۸۳۲۰۲۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

لالیگا و تجربه شکست خورده؛ بازی‌های دوشنبه

بازی های دوشنبه شب لالیگا انتظارات را برآورده نکرده است.

وبسایت نود: به نقل از آاس، تنها ۳ مسابقه از ۱۸ مسابقه برگزار شده در دوشنبه شب های فصل ۱۹-۲۰۱۸ لالیگا با افزایش تماشاگر نسبت به میانگین بازی های شنبه و یکشنبه همراه بوده است.

بازی دوشنبه گذشته میان آلاوز و لوانته در ورزشگاه مندیزوروزا تنها ۱۳۶۹۱ تماشاگر داشت تا رکورد کم تماشاگرترین بازی فصل آلاوز در همین مسابقه به ثبت برسد. البته این استقبال کم اصلا هم شوکه کننده نبود. قبل از این مسابقه و برای تاکید بر مرگ فوتبال مدرن، تماشاگران ال گلوریوسو (لقب آلاوز) ۵ دقیقه ابتدایی این مسابقه را تحریم کردند و سکوهای ورزشگاه را در این دقایق خالی گذاشتند.

در ۲۳ هفته ای که از فصل ۱۹-۲۰۱۸ سپری شده، ۱۸ مسابقه در روزهای دوشنبه برگزار شده و مقایسه میانگین تماشاگران این روز با میانگین بازی های برگزار شده همان تیم ها در روزهای شنبه و یکشنبه، افتی ۱۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

برای مثال در مسابقه دوشنبه شب اسپانیول در برابر اتلتیک بیلبائو که در هفته یازدهم برگزار شد، تنها ۱۴۳۲۸ تماشاگر کاتالانی در ورزشگاه حضور داشتند تا برد تیمشان را برابر نماینده باسک تماشا کنند. این عدد نسبت به میانگین تماشاگران بازی های خانگی اسپانیول در روزهای شنبه و یکشنبه افتی ۳۱.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

تنها ۳ مسابقه برگزار شده دوشنبه شب ها، از این روند منفی جلوگیری کرده اند؛ دو مسابقه در همان هفته های آغازین فصل ۱۹-۲۰۱۸ برگزار شد و یک مسابقه دیگر هم یک دربی محلی بود. والنسیا در هفته اول فصل در روز دوشنبه ۲۰ آگوست در مستایا میزبان مادرید بود و ۴۶۱۷۴ تماشاگر از نزدیک این مسابقه را دیدند. (رشد ۱۸.۸۴ درصدی نسبت به میانگین تماشاگران بازی های والنسیا در روزهای شنبه و یکشنبه)

یک هفته بعد ۲۱۱۲۲ تماشاگر از نزدیک بازی تیم های لوانته و سلتاویگو را دیدند که رشدی نامحسوس (۰.۶۷ درصد) نسبت به میانگین روزهای شنبه و یکشنبه داشت. دربی منظقه باسک میان آلاوز و اتلتیک بیلبائو نیز حضور تماشاگران در مندیزوروزا را با رشدی ۸.۲۳ درصدی مواجه ساخت.

تمام تیم های لالیگایی حاضر در رقابت های اروپایی (در حال حاضر رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو، سویا، ویارئال، والنسیا و رئال بتیس) از برگزاری بازی هایشان در روز دوشنبه معاف شده اند تا فقدان نام های بزرگ در فهرست بازی های دوشنبه، دلیل مهمی بر کم توجهی نسبت به این مسابقات باشد.

افزون بر این ها باید در نظر داشت که تماشاگران تیم های مهمان کار سختی برای سفر به شهری دیگر در یک روز کاری خواهند داشت. علاوه بر این اعتراض تماشاگران به تیم های محبوبشان در مورد نحوه تعامل باشگاه ها با تلویزیون ها نکته قابل مشاهده دیگری است که نمونه این اعتراض ها در بازی روز دوشنبه مندیزوروزا دیده شد.

نمونه مشابه این اتفاق در بوندسلیگا هم وجود داشت؛ جایی که بازی های روز دوشنبه هرگز مورد استقبال هواداران قرار نمی‌گرفت. بعد از اعتراضات مکرر و تحریم مسابقات، بوندسلیگا بالاخره تسلیم شد و تایید کرد که در تمدید قرارداد حق پخش تلویزیونی برای فصل ۲۲-۲۰۲۱، هیچ مسابقه ای در روزهای دوشنبه برگزار نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ریزش تماشاگران بیشتر به دلیل خروج ستاره هایی چون رونالدو ونیمار و.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج