جاباما
۸۳۲۳۸۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

شهردار کلانشهر اراک انتخاب شد

 «مهدی فاتحی» با کسب هفت رای اعضای شورای اسلامی اراک به عنوان شهردار این کلانشهر برگزیده شد.

ایرنا: عصر امروز جلسه بررسی انتخاب شهردار از میان ۲ گزینه نهایی با حضور منتخبان شورای شهر برگزار شد که «مهدی فاتحی» گزینه فراکسیون امید این شورا با کسب هفت رای از ۱۱ رای ماخوذه به عنوان شهردار منتخب اراک انتخاب شد.

«محمد جعفر پور» نیز به عنوان گزینه اصولگرایان شورای اسلامی شهر اراک بود که در انتخابات این شورا سه رای به دست آورد و یک رای از مجموع آرا نیز ممتنع اعلام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک در این آیین گفت: شهردار جدید این شهر باید شورای پنجم را در چارچوب رسمی و قانونی آن بپذیرد و به نقش نظارتی آن اعتقاد داشته باشد.

«کاوه فلک افلاکی» بیان کرد: طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر آنکه قانون منع کرده باشد وهرگونه استفاده از اطلاعات عمومی تابع قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.
وی اظهار داشت: شهردار جدید باید مدیر شفافی باشد و باید این آمادگی را داشته باشد تمامی اطلاعات مربوط به قرارداد ها، تهاترها و در واقع تمام تمام موارد مربوط به شهروندان را اطلاع رسانی کند و سامانه ای جدا برای افشای اطلاعات غیر محرمانه از فردای انتصابشان راه اندازی و به صورت روزانه آپدیت باشد.

شهردار کلانشهر اراک انتخاب شد

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: همچنین، عملکرد و سیاستگذاری شهردار باید بتواند اعتماد عمومی مردم را نسبت به مجموعه مدیریت شهری افزایش دهد.

فلک افلاکی ادامه داد: فردی که امروز توسط اعضای شورا به عنوان شهردار اراک انتخاب می شود مسئولیت سنگینی هم از وظایف رسمی و قانونی خود و هم از این جهت که شورایی که او را انتخاب می کند دارد، چرا که انتظارات شهروندان فهیم اراکی از شورای پنجم نسبت به ادوار قبل بیشتر است.

ی گفت؛ شهردار اراک باید با بهره گیری از مشاوران خبره، آگاه و جامع الشرایط بتواند سازماندهی مطلوبی را در زمینه های مالی، نیروی انسانی و برنامه ریزی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: از آنجا که شهردار جدید اراک وارث مشکلات امروز شهرداری خواهد بود، باید با توجه به این مشکلات، کنترل هزینه های سرسام آور شهرداری، تامین بودجه و منابع مالی برای ادامه کار و پرداخت بدهی ها و به ویژه پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری را در دستور کار قرار دهد.

فلک افلاکی افزود: شورای پنجم به طور جدی پیگیر مطالبات مردم شهر اراک هستند و در این مسیر با هیج کس تعارف ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهردار منتخب کلانشهر اراک دارای مدرک دکتری برنامه ریزی شهری می باشد.

«سعید نادری» بیان کرد: شهرداری بهارستان، معاونت شهرداری نجف آباد، ریاست شورای سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان، رییس هیات مدیره شرکت پسماند شهرداری های شرق اصفهان، رییس هیئت مدیره سازمان بهسازی و نوسازی نجف آباد، عضو شورای سازمان حمل و نقل و پایانه های شهرداری نجف آباد و عضو شورای سازمان بهسازی و نوسازی نجف آباد از مهمترین فعالیت های گذشته شهردار منتخب اراک است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: انتخاب شهردار باید هوشمندانه و با اطمینان کامل از شرایط احراز فرد مورد نظر انجام بگیرد.

«علیرضا مرادی» افزود: آنچه در فضای مجازی در خصوص محکومیت مهدی فاتحی منتشر شده نشان می دهد وی حائز شرایط قانونی نیست و نباید برای بار دوم انتخاب شهردار به تعویق بیفتد.

نایب رئیس شواری اسلامی شهر اراک در پاسخ به مرادی گفت: آنچه‌ در فضای مجازی بر علیه فاتحی منتشر شده واقعیت ندارد و وی شرایط لازم را برای تصدی گری شهرداری دارد.

«علی جعفر محصولی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: از گزینه های اصلاح طلبان دو گزینه از توانمندی بالایی برخوردار بودند که اعضای اصولگرایان شورا حاضر بودند به یکی از آنها رای بدهند اما متاسفانه گزینه ای ضعیف تر معرفی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک نیز در سخنانی گفت: شهردار منتخب شهردار شهرهای کوچکی بوده و شرایط احراز قانونی از سوی وزارت کشور را ندارد.

مرتضی سورانه افزود: نباید تجربه انتخاب شهردار قبلی را تکرار کرد و در این انتخاب باید قانون ملاک باشد و ساز و کار قانونی به خوبی شفاف است.

وی ادامه داد: حداقل باید ۲ گزینه شهرداری با قانون تطبیق داده شوند تا شرایط احراز از سوی وزارت کشور با کندی وعدم تایید مواجه نشود.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وظیفه شورای شهر در اروپا حفاظت از منافع مردم شهرشونه اما در ایران وظیفه شورای شهر خالی کردن جیب مردم و پر کردن جیب خودشون به کمک شهردار و عوامل شهرداریه

    • بدون نام

      تو شهر خودمون شاهد بودم که اقایون قبل از شورا شدن بی پول بودن ولی بعد از چهار سال خدمت صادقانه میلیاردر شدن و دلیلش خود ما مردم هستیم که هیچوقت پرسشگر نبودیم و سازمانهای بازرسی هم هیچ اقدامی نکردن

    • بدون نام

      سالهای قبل که شورای شهر نبود فقط شهردار خودش بود ولی الان تعداشون برای جیب خالی کردن زیاد شده

    • بدون نام

      از کی تا حالا اراک کلانشهر بوده ملت نمیدونستن

    • آ زاد

      اراک شهر صنعتی ایران که سهمش از در آ مد ملی و صنعت ،دود ،آ لودگی ،سرطان ،وترافیک بوده ،و هر مسئولی که تا الان سر کار بوده جز بسظ دارو دسته خود و ایجاد باند قدرت کار زسادی نکرده با این همه درآ مد ،فساد اینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج