۸۳۱۰۹۶
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ظریف، مدارکش را به دادستانی ارسال نکرده است

دادستان کل کشور گفت: وزیر امور خارجه هنوز مدارک خود را به دادستانی ارسال نکرده است.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در پاسخ به این سوال که بالاخره آیا وزیر امور خارجه مستندات خود در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر پولشویی برخی مسئولان را به دادستانی ارسال کرد؟ گفت: ان شاالله که ارسال می کنند.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که علیرغم اتمام مهلت دادستانی کل به وزیر امور خارجه برای ارائه مدارک خود به دادستانی و عدم ارسال مستندات، این شائبه مطرح می شود که قوه قضائیه در رابطه با برخی ادعا تسامحی را پیش گرفته است، آیا قوه قضائیه مهلت مجددی به ظریف داده است؟ گفت: خیر، ما می گوییم هر کسی هر حرفی می زند باید مستندات آن را هم ارائه دهد، منتظریم ببینیم، ایشان هم لابد دنبال جمع آوری مدارک شان هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اسماعیل بخشی و اینکه آیا این فرد در بازداشت است، گفت: پرونده اعمال و کارهایی که این فرد انجام داده است، مفتوح و در حال رسیدگی است.

چندی پیش، وزیر امور خارجه در گفتگویی اعلام کرد: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم، اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند. با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم.

کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آنها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند. مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ١١٠٠ میلیارد تومان است یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه های فرهنگی که با ارگان های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم. من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم. من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القا این تصورات می‌دانم.»

پس از این اظهارات، محمد جواد ظریف نامه ای ۱۲ صفحه ای را به دادستان کل کشور ارسال کرد اما منتظری این نامه را فاقد مستندات خواند و مهلت دوباره ای به وزیر امور خارجه داده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آ زاد

      حاجی نصف مسئولین درجه بالا کشور به پولشویی در مملکت اذعان کردند ،اون وقت شما دنبال مدرکید

    • بدون نام

      اخه کسی که پولشویی میکنه مدرک میزاره از خودش

    • محمد

      مگر از جون خودش سیر شده بیاد لو بد اینجا همه چیز ارومه مردمم خیلی خوشبختن وگرونی وکمبود هیچ چیز وجود ندارد میگید نه از مسوولان بپرسید

    • محمد

      مگر از جون خودش سیر شده بیاد لو بد اینجا همه چیز ارومه مردمم خیلی خوشبختن وگرونی وکمبود هیچ چیز وجود ندارد میگید نه از مسوولان بپرسید

    • بدون نام

      اقای دادستان مردم عادی هم پولشویی را واضح میبینن اونوقت شما پیله کردی به اقای ظریف . سی هزار صندوق خیریه در کشور فعال هستن و دارن پولشویی میکنن . اقای دادستان از موسسات خیریه بخواه که گردشهای مالی شان را شفاف کنن اونوقت متوجه خیای مسایل میشی

    • علی اکبر

      سلام استاد عزیز، این همه پشت تریبون حرفهای جورواجور میزنن چرا از بقیه مدرک نمیخواید، چرا از کیهان، شریعتمداری، رایفی پور، حسن عباسی، رسایی و دوستان مستندات درخواست نمیکنید و در مورد چیزی که همه اذعان دارن مدرک میخواید، مگه همین کیهان و عباسی در مورد جشنواره فجر و فوتبال میگن پولشویی انجام میشه گیر نمیدید؟ یه بام و دو هوا نمیشه استاد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج