جاباما
۸۳۱۸
۵ نظر
۵۰۵۲
۵ نظر
۵۰۵۲
پ

لوازم آرايشي-بهداشتي يا لوازم ضد سلامت ؟

لوازم آرايشي شما را نازا می کند!

آيا مي‌دانيد كه بسياري از لوازم آرايش‌هايي كه استفاده مي‌كنيد غيراستاندارد هستند و هيچ سازماني آن‌ها را موردتاييد قرار نداده است؟ اگر باردار هستيد خطر نه‌تنها متوجه شماست بلكه سلامت جنين‌تان را نيز به خطر مي‌اندازد.

لوازم آرايشي شما را نازا می کند!

لوازم آرايشي شما را نازا می کند!

سم‌زدايي تعطيل ( اسپري و دئودورانت)

اسپري و دئودورانت ها حاوي ماده‌اي به نام نمك آلومينيوم يا كلروهيدرات آلومينيوم هستند كه باعث بسته شدن منافذ پوست مي‌‌شوند. از جمله خطراتي كه اين تركيب به وجود مي‌آورد اين است كه گرچه منافذ پوست را مسدود مي‌كند و با اين كار جلوي عرق كردن و بوي ناخوشايند را مي‌گيرد! طبق آخرين تحقيقاتي كه در اين زمينه صورت گرفته، نمك آلومينيوم موجود در برخي دئودورانت‌ها مي‌تواند با گيرنده استروژن درسلول‌ها تداخل كرده و باعث ايجاد و رشد سلول‌هاي سرطان سينه شود.


اگر مي‌خواهيد صاحب فرزند شويد (رنگ مو)

يكي از تركيبات خطرناكي كه در رنگ مو ديده مي‌شود، اترگليكولاين نوعي حلال و نگهدارنده است. طبق تحقيقات صورت گرفته،رنگ مو مي‌تواند به‌راحتي از طريق پوست جذب شده و سبب بروز انواع سرطان‌ها شود. اين تركيبات سرطان‌زا مي‌توانند در خانم‌هاي باردار تاثير مستقيم و خطرناكي روي جنين بگذارند و باعث نارسايي جنين شوند اما درحال حاضر، استفاده از اين تركيب در محصولات، ممنوع اعلام شده است.


اگر مي‌خواهيد نازا نشويد

لاك ناخن

در مورد لاك ناخن نه‌تنها بايد به تركيبات موجود درآن ايراد گرفت بلكه بايد دانست كه استفاده بيش از حد از لاك مي‌تواند اثر مخربي نيز روي صدف ناخن بگذارد و بستر ناخن را ضعيف كند. يكي از تركيبات خطرناك موجود در لاك، فتالات‌ها هستند. فتالات‌ها نوعي حلال محسوب مي‌شوند كه سرطان‌زا و سمي بوده و باعث ناباروري مي‌شوند. تحقيقي كه در اين زمينه در سال ۲۰۰۵ انجام شد نشان مي‌دهد، ۹۵درصد نوزادان هنگام تولد در خون‌شان فتالات وجود داشته كه در اثر تماس مادران‌شان با اين تركيب، خطرناك بوده است.


جذب ميكروب روي لب‌هاي شما

رژ‌لب

يكي از مهم‌ترين تركيبات خطرناك موجود در لوازم آرايش كه به‌وفور در بسياري از انواع رژلب‌ها ديده مي‌شود، لانولين است. لانولين و انواع رنگ‌هاي ديگر به‌راحتي باعث ايجاد آلرژي و حساسيت به‌خصوص در خانم‌هاي باردار مي‌شوند. لانولين به‌راحتي بسياري از مواد مضر را جذب كرده و در پوست نفوذ مي‌كند. يكي از بدترين ويژگي‌هاي رژلب اين است كه وقتي از آن استفاده مي‌كنيد خيلي سريع بسياري از ميكروب‌ها و باكتري‌هاي موجود در هوا را جذب مي‌كند و هنگام صحبت كردن يا خوردن اين مواد وارد بدن مي‌شوند.


لوازم آرايشي شما را نازا می کند!

آلرژي روي پوست شما

شامپو‌ها

يكي از تركيبات خطرناكي كه در برخي از شامپوها وجود دارد، آلكيلفنول‌هاست. بررسي‌ها نشان داده كه اين تركيب مي‌تواند، در كار غدد درون‌ريز اختلال ايجاد كند كه نتيجه اين اختلال مي‌تواند بروز سرطان سينه باشد. از ديگر تركيبات مي‌توان به لورملسيولفات سديم اشاره كرد. اين تركيب مي‌تواند، لايه محافظ روي پوست را نابود كرده و زمينه‌ساز بروز انواع آلرژي و التهاب روي پوست باشد. اين تركيب به‌راحتي در اپيدرم نفوذ مي‌كند و باعث ايجاد آلرژي شديد پوستي مي‌شود.


حتما به برچسب تركيبات روي مواد آرايشي دقت كرده و آن را خوب مطالعه كنيد. درضمن مقداري از آن را قبل از استفاده كامل روي پوست‌تان تست كنيد تا مطمئن شويد آلرژي‌زا نيست. جالب است بدانيد، گاهي تركيبات طبيعي و گياهي نيز مي‌توانند آلرژي‌زا باشند و حساسيت‌هاي پوستي فقط به تركيبات شيميايي محدود نمي‌شود.


فقط02 درصد

كرم‌هاي ضد آفتاب

دي‌‌اكسيد تيتان تركيبي است كه به‌وفور در انواع ضدآفتاب‌ها ديده مي‌شود. متاسفانه اين تركيب جزو مواد سرطان‌زا است و آخرين تحقيقي كه در اين زمينه صورت گرفته نشان مي‌دهد، اين تركيب عامل ابتلا به سرطان ريه است و همچنين اين تركيب به‌راحتي به داخل پوست نفوذ كرده و از طريق پوست جذب شده و در تمامي ارگان‌هاي بدن پخش و سرانجام سلول‌ها را مورد حمله قرار مي‌دهد. امروزه مصرف اين تركيب با احتياط صورت مي‌گيرد و نبايد به بيش از ۲۰درصد برسد.


تخريب‌گر

كرم‌هاي ضد چين‌و‌چروك

كرم‌هاي ضدچين و چروك يكي از پرمصرف‌ترين انواع كرم‌ها محسوب مي‌شوند.

برخي از اين كرم‌ها حاوي ميزان بالايي ويتامين A هستند كه بسيار خطرناك است. اين ميزان بالا مي‌تواند، باعث تخريب بسياري از سلول‌ها شود. همچنين ويتامين A بيش از حد، تاثير مخربي برجنين مي‌گذارد. پس اگر باردار هستيد حتما قبل از استفاده از كرم‌هاي ضدچين و چروك از تركيبات آن مطمئن شده و با پزشك‌تان مشورت كنيد.


يك توصيه مهم:

لوازم آرايشي- بهداشتي را از مراكز معتبر خريداري كنيد. لوازم آرايشي- بهداشتي كه در كنار خيابان يا مراكز غيرمعتبر با قيمت‌هاي ارزان فروخته مي‌شوند، قابل اعتماد نيستند. توليدكنندگان اين محصولات از تركيبات ممنوعه كه ارزان‌تر هستند براي ساخت لوازم كمك مي‌گيرند و به سلامت مصرف‌كننده توجهي نمي‌كنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آوا

      یک دفعه میگفتین هیچی نزنیم دیگه

      پاسخ ها

      • وجیهه

        کاملا موافقم

    • solmaz

      berim bemirim dge hame ke saratan zast alan ma nabayad zende budim

    • بدون نام

      کاملا موافقم بریم بمیریم نمیدونم اینهمه تبلیغات از کجا میان

    • لاله

      سلام خسته نبا شید ایا چرب کننده ی لب هم خوب نیست میکروب رو جذب می کننه؟ برا لبهایی که زیاد خشک می شو ند و پو سه پو سه می شوند باید چیکار کرد؟ ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج