جاباما
۸۳۱۳۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نیاز یونایتد به رکوردشکنی؛ ماموریت سخت در پاریس

منچستریونایتد برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان باید رکوردشکنی کند.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، منچستریونایتد برای کسب برتری در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل پاریسن‌ژرمن و صعود به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باید بر یک رکورد تاریخی غلبه کند.

شاگردان اوله‌گونار سولسشائر بعد از دریافت دو گل از کیمپمپبه و ام‌باپه در اولدترافورد، ماموریت دشواری برای بازگشت به جریان رقابت ها خواهند داشت. به گواه آمار، آن ها اکنون برای صعود به مرحله بعد باید یک اتفاق تاریخی را رقم بزنند چرا که پیش از این هیچ تیمی نتوانسته شکست خانگی با اختلاف حداقل دو گل را در دور برگشت جبران کند.

قبل از بازی سه شنبه شب منچستریونایتد و پاریسن‌ژرمن، در ۸۹ مورد تیمی بازی رفت مرحله حذفی را با اختلاف حداقل دو گل واگذار کرده بود. از این تعداد، تنها در ۱۲ مورد (۱۳.۵ درصد) تیم شکست خورده بازی رفت توانسته بود شکست را جبران کرده و به مرحله بعد راه یابد. اما نکته اینجاست که همین ۱۲ تیم، بازی رفت را دور از خانه واگذار کرده بودند و در بای برگشت، از مزیت حضور در ورزشگاه خانگی برخوردار بودند.

منچستریونایتد باید در روز ششم مارچ و در پاریس، از شانس های اندک خود بهره گیرد، آن هم در برابر تیمی که در تمامی رقابت های این فصل طعم شکست در پارک دو پرنس را نچشیده است. در مجموع ۳۴ تیم سعی کرده اند شکست خانگی با اختلاف حداقل دو گل در بازی رفت را جبران کنند و تمامی آن ها در انجام این ماموریت ناکام بوده اند.

آمار دیگری که در این مرحله بر علیه منچستریونایتد است، روند ضعیف آن ها در مراحل حذفی فصول اخیر لیگ قهرمانان است. آخرین پیروزی منچستریونایتد در مرحله حذفی لیگ قهرمانان در مارچ ۲۰۱۴ و تحت هدایت دیوید مویس رقم خورد؛ زمانی که شیاطین سرخ با هت‌تریک رابین فن‌پرسی با نتیجه ۳-۰ المپیاکوس را شکست دادند تا با برتری ۳-۲ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

مردان مویس در مرحله بعدی به سد محکم بایرن مونیخ برخورد کردند و از گردونه رقابت ها کنار رفتند. کار یونایتد در فصل بعدی حضور خود در لیگ قهرمانان (۱۶-۲۰۱۵) حتی به مرحله حذفی هم نکشید و شاگردان لویی فن خال در همان دور گروهی با مسابقات وداع کردند. منچستریونایتد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و تحت هدایت ژوزه مورینیو نیز با شکست خانگی ۲-۱ مقابل سویا در همان مرحله یک هشتم حذف شد.

اما نکته امیدوارکننده برای منچستریونایتد، سابقه بد پاریسن‌ژرمن در از دست دادن برتری دور رفت در رقابت های اروپایی سالیان اخیر است. در سال ۲۰۱۴ پاریسی ها با برتری ۳-۱ در بازی دور رفت مرحله یک چهارم نهایی مقابل چلسی قدم به استمفوردبریج گذاشتند، اما با شکست ۲-۰ در بازی برگشت با قانون گل زده در خانه حریف حذف شدند.

اتفاقی که در مارچ ۲۰۱۷ رخ داد نیز تا سال ها در یاد خواهد ماند. شاگردان اونای امری در پاریسن‌ژرمن در بازی رفت مرحله یک هشتم بارسلونا را در پارک دو پرنس ۴-۰ شکست دادند، اما بارسلونا با بازگشتی حیرت انگیز در نیوکمپ ۶-۱ پاریسی ها را تحقیر کرد و به مرحله بعد راه یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج