۸۳۱۳۶۱
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

فرش ایرانی در آمریکا زمین‌گیر شد

حلمی حالا در شرایط سختی قرار گرفته و با وجود آنکه هزاران فرش ایرانی در مغازه دارد اما انتخاب دیگری جز تعطیل کردن تجارتش ندارد چرا که نمی‌تواند موجودی لازم را برای مغازه تامین کند و تحریم‌ها مانع از ورود فرش ایرانی به آمریکا شده است.

یورونیوز: الکس حلمی ۶۲ ساله، دو سال پیش از انقلاب ۵۷ به آمریکا آمد تا درس بخواند و بعد از تحولات ایران در آمریکا ماندگار شد. بعد از وقوع انقلاب پدر و مادر و خواهر کوچک او نیز ایران را ترک و به لس‌آنجلس کوچ کردند.

وی این روزها مشغول تجارت فرش در آمریکاست اما با شروع تحریم‌های جدید علیه ایران نمی‌توانند مانند گذشته به واردات فرش ادامه دهد.

او به رویترز گفت: «مثل این است که شما رستوران داشته باشید و نتوانید برای آن گوشت تهیه کنید. هر چه بفروشیم نمی‌توانیم بعدا آن را جایگزین کنیم. این تحریم‌ها موجب می‌شود تا خیلی از فروشندگان فرش از این تجارت خارج شوند. فرش ایرانی، تاریخ مردم ایران است و هیچ موقع با هیچ دولتی هم ارتباط نداشته است.»

چاره‌ای جز تعطیلی مغازه ندارم

حلمی حالا در شرایط سختی قرار گرفته و با وجود آنکه هزاران فرش ایرانی در مغازه دارد اما انتخاب دیگری جز تعطیل کردن تجارتش ندارد چرا که نمی‌تواند موجودی لازم را برای مغازه تامین کند و تحریم‌ها مانع از ورود فرش ایرانی به آمریکا شده است.

این فرش‌فروش در نقد تحریم‌های وضع شده در حوزه فرهنگ و هنر می‌گوید:«فکر نمی‌کنم که تحریم هنر و فرهنگ کار درستی باشد. می‌فهمم که رییس‌جمهور ما {دونالد ترامپ} با دولت ما در ایران مشکل دارد اما فکر نمی‌کنم تحریم فرهنگ و هنر کار درستی باشد. آنها اگر می‌خواهند تحریم کنند ابزار دیگری هم هست اما نه تحریم هنر.»

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا بعد از خروج از برجام تحریم‌های تازه و سختی علیه ایران وضع کرد. تحریم‌هایی که حالا فروش نفت در ایران را دشوار کرده و موجب شده تا بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شوند. با این حال حلمی تاکید دارد که باید فاصله‌ای میان تحریم و تحریم هنر و فرهنگ وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آقا دروغگویی بیش نیست.و این معرکه را برای معروف شدن وگرفتن امتیاز از دولت آمریکا برای خودش به راه انداخته. آخه شماچرا؟انقدرساده اید ؟و تازه برایش مفت ومجانی تبلیغات هم به راه انداخته اید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند سالی که سود کرد حالا چه میشه که چند و وقتی ضرر کند

      • بدون نام

        اولا همین الان هم داره گوش میبره فرشهای نفیس ایرانی رو مردومال میکنه تا بخره ثانیا نه ضررکه تازه این معرکه رو راه انداخته که ازدولت آمریکا هم تا جاییکه تیغش ببره بتونه پورسانتی تحت عنوان ضرر بگیره اصلا سیرایی نداره.

      • بدون نام

        در ایران همه چیز رو هواست اگر در آمریکا همه چیز زمین گیر شود میشود ۵۰ الی ۵۰ پس مشکل حل است خخخخخ

    • AFSHIN

      ما خیلی وقته زمین گیر شده ایم منتهی به روی خود نمی آوریم

    • بدون نام

      ایرانی که ترامپ را رییس جمهور خود میداند،واز اوضاع نابسامان فرش سخن میگوید،بهتر که کساد شود فرش را برای فرش نشینان نمی بافیم فرش را برای عرشیان بایستی بافت همان بهتر از این پس فرش را برای نو عروسان خود میبافیم تا لذتش را در داخل ببرند ،نه لذت برای مشتی دلال که ارز انرا هم به چرخه باز نمیگردانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج