۸۳۱۰۶۰
۱۰ نظر
۵۰۸۵
۱۰ نظر
۵۰۸۵
پ

ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

گاهی اوقات، وقتی به ساختمان‌های قدیمی نگاه میکنیم با خودمان فکر می‌کنیم آیا طراحان و سازندگان آن اصلا فکر کرده اند؟ اگر فکر کرده‌اند چرا چنین چیز عجیبی ساخته‌اند.

برترین‌ها : گاهی اوقات، وقتی به ساختمان‌های قدیمی نگاه میکنیم با خودمان فکر می‌کنیم آیا طراحان و سازندگان آن اصلا فکر کرده اند؟ اگر فکر کرده‌اند چرا چنین چیز عجیبی ساخته‌اند. گاهی هم یک ایده واقعا خوب پشت هر تصمیم معماری عجیب وجود دارد و برخی از این چیز‌های عجیب مفید هم هستند.

در این مطلب جزئیات عجیب معماری از سراسر جهان را می‌بینید که نشان می‌دهد چطور سازندگان برای موقعیت‌های پیچیده راه حل پیدا می‌کنند.

مایکروویو آغاز قرن بیستم، اروپا
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

رادیاتور‌های دوکاره در آغاز قرن بیستم در اروپا محبوب بودند. این رادیاتور‌ها به مردم اجازه می‌دادند غذایشان را گرم و کفش‌هایشان را خشک کنند. امروزه این کمدهای کوچک به سختی پیدا می‌شوند، چون تکنولوژی مدرن جایگزین آن‌ها شده است. خانه‌های امروزی با برق گرم می‌شوند، چون گرمایش با آب داغ و بخار انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند.
یخچال خروشچف، شوروی
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

خانه‌هایی که در دهه ۶۰ میلادی ساخته می‌شدند و مردم روسیه به آن‌ها خانه‌های خروشچف می‌گفتند، یخچال‌های فصلی داشتند. دیوار‌های ضخیم این خانه‌ها به معماران اجازه می‌داد طاقچه مخصوصی طراحی کنند که ساکنان بتوانند محصولات فاسد شدنی و کنسرو شده خود را در فصل زمستان در آن نگهداری کنند.
پنجره‌های مسدود شده، بریتانیا
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

پنجره‌های مسدود شده در ساختمان‌های قدیمی بریتانیا نمونه خوبی از تاثیر قوانین مسخره بر فرهنگ است. در قرن هفدهم، بریتانیایی‌ها و اسکاتلندی‌ها به ازای تعداد پنجره‌های خانه‌شان مالیات می‌دادند. در آن زمان، فقط ثروتمندان می‌توانستند همه پنجره‌های خانه‌شان را شیشه کنند.
تعدد پنجره در آن زمان قابل مقایسه با داشتن جت شخصی و قایق تفریحی در این دوران است. چون تولید شیشه بسیار سخت و پرهزینه بود. اگر مردم نمی‌خواستند مالیات بدهند، پنجره هایشان را با آجر مسدود می‌کردند. فقرا هیچ پنجره‌ای در خانه خود نداشتند و تا نسل‌ها مجبور بودند در تاریکی کامل زندگی کنند.
پرنده ققنوس، استکهلم (سوئد)
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

سر در برخی ساختمان‌ها در مرکز تاریخی استکهلم نمادی از پرنده ققنوس دیده می‌شود. این مدال بزرگ در قرن هجدهم نماد ثروت و گرانقیمت بود. در آن زمان خانه‌های شهر نزدیک به یکدیگر ساخته می‌شدند، بنابراین وقتی آتش می‌گرفتند، کل بلوک یا منطقه نابود می‌شد. آتش نشانان ابتدا ابتدا خانه‌هایی را خاموش می‌کردند که این نماد را روی خانه‌هایشان داشتند، و بعد خانه فقرا را خاموش می‌کردند. نماد ققنوس مثل بیمه آتش سوزی بود. جالب است بدانید شرکت بیمه آتش سوزی سوئیس که این نماد را در آن زمان می‌فروخت هنوز هم فعالیت دارد.
سوراخ آدم رو، ویسبادن (آلمان)
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

در این سوراخ در ویسبادن، آلمان شبیه فضاپیمای میلنیوم فالکون در جنگ ستارگان است. در واقعیت این ورودی سیاهچال کانال «Salzbach» است که امروزه برای گشت و گذار استفاده می‌شود.
در‌های سالن‌های بار، غرب ایالات متحده
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

ویژگی همه سالن‌های معتبر غرب وحشی در‌های لولادار است که به راحتی به هر دو طرف باز می‌شوند. در نگاه اول، شاید این ویژگی کاملا بیهوده به نظر برسد. اما این در‌ها هدف خاصی داشتند. اولین هدف آن‌ها تهویه هوا است؛ و دومین هدف این است که چشم ساکنان مذهبی و وارسته شهر از داخل سالن بار دور بماند. علاوه بر این کسانی که می‌خواستند از این سالن‌ها استفاده کنند نور را از دور می‌دیدند و متوجه می‌شدند که باز است. سومین دلیل بیشتر اقتصادی است، شکل این در‌ها که «بال‌های خفاش» نامیده می‌شد، حتی بدون تابلو هم این سالن‌ها را از بقیه ساختمان‌های شهر متمایز می‌کرد.
نبودن طاقچه پنجره، مونته‌نگرو و بلغارستان
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

در بلغارستان و مونته‌نگرو ساخت طاقچه لب پنجره مرسوم نیست. شاید برای کسانی که برای کار به بلغارستان می‌روند این عجیب باشد، اما دلیل آن دیوار‌های خانه‌های بلغارستان و مونته نگرو است که به خاطر آب و هوا نازک هستند و در واقع جایی برای گذاشتن طاقچه نمی‌ماند. علاوه بر این، در زبان آن‌ها هیچ کلمه‌ای برای این قسمت وجود ندارد.
پنجره بین حمام و آشپزخانه، شوروی
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

پنجره بین حمام و آشپزخانه ویژگی خانه‌های خروشچف است. کسانی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند دلیل آن‌ را نمی‌دانند. اول از همه، این پنجره از نظر بصری فضا را بزرگتر می‌کند، دلیل دوم این است که این پنجره نور را بیشتر می‌کند. این راه حل طراحی در خانه‌های جدید دگر استفاده نمی‌شود.
کشیدن نخ برای روشن و خاموش کردن لامپ
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

حمام‌های خانه‌های بریتانیایی هنوز کلید‌های کشیدنی برای لامپ دارند. دلیلش هم این است که رطوبت و برق یک ترکیب خطرناک هستند. کلید‌های لامپ معمولی در حمام‌ها استفاده نمی‌شدند، چون ساکنان می‌ترسیدند آن‌ها را برق بگیرد. این نوع کلید‌ها در خارج از حمام قرار داده می‌شدند، اما بریتانیایی‌ها تصمیم گرفتند این مشکل را حل کنند و از کلید‌هایی استفاده کنند که با یک نخ کشیده می‌شود.
در‌های شیر، آمریکا و بریتانیا
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

امروزه خریدن شیر برای ما مشکل نیست، انواع بی‌شماری از محصولات شیر در فروشگاه‌ها وجود دارد. با این حال، تا اواسط قرن بیستم، شیرفروش‌ها شیر را به در خانه‌ها می‌رساندند. دیوار برخی خانه‌ها در‌های کوچکی برای شیر داشت که شیرفروش آن را باز می‌کرد و بطری شیر را درون دیوار قرار می‌داد.
پنجره‌های جادوگر، ورمونت
ویژگی‌های عجیب خانه‌های سراسر جهان

پنجره‌های مورب یکی از ویژگی‌های خانه‌های قدیمی ورمونت است. اما چرا به آن‌ها پنجره جادوگر می‌گویند؟ یک افسانه قدیمی می‌گوید که به دلایل ناشناخته، جادوگران نمی‌توانند سوار بر جارو‌های پرنده خود از پنجره‌های مورب وارد شوند.

اما دلیل منطقی‌تری هم برای این پنجره‌ها وجود دارد، در اتاق زیرشیروانی به سختی می‌توان فهمید که پنجره معمولی را کجا باید نصب کرد؛ بنابراین مجبور بودند با چرخاندن ۴۵ درچه پنجره‌ها راهی پیدا کنند. پنجره‌ها در اتاق زیر شیروانی نور بهتر و تهویه مورد نیاز را فراهم می‌کنند.
منبع: brightside
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      تاپیک را دیدم
      خوب بود
      به عجایب ایران هم پرداخته شود

    • بدون نام

      جالب بود

    • صبا

      از خونه های سوراخ سمبه دار و عجیب غریب و تودر تو خییییلیییی خوشم میاد. اکثر خواب هایی که میبینم تو همین خونه ها هستم.

    • منیژه

      جالب بود

    • sam

      مایکروویو آغاز قرن بیستم، اروپا
      یخچال خروشچف، شوروی
      خریدارم
      من قوری چای رو میزارم رو شوفاژ دم میکشه

      پاسخ ها

      • صبا

        وااااااای یعنی عاجزم از این وانتی ها.... هر روز هر ساعت چندتا چندتا. کی میشه شهرداری بهشون سروسامان بده. دیوونمون کردن.

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      اون پنجره ی بین حمام و آشپزخانه هنوز در برخی از روستا های ایران هم استفاده میشه

    • بدون نام

      ما توی خونمون از اون پریز برق انگلیسی داشتیم

    • بدون نام

      تو خونه دایی من از اون درهای لولادار هست. خونشون خیلی بزرگه و برای اتصال دو پذیرایی متفاوت استفاده شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج