۸۳۲۵۲۱
۲۵ نظر
۵۰۳۶
۲۵ نظر
۵۰۳۶
پ

«عصر جدید» علیخانی، یک کپی از برنامه‌ای آمریکایی

این تصویر که چهار نفر نشسته‌اند و در حال تماشای سن روبه‌رویشان هستند و یک نفر تا چندین نفر هم روی سن در حال کارهای خارق‌العاده که باعث تعجب آن چهار نفر می‌شود و گاه از خود بی‌خود می‌شوند و با ایستادن و کف‌زدن افراد روی سن را تشویق می‌کنند؛ این چند خط، دیگر برای هر مخاطب فضای مجازی بسیار آشناست.

فرهیختگان: این تصویر که چهار نفر نشسته‌اند و در حال تماشای سن روبه‌رویشان هستند و یک نفر تا چندین نفر هم روی سن در حال کارهای خارق‌العاده که باعث تعجب آن چهار نفر می‌شود و گاه از خود بی‌خود می‌شوند و با ایستادن و کف‌زدن افراد روی سن را تشویق می‌کنند؛ این چند خط، دیگر برای هر مخاطب فضای مجازی بسیار آشناست، کافی است با کمی زیر و رو کردن شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهای چند دقیقه‌ای را ببینید که همین مسابقات به قول معروف استعدادیابی یا کشف استعداد را پخش می‌کنند، شاید با چنین مدل برنامه‌سازی آشنا باشید و شاید هم نه.

«عصر جدید» علیخانی، یک کپی از برنامه‌ای آمریکایی

ولی چنین مسابقه‌هایی در کشورهای مختلف متداول است که شروع و ترویج آن هم از آمریکا بوده است. مسابقه‌هایی که هدفش کشف استعداد کسانی است که نتوانسته‌اند این استعداد را بروز دهند و کسی آنها را نشناخته است و گمنام مانده‌اند. حالا این استعداد در هر زمینه‌ای که می‌خواهد باشد. اما در کل هدف فقط می‌تواند سرگرمی باشد و در آخر هم جایزه‌ای به شرکت‌کننده داده می‌شود و تمام.

اما حالا برویم سر قصه این روزهای تلویزیون خودمان، حدود سه ماه پیش که علی فروغی به برنامه «حالا خورشید» آمد و خبر از یک برنامه جدید با اجرای احسان علیخانی داد، خیلی‌ها منتظر بودند که ببینند علیخانی در برنامه جدیدش قرار است چه کاری انجام دهد و هدف این برنامه چیست؟ و چه غافلگیری‌ای برای مخاطبانش خواهد داشت؟ علیخانی که با برنامه «ماه عسل» لحظه‌های خوب و متفاوتی را برای مخاطبان تلویزیون رقم زده است، حالا می‌خواهد برنامه جدیدی را اجرا کند و تهیه‌کنندگی آن را هم طبق معمول خودش به عهده دارد.

اما غافلگیری علیخانی از نوع دیگری بود، بعد از صحبت‌های مدیر شبکه سه در مورد برنامه جدید علیخانی، تبلیغاتش شروع شد که از مردم می‌خواست ویدئوی استعداد خودشان را در زمینه‌های مختلف برای برنامه بفرستند، باز هم تا اینجا چیزی مشخص نبود که می‌خواهند با این ویدئوها چه کاری انجام بدهند؛ از اوایل بهمن که ویدئوهای تبلیغی برنامه پخش شد، همه متوجه شدیم که با یک مسابقه استعدادیابی طرفیم، مطمئنا سوژه ساخت برنامه دقیقا مثل همان چند پاراگراف اول است، اما اینکه در اجرا و عمل با چه چیزی طرف هستیم در این چند روزه و با پخش ویدئوهای مختلف کاملا توجیه شدیم که چقدر ما در کپی کردن از دست دیگران قوی هستیم!

در «عصر جدید» با چه چیزی روبه‌رو هستیم؟

برای اینکه بدانیم در «عصر جدید» احسان علیخانی چه خبر است تنها توانستیم از سایت این برنامه و اطلاعاتی که برخی دوستان داشتند استفاده کنیم. خودشان در تعریف برنامه‌شان می‌گویند: «برنامه عصر جدید، اولین و بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران است که با حضور استعدادهای ویژه در زمینه‌های سرگرمی، هنری و مهارت‌های ورزشی به‌زودی به روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. اگر دوست دارید در این برنامه شرکت کنید و استعداد خود را به نمایش بگذارید، باید بدانید که تنها راه پذیرش اولیه، ارسال ویدئو با استانداردهای تعریف شده است.»

استعداد شما در چیست؟!

حالا این استعداد و مهارتی که لازم است از شرکت‌کننده بروز داده شود تا داوران محترم آن را ببینند و امتیاز بدهند باید در چه شاخه‌هایی باشد؟ در همه مواردی که فکرش را می‌کنید می‌توانید در این مسابقه استعدادیابی شوید؛ مهارت‌های ذهنی، پارکور، خوانندگی، تقلید صدا، اجرا، پانتومیم، عروسک‌گردانی، استعداد ویژه در نقاشی، مهارت‌های جسمانی، نوازندگی با سازهای ابداعی، نمایش تیراندازی، دوبله، آکروبات، ایروبیک، سایه‌بازی، حرکات نمایشی رزمی، نمایش با لوازم ورزشی، بازیگری، استندآپ کمدی، حرکات نمایشی با توپ، شعبده‌بازی و تردستی، دابسمش، بیت‌باکس و... .

شرایط بروز استعداد شما مخاطب محترم

البته صرفا داشتن استعداد باعث نمی‌شود که شما در این مسابقه شرکت کنید، باید یک‌سری قوانین را رعایت کنید و شرایط شرکت در آن مسابقه استعدادیابی را داشته باشید.

مثلا اینکه: «حضور خانم‌ها و آقایان در تمامی رده‌های سنی آزاد است. شرکت در این دوره برنامه «عصر جدید»، منوط به داشتن استعداد و ویژگی خاص، فقط در زمینه مهارت‌های هنری، ورزشی و سرگرمی خواهد بود. لازم است در طراحی اجرای مورد نظر خود به این نکته توجه داشته باشید که امکان اجرا در فضای داخلی استودیو و روی صحنه وجود داشته باشد، رعایت موازین اخلاقی و شرعی طبق قوانین سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی الزامی است، حضور شرکت‌کنندگان در استودیو برنامه(شهر تهران) و مطابق با برنامه زمان‌بندی گروه برنامه‌ساز، الزامی است و شرکت‌کننده موظف است در زمان مقرر در محل تعیین شده حضور داشته باشد، امکان اجرای نمایش‌های گروهی، برای افرادی که مهارت گروهی دارند، وجود دارد.»

شعارشان این است، «عصر جدید عصری برای تو»، حالا چه ارتباطی به استعدادیابی دارد باز هم نمی‌دانیم. قرار است این برنامه در 52 قسمت 70دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش شود؛ باز هم برنامه دیگری که حتی در دکور و نوع برنامه‌سازی هم کپی‌برداری شده است. حتی کسی که گزارشگر برنامه است درست پشت صحنه و با همان سبک و سیاق برنامه‌های خارجی گزارش خودش را جمع می‌کند.

امین حیایی، رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد و بشیر حسینی قرار است داوران این استعدادیابی باشند، اما خب اینکه چه اتفاقی بعد از شناسایی این استعدادها می‌شود، مشخص نیست. فقط قرار است برنامه در حد فان و سرگرمی باقی بماند، مطمئنا می‌شد به جز کپی کردن هم به این هدف دست پیدا کرد اما اینکه این همه تبلیغ کنیم که استعدادتان را با ما شکوفا کنید و به همه این استعداد را نشان دهید، درنهایت قرار است چه دستاوردی داشته باشد؟ دنیای امروز، مطمئنا دنیای رسانه است، دیگر زمانی نیست که ما برنامه‌ای بسازیم و مردم ندانند که برنامه‌مان کپی از فلان برنامه خارجی است. اگر فقط هم نوع برنامه و سوژه آن کپی می‌شد باز جای دفاع باقی می‌گذاشت اما اینکه دکور، نوع اجرا، داوری و بقیه چیزها هم کپی شود جای بسی شگفتی دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      استعداد یابی کیلو چنده ، علیخانی و امثال علیخانی فقط و فقط به فکر جیب خودشونن، دیده دیگه ماه عسل شورش دراومده به فکر این جور کارا افنادن

    • بدون نام

      فقط نظرمخالف بدیدکاری دیگه نداریداقای کارشناش هرتکی....

    • بدون نام

      از تلوزیون همچین برنامه ها هم غنیمته این تلوزیون کارش شده کلا سریالهای ابکی ساختن

    • fariba

      آخه چی پیش خودشون فکر میکنن و این برنامه ها رو تولید میکنن ، جدا از اینکه خود برنامه کپیه ، وقتی کل برنامه هم‌ که سانسور میشه ، چه استعدادی میخواد کشف بشه ؟؟؟؟

    • بدون نام

      همه ی برنامه های صداو سیما کپی برداری از امریکا و انگلیس هس

    • بدون نام

      درسته كپي برنامه امريكن گات تلنت است ولي بازم خوبه و جاي تقدير داره و جاي همچين برنامه اي در ايران خالي بود

    • ایرانی

      اساسا در صدا و سیما خلاقیتی وجود نداره چون عوامل و دست اندرکارانش با رابطه استخدام میشن نه با تحصیلات مربوطه و شایستگی . چنان بد کپی‌ میکنن که آدم حالش بهم میخوره . فقط چهارتا سلبریتی دور هم جمع بشن و یه اسپانسر هالو گیر بیارن و پولی به جیب بزنن . هرچند که افرادی که اونجا جمع شدن هیچکدوم سلبریتی نیستن ولی خوب ما عادت کردیم از هر بی هنری یه هنرمند بسازیم .

    • بدون نام

      من نمیدونم ولی شاید اصل ماجرا همینه که هر کی ،در هرجای دنیا خاست این برنامهرو کارکنه باید با همین تم کار کنه

    • حسین عزیز

      اولین قسمتش که عالی بود .....بعد کدوم برنامه کپی نیست ....اصلا اپلیکیشنی هم داریم که کپی نباشه از جمله خود خود شما برترینها

    • بدون نام

      چرا شما به هر چیزی گیر میدین؟تا حالا شده یه برنامه رو تعریف کنین بگین خوبه؟توروخدا اسم یه برنامه خوب رو شما بگین نگاه کنیم.اصلا این برنامه کپی به شما چه؟کپی کار خوب مگه اشکالی داره؟؟گلزار میاد یه چیزی مینویسن علیخانی میاد یه چیز مینویسن جمع کنین بابا هنر این از دست آدم بگیرین بلند کنین نه اینکه از پای آدم بگیرین و زمین بزنین

    • یوناس حقی

      اینکه برنامه کپی هست شکی نیست ،
      اینکه استعدادهای ایرانی به چشم بیان خوب نیست؟ این که دیده بشن کجاش بد؟

    • بدون نام

      بجای اینکه به این جور چیزا دقت کنید یه کم به قیمت ها توجه کنید . حتما اونایی که میگن مثل برنامه آمریکایی هست حتما خودشون می شینند برنامه های آمریکایی ها را می بینند وگرنه ما که نمیدونستیم

    • یاس

      پیامبر فرمودن علم بیاموزید حتی اگر درچین باشد چه اشکال داره که این برنامه تو کشور خودمون باشه استعداد هامون نرن خارج مثل اون شعبده باز ایرانی که الان تو ترکیه اس واینکه مردم مجانی برنامه فان ببینن

    • ایرانی

      قبلا باکلی برنامه های کپی برداری شده ازمن وتو مواجه بودیم .حالاهم که شاخ غول شکوندندیک برنامه پرطرفدارامریکایی راکپی برداری کردند.پس استعدادما ایرانی درچیست؟!!هان !

    • علی از مشهد

      کلا ما ملت کپی بردار خوبی شدیم بعد شعار نه
      شرقی نه غربی سر میدیم. فقط ما خوبیم

    • Delara

      من نمیخوام یه نظر کارشناسی شده و با اصطلاحات عجیب و غریب بدم...فقط تاهمین حد مطمئنم باوجودی که این برنامه یه کپی به تمام معنااز مسابقه استعداد یابی آمریکاست من باز هم باهیجان تا لحظه آخر دنبالش میکنم چون اتفاق جالبی بود واقعا و انتظار نداشتم این برنامه تااین حد جذاب باشه
      .....ودر ضمن مطمئن باشین که همه این استعداد هایی که روی صحنه میرن آینده بهتری نسبت به قبل در انتظارشونه

    • یاس

      افرین دلارا خوب گفتین این استعدادها اگر توی برنامه راه پیدا نکنن دیده شدن همین اتفاق اینده شون رو تضمین میکنه

    • بدون نام

      ۱۱:۳۱ گل گفتی .عزیزم واقعا ما نمیدونستیم کپیه . خودشونو لو میدن

    • بدون نام

      احسنت به اونایی که نظرشون درباره این برنامه مثبت بود ماکه خانوادگی مهمونی بودیم همه تا اخرشو دیدیم و لذت بردیم. به نظر من به جای اینکه برنامه های ماهواره ای یا چمیدونم هر کشوری رو که در اون گناه و معصیت هم هست ببینیم لااقل در کشور خودمون این برنامه های هیجانی رو درست کنیم و ببینیم. احسنت به شبکه ۳ و دست اندرکاران اون که برنامه های تلویزیون رو به ترقی میبرن. دست مریزاد اقا علیخانی که همیشه برنامه هات زیباست ماه عسلت. بهار نارنج و ...

    • بدون نام

      جای همچین برنامه ای در تلویزیون خالی بود

    • بدون نام

      برنامه بسیاار عالیه شما ها فقط یاد گرفتین ایراد بگیرید انقدر ناشکری کردین ببینید به چه روزگاری افتادیم توروخدا بس کنید دیگه... بعدشم کپی کردن کارهای خوب غربیها هیچ عیبی نداره و خیلیم خوبه خواهران و برادران عزیز ایرانی ک میگید کپی بده شما لطف کنید از مدو نوع پوشش فرهنگ غربیها کپی نکنید و ایرانو به گند نکشید این مدل تقلیدها عیبی ک نداره هیچ بلکه استعداد های سرکوب شده ملتمون رو بیدار میکنه

    • محمد مهدیار

      چرا باید همه چیز نقد کنیم من خودم برنامه رو ندیدم ولی از نظر من
      دستشون درد نکنه لااقل یکی بفکر شادی مردم و سرگرم کردنشون افتاد حالا با هر روشی
      خدا فقط تو گریه و عزاداری نیست
      چه اشکالی داره یه امیدی برای دیده شدن باشه و مردم هم از دیدنش لذت ببرند
      بذارید مردم هم شاد باشند
      ممنون از همه ی کسانی که برخورده بفکر مردم هستند
      و خسته نباشید به برنامه ی عصر جدید

    • بدون نام

      اونایی که میگن کپیه تعصب و عرق ملی داشته باشن و کمتر بشینن برنامه های مزخرف و چرت ماهواره را نگاه کنن. همین کپی خودمونو ببینن. جالبه که ماهواره نگاه کن های بی هویت همون هایی هستن که برای وطن یقه هم پاره میکنن. خیلی مسخره و مضحکه واقعا. فقط عادت دارید هرچی توی کشور خودمون هست را بکوبید توی سرش. اینطوریه که ملت ما به هیچ جا نمیرسن چون عادت کردن که همیشه نیمه ی خالی لیوان را ببینن

    • نیایش

      خیلی از کشورها همچین برنامه ای دارن اون وقت به ما ایرانیا که میرسه مردم خودمون به جای حمایت میگن کپیه و از این حرفا . انقدر جوون با استعداد داریم که می تونن از طریق همین برنامه دیده شن اتفاقا من خیلیم ممنونم از آقای علیخانی جای همچین برنامه ای توی تلویزیون خالی بود امیدوارم ساخت همچین برنامه هایی تو تلویزیون بیشتر بشه منه جوون اینجوری میپسندم

    • محمد

      خوب اصلا کپی باشه.چه اشکالی داره یه همچین برنامه ای رو به جای اینکه تو ماهواره تماشاکنن تو تلوزیون ببینند.اگه افکار غلط ومنحرف رو القانکنه که نمیکنه چه عیبی داره تقلید هم بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج