جاباما
۸۳۲۵۵۹
۱ نظر
۷۵۱۶
۱ نظر
۷۵۱۶
پ

ماده مخدر «گل» می‌تواند حیوان خانگی‌تان را مسموم کند

با توجه به رواج مصرف ماده مخدر گل، احتمال مسمومیت حیوانات خانگی با این ماده مخدر نیز بیشتر می‌شود. معمولا مسمومیت در اثر خوردن ماده‌ی مخدر تفریحی یا طبی روی می‌دهد، اما قرار گرفتن در معرض دود دست دوم نیز می‌تواند حیوان را مسموم کند.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: اگر حیوان خانگی دارید پس احتمالا آن را عضوی از خانواده خود محسوب می‌کنید. مدتهاست به خوبی جا افتاده که داشتن حیوان خانگی، از سگ و گربه گرفته تا پرنده‌ها و جونده‌ها، اثرات مثبتی بر سلامتی انسان دارد. وقتی مصرف ماریجوانا در ایالات متحده آمریکا آزاد شد، تعداد مراجعه‌ها به بیمارستانهای کودکان و کلینک‌ها افزایش یافته است. حیوانات نیز مانند انسان‌ها ممکن است دچار مسمومیت شوند.

ماده مخدر «گل» می‌تواند حیوان خانگی‌تان را مسموم کند

سگ‌ها جذب ماده مخدر گل می‌شوند

با توجه به رواج مصرف ماده مخدر گل، احتمال مسمومیت حیوانات خانگی با این ماده مخدر نیز بیشتر می‌شود.

در دانشگاه ساسکات چوان کانادا، تاثیر سگ‌های نظامی به عنوان حامی روانی برای سربازانی که دچار اختلال استرس پس از سانحه بودند مورد مطالعه قرار گرفت. برای درصد زیادی از سربازهایی که روی‌شان آزمایش می‌شد، ماده‌ی مخدر گل به عنوان کمک دارو تجویز شده بود و با توجه به اینکه محققان از قبل می‌دانستند سگ‌ها جذب این ماده مخدر می‌شوند، برای محافظت از سگ‌ها و البته سربازان، برنامه‌هایی تنظیم شده بود.

حساسیت بیشتر سگ‌ها نسبت به اثرات روان درمانی

معمولا مسمومیت در اثر خوردن ماده‌ی مخدر تفریحی یا طبی روی می‌دهد اما قرار گرفتن در معرض دود دست دوم نیز می‌تواند حیوان را مسموم کند.

طول مدت مسمومیت با ماده مخدر گل بستگی به فاکتورهایی مانند میزان ماده‌ی مصرف شده، سطح غلظت تتراهیدروکانابینول (THC) و اندازه‌ی حیوان دارد.

در برخی موارد نادر، مسمومیت با ماده مخدر گل می‌تواند کشنده باشد، که در مورد سگ‌ها جای نگرانی دارد زیرا سگ‌ها توانایی بی‌نظیری در پیدا کردن بوهای جالب دارند و گاهی منبع بو را می‌بلعند. ضمنا سگ‌ها نسبت به تاثیرات روان درمانی تتراهیدروکانابینول، از انسان‌ها حساس‌ترند.

ماده مخدر «گل» می‌تواند حیوان خانگی‌تان را مسموم کند

چگونه از حیوان خانگی‌تان در برابر مسمومیت با مواد مخدر محافظت کنید؟

مواد مخدر را کاملا از دسترس حیوان دور نگه دارید. تمام انواع محصولات ماریجوانا، گل و ... و ابزار مربوط به استعمال آنها باید در جایی کاملا دور از دسترس حیوانات نگه داری شوند.

نسبت به علائم مسمومیت هوشیار باشید. این علائم در حیوانات می‌تواند به صورت حرکات ناهماهنگ، عدم تعادل، سرگشتگی، بیش فعالی، گشاد شدن مردمک چشم، صدا درآوردن، جاری شدن آب دهان، نوسان دمای بدن و ریتم ضربان قلب و احتمالا تراوش ادرار باشد.

در موارد شدیدتر، غش و ضعف، رعشه و بیهوش شدن می‌تواند روی بدهد. اگر فکر می‌کنید حیوان خانگی‌تان ماده مخدر مصرف کرده حتما او را نزد دامپزشکش ببرید. تشخیص به موقع می‌تواند زندگی حیوان را نجات بدهد. دامپزشک با کنترل علائم حیاتی، جان حیوان را نجات خواهد داد. علائم مسمومیت ممکن است خیلی زود یا ساعت‌ها دیرتر بروز کنند و می‌توانند کوتاه مدت باشند یا چند روز طول بکشند. بیشتر حیوانات خانگی بعد از اقدامات فوری و دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم به حالت عادی برمی‌گردند. رعایت نکات ایمنی مصرف مواد مخدر می‌تواند تمام اعضای خانواده را از خطر دور نگه دارد.

منبع: livescience

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر نگران سگم بودم پس بیخود نبود....خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج