۸۳۲۳۹۵
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

مادورو: کودتای آمریکایی شکست خورده است

«نیکلاس مادورو» روز شنبه ضمن تاکید بر اینکه در ونزوئلا فقط یک رئیس جمهوری وجود دارد، اعلام کرد که کودتای آمریکایی در مورد کشورش شکست خورده است.

ایرنا: نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی یورونیوز، در پاسخ به اینکه این کشور اکنون بر سر دوراهی قرار گرفته و دو رئیس جمهوری دارد، گفت: 'این سخن شما کاملا اشتباه است. ممکن نیست کشوری دو رئیس جمهوری داشته باشد.

در ونزوئلا هم فقط یک رئیس‌جمهوری هست که طبق قانون اساسی و با رأی اکثریت مردم و همساز با نهادها و ساختار سیاسی کشور انتخاب شده است. کودتای آمریکایی در در این کشور شکست خورده و ما توانستیم آن را خنثی کنیم. این کودتا توطئه دولت آمریکا علیه کشور ما بود که خوشبختانه شکست خورد. آمریکا تمام قدرت سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی‌اش را به کار گرفت تا دولت دست‌ نشانده‌ای را در ونزوئلا بر سر کار آورد که در تاریخ ما سابقه نداشته است اما خوشبختانه موفق نشد.'

مادورو: کودتای آمریکایی شکست خورده است

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود، این اقدام مداخله جویانه دولت آمریکا، زیر پاگذاشتن قواعد منشور سازمان ملل درباره عدم مداخله در امور داخلی کشورها است. کودتای آمریکایی، نوعی تلاش برای سلطه آمریکا بر کشور ماست. اما آمریکایی ها کاملا اشتباه می کنند چرا که در ونزوئلا کاملا حق حاکمیت با مردم است و فقط آنها هستند که می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

مادورو درباره ادعای آمریکا مبنی بر ارسال کمک های بشر دوستانه به ونزوئلا نیز گفت: استفاده از مفهوم کمک‌های بشردوستانه به عنوان یک مسأله اید‌ئولوژیک و سیاسی برای تحقیر یک کشورغلط است و این اشتباهی است که مخالفان در ونزوئلا و دولت ترامپ مرتکب شده‌اند و خواسته‌اند یک کشور را تحقیر کنند.

بیش از 10 میلیارد دلار از پول‌های ما را بلوکه کرده‌اند و حساب‌هایمان زیر نظر است. تقریبا مثل این است که جلوی واردات دارو و غذای ما را خودشان بگیرند. چون تمام حساب‌های ما را در دنیا کنترل می‌کنند. حالا که 10 میلیارد دلار از پول ما را بلوکه کرده‌اند آمده‌اند به ما 20 میلیارد غذای آلوده و گندیده بدهند. این کمک‌ها آلوده است.'

چندی پیش، «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا با فراخوان مخالفان مادورو ، خود را رئیس جمهوری معرفی کرد.

این اقدام وی که پیشتر با «مایک پنس» معاون اول ترامپ، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا هماهنگ شده بود به سرعت مورد استقبال رئیس جمهوری ایالات متحده قرار گرفت و به رسمیت شناخته شد.

بر خلاف فشار همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، ارتش و دیوان عالی قضایی در کنار روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر از مادورو حمایت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر مادورو مرگ بر دیکتاتور ها

    • بدون نام

      مادورو خیلی پررو تشریف داره خودش را به نفهمی زده و نمیبینه که مردمش دارن تو فقر و کثافت دست و پا میزنن اونوقت گنده کاری خودش را گردن امریکاییها می اندازه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا معمولا از بچگی روشون وا میشه

    • مهدی

      این مادورو هم از جنسایی میزنه که مسولین ما میزنن.

    • بی نام

      والا اینم مثل اون چند روز دیگه با آمریکا توافق می کنه. ما می مونیم و حوضمون

    • بدون نام

      ننگت باد مادرو دیکتاتور

    • بدون نام

      برو دیکتاتور بلاخره دیر یا زود باید بروی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج