جاباما
۸۳۲۱۲۹
۱۰ نظر
۵۰۲۴
۱۰ نظر
۵۰۲۴
پ

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

در حال حاضر ما شاهد به وجود آمدن یک رنسانس صنعتی در کره‌جنوبی هستیم و هیوندای پالیسید را باید حاصل یک تغییر و تحول مهم در صنعت خودروسازی کره‌جنوبی بدانیم.

برترین ها - امین نقی‌زاده: در حال حاضر ما شاهد به وجود آمدن یک رنسانس صنعتی در کره‌جنوبی هستیم و هیوندای پالیسید را باید حاصل یک تغییر و تحول مهم در صنعت خودروسازی کره‌جنوبی بدانیم. هیوندای در حال حاضر به خاطر جلب رضایت بخش بزرگی از هواداران خود با اشتیاق فراوانی به ساخت و تولید کراس‌اوورها و SUVها می‌پردازد و پالیسید برای هیوندای مانند یک شوالیه قهرمان است.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

پالیسید در چند نسخه متفاوت عرضه می‌گردد. یکی از نسخه‌های این شاسی‌بلند بزرگ کره‌ای؛ دارای یک پیشرانه 2.2 لیتری بنزینی و چهار سیلندر است. این پیشرانه در نوع دیزلی هم موجود بوده و حداکثر توان آن به 200 اسب‌بخار رسیده و گشتاوری معادل با 322 پوند دارد. اما از آنجا که آمریکایی‌ها عاشقان سینه چاک پیشرانه‌های غول پیکر بوده و سواری برروی خودروهایی با موتورهای کم حجم را نمی‌پسندند؛ هیوندای از یک پیشرانه 3.8 لیتری V6 با توان 291 اسب‌بخار و گشتاور 262 پوند برای پالیسید در بازار آمریکا استفاده می‌کند. تمام پیشرانه‌های پالیسید از توان یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته با توان انتقال قدرت به محور جلو و یا تمام چرخ‌ها برخوردار هستند. چیزی که باید درباره هماهنگی پیشرانه و گیربکس پالیسید در تمام نسخه‌های آن گفت این است که هیوندای حرف‌های زیادی در این زمینه داشته و قطعا نظر مشتریان و طرفداران خود را جلب می‌کند.

طراحی پلیسید کاملا خیره‌کننده است. این شاسی‌بلند بزرگ، دارای سه ردیف صندلی بوده و توان حمل هشت سرنشین را دارد. این جذابیت پالیسید را به عنوان یکی از بزرگترین شاسی‌بلندهای هیوندای دو چندان می‌کند. در پیشانی پالیسید چراغ‌ها، حالتی عمودی داشته و شکل و شمایل LEDهای آن بسیار جسورانه است. همچنین یک جلو پنجره بزرگ و برجسته را در این قسمت می‌بینیم که با نزدیک شدن به آن می‌توانید رادیاتور این غول کره‌ای را به راحتی مشاهده کنید! البته باید به این موضوع هم توجه داشت که پلیسید از یک پلتفرم مشترک با کیا Telluride استفاده می‌کند، که این موضوع هم به زیان پالیسید بوده و هم از این تشابه سود هم خواهد برد.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

زمانی که با طراح اصلی هیوندای؛ سانگ‌یاپ‌لی درباره پلیسید صحبت می‌کنید؛ بیشتر با فلسفه ساخت این خودرو آشنا خواهید شد. به گفته او دوران ساخت شاسی‌بلندهای یکسان به پایان رسیده و هیوندای به دنبال زمین زدن خودروهای لوکس آلمانی است و برای رسیدن به این هدف بزرگ، از طراحی‌هایی استفاده می‌کند که در انواع خودروهای هیوندای مورد استفاده قرار گرفته و به راحتی توسط مشتریان و علاقه‌مندان خودرو در سراسر جهان قابل تشخیص باشد. به هر حال می‌توان گفت که شاید طراحان هیوندای از خستگی مشتریانشان آگاه شده‌اند و با توجه به گفته‌های طراحان هیوندای باید منتظر محصولاتی با شخصیت منحصر به فرد در آینده‌ای نزدیک باشیم. برای این موضوع باید خدا را شاکر بود؛ زیرا هدف هیوندای رقابت با آلمان و رسیدن به تراز صنعت خودروسازی این کشور غربی است.

به نظر می‌رسد که هیوندای به سمت و سوی هدف جدید خود در حال حرکت بوده و خودروهایی مانند هیوندای کونا، نسخه جدید النترا و هاچبک هیوندای ولستر N نمونه‌هایی مشهود از تلاش هیوندای برای نزدیکی به آلمان و رسیدن به یک طراحی مشترک در تمام محصولاتش بوده و باید گفت که تمام خودروهای مذکور از نظر خانوادگی برادران کوچک‌تر هیوندای پالیسید هستند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که هیوندای به دنبال گسترش وسعت تولیدات خود بوده و برای پر کردن خلاءهای موجود در میان محصولات خود تلاش می‌کند.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

برای تست و سواری با پالیسید باید ابتدا بار سفر را ببندید و به کره‌جنوبی سفر کنید؛ زیرا هنوز عرضه این خودرو آغاز نشده است. در کره‌جنوبی زمانی که پلیسید را ببینید؛ حیرت‌زده شده و پس از کمی چرخیدن به دور این غول پیکر کره‌ای، تصمیم می‌گیرید که سواری با آن را تجربه کنید. اولین و جالب‌ترین نکته‌ای که در پلیسید نظر شما را جلب خواهد کرد؛ دوربین‌های این خودرو است. این دوربین‌ها و به خصوص دوربین عقب؛ تصویر را برروی سرعت سنج نمایش می‌دهند و در هنگام تغییر خطوط حرکتی تصاویر مورد نیاز برای شما نمایش داده خواهد شد. در واقع این سیستم مانند LaneWatch کمپانی هوندا عمل کرده و باعث می‌شود که برای مشاهده نقاط کور به مانیتور نگاه کنید. این یعنی در هنگام تغییر خطوط در بزرگراه‌ها؛ می‌توان به راحتی مسیر اصلی و روبروی خودرو را نگاه کرد و بدون دغدغه و با آگاهی کافی از اطراف خوردو، خط حرکت را تغییر داد.

کابین پالیسید کاملا آرام و بی‌صداست و تنها هنگام بالا رفتن دور موتور، اندکی از صدای نعره‌های پیشرانه پالیسید به گوش شما می‌رسد. تعویض دنده‌ها بدون کوچک‌ترین صدا و مشکلی صورت گرفته و دنده‌ها با سرعتی مناسب و ایده‌آل تعویض می‌شوند.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

هیوندای حالت‌های مختلفی را برای رانندگی با پالیسید در نظر گرفته است که یکی از آنها حالت اسلالوم است. این ویژگی کمتر در خودروهای SUV دیده شده و باید گفت که بعید است کسی در رانندگی با پالیسید هوس استفاده از حالت اسلالوم داشته باشد؛ زیرا این ویژگی بیشتر مناسب سدان‌های اسپرت و خودروهایی سبک‌تر از پالیسید است.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

برای رانندگی با پالیسید بهتر است به سراغ جاده های صاف و خیابان‌های مختلف شهرتان بروید؛ اما این به آن معنا نیست که پالیسید قادر به حرکت برروی سطوح ناهموار نیست. پالیسید به راحتی از پس جاده‌ها و مسیرهای مختلف بر می‌آید و رانندگان پالیسید علاوه بر حالت اسپرت، اکو و کامفورت؛ توان استفاده از حالت Terrain را دارند. Terrain برای حرکت در سطوح شنی، برفی، گِلی، شن و ماسه کاربرد دارد.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

زمانی که چراغ‌های DRL بیرون پالیسید را روشن کرده‌اند؛ در محیط داخلی این خودرو شما در آرامش کامل هستید. در این محیط شاهد زیبایی مدرن، منسجم و آرامش بخشی خواهید بود. آنچه که در رابطه با کابین پالیسید کاملا مشهود است؛ وجود نشانه‌هایی از خودروسازان لوکس آلمانی است! به عنوان مثال کنسول وسط پالیسید بسیار کشیده و بزرگ بوده و ما را به یاد محصولات مرسدس‌بنز می‌اندازد و یا وجود درب‌ها و منافذ کشویی، یاد و خاطره BMW را در ما زنده نگاه می‌دارد.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

البته به جای استفاده از چوب در کابین پالیسید؛ از پلاستیک استفاده شده است که این موضوع نشان دهنده این است که پالیسید یک خودروی صد در صد لوکس نیست! شاید دلیل آن این باشد که هیوندای خواهان به وجود آوردن شکاف، بین پالیسید و شاسی‌بلند آینده برند جنسیس است! به هر حال کابین پلیسید بسیار خوب و خانوادگی است و قطعا در آن احساس آرامش و رضایت خواهید داشت.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

در پالیسید سرنشینان از یک صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی رنگی و جذاب استفاده کرده و تصاویر دوربین‌های پالیسید با کیفیتی قابل توجه از طریق این صفحه نمایش در اختیار راننده قرار می‌گیرد. برروی کنسول مرکزی دکمه‌های shift-by-wire به همراه دکمه‌های دنده (درایو، خلاص، پارک، عقب) قرار دارند و باقی فضای آن بسیار آزاد و دست نخورده است. ۱۶ فضا برای نگهداری لیوان در پالیسید در نظر گرفته شده و مسافران ردیف دوم توان استفاده از پورت‌های USB در پشت صندلی‌های جلو را دارند. همچنین سرنشینان این قسمت می‌توانند به طور جداگانه سیستم تهویه قسمت مرتبط به خود را تنظیم کرده و از آنها استفاده کنند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم پالیسید قابلیت جا به جایی داشته و با استفاده از یک دکمه و بازوی الکتریکی می‌توان آنها ها را جا به جا کرد.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

هیوندای به دنبال گسترش و مدرن شدن مجموعه خود بوده و پالیسید آغازگر یک تغییر و تحول بزرگ در هیوندای است. پالیسید در کلاس خود یک خودروی بسیار مناسب بوده و از شکل و شمایلی شیک و زیبا برخوردار است.

با هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      قیمتشو هم میفرمودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی هنوز عرضه نشده؛ یعنی قیمت هم نداره و مشخص نیست دقیقا!!! استادددد

      • Sona

        چیزی نیس مث پراید خودمونن

    • akbar

      قضابلاشون توسرخودروسازای ایرانی توخواب هم طراحی وساخت چنین ماشین های رونمیبینن به امیدروزی که قیمت پرایدپابه پای این ماشینه هاپیش بره نه خودش

    • Iranian

      خندم میگیره ماشيناي ساخت خودمونو با خارجيا مقایسه میکنم

    • بدون نام

      قبلانا خیلی میخواستم یه ماشین خوب داشته باشم الان نمیتونم یه پرایدم بخرم حیف حیف میتونستم با ۴۷ میلیون تومن یه لیفان بخرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با ۴۷ ملیون یه آزارا ۳۲ هزار کار کرد خریدم الان طرف میگه ۲۸۰ تومن همونو

    • بدون نام

      لعنت به خودرو سازای خودمون! لعنت به ایران خودرو! لعنت به سایپا! لعنت به پراید!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به همه خودرو سازان داخلی

    • F.K

      چرا قیمت نمیزنین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج