۸۳۱۴۲۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

برخواه: دلیل این همه توجه به فوتبال چیست؟

محمدحسین برخواه درباره وضعیت وزنه‌برداری ایران و البته سهراب مرادی صحبت کرده است.

خبرآنلاین: رد سفید روی موهایش حکایت های زیادی دارد.شاید خودش هم زیاد به این موضوع توجه نکرده بود اما وقتی یکی از همکارانم گفت:«چقدر در این یک سال تغییر کرده اید.»دستی روی موهایش کشید.با نوک انگشتانش سعی کرد این تغییر را خودش هم حس کند؛همان سفیدی های مو.شاید اگر آینه ای در اتاق بود ساعت ها به خودش و موهایش خیره می شد.در این یک سالی که سرمربی تیم ملی وزنه برداری شده حاشیه های زیادی را تجربه کرده.

با این حال هدف اصلی برخواه همیشه این بوده؛اینکه از چارچوب های خودش،از مرزبندی هایی که دارد و از آنچه که در زندگی اش عرف نامیده می شود عبور نکند.به همین دلیل هم هست که بیشتر مشکلات را توی خودش ریخته،بروز نداده و سعی کرده مشکلاتی که وجود دارد را در دل خانواده وزنه برداری حل کند.موهای سفید او حکایت های زیادی دارد که نمی شود با یکی دو خط مطلب درباره اش نوشت.

حکایت هایی که شاید خودش هم سال ها سال بعد درباره اش حرف نزند و فقط این جمله را بگوید:«پیر شدیم رفت.»سرمربی آرام تیم ملی وزنه برداری مهمان ما در کافه خبر بود.مردی که در تلاطم های این روزهای وزنه برداری خیلی ها قبولش دارند و به احترامش دست روی سینه می گذارند.مردی که به آینده نسلی که دارند روی کار می آیند امید دارد و درباره شان می گوید:«استعدادهای خوبی هستند که می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.»

*در ابتدا برای ما از شرایط تیم ملی و اردو بگویید.

-ما از اواخر دی ماه اردو را با دعوت از ۱۷ وزنه بردار شروع کردیم. ۱ تا ۵ بهمن هم مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و از آن جا هم نفراتی را به اردو اضافه کردیم و تمرینات الان در حال پیگیری است.ما لیست نهایی را هم برای حضور در جام فجر ارسال کردیم و برنامه اصلی مان هم مسابقات قهرمان آسیا است که اواخر فروردین برگزار می شود. ما به زودی باید لیست مقدماتی مان را برای آن مسابقات ارسال کنیم.

*این جام فجری که چند سال است به میزبانی ایران برگزار می شود تا به حال چه دستاوردی برای وزنه برداری داشته؟ چون تا به حال وزنه بردار سرشناسی برای این رقابت ها پا به ایران نگذاشته.

-قطعا برگزاری این مسابقات حرکت مثبت و درستی است. می شود جوری برنامه ریزی کرد که استفاده بهتری از این مسابقات به عمل بیاید. یکی از این برنامه ها میزبانی مسابقات بین المللی در شهرستان هاست که باعث جذب جوانان می شود.

در هر صورت کار، کار مثبت و درستی است و بایستی که به بهترین نحو از این پتانسیل استفاده شود چون فدراسیون جهانی وزنه برداری هم نظر ویژه ای روی این مسابقات دارد و ما هم باید برنامه ریزی خوبی برای این مسابقات داشته باشیم و یکی از بحث ها هم بحث پوشش خبری است که باید پوشش بهتری توسط رسانه ها صورت بگیرد.حمایت باید از طرف صداوسیما و رسانه ها بیشتر شود.

*در ماه های اخیر تیم ملی وزنه برداری و فدراسیون وزنه برداری اسیر حاشیه هایی شد که قابل کتمان نیست. من می خواهم الان از بعد فنی در مورد عملکرد کیانوش رستمی صحبت کنیم. کیانوش رفت تایلند وزنه زد. وزنه ای که چند سال پیش در مسابقات جوانان زد. از بعد فنی یک وزنه بردار اگر به دسته بالاتر برود حداقل این انتظار وجود دارد که بتواند رکوردهای خود را بزند و از آن پایین تر نیاید.

-صحبت خاصی در مورد کیانوش رستمی ندارم.شاید اگر یک مربی خارجی حضور داشت و حمایت بیشتری می شد چنین اتفاقاتی نمی افتاد.

*شما از نسلی هستید که با ایوانوف کار کردید. فکر می کنم اگر یک ایوانوف بالای سر تیم بود شرایط فرق می کرد.

-فعلا قصد دارم به صورت حاشیه ای صحبت نکنم.اگر الان درباره کیانوش صحبت کنم،سوال بعدی تان در مورد سعید علی حسینی خواهد بود!

*علی حسینی به اردو بر می گردد؟

-نمی دانیم. ما آن کاری که لازم بود انجام دهیم را انجام دادیم. ما او را برای مسابقات جهانی دعوت کردیم اما او اردو را ترک کرد و هنوز هم برنگشته است. او حتما تشخیص داده چه چیزی به صلاحش است.

*آقای برخواه آن روزی که سرمربی تیم ملی شدید فکر می کردید با چنین چالش های سطحی ای رو به رو شوید؟

- نه،من این حجم از حاشیه را انتظار نداشتم. این یک سال اخیر خیلی روی من فشار بود.

*با توجه به شرایط خاصی که ما داریم و فقط می توانیم 2 ورزشکار به المپیک بفرستیم، برنامه ای برای این مورد اندیشیده شده؟اصلا ما هدفی برای خودمان مشخص کرده ایم که در المپیک چه کار می خواهیم بکنیم؟

-فدراسیون با یک برنامه ریزی دقیق دارد کار را پیش می برد و تا وقتی مسئولیت روی دوش ماست کار را با یک برنامه ریزی دقیق و منطقی جلو می بریم. اهالی وزنه برداری می دانند که شانس ما روی سه وزن بالا است.۹۶ ، ۱۰۹ و مثبت ۱۰۹ و در این اوزان دو ورزشکاری که بالاترین رکورد را بزنند به المپیک می روند.

*نظر خیلی ها این است که ما در وزن 96 و مثبت 109 وزنه بردار اعزام می کنیم.در وزن 96 سهراب و کیانوش با هم هستند.می توانیم شاهد رقابت بین این دو وزنه بردار باشیم؟

-از نظر من رقابتی ندارند و این از نتایج مشخص است.

*برای المپیک پیش رو کیانوش،سعید علی حسینی و سهراب مرادی 30 سال را رد می کنند در حالی که ما جوانانی چون علی داوودی،عارف خاکی و همایون را داریم که برای المپیک 21 تا 24 ساله خواهند بود. برنامه ما برای المپیک حضور با باتجربه هاست یا جوانان؟

-دو ورزشکاری راهی المپیک می شوند که بتوانند سهمیه را به دست بیاورند.فدراسیون جهانی ساز و کاری دارد که در آن مسابقات را سطح بندی می کند و بر اساس آن به ورزشکاران امتیاز می دهد. مسابقات جهانی و قاره ای در سطح طلایی، مسابقاتی مثل جام فجر در سطح نقره ای و مسابقات دیگر در سطح برنزی برگزار می شود و ورزشکاران بر اساس عملکردشان در این رقابت ها امتیاز می گیرند. ورزشکارانی که پوئن بالاتری کسب می کنند، توسط فدراسیون جهانی خود به خود انتخاب می شوند و این نفرات ۵ ماه قبل از المپیک مشخص خواهند شد.

*پیش از اعزام به مسابقات ترکمنستان کمتر کسی فکرش را می کرد چنین نتایجی رقم بخورد چون ما واقعا با دست خالی عازم مسابقات شدیم.شرایط ما در آن مسابقات خیلی سخت بود اما رفتیم و نتایج خوبی گرفتیم.

-لطف خدا شامل حال ما شد.قبل از اعزام اما من گفته بودم که ما از لحاظ انفرادی و تیمی می توانیم روی سکو قرار بگیریم.

*یک نگرانی خانواده وزنه برداری که طبیعی هم هست،این است که این نسل وزنه برداری ایران پس از المپیک دیگر باید بروند و جای شان را به جوانان و نوجوانانی بدهند که بالاتر می آیند. فکر می کنید آن ها می توانند خیلی سریع جای نفرات فعلی را پر کنند یا احتیاج به زمان دارند؟

-یکی دو سالی هست که این نکات مطرح است اما مسابقات ترکمنستان به خوبی جواب این سوال را داد.در ترکمنستان جوانان ما خیلی خوب کار کردند و فکر می کنم در آینده هم می توانند افتخار آفرینی کنند.

*یکی از اصلی ترین امیدهای ما در دسته سنگین وزن است. به نظر شما این جوانان چه زمانی به مرز پختگی می رسند؟

-علی داوودی الان عنوان قوی ترین وزنه بردار در رده جوانان است و رکورددار جوانان جهان. طی یک ماه، یک ماه و نیم اخیر هم که اردو شروع شده عملکرد بسیار خوبی داشته است.به نظر من داوودی می تواند در ادامه جانشین خوبی برای بزرگانی مثل رضازاده باشد.

*فاصله داوودی با بهداد چه اندازه است؟

-داوودی الان رکورددار جوانان جهان است و این که او دقیقا در چه سطحی است را می توانید در مسابقات جام فجر و بازی های آسیایی ببینید.

*و رکورد تالاخادزه؟

هیچ چیزی دور از انتظار و دور از دسترس نیست.رکوردها برای شکستن هستند و قطعا بچه های وزنه برداری ما هم حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

*آقای برخواه ما در سبک وزن آنچنان حرف خاصی برای گفتن نداشتیم.چه اتفاقی برای سبک وزن های ما افتاده؟ کلا چه کار می توانیم بکنیم؟

-کشورهای شرق آسیا کمی از ما فاصله گرفته اند در سبک وزن. کشورهایی مثل چین،کره شمالی،تایلند،ویتنام و اندونزی.آن ها در سبک وزن خیلی کار کرده اند. ما ولی در کوتاه مدت مثل مسابقات آسیایی چندان نمی توانیم امیدوار باشیم اما از لحاظ پتانسیل و استعداد، بچه هایی مثل دهقانی و حافظ قشقایی می توانند به بالاترین سطح برسند.

*نظر کلی شما درباره وزنه برداری ایران چیست؟ به عنوان سرمربی تیم ملی در حوزه زیرساخت و مسائل دیگر چه نظری دارید؟کمبود ها و کاستی ها، نقاط ضعف و قوتش؟

-وزنه برداری ایران به طور کلی مظلوم است و به اندازه پتانسیلی که دارد به آن توجه نمی شود. در المپیک هایی مثل ریو و لندن وزنه برداری جور ورزش ایران را کشیده است اما هیچوقت به حقش نرسیده است. ارگان هایی که می توانند از وزنه برداری حمایت کنند این کار را انجام نمی دهند.

این مشکل از طرف مدیران ورزش است اما از طرف رسانه ها هم این کم کاری وجود دارد و چون این رشته را پوشش نمی دهند، وزنه برداری دیده نمی شود.صداوسیما و رسانه ها چه توجهی به وزنه برداری می کنند؟دلیل این همه توجه به فوتبال چیست؟ به قول بهداد سلیمی به جز زد و بند ها و مسائل پشت پرده چه چیزدیگری می تواند باشد.

*حرف بهداد هم جدای از ادبیاتش تا حدودی درست بود.ورزشکاران سایر رشته ها هم از این تبعیض ناراحتند اما می گویند دیگر چه کار می توانیم بکنیم؟

-البته برای بعضی رشته ها مثل والیبال وضعیت چندان هم بد نیست.ولی خب وزنه برداری اصلا اینطور نیست. شما ببینید ما چقدر تجهیزات داریم؟ فدراسیون محدودیت هایی دارد که از پس هزینه های بالا برای خرید تجهیزات این رشته بر نمی آید. یک "ست وزنه برداری" با دلار آزاد می شود ۵۰ میلیون تومان.برای اردوهای تیم ملی ما ۱۵،۲۰ ست نیاز داریم اما خب امکان تهیه اش وجود ندارد.

من با کلیات حرف های بهداد موافقم و صحبت هایش درست بود. شما ببینید چه پاداشی از بیت المال برای فوتبالیست ها برای حضور در مسابقات آسیایی پرداخت شده است.چه توجیهی دارد که پاداشی که به فوتبالیست ها می دهند بیش از سایر رشته ها باشد؟

*توجیهی که وجود دارد این است که در همه جای دنیا به فوتبال خیلی توجه می شود و ارقام زیادی در این رشته جا به جا می شود.

-بحث من سر پاداش جام ملت های آسیا است. این بازیکنان در باشگاه شان هم دریافتی دارند. الان بچه های ما هنوز پاداش بازی های آسیایی را نگرفته اند در حالی که ۶ ماه از این مسابقات می گذرد.

*بعضی از فوتبالی ها هم می گویند که ورزشکاران در رشته های دیگر تعداد زیادی سکه و ملک گرفته اند و چرا حالا این حرف ها را می زنند.

-بهداد پاداشی که گرفت بابت رکورد شکنی در رقابت های المپیک بود.در سایر رشته ها هم حتما اتفاق هایی اینچنینی که منجر به شکستن رکورد شده،افتاده است.به هر حال ما امیدواریم این تبعیض ها از بین برود.

*شرایط به‌گونه‌ای است که خانواده ها در رشته هایی مثل وزنه‌ برداری و کشتی،دیگر تمایل چندانی ندارند تا فرزندان شان را در این رشته ها ثبت نام کنند.

خانواده ها می گویند بچه های ما در این رشته ها چه عاقبتی دارند؟ تازه اگر به بالاترین سطح راه پیدا کنند. بنابراین طبیعی است که به آنان اجازه ندهند وارد ورزش هایی از این دست شوند. به همین دلیل هم در سال های اخیر دیده‌ایم استقبال از رشته هایی مثل وزنه برداری کم رنگ تر شده است. سیاستگذاری به گونه ای است که میان رشته های ورزشی تبعیض قائل می شوند.

شما این نوع تصمیم گیری را در انتخاب رشته های دانشگاهی هم می بینید. جوانان به سراغ رشته هایی می روند که آینده روشن تر و بهتری داشته باشند. خیلی مواقع از علاقه مندی های خودشان عبور می کنند تا رشته هایی را دنبال کنند که آینده شغلی بهتری دارند. ورزش هم همین شکلی است. خانواده ها بر روی فرزندانشان تاثیرگذار هستند و کمتر آنان را به سمت ورزشی مثل وزنه برداری می فرستند.

این شرایط در کشتی هم وجود دارد، هرچند کارشناسان این ورزش باید پاسخ این سوال را بدهند اما اگر در چند سال اخیر کشتی ما هم کم ستاره تر شده است، دلیلی مشابه با وزنه برداری دارد. در گذشته در هر وزن کشتی چند کشتی گیر به نام داشتیم ولی این روز ها این گونه نیست.

*آماری وجود دارد که شرایط پیشرفت یا افت وزنه برداری ایران در چند سال اخیر چگونه بوده است؟

آمار دقیقی وجود ندارد اما در سالن های تمرین واضح و مشخص است که استقبال از وزنه برداری رو به کاهش است.

*اگر ورزشکاری بخواهد وزنه برداری را به عنوان ورزش اصلی خودش انتخاب کند و حتی به تیم ملی هم راه پیدا کند، آیا از نظر مالی زندگی تضمین شده‌ای خواهد داشت؟ اگر وزنه برداری قهرمان المپیک شود، سیصد سکه تمام بهار آزادی دریافت خواهد کرد.

در سطح المپیک شرایط متفاوت است اما خب وزنه برداری که در سطح مسابقات آسیایی می درخشد،زندگی‌اش با وزنه برداری تامین نمی شود. این اتفاق در رشته وزنه برداری رخ نمی دهد. این شرایط در کشتی هم مشابه وزنه برداری است. پاداش ها در کشتی هم براساس ارقام مصوب وزارت ورزش پرداخت می شود. در لیگ کشتی هم ارقام سنگینی جا به جا نمی شود.

*به لیگ کشتی اشاره کردید. لیگ وزنه برداری کشور در چه شرایطی قرار دارد؟

از لحاظ مالی وضعیت مطلوبی ندارد. در صحبت هایم اشاره کردم اگر نقدی دارم، تنها به وزارت ورزش و کمیته المپیک نیست. مدیران ورزشی ما می توانند کمک حال رشته وزنه برداری باشند اما آن ها هم میدان نمی آیند و حمایتی از این رشته انجام نمی دهند. لیگ وزنه برداری در سال های گذشته تیم های حامی و قدرتمندی داشت اما این اتفاق این روز ها رخ نمی دهد.

دلیل عمده آن هم این است که تبلیغاتی برای این لیگ وجود ندارد. صداوسیما حمایت و پشتیبانی لازم از وزنه برداری ندارد. یک ماه پیش مسابقات قهرمانی کشوری برگزار شد، تلویزیون چه قدر از آن را پخش کرد؟ شرایط پخش در لیگ و سایر مسابقات هم همین گونه است.

*صحبت هایی درباره حذف وزنه برداری از مسابقات المپیک هم وجود دارد. آیا ممکن است این اتفاق رخ دهد؟

کمیته بین المللی المپیک انتقادات زیادی به فدراسیون جهانی وزنه برداری داشت. این فدراسیون هم در چند سال اخیر تلاش کرده است انتظارات کمیته بین المللی را برآورده کند. در این چند سال اخیر جهت گیری مثبتی داشته اند. انتقاد کمیته بین المللی المپیک از دوپینگ در وزنه برداری بود که فدراسیون جهانی وزنه برداری هم به شدت در تلاش است این مسائل را به درستی حل کند تا وزنه برداری از المپیک ۲۰۲۴ حذف نشود که فکر می کنم تا حدود زیادی این مسئله برطرف شده باشد.

*چندی پیش فدراسیون جهانی وزنه برداری نظرسنجی جدیدی را انجام داد از بهترین وزنه بردار جهان. سهراب مرادی رکورد شکنی کرده بود اما در این نظرسنجی رای نیاورد. دو دلیل عمده داشت؛ اول آن که سایت را برای ایرانی ها فیلتر کردند و دوم آن که به نظر می رسید مردم وزنه برداران سنگین وزن را بیشتر محبوب می دانند. بنابراین سهراب برای دومین سال پیاپی نتوانست بهترین وزنه بردار جهان شود آن هم در شرایطی که شایستگی اش را داشت.

از نظر من هم حق سهراب بود. او هم در سطح قاره و هم در سطح جهانی رکوردشکنی کرد. آن هم در شرایطی که تالا خادزه در مسابقات اروپایی رکورد شکنی نکرد. اما سهراب رکوردهای جهان را شکست که حق او بود و البته که فیلتر شدن سایت هم در نظرسنجی از مردم تاثیرگذار بود. من خودم به او رای دادم.

*به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری در این یک سال و نیم چه نمره ای به خودتان می دهید؟ انتقادی ندارید؟ وقتی سرمربی گری تیم ملی را قبول کردید، توقعاتی داشتید.

نمره ای به خودم نمی دهم. من تمام تلاشم را کرده ام آن چه که وظیفه ام بودم را انجام دهم. در این دوران هم ناراحتی هایی پیش آمده است که نمی خواهم به آنان اشاره ای کنم. در هر صورت این مسائل هم در کار ما خللی ایجاد نکرد.هر چه در توان داشتیم به کار گرفتیم تا کارمان را بهتر انجام بدهیم.

*حالا تیم ملی وزنه برداری بانوان هم داریم. شما سرمربی تیم ملی وزنه برداری آقایان ما هستید و به خوبی می دانید چه امکاناتی برای این ورزش در میان بانوان وجود دارد. سرمربی های زیادی نداریم و شرایط آن جا متفاوت است. آینده پیش رو این ورزش در میان زنان را چگونه می بینید؟

مهم ترین وظیفه وزارت ورزش حفظ سلامت جامعه است. کار این وزارتخانه آن است که بستری را فراهم کند تا خانم ها هم برای امر ورزش در سالن های ورزشی ما حضور پیدا کنند. امیدوارم سالن های وزنه برداری در شهر های مختلف افتتاح شود و خانم ها هم در آن ها حضور پیدا کنند.

این کار ها باعث تاثیرات مثبت در جامعه خواهد شد. نباید به دید قهرمانی به این تغییرات نگاه کرد چرا که هدف اصلی سلامت جامعه با بهره گیری از ورزش است. زنان سرزمین ما این پتانسیل را دارند که در سطح بین المللی هم در وزنه برداری حضور داشته باشند اما این حضور زمان زیادی می خواهد. آقای مرادی هم شهامت زیادی داشت که این حرکت قابل تقدیر را آغاز کند. امیدوارم این حرکت ادامه دار باشد.

*اگر قرار باشد بهترین وزنه بردار جهان در طول تاریخ این رشته را انتخاب کنید، نام چه کسی را می گویید؟

نعیم سلیمان اوغلو چهره شاخص و متفاوتی بود ولی به نظرم سهراب مرادی در حال حاضر یکی از پنج وزنه بردار برتر تاریخ است و یکی از نوابغ این رشته است. محمد نصیری، کیانوش رستمی و حسین رضازاده از بهترین وزنه برداران تاریخ ایران هستند اما سهراب مرادی میان همه آنان یک وزنه بردار متفاوت است. این نظر شخصی من است و به نظرم او یک وزنه بردار استثنایی است. از نظر قدرت بدنی و تکنیک اجرای کار، یک الگوی جهانی است.

*خودتان هم اگر مصدوم نمی شدید، شاید رکورد های زیادی را به نام خودتان ثبت می کردید.

مصدومیت دست من بدموقع بود. آن روز ها فرم خوبی داشتم اما پس از مصدومیت شرایط تغییر کرد. ۹ ماه تا المپیک فرصت داشتم که سه ماه از آن دستم در آتل بود. شش ماه هم بدنسازی کار کردم و توانستم به المپیک آتن برسم. شرکت کردم و پنجم هم شدم اما آمادگی کاملی نداشتم. با آن وزنه هایی که در سال ۲۰۰۴ زدم می توانستم در المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ مدال کسب کنم اما المپیک آتن سطح متفاوتی داشت.

دست شما به شکل وحشتناکی پیچید. آن زمان چه حسی داشت؟

وقتی هم که مصدوم شدم، واقعا شوک بزرگی به من وارد شد. دردی احساس نمی کردم اما خب استخوانم به طور کامل از مفصل خارج شده بود. پانزده سال از آن روز ها گذشته است. در رفتگی آرنج در وزنه برداری مصدومیت شایعی است. وقتی حداکثر فشار به بدن وارد می شود گاهی بدن تحمل فشار را ندارد و این گونه واکنش نشان می دهد.

*اردیبهشت انتخابات فدراسیون وزنه برداری است. به نظر شما رییس این فدراسیون چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فاصله کوتاهی با المپیک داریم. مهم ترین برنامه فدراسیون بعدی ما باید آماده سازی برای المپیک باشد. مردم توقع کسب مدال را دارند و باید بالاترین رتبه ها را کسب کنیم. از لحاظ تجهیزات باید توجه بیشتری به وزنه برداری شود. محل اردو تیم ملی وزنه برداری و سالن های سراسر کشور باید تغییر ساختار را تجربه کنند. توجه ویژه به رده های پایه و اردو های منظم در رده های سنی مختلف هم لازم است. امیدوارم به وزنه برداری بانوان هم با قدرت بیشتری توجه شود تا به جایگاه مناسبی برسیم.

*ما در المپیک 2020 تنها دو وزنه بردار داریم. دلیل آن هم دوپینگ های گسترده وزنه برداران ایران در مسابقات اخیر است. فدراسیون چه برنامه ای برای مبارزه با دوپینگ داشته است؟

الان وضعیت مناسبی داریم. در گذشته اشتباهاتی رخ داده اما در حال حاضر فدراسیون خط قرمزی را تعیین کرده و شدیدا با دوپینگ ها مقابله می کند.

*همه می گویند در وزنه برداری دوپینگ مسئله متداولی است. شایعه ای وجود دارد که وزنه بردار ها مواد نیروزا را در شرایطی مصرف می کنند که تا زمان تست دوپینگ عوارض و نشانه های آن از بدن دفع شده است.

در گذشته چنین تقلب هایی رخ می داد اما حالا شرایط متفاوت است.سیاست گذاری فدراسیون جهانی به گونه ای است که الان ناگهانی و سرزده به اردو وزنه برداران و حتی خانه آن ها مراجعه می کنند و تست می گیرند. حتی در اردو جوانان هم به صورت سر زده حضور پیدا کردند.

برای حضور در المپیک ورزشکار ها شش بار باید در مسابقات شرکت کنند. این اقدام هم به نفع وزنه برداری ایران بوده است. در گذشته برخی وزنه برداران تا یک سال در هیچ مسابقه ای حضور نداشتند و ناگهان راهی المپیک می شدند. حالا چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد. در واقع ورزشکاری نمی تواند این کار ها را انجام دهد.

*انتظار داشتید بهداد سلیمی خداحافظی کند؟

زمزمه هایی در این زمینه از گذشته مطرح شده بود. تیر ماه در اردو ساری به وزنه بردارانم گفتم که اگر کسی می خواهد در مسابقات جهانی شرکت نکن به ما اعلام کند.بهداد با عنوان قهرمانی خداحافظی کرد اما می توانست در مسابقات جهانی هم حضور داشته باشد و یک مدال دیگر هم به دست بیاورد اما خودش تصمیم گرفت خداحافظی کند. آسیب دیدگی ها هم بهداد را آزار می داد. جامعه هم انتظار زیادی از او داشت اما تصمیم گرفت خداحافظی کند. به نظر من می توانست ادامه دهد.

روز گذشته هم مشخص شد که سهراب مرادی باید کمرش را به تیغ جراحان بسپارد.نظر شما درباره مرادی چیست؟ممکن است او المپیک را از دست بدهد؟

سهراب کمرش باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد،ولی مشکل حادی نیست و خیلی زود تمریناتش رو شروع خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وطندار

      این مقایسه فوتبال با سایر رشته ها هم بین ورزشکاران به یک اپیدمی تبدیل شده است
      آقاین توجه نمیکنند فوتبال طرفدارانش با سایر رشته ها قابل مقایسه نیست
      پولساز است اشتغال زاست
      یک مسابقه فوتبال معمولی ۵۰ میلیون نفر را نود دقیقه سرگرم میکند اما مثلا وزنه برداری اگر در د المپیک هم باشد ممکناس فقط دو میلیون نفر را در حدو سی ثانیه مشغول کند
      .........

    • بدون نام

      چون طرفدارن فوتبال بیشتر از سایر رشته ها است

    • بدون نام

      اقای برخواه بزرگوار خودت میفرمایید حتی لیگ درست حسابی هم ندارید وپولی توش جابجا نمیشه بعد انتظار داری حقوق ها مثل فوتبال باشه؟ یادمه فوتبال هم بیست سال پیش پولی نمیدادن اسپانسر ی اونطور نبود ولی فوتبالی ها تلاش کردن الان پول وارد لیگ برتر شده شماها هم تلاش کنید لیگی جذاب درست کنید تا اسپانسر ومردم رو بکشونید سمت وزنه برداری تا کی میخواین این حرف ها رو بزنید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج