمده‌ای از فضای مجازی به نکات منفی و کمبودها عنوان کرد و گفت: سالانه هزاران نفر در بیمارستان‌ها نجات می‌یابند و در این بین احتمال برخی نواقص در خدمت‌رسانی هم وجود دارد اما نباید توجه بیمارگونه به حرف‌های منفی وجود داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در حوزه امنیت سلامت و دسترسی به خدمات سلامت رخ داده است افزود: در بخش عمده‌ای از کشورهای پیشرفته باید ماه‌ها برای ویزیت فوق‌تخصص منتظر ماند و این در حالی است که نقاط قوت زیادی در سیستم بهداشت و درمان کشور وجود دارد اگرچه ایرادها و اشکالات باید در کنار آن رفع شود.

وی یکی از معضلات فعالان حوزه سلامت را کم‌توجهی آنها به سلامت خود عنوان کرد و اظهار کرد: البته اقداماتی در حوزه خودمراقبتی انجام شده است ولی باید از امکانات بهداشتی درمانی دانشگاه بیشتر استفاده شود به طور مثال می‌توان پرونده الکترونیک سلامت را به طور اختصاصی برای همکاران انجام داد و سلامت عمومی شان بررسی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      کدام امید کدام زندگی چرا دروغ علنی میگید از مردم نمی ترسید حداقل از خدا بترسید کسی که نتواند شش ماه گوشت وغذای خوب بخورد چطور به زندگی امیدوار باشد خدایا خودت یه کاری بکن

    • بدون نام

      لعنت بهتون با دروغ ها تون ۵۵ سال آخر عمر ایرانی هاست

    • بدون نام

      کاش وضعیت ازاین هم بیشترخراب شودهرچندمردم درعذاب وسختی باشندامیدبه زندگی رامی برندبالاتر ماهم که میخواهیم زنده بمانیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج