جاباما
۸۳۰۹۸۹
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

خلعتبری: کی‌روش مربی خوبی بود، اما آدم خوبی نبود

محمدرضا خلعتبری، یکی از آماده‌ترین‌های نیم‌فصل اول رقابت‌ها در پدیده، برای کمک به ذوب‌آهن در لیگ و آسیا دوباره به اصفهان بازگشت اما این بازگشت برای او نافرجام بود و حالا یکی از بهترین‌های لیگ هفدهم فصل را از دست داده و باید ادامه رقابت‌ها را خارج از میدان به تماشا بنشیند.

روزنامه فرهیختگان: محمدرضا خلعتبری، یکی از آماده‌ترین‌های نیم‌فصل اول رقابت‌ها در پدیده، برای کمک به ذوب‌آهن در لیگ و آسیا دوباره به اصفهان بازگشت اما این بازگشت برای او نافرجام بود و حالا یکی از بهترین‌های لیگ هفدهم فصل را از دست داده و باید ادامه رقابت‌ها را خارج از میدان به تماشا بنشیند.

در فیزیوتراپی بود که با او تماس گرفتیم و مشغول پیش‌درمان برای مقدمات عمل جراحی رباط صلیبی بود، با این حال هرکز ناامید نشده و می‌گوید با قدرت از قبل دوباره بازخواهد گشت، هرچند گلایه‌های به حقی نیز از داوران داشت. درباره کی‌روش و تیم ملی، شرایط ذوب‌آهن و مسائل فوتبالی دیگر هم با خلعتبری صحبت کردیم.

گفت‌وگو با خلعتبری را در ادامه می‌خوانید.

حالت چطور است؟ بهتری؟

کدام خوبی! رباط صلیبی‌ام را دادند دستم و هفت ماه باید دور از میادین باشم.

جالب اینکه داور این صحنه را خطا هم نگرفت.

حتما داور صحنه را ندید!

فوتبال ما با این داوری‌ها به کدام سمت در حال حرکت است؟

چه بگویم؟ از سوی دیگر آقای آذری حرف می‌زند، برنامه ۹۰ معترض می‌شود. یک جوری مرا زدند که هفت ماه خانه‌نشین شدم، نه پنالتی می‌گیرند، نه اخراج می‌کنند و اگر حرف هم بزنیم، به ‌آنها بر می‌خورد. اختلاف تیم‌ها در جدول اندک است و با سه امتیاز این دیدار می‌توانستیم از جایگاه خطرناکی که داریم، جدا شویم. اما چه فایده؟ وقتی نمی‌بینند و حرف هم می‌زنیم ناراحت می‌شوند یا می‌خواهند جریمه کنند، دیگر چه بگوییم؟

آذری هم بیانیه پر از کنایه‌ای را دیروز صبح منتشر کرد.

آذری هرچه بگوید حق دارد. مگر می‌شود ما پخ کنیم اما برای حریف پنالتی بگیرند اما این طرف رباطم را دستم بدهند و خطا هم نگیرند؟! شرایط تیم ما خوب است اما چه فایده؟ وقتی همه چیز دست‌به‌دست هم می‌دهد که نتیجه لازم را نگیریم جز ناراحتی صحبتی باقی نمی‌ماند.

درباره داوری‌ها صحبتی نداری؟

در این مورد حرف نمی‌زنم چون اشتباهات داوری در همه جا وجود دارد.

اما بیشتر از همه تو متضرر شدی.

بالاخره از عمد نبود. همیشه گفتم اکبریان داور خوبی است.

اما اشتباهات تاثیرگذار داوران این روزها صدای همه را درآورده است.

در این زمینه نمی‌توانم حرفی بزنم اما همیشه می‌گویم که داوران، داور شده‌اند که ببینند! این صحنه واضحی بود و پنالتی و اخراج جای صحبت دیگری نداشت و آدم از این ناراحت می‌شود. فغانی بهترین داور آسیا و یکی از خوب‌های جهان است اما او هم اشتباه می‌کند و اشکالی ندارد. کرمانشاهی، سیدعلی و زرگر از بهترین داوران هستند اما یک صحنه‌هایی را همه اشتباه می‌کنند و این مسائل طبیعی است و جزئی از فوتبال است اما اشتباه به این واضحی واقعا ناراحت‌کننده است، آن هم برای تیمی مثل ذوب‌آهن که نیم‌فصل اول بیشترین ضربه را خورد و الان هم در حال ضربه خوردن است.

آسیا را هم از دست دادی!

اتفاقی است که افتاده اما ما یک تیم منسجم هستیم که حضور یا عدم حضور یک بازیکن نمی‌تواند این انسجام را بر هم بزند. هرچند آمده بودم به تیمم کمک کنم و شرایطم هم خیلی خوب بود اما می‌دانم بچه‌های ذوب‌آهن به قدری باغیرت هستند که با تمام وجود در غیاب من کار می‌کنند تا نتایج خوبی کسب کنند. از این اتفاق ناراحتم اما وقتی می‌بینم قاسم حدادی‌فر هم بعد از چنین اتفاقی، قوی‌تر بر می‌گردد، من هم به آینده امیدوارتر می‌شوم.

با منصوریان در تماس هستی؟

با او مدام در تماس هستیم. او سرمربی تیم است و می‌داند که بازیکنش در این شرایط نیاز به روحیه دارد. علاوه‌بر علی‌آقا، آقای آذری هم مدام تماس می‌گیرد و از آنها و مجموعه ذوب‌آهن بسیار ممنونم. همچنین در این مدت هم‌تیمی‌هایم در ذوب‌آهن و حتی پدیده به من زنگ زده‌اند و از آنها متشکرم که در این شرایط سخت با من همدردی می‌کنند.

شاید این روزها گل‌محمدی بیشترین حسرت را بخورد.

با او هم صحبت کردم. بالاخره این اتفاقات فوتبالی هست که برای هر فوتبالیستی امکان دارد در هر شرایطی رخ بدهد.

او رضایت داشت از پدیده جدا شوی؟

گل‌محمدی رضایت نداشت اما وقتی به صحبت‌هایم گوش داد، قبول کرد به اصفهان بیایم اما در ابتدا قبول نمی‌کرد.

به خداحافطی که فکر نمی‌کنی؟

اصلا. ۶ ماه دیگر با قدرت‌تر از قبل بر می‌گردم.

کی‌روش هم سرانجام رفت. یکی از بازیکنانی که فدای کینه‌ای بودن او شد هم تو بودی.

این موضوع نظر سرمربی تیم ملی بود و من هم حرفی نزدم اما معتقدم هر مربی دیگری هم جای کی‌روش بود، با توجه به سطح فوتبال آسیا باز هم به جام‌جهانی صعود می‌کردیم. در همین جام ملت‌های آسیا سطح تیم‌ها را دیدید و با توجه به مهره‌هایی که ما داشتیم، صعود به جام‌جهانی برایمان یک موضوع عادی بود اما با همین پتانسیل متاسفانه نتوانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. درجام ملت‌های آسیا هم می‌توانستیم قهرمان شویم که این امر هم محقق نشد.

قبول داری اگر کی‌روش کینه‌ای نبود، شرایط بهتری در تیم ملی به وجود می‌آمد؟

همین قدر بگویم که کی‌روش مربی خیلی خوبی از لحاظ فنی بود اما آدم خوبی نبود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      حالا که رفته هر ننه قمری میاد در مورد کیروش زرت و پرت میکنه خوشم میاد وقتی بود نمیتونستین در موردش اظهار نظر کنین

      پاسخ ها

      • سعید

        شخصیت آدم ها رو ببینید. کیروش چقدر از این بیشعور تعریف می کرد ولی ببینید این احمق در مورد بزرگترش چطوری صحبت میکنه. یه مشت بیسواد لمپن تو این فوتبال هستن. البته بلانسبت بزرگانی چون دایی

      • بدون نام

        نه اقا چون این بابا تو اردوی سویس ایران از اردو خارج شد واسه خرید سیگار و بعد هم تو خود هتل سیگار کشید و بعد که کیروش فهمید و از تیم حذفش کد ادم بدی شد باید ایشون و نه تنها اخراج نمیکرد بلکه میگفت ازادی قلیون و داستانهای دیگه هم بیاری اون وقت میشد ادم خوب

    • بدون نام

      کی روش ادم خوبی بود که مربی خوبی شد،

      پاسخ ها

      • یاران 57

        خلعتبری شرایط کیروش فرق داره قیاس مع الفارق است
        وجدانا توخودت انسان خوب هستی؟

    • B r

      حقته اشگول کودن یه زمان اینقدر مغرور بود جواب سلام کسی رو نمیداد کودن حقته حروم زاده

    • محمد تابی

      تو آدم خوبی ؟ نمک خوردی نمکدون شکستی نیم فصل دوم رفتی چوبش را هم تو بازی خوردی

    • بدون نام

      خوشم میاد که کی روش ابهتی بود،خیلیها رو سرجای خودشون نشونده بود و اسمش لرزه بر اندام خیلیها می انداخت

    • علیرضا افراشته

      این مصاحبه رو هر کی ببینه متوجه میشه چطوری با اصرار میخواد از داوران بد بگه طرف هی میگه داورا هم اشتباه میکنن و طبیعیه ولی این دوست داره افکار مریض گونه خودشو تحمیل کنه و از کی‌روش بد بگه اونجور بشه که این میخواد مشکل فوتبال ما امثال این به اصطلاح خبرنگار ها هستن

    • بدون نام

      ازدم‌دستگاهی‌که‌نام‌فرهیختگان‌روبرخودگذاشتن.اینهمه‌حقارت‌وتاختن‌به‌کسی‌که‌برعکس‌شماشرف‌دروجودش‌حرف‌اول‌رومیزد‌واقعاچندش‌آوره.فرهیختگانننن!!!ترهیختگان‌بیشتربرازنده‌دارودسته‌شماست‌این‌کلمه‌روازچشم‌نندازیدوابستگان!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج