۸۳۲۱
۴ نظر
۵۳۵۴
۴ نظر
۵۳۵۴
پ

از لقمه های ژاپنی تا چای روسی

رازهای طول عمر مردم جهان

ژاپني‌ها، قبيله‌نشينان پاناما، پيرمردهاي روس و مردان بومي هند رازهايي در مورد سلامت خود دارند كه ريشه در فرهنگ و تاريخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگي رمزهاي سلامت و رازهاي طول عمر خود را دارد. پژوهشگران دريافته‌اند كه هركدام از اين عادت‌ها مي‌توانند دنيايي تغيير در زندگي شما ايجاد كنند.

رازهای طول عمر مردم جهان

رازهای طول عمر مردم جهان

ژاپني‌ها، قبيله‌نشينان پاناما، پيرمردهاي روس و مردان بومي هند رازهايي در مورد سلامت خود دارند كه ريشه در فرهنگ و تاريخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگي رمزهاي سلامت و رازهاي طول عمر خود را دارد. اين گونه‌هاي طب سنتي، رمز خوراكي‌ها و حتي برخي تمرينات ورزشي خاص و رژيم‌هاي غذايي خاص (مثل يك چاي گياهي يا نوع متفاوتي از پخت و پز) مي‌توانند به كار تمام انسان‌ها بيايند. پژوهشگران دريافته‌اند كه هركدام از اين عادت‌ها مي‌توانند دنيايي تغيير در زندگي شما ايجاد كنند. اين ۶ نكته، ۶ راهنمايي هستند كه مي‌توانند روي زندگي شما تاثيرات مثبت زيادي بگذارند.


پاناما:بفرماييد عصاره درخت

راز: نورمن هولنبرگ، پروفسور طب مكمل و سنتي كه در دانشگاه هاروارد تحصيل مي‌كند، سال‌ها عمرش را در قبيله‌هاي سرخپوستان كونا در دل جنگل‌هاي پاناما گذرانده است. اين سرخپوستان كه احتمالا قديمي‌ترين ساكنان منطقه آمريكاي مركزي هستند حالا در جزيره «سان بلاس» زندگي مي‌كنند. آن‌ها روزي 5 ليوان يا بيشتر عصاره درخت كوكا مي‌نوشند. در كل پاناما نوشيدني‌هاي حاوي عصاره درخت كوكا بسيار محبوب است اما اين پزشك متخصص در تحقيقي كه انجام داده متوجه شده كه بوميان كوكا كه عصاره درخت را خودشان خارج مي‌كنند و مي‌نوشند نسبت به ساكنان شهرهاي بزرگ پاناما كه نوشابه‌هاي كوكاي فرآوري شده مي‌خورند كمتر دچار انواع سرطان‌ها، ديابت، سكته مغزي و بيماري‌هاي قلبي مي‌‌شوند. در كل ميزان ابتلاي آن‌ها به اين بيماري‌ها بيش از 10درصد نسبت به شهرنشينان كاهش مي‌يابد. به نظر مي‌رسد، علت اين مسئله وجود گروه آنتي‌اكسيدان‌هاي موسوم به فلانوئيدهاست كه در عصاره درخت‌ها وجود دارد اما در نوشابه‌هاي قوطي و شيشه‌اي درخت كوكا حذف شده است. البته عصاره درخت كوكا هيچ ربطي به نوشابه با مارك شيشه آن ندارد.

توصيه: پودر تهيه شده از درخت كوكا كه حاوي عصاره درخت است را مي‌توان در بسياري از مغازه‌ها در سطح جهان پيدا كرد. يك قاشق از اين پودر را به همراه يك قاشق غذاخوري عسل در شير بريزيد و نوش جان كنيد.


ژاپن:لقمه‌تان را 20بار بجويد

راز: در كل جهان، ژاپني‌ها بيشترين طول عمر متوسط را دارند. خب راز طول عمر ژاپني‌ها تا حدود زيادي مشخص است و در مجموع شمار افراد چاق و درصد چاقي در اين كشور بسيار كم است؛ يكي از رمزهاي چاق نبودن ژاپني‌ها در يك عادت سنتي است به نام «هارا هاچي بو hara hachi bu» كه اين به معناي آن است كه وقتي ۸۰درصد احساس سيري كرديد دست از غذا خوردن برداريد. البته مي‌دانيد كه تا وقتي كه ۱۰۰درصد معده‌تان لبريز از غذا نشود مغز احساس سيري مطلق را صادر نخواهد كرد اما ژاپني‌ها با همين عادت ساده بدون اين‌كه به مشكلي بربخورند لاغر مي‌شوند.

توصيه: هر لقمه از غذاي‌تان را حداقل ۲۰بار قبل از قورت دادن بجويد. با اين كار سرعت غذا خوردن شما كاهش مي‌يابد. درعين حال اين آهسته غذا خوردن باعث مي‌شود، مغز در حالي كه ۸۰درصد حجم معده پر شده است فرمان سيري را به بدن بفرستد.


يونان:خواب، ضدسكته قلبي

راز: در سال 2007 يك مطالعه گسترده روي بيش از 23‌هزار نفر فرد بالغ يوناني انجام شد كه نتايج جالبي داشت. يوناني‌ها به عنوان پر انرژي‌ترين مردم اروپا شناخته مي‌شوند كه ديرتر از همه مردم اروپا مي‌خوابند اما صبح‌ها با انرژي بيدار مي‌‌شوند. علت اين مسئله خيلي ساده است در اين مطالعه مشخص شد، افرادي كه به‌طور متوسط در طول هفته، 3بار، هربار 30 دقيقه خواب بعدازظهري دارند به احتمال 37درصد كمتر از افرادي كه اين عادت را ندارند به بيماري‌هاي قلبي مرگبار دچار مي‌شوند.

توصيه: اگر شرايط كاري‌تان اجازه نمي‌دهد كه در روزهاي هفته چرت بعدازظهري بزنيد حتما در تعطيلات آخرهفته اين كار را بكنيد. طي هفته هم حتي اگر مدت زمان كوتاهي داشتيد (حتي 5 تا 10 دقيقه) اين فرصت را به چرت زدن اختصاص بدهيد.


هند:آشپزي‌اي كه نمي‌گذارد آلزايمر بگيريد

راز: اكثر غذاهاي هندي شامل حجم بالايي از فلفل يا پودرفلفل است. فلفل هم حاوي تورمريك است. تورمريك ماده غذايي سنتي است كه قرن‌هاست به عنوان درمان‌هاي مختلف به كار گرفته مي‌شود اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد، تورمريك ماده‌اي است كه مي‌تواند مانع از بروز آلزايمر در انسان شود. اين ماده هم آنتي‌اكسيدان قوي است و هم خاصيت ضدالتهابي دارد و همه اين خاصيت‌ها باعث مي‌شود تا جلوي تشكيل پلاك در مغز انسان (كه عامل اصلي شكل‌گيري آلزايمر است) گرفته شود. با اين توصيف اصلا عجيب نيست كه بدانيم هند يكي از پايين‌ترين ميزان آلزايمر را در جهان دارد و درواقع براساس آمارها ميزان بروز آلزايمر در شمال هند از همه جاي جهان كمتر است.


روسيه:چاي ضدافسردگي

راز: ريشه طلايي يا ريشه آركتاك، يك گياه است كه دراستپ‌هاي روسيه و در حاشيه سيبري مي‌رويد. در طب سنتي روسيه از ريشه اين گياه براي درمان مشكلات مختلف استفاده مي‌شد. در شرق روسيه برخي عفونت‌ها را با دادن جوشانده اين ريشه، درمان مي‌كردند و در مناطق نسبتا مرتفع جنوب روسيه از اين ريشه براي حل مشكلات مربوط به ارتفاع‌زدگي استفاده مي‌شد. در غرب روسيه به كساني كه دچار افسردگي مي‌‌شدند، توصيه مي‌شد از اين ريشه سوپ درست كنند و بخورند. جالب است كه حالا مطالعات علمي نشان داده كه در ريشه اين گياه موادي وجود دارد كه مي‌توان آن‌ها را «تطابق‌پذير» ناميد، درواقع اين مواد به بدن كمك مي‌كند با مشكلات و حالات مختلف و پراسترس كنار بيايد و حتي توان ايمني و مقاومت بدن را بالا مي‌برد. در اين مطالعات مشخص شده است كه اين مواد خستگي بدن را برطرف مي‌كرده و باعث كاهش عوارض استرس در بدن مي‌شود.

توصيه: در برخي عطاري‌ها مي‌توان پودرريشه طلايي يا ريشه آركتاك را پيدا كرد. اين پودر را مي‌توانيد با يك ليوان چاي بنوشيد، يا هربار دچار اضطراب و ناراحتي شديد، خود پودر را در آب‌جوش بريزيد و به جاي چاي ميل كنيد.


هلند:دوچرخ به جاي چهارچرخ

راز: بيشترين دوچرخه‌سوارها در ميان مردم جهان هلندي‌ها هستند. بسياري از مردم اين كشور با دوچرخه سركار مي‌روند. در اين كشور تنها يك‌سوم مسافرت‌هاي درون‌شهري توسط اتومبيل انجام مي‌شود و به‌طور متوسط هر شهروند اين كشور روزانه ۲ كيلومتر ركاب مي‌زند. در مطالعه‌اي كه طي ۱۵ سال در اين كشور انجام شده است مشخص شد، افرادي كه رانندگي اتومبيل را كنار گذاشته‌اند نسبت به افراد مشابه خود كه هنوز رانندگي مي‌كنند ۱۴ ماه متوسط عمر بيشتري دارند.

توصيه: بهترين توصيه براي سلامت شما اين است كه چندبار در هفته حتما دوچرخه‌سواري كنيد، حتي اگر در طول هفته نمي‌رسيد حداقل در تعطيلات آخرهفته دوچرخه‌سواري كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahnaz valizadeh

      turmeric hamoon zardchoobe ast

    • بدون نام

      دانستن این مطالب هیچ تاثیری در آنچه که ما ایرانیها محکوم به آن هستیم ندارد نه تنها نمیتوانیم طول عمرمان را افزایش دهیم بلکه قدرت حفظ عمر معمولی خود را هم نداریم

    • مرتضي

      دوست عزيز ناشناس
      " تو هماني كه مي انديشي " هيچ قدرتي نداري حتي حفظ عمر معمولي خودت ...

    • بدون نام

      تو هلند فاصله ها کمه که میتونن با دوچرخه برن.تو تهران که حداقل فاصله کار تا خونه بیش ار 10 کیلومتره یا از کرج تا تهران احتمالا باید کل روز رو رکاب بزنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج