۸۳۲۰۹۵
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

احداث سالانه ١٠٠ سالن سینمایی جدید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان گفت: سرانه فرهنگی و هنری در برخی استان‌ها به کمتر از سانتیمتر می‌رسد که بسیار نامناسب است و این در حالی است که شهرها به فضای فرهنگی و هنری برای روح و روان و جان انسان‌ها نیاز دارد.

بانی فیلم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان گفت: سرانه فرهنگی و هنری در برخی استان‌ها به کمتر از سانتیمتر می‌رسد که بسیار نامناسب است و این در حالی است که شهرها به فضای فرهنگی و هنری برای روح و روان و جان انسان‌ها نیاز دارد.

احداث سالانه ١٠٠ سالن سینمایی جدید

به گزارش رسیده، سید عباس صالحی شامگاه پنجشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌ استان کرمان، اظهار داشت: باتوجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل اقتصاد فرهنگ و هنر و حوزه مسائل حقوقی آنان، مشکلات این حوزه کاهش می‌یابد و در این زمینه بسته‌ای از برنامه‌ها و اقدامات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان عرصه رسانه ادامه داد: سه میلیون نفر دانش آموخته‌های حوزه هنر پس از انقلاب اسلامی فارغ التحصیل شدند. لذا این قشر حجم بزرگی از بازار کار را به خود اختصاص داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید کمک‎ها به سمتی رود که فضای فرهنگ و هنر برای افراد در زمینه معیشت و گردش اقتصادی آماده‌تر شود و در این زمینه ایده‌های مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

صالحی تاکید کرد: ١٠ ایده خیابان‌های فرهنگ و هنر امسال در کشور ارائه شد. این ایده‌ها با این نگاه که زمینه فرصت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر را فراهم کند و این حوزه را به نمادهای شهری نزدیک نماید مطرح شده است.شهرها باید نماد فرهنگ و هنر داشته باشند زیرا پایگاه گردشگری امکان اقتصاد فرهنگ و هنر را با ایجاد گالری‌ها، فضای عرضه تابلو و حضور خیابانی میسر می‌کند.

وی افزود: فرهنگ و هنر به عنوان یک شغل تولیدی در جریان اقتصادی به رسمیت شناخته نشده است و در دولت تدبیر و امید حوزه فرهنگ و هنر به عنوان شغل در آیین نامه‌های حمایت از مشاغل وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال دولت متقاعد شد که فرهنگ و هنر به حوزه اقتصادی وارد شود و در این زمینه ابتدا آیین‌نامه‌ها تدوین و سپس در هیات دولت امسال ٢٠ هزار شغل و ٢ هزار میلیارد تومان امکان کمک و حمایت از مشاغل شهری و روستایی فرهنگ و هنر را فراهم کرده‌ایم.

صالحی تصریح کرد: حمایت از مشاغل فرهنگ و هنر در گروه‌های هنری، رسانه و تولید محتوای دیجیتال است. در دهه فجر امسال با اجرای طرحی بیش از ۵٠ هزار نفر هنرمند امکان بازار کار برای محصولات هنری خود را از طریق فضای مجازی و دیجیتال پیدا کردند و امکان ایجاد پروفایل‌های اختصاصی هنرمندان برای ارتباط با بازار کار و مشتریان فراهم شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار گالری‌ها را در جشنواره هنرهای تجسمی وارد کرده‌ایم و حد فاصل بین گالری و حراج برای حوزه هنرهای تجسمی در تهران ایجاد شد و این اتفاق به استان‌ها نیز تسری می‌یابد. ما از طریق گالری‌ها و نمایشگاه‌های واسط فرصت ارتقای هنرهای تجسمی را افزایش دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: پیش از این در حوزه سینما، سالن‌های سینمایی جدید احداث نمی‌شد و از سال ٩٣ سالن‌ها دو برابر شدند و هر سال ١٠٠ سالن سینمایی جدید احداث می‌شود که نشان‌دهنده این است که به ایده خلاقانه از ناحیه حاکمیت و صنوف نیاز داریم.

صالحی ابراز داشت: در راستای اجرای حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر تلاش می‌کنیم تا با اعتمادسازی به طرف گفت‌و‌گو و حل مسائل و ایده‌های جدید پیش برویم.

وی گفت: همچنین توانسته‌ایم در شورای گفت‌وگو و اتاق‌های بازرگانی؛ فرهنگ و هنر را با اقتصاد درگیر‌تر کنیم. به همین منظور دفتری ایجاد شده و به سمت ایجاد کنفدراسیون نیز حرکت می‌کنیم و ایده‌های متنوع در این حوزه با تمامی قوا دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: افراد به اقتصاد فرهنگ و هنر کمک کنند زیرا عقب ماندگی‌ها بسیار است و در این زمینه نگاه فرهنگی و توسعه استاندار کرمان قابل تقدیر است و مدیران استان‌ها باید در نقاط دیگر نیز این فضا را جدی بگیرند.

صالحی ابراز داشت: فرهنگ و هنر حاشیه صرفا حمایتی نیست و باید حوزه اقتصاد فرهنگ را در اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد کاربر، خلاق و مورد تاکید مقام معظم رهبری جدی گرفت.

وی افزود: با توسعه فضای دیجیتال و اینترنت؛ اقتصاد با عرصه دیجیتالی شدن نزدیک‌تر شده و فرهنگ و هنر اقتصاد را از سخت به سوی اقتصاد نرم هدایت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی از اقدامات این وزارتخانه با نگاه سفرهای استانی است که در دوازدهمین استان به کرمان آمده‌ایم و حمایت‌های ترکیبی مرکز با استان‌ها در دستور کار است.

صالحی ادامه داد: بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود ٢,۵ درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ١۵ درصد است. از این رو سعی شد بخشی از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای استانی منتقل شود و در مجموع ٨٠٠ میلیارد تومان منابع مالی در تفاهم‌نامه استان‌ها قرار داده شده که اندک است.

وی بیان کرد: در حوزه بیمه فرهنگ و هنر نیز ١٩ هزار بیمه در ابتدای دولت دوازدهم امروز به بیش از ٣٠ هزار نفر رسیده است و این نشان می‌دهد تلاش خوبی در این زمینه انجام شده است. همچنین بیمه فعالان قرآنی و حوزه‌های دیگر نیز توسعه خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه خدمات غیرحضوری تا دو ماه آینده به پنجره واحد خدمات می‌رویم که نمونه‌ای از خدمات به حوزه فرهنگ و هنر کشور است.

صالحی گفت: در حوزه مطبوعات دستورالعمل یارانه‌ها روشن و پرداخت‌ها شفاف‌سازی شده است و با شفافیت در فضای سامانه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد می‌شود.

وی یادآور شد: مناطق محروم به عنوان مستقل از نظر نحوه حمایت در سیستم یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نگاه ما در سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شفافیت است و حمایت‌ها و مجوزها در سایت تعریف شده و افراد بر آن نظارت دارند و در بخش سیستم یارانه‌ها برای استان‌ها تفاوتی وجود ندارد.

صالحی بیان کرد: اتفاقات ۶ ماه نخست امسال، بی‌نظمی در منابع به وجود آورد و تاکنون منابع ارزی برای واردات کاغذ تزریق نشده و مشکلات کاغذ طی ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت. نگاه کلی دولت به تشکل های مردم نهاد و صنف ها این است که حداکثر وظایف را برعهده داشته باشند.

وی ابراز داشت: سرانه فرهنگی و هنری در برخی استان‌ها به کمتر از سانتیمتر می‌رسد که بسیار نامناسب است و این در حالی است که شهرها به فضای فرهنگی و هنری برای روح و روان و جان انسان‌ها نیاز دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جشنواره‌ها باید فرصتی برای تولید و توسعه باشند و دبیرخانه موسیقی نواحی باید فعال و مستمر بوده و استان کرمان پایگاه و قطبی برای این جشنواره شود و صرفا نگاه به برگزاری جشنواره نباشد.

صالحی در پایان گفت: شهرهای مختلف فرهنگی و هنری می‌توانند مزیت‌هایی داشته باشند و در این زمینه برخی از شهرها فرصتی برای قطب هنری شدن دارند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب وزیر محترم ۱۰۰۰۰سالن هم در روز ساخته شود وقتی سینما محتوا ندارد وقتی عوام فریبی در فرهنگ رسانه میشود.وقتی بازیگران مطرح سینما روی به مجری گری می آورند یعنی فاتحه صنعت رسانه خوانده شده است درست است در سینما ما جای موضوع و محمول عوض شده است. برای چه میسازید وقتی دیگر بازیگری ندارید که فیلم بازی کند.بازیرگران ما که همه مجری و خبرنگار شده اند بیشتر برسید به امثال خبرگذاری ها نه سینما حقا که اگر صنعت سیمایی آمریکا برترین سینما جهان است به خاطر سینماهای آمریکا نیست به خاطر قدرت فیلم سازی آمریکاست که پرفروشترین گیشه ها را به خاطر کیفیت بالای فیلم هایش دارد

    • علی

      اگه سالی صد سالن ساخته میشه پس چرا بعضی از شهرها بعد از چندین سال حتی یک سالن هم ندارند.نمونش شهرستان بم که پانزده سال از تخریب سینماهاش میگذره ولی هنوز یکی هم ساخته نشده.احتمالا این صدتا رو برای ..........میسازن

    • بدون نام

      من اهوازی هستم و محل تولدم اهوازه از وقتی ک متولد شدم تا الان بیشتر ۴سینما تو اهواز نداریم کمتر خالی ببندید لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج