۸۳۲۵۸۵
۱۰ نظر
۵۷۲۱
۱۰ نظر
۵۷۲۱
پ

قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می‎شوید

همانطور که خانم‌ها به زیبایی شان اهمیت می‌دهند، آقایان نیز باید به ظاهر خود رسیدگی کنند. یکی از راه‌هایی که آقایان می‌توانند به صورت شان تنوع دهند، گذاشتن ریش است. اما ریش گذاشتن به همین سادگی هم که فکرش را می‌کنید، نیست. به همان اندازه که موی سر نیاز به رسیدگی دارد، به ریش تان هم باید توجه کنید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: همانطور که خانم ها به زیبایی شان اهمیت می دهند، آقایان نیز باید به ظاهر خود رسیدگی کنند. یکی از راههایی که آقایان می توانند به صورت شان تنوع دهند، گذاشتن ریش است. اما ریش گذاشتن به همین سادگی هم که فکرش را می کنید، نیست. به همان اندازه که موی سر نیاز به رسیدگی دارد، به ریش تان هم باید توجه کنید. اما اکثر آقایان در این راه اشتباهاتی را مرتکب می شوند که در ادامه بر آنها اشاره کرده ایم.

قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می‎شوید

از روغن های مخصوص ریش استفاده نمی کنید

اگر به فکر بلند کردن ریش تان هستید، باید به فکر تهیه روغن های مخصوص ریش هم باشید. روغن ریش یک محصول آرایشی بهداشتی ست که برای ایجاد رطوبت و تغذیه رسانی به پوست زیر ریش و ریش استفاده می شود و کمک می کند تا ریش و سبیل آقایان ظاهری مناسب تر داشته باشد. استفاده از روغن ها فواید زیادی دارند، از جمله:

پوست شما را مرطوب می کند. حتما شما هم برای پوست صورت تان از کرم های مرطوب کننده استفاده می کنید. استفاده از این کرم ها برای قسمت هایی از پوست تان که زیر ریش قرار گرفته، سخت است. در این شرایط روغن ها می توانند به کمک تان آیند. شما به کمک روغن خیلی راحت می توانید پوست تان را نرم و مرطوب کنید.

روغن ها علاوه بر مرطوب کردن پوست صورت، خود ریش را هم براق و روشن می کنند.

اگر شانه کردن ریش تان برایتان سخت و دردناک است، خیلی راحت می توانید به کمک روغن آن را نرم کرده و سپس شانه کنید.

آیا می دانید که اگر پوست زیر ریش تان مرطوب نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پس از مدتی دچار خارش و به تبع دردناک خواهد شد. برای جلوگیری از کاهش التهاب می توانید از روغن ها استفاده کنید.

توصیه می شود از روغن ریش یک بار در روز و آنهم بعد از دوش گرفتن استفاده شود. بعد از اینکه ریش را به طور کامل خشک کردید، 5 قطره از روغن ریش را کف دستتان بریزید، دستها رو به هم بمالید و بعد کف دست تان را از دو طرف صورت به سمت پایین بکشید تا ریش ها کاملا به روغن ریش آغشته شوند. در مرحله آخر لازم است که با یک شونه مخصوص ریش آن را شانه بزنید.

ریش تان را شانه نمی زنید

شاید فکر کنید که ریش نیازی به شانه کردن ندارد و باید آن را به حال خودش رها کنید تا بلند شود. اما اگر یک بار آن را شانه کنید، تغییرات آن را احساس خواهید کرد. درست مانند موی سر، موهای ریش نیز به شانه زدن نیاز دارند. برای این که ریش شما تمیز و مرتب جلوه کند، باید آن را روزی یک بار شانه کنید. علاوه بر آن، با شانه کردن ریش تان، روغنی که به آن زده اید نیز به طور کامل پخش می شود. اگر ریش تان کوتاه است، می توانید از شانه استفاده کنید اما برای آقایانی که ریش بلندی دارند، برس انتخاب بهتری ست.

برای بلند شدن ریش تان صبر نمی کنید

بسیاری از آقایان تحمل صبر کردن برای بلند شدن ریش شان را ندارند. آنها یک تا دو هفته صبر می کنند و زمانی که می بینند ریش شان آنطور که انتظارش را داشتند بلند نشد، تصمیم می گیرند که آنها را از ته بزنند. اما سوال اینجاست که آیا به ریش تان زمان کافی برای رشد کردن می دهید؟ مطمئنا پاسخ شما منفی ست. کارشناسان توصیه می کنند اگر می خواهید ریش تان آنطور که باید رشد کند، باید حداقل 2 ماه صبر کنید اما صبر آقایان معمولا کمتر از این زمان است.

قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می‎شوید

باورهای اشتباهی در سر دارید

بسیاری از آقایان به دلیل باورهای اشتباهی که در سر دارند، از بلند کردن ریش تان سر باز می زنند. در اینجا به برخی از این باورها اشاره کرده ایم:

ریش من پر نیست، از این رو نمی توانم آن را بلند کنم

اگر قسمت هایی از ریش تان کم پشت تر است، نگران نباشید، پس از ۲ ماه که ریش تان بلند شد، قسمت های خالی ریش تان نیز پر شده و دیگر به چشم نمی آید.

شیو کردن صورت موجب رشد سریع تر موها می شود

ژنتیک تاثیر زیادی روی رشد موها دارد اما این که شما با اصلاح صورت تان بتوانید رشد موهایتان را بیشتر کنید، اشتباه است.

برای قرار ملاقات های مهم ریش تان را می زنید

شاید فکر کنید که با وجود ریشی که هنوز به طور کامل بلند نشده، ظاهرتان بهم ریخته و کثیف به نظر می رسد، به طوری که تصمیم می گیرید برای ملاقات های مهم تان آن را بزنید، اما بدانید که این تصور شما اشتباه است. اگر رسیدگی های لازم را مانند شانه زدن، چرب کردن یا مرتب کردن، انجام دهید، ریش می تواند حتی چهره برخی از آقایان را جذاب تر کند.

ریش در تابستان به شما احساس خفگی می دهد

تحقیقات نشان داده که ریش در تابستان، نه تنها به شما احساس گرما و خفگی نمی دهد، بلکه خاصیت خنک کننده نیز دارد.

سبیل تان را نادیده می گیرید

شاید انقدر تمرکزتان را روی ریش گذاشته اید که از سبیل غافل شده اید، اما بدانید که سبیل می تواند جذابیت ریش شما را چند برابر کند. بنابراین بهتر است که به هر دوی آنها در کنار هم رسیدگی کنید.

استایل تان را مشخص کنید. چه مدل ریش و سبیلی به شما می آید. سبیل والروس، مدادی، نعل اسبی یا هشت؟ شما باید به توجه به فرم صورت و ریش تان، سبیلی که مناسب تان است را انتخاب کنید.

از واکس های سبیل استفاده کنید. همانطور که شما برای حالت دادن ریش تان از روغن استفاده می کنید، برای حالت دادن سبیل تان هم از باید از واکس کمک بگیرید. به کمک واکس می توانید آن را به هر حالتی که دوست دارید فرم دهید.

به سبیل تان فرم دهید. یک قیچی دم دست داشته باشید و هر زمانی که احساس کردید سبیل تان بلند و ناهماهنگ شده، آن را مرتب و تمییز کنید.

آن را شانه کنید. همانطور که شما ریش تان را شانه می کردید، باید سبیل تان را هم شانه کنید. با این کار ظاهر شما تمییز و مرتب خواهد بود.

قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می‎شوید

آن را به روش اشتباه خشک می کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که برای بیرون رفتن از خانه عجله داشته باشید و بعد از حمام بخواهید که با سشوار ریش تان را خشک کنید. اشتباهی که شما در این مرحله مرتکب می شوید این است که درجه سشوار را روی بیشترین درجه می گذارید. همین کار باعث می شود که ریش شما خشک و شکننده شود. به جای آن، سشوار را روی کمترین درجه بگذارید و به کمک یک شانه آن را خشک کنید. پس از خشک کردن ریش تان می توانید از بالم ریش برای براق کردن آن استفاده کنید.

آن را به درستی نمی شویید

یکی از کارهای مهمی که شما باید انجام دهید، شستن ریش تان است، به خصوص اگر زمان زیادی را در بیرون از خانه و در گرد و غبار به سر می برید. بسیاری از آقایان فکر می کنند که می توانند ریش شان را با شامپویی که به سرشان می زنند بشویند، در حالی که این کار اشتباه است. مشکل شامپو این است که روغن های طبیعی پوست صورت تان را از بین برده و آن را خشک می کند که به تبع منجر به التهاب، سوزش، خارش و درد نیز می شود. برای شستن ریش تان بهتر است که از شامپوهای مخصوص ریش استفاده کنید.

خط ریش تان را بیش از حد اصلاح می کنید

پس از این که 1 ماه از بلند کردن ریش تان گذشت، زمان آن است که موهای اضافی اطراف آن را بزنید. اما در این کار باید احتیاط زیادی به خرج بدهید زیرا اگر خط ریش تان کمی بالا یا پایین شود، تمام زحمات تان بر باد می رود. برای این کار یک خط فرضی از دو طرف گوش تان که از زیر چانه تان می گذرد را تصور کنید. این خط منحنی می تواند راهنمای شما برای زدن موهای اطراف ریش تان باشد. حواس تان باشد تا از آن خط بالاتر نیایید.

منبع: mankind

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مزخرفات چیه منتشر میکید

    • بدون نام

      فقط ته ریش

    • بدون نام

      آقایان نیز باید به ظاهر خود رسیدگی کنند؟
      بايدى در كار نيست. نويسنده بره واسه خودش بايد نبايد تعيين كنه نه براى بقيه

      پاسخ ها

      • بی نام

        خیلیم باید در کار هست. بی تربیت

      • بدون نام

        معلومه که باید

    • بدون نام

      با ریش گذاشتن صحیح میشه عقب بودن فک و چانه و بزرگ بودن بینی را هم مخفی کرد

    • بدون نام

      از ریش بدم میاد. بنظرم این توطئه بیگانه است که ریشو بخصوص تو کشورهای مسلمان مد کرده تا بیشتر شبیه داعشیا بشیم و تبلیغات منفی همیشه علیهمون باشه

      پاسخ ها

      • بی نام

        موافقم

    • 7

      ریش از پوست صورت د ر برابر آفتاب محافظت میکنه

    • مهدی یاسی

      شخیص که اهل کار است کله وریش خود از ته می تراشد که وقتش از دست نرود این طوری در همه کار پیشرفت زیادی دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج