۸۳۱۰۲۹
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

تخم‌مرغ‌ها روی دست مرغداران مانده است

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار گفت: ما با وزارت‌خانه هم قرارداد بسته‌ایم تا تخم مرغ را از مرغداران خریداری کنند اما باز هم این محصول را که بیش از نیاز داخل تولید شده از خارج وارد می‌کنند.

ایلنا: ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران در خصوص وضعیت تخم‌مرغ و میزان تولید آن در کشور اظهار کرد: میزان تولید در کشور بسیار بالا است و حدود میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ ۶۴۰۰ تومان است و مرغدار بابت هرکیلو تخم مرغ ۷۰۰ تومان متضرر می‌شود.

وی افزود: قیمت هرشانه تخم مرغ هم حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شده اما خرده‌فروشی‌ها با هر قیمت که بخواهند تخم‌مرغ را می‌فروشند و باعث کاهش تقاضا در بازار شده‌اند. عرضه در حال حاضر بسیار بیشتر از تقاضا است و مغازه‌داران قیمت‌های جهشی داشته‌اند.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار در ادامه تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی قیمت هرکیلو تخم‌مرغ را ۷۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده اما تولیدکنندگان بیشتر از ۶۴۰۰ تومان نفروخته‌اند. ما با وزارت‌خانه هم قرارداد بسته‌ایم تا تخم مرغ را از مرغداران تهیه کنند اما باز هم این محصول را که بیش از نیاز داخل تولید شده از خارج وارد می‌کنند.

نبی‌پور با اشاره به قیمت بسیار بالای نهاده‌های دامی اذعان داشت: واردات تخم‌مرغ تا هفته گذشته هم انجام شده است. قیمت نهاده‌ها بیش از آنچه مسئولین عنوان کرده‌اند افزایش یافته است. قیمت ذرت دامی را از ۱۲۱۰ تومان یک شبه به ۱۳۵۰ تومان رسانده‌اند در حالی که به دست مرغدار هم نمی‌رسد.

وی افزود: مرغدار امروز ذرت را در بندر ۱۵۸۰ تومان می‌خرد و زمان تحویل ۱۸۰۰ تومان باید هزینه کند. سویا که قرار بود ۲۲۵۰ تومان باشد و تا ۲۴۵۰ تومان افزایش یافته است و در حال حاضر ۳۷۰۰ تومان خریداری می‌شود. مرغدارانی که سویا را دو ماه پیش ۲۴۵۰ تومان خریداری کردند هنوز بار نهاده به دستشان نرسیده اما مرغدارانی که نهاده را با قیمت ۳۷۰۰ تومان سفارش دادند یک‌روزه محموله خود را تحویل گرفتند.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار با اشاره به نبود نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: نظارت تنها بر قیمت مرغ و تخم‌مرغ وجود دارد اما برای توزیع نهاده دامی هیچ ارگانی مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده نمی‌گیرد و فروشنده با هرقیمت که دوست دارد نهاده را توزیع می‌کند.

وی تاکید کرد: ما مازاد تولید تخم‌مرغ داریم اما اجازه صادرات را هم نمی‌دهند و تخم‌مرغ بر دست مرغداران مانده است. مرغداران نمی‌توانند این میزان ضرر را تحمل کنند و تولید هم هر روز در حال افزایش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      دولت هم وزارت جهاد تعزیرات صنعت معدن هم که عین بی لیاقتی مثل تدبیروامید!

    • بدون نام

      شماها مردم را بدبخت کردید با گرانفروشی انصاف ندارید کار خوبی کردند که تخم مرع وارد کردند چون شماها سواستفاده کردید اگه انصاف میداشتین نباید واردات ...

    • شهروند1

      اگرراست میگین پس چرا ارزان نمیشه باز توطعه ای درکاراست

    • بدون نام

      وقتی تخم مرغ کیلویی 14 هزار بود این آقا نبی پور کجا بودند ؟؟؟ عاقبت گرانفروشی این است !!!

      پاسخ ها

      • مملی

        تحمل یکم سود کمترو ندارن

      • بدون نام

        احسن...

        این بیشرفها موقعیکه قیمت پایین میاد پیداشون میشه...

    • بدون نام

      وقتی تخم مرغ کیلویی 14 هزار بود این آقا نبی پور کجا بودند ؟؟؟ عاقبت گرانفروشی این است !!!

    • بدون نام

      اره وقتي تو بازار كم مياد توليد كننده داخلي فوري جنسشو گرون ميكنه وقتي واردات شد و جنسش رو دستش موند اعتراض ميكنه كه چرا وارد كردي ؟شما توليد كننده ها پدر مردم رو دراورديد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این روسای هیات مدیره روسای اتحادیه بقدری دروغ گفتن که دیگ حنای آنها برای مردم رنگی نداره فقط سنگ خود به سینه می زنند به فکر منافع خودشان هستند هر کدام چندین مرغداری و یا چندین نانوایی و چندین مغازه قیمتها با لا می ره فکر نمی کند چه بلا یی سر این ملت میآورند تا مختصر پایین میا د اهو تالشان شروع میشه

    • بی نام

      ارزون بدن تا مردم بخرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج