۸۳۲۵۱۸
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

چراغ سبز به واردات خودرو؟

در بودجه سال‌جاری دولت درآمد ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای خود در نظر گرفته بود که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از اول تیرماه امسال، این رقم محقق نشد، با این حال پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک، بخشی از رقم ذکر شده تا پایان سال محقق شود.

دنیای اقتصاد: در بودجه سال‌جاری دولت درآمد ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای خود در نظر گرفته بود که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از اول تیرماه امسال، این رقم محقق نشد، با این حال پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک، بخشی از رقم ذکر شده تا پایان سال محقق شود.

به این ترتیب در حالی اعضای کمیسیون تلفیق به واردات خودرو چراغ سبز نشان داده‌اند که دولت در لایحه پیشنهادی خود درآمدی از این محل برای خود در نظر نگرفته و عدد صفر را جلوی ردیف درآمدی از واردات خودرو قرار داده است.

چراغ سبز به واردات خودرو؟

در بودجه سال‌جاری دولت درآمد ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای خود در نظر گرفته بود که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از اول تیرماه امسال، این رقم محقق نشد، با این حال پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک، بخشی از رقم ذکر شده تا پایان سال محقق شود. اما برای این اقدام اعضای کمیسیون تلفیق یعنی قراردادن رقمی در بخش درآمد‌های دولتی برای واردات خودرو دو سناریو می‌توان در نظر گرفت.

سناریو اول حول تلاش برخی نمایندگان مجلس پیرامون طرح ساماندهی بازار خودرو از طریق آزادسازی واردات، می‌گردد. درحالی‌که طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس به ساماندهی صنعت خودرو تغییر نام داد و این تغییر نام به کلی ماهیت طرح ساماندهی بازار خودرو را عوض کرد، اما به نظر می‌رسد، طراحان آن از پای ننشسته و با گنجاندن رقمی در بخش درآمدی دولت از محل واردات خودرو روزنه‌ای را برای برداشتن ممنوعیت واردات ایجاد کرده‌اند و به این امید هستند که در سال آینده گشایشی در بخش واردات حاصل شود.

سناریوی دیگری که می‌توان در این ارتباط متصور بود، امید نمایندگان به تغییراتی در سطح کلان سیاسی است. تغییراتی که سبب شود تا بخشی از تحریم‌ها لغو و شرایط ویژه حاکم بر اقتصاد جای خود را به شرایط عادی دهد.

هر چند تا نهایی شدن رقم یاد شده در بودجه سال آینده هنوز دو خوان دیگر باقی مانده است، اما می‌توان گفت: این آخرین تیر ترکش نمایندگان موافق آزادسازی واردات خودرو به کشور در سال آینده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا جلوی واردات خودرو را گرفتید تا آشغال های داخلی را هرروز گرانتر مکنند چرا جلوی زندگی کردن مردم را گرفته آید ظلم تا کی

    • حمید

      واردات خودرو هم قیمت خودرو را توی بازار کاهش میده هم باعث میشه خودروسازان ناچار بشن کیفیت خودروهارو بالا ببرن

    • بدون نام

      هم بودجه مورد نیاز مملکت خالی میکنند وهم ترس ورب وحشت در جادهها وخیابان برای دیگر رانندگان ایجاد مبکنند مبادا خرش به وسیله نیفتد بیمه که اوف قیمت قبول نمیکند

    • بدون نام

      هم بودجه مورد نیاز مملکت خالی میکنند وهم ترس ورب وحشت در جادهها وخیابان برای دیگر رانندگان ایجاد مبکنند مبادا خرش به وسیله نیفتد بیمه که اوف قیمت قبول نمیکند

    • بدون نام

      واردات خودروهای دست دوم ارزان ژاپنی که بسیار با کیفیت هستند در این برهه نجات بخش تورم خودرو است. اگر که بخواهند!

    • بدون نام

      همتی تن لش دلار بده ماشین وارد بشه مردم طلا و دلار مخواین سوار بشن مال پدرته دلارها

    • حمیدد

      خدا وکیلی خودروهای دست دوم ژاپنی وارد کنید

    • بدون نام

      خودرو ها ی داخلی جوابگوی نیاز کشور نیست وار دات خودرو کار کر ده نیز باید ازاد شود

    • بدون نام

      بنده که توان خریدیک دوچرخه ندارم اما تراخدا خودروهای باکیفیت خارجی واردو دراختیار مردم قرارگیرد تا خودروهای بی کیفیت داخلی فکری برایش بکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج