۸۳۱۵۱۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تبریزی‌ها یاد ترانه‌های خاطره‌انگیز را زنده کردند

دو گروه موسیقی ارکستر نوجوانان رودکی تبریز و گروه گلبانگ در دو گروه سنی متفاوت در اولین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قطعات ماندگاری را اجرا کردند.

ایسنا: دو گروه موسیقی ارکستر نوجوانان رودکی تبریز و گروه گلبانگ در دو گروه سنی متفاوت در اولین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قطعات ماندگاری را اجرا کردند.

تبریزی‌ها یاد ترانه‌های خاطره‌انگیز را زنده کردند

در این کنسرت که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، ارکستر کودکان و نوجوانان رودکی به سرپرستی قادر رودکیان در ابتدا قطعاتی از آهنگسازان به نامی چون پرویز مشکاتیان، انوشیروان روحانی و … را اجرا کردند.

این گروه موسیقی که با حدود ۱۰ دقیقه تأخیر اجرای خود را شروع کرد، در ابتدا به اجرای قطعه «ای عاشقان» و «مرا عاشق» با آهنگسازی پرویز مشکاتیان همراه با آواز پارسا خائف پرداختند.

در بخش دوم نیز قطعه فولکور آذری «کوچه لر» و «جان مریم» محمد نوری، فولکور کردی «می‌خوام برم کوه» توسط کامیار رودکیان بازخوانی شد.

در ادامه این کنسرت، پارسا خائف و کامیار رودکیان فولکور آذری «ساری گلین» و قطعه بوی جوی مولیان را همخوانی کردند که با تشویق و استقبال حاضران همراه شد.

کامیار رودکیان قطعه «مجنون تو» با آهنگسازی انوشیروان روحانی را بازخوانی کرد که در حین اجرا حاضران در سالن تشویق می‌کردند.

این گروه موسیقی با لباس یکدست به همنوازی تار، سه تار، سنتور، تنبک، دیوان، ویولن، دف، ویولن سل، پیانو و… پرداختند.

این گروه موسیقی در رده سنی ۷ الی ۱۷ سال از بین هنرجویان آموزشگاه موسیقی رودکی و به سرپرستی قادر رودکیان تشکیل شد و در سال ۹۶ در چهارمین جشنواره موسیقی نوای خرم مقام برتر جشنواره را از آن خود کرد.

پارسا خائف (آواز ایرانی)، سجاد شاکی باهر، عرشیا محمدی، ساینا یوسف‌زاده، آتنا شیخی (نوازنده تار)، حسین خاوری (نوازنده تار و تارباس)، سینا شجری (نوازنده تار آذری / رباب) غزل شکوری و مهدی رضوی‌لر (نوازنده سه تار)، سما شجری (نوازنده کمانچه)، باربد اکبرنژاد، نیلا جبرئیلی، طاهر قبه زرین، عرشیا محبوبی (نوازنده ویلن)، نسترن روشنی (نوازنده ویلن سل)، فرزاد یاری (نوازنده عود)، ثمین حامد جودت، برفین جعفرزاده، ادیب ایزد خواه (نوازنده سنتور)، پوریا زالی (نوازنده پیانو)، هادی ارجمند (نوازنده تمبک)، هوراد شایان (نوازنده دایره و دف) اعضای این گروه موسیقی هستند.

پارسا خائف، افرا اصلان حسینی، هادی ارجمندی، سینا شجری، سما شجری جزو منتخبان جشنواره‌های مختلف بودند.

در حین مراسم یکی از حاضران به طولانی شدن اجرای این ارکستر اعتراض کرد و گفت نباید وقت گروه بعدی که اجرا دارند، گرفته شود که با عذرخواهی سرپرست ارکستر همراه شد.

پس از اتمام اجرای گروه ارکستر نوجوانان رودکی در حالی که اغلب حاضران در حال ترک سالن بودند گروه گلبانگ به سرپرستی بهناز ذاکری اجرای خود را آغاز کرد اما دو بار به دلیل مشکل پایین بودن صدا اجرای این گروه قطع شد.

وکیلی منش، خواننده گروه گلبانگ بیان کرد: خیلی خوشحالم و از شما برای حضور در این کنسرت تشکر می‌کنم. گروه ما سوم آذرماه در تالار وحدت اجرا داشت. من از حمیدرضا عاطفی و استاد لقا که در این سالن حضور دارند تشکر می‌کنم.

این گروه در ابتدا قطعه مقدمه پرند را نواختند و سپس تصنیف هجران با آواز علیرضا وکیلی منش را اجرا کردند.

آنها همچنین قطعات نغمه دشتی، بسته دام و تصنیف یار آشنا را اجرا کردند و از تار، سه تار، تنبک، کمانچه، نی و سنتور برای اجرا استفاده کردند.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود به شرف اقوام ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج