۸۳۲۶۷۱
۵۵ نظر
۵۰۱۷
۵۵ نظر
۵۰۱۷
پ

نکاتی که باید قبل از ازدواج در مورد همسرتان بدانید

اگر در رابطه‌ای عاطفی به سر می‌برید و به فکر ازدواج با عشق زندگی تان هستید، باید در دوران آشنایی شناخت کافی از طرف مقابل تان به دست آورید و با آگاهی کامل وارد زندگی مشترک شوید. درست است که شما عاشق شدید و به هیچ چیز جز رسیدن به عشق زندگی تان فکر نمی‌کنید، اما از آنجا که ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی تان ست، نباید بدون آگاهی وارد عمل شوید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگر در رابطه ای عاطفی به سر می برید و به فکر ازدواج با عشق زندگی تان هستید، باید در دوران آشنایی شناخت کافی از طرف مقابل تان به دست آورید و با آگاهی کامل وارد زندگی مشترک شوید. درست است که شما عاشق شدید و به هیچ چیز جز رسیدن به عشق زندگی تان فکر نمی کنید، اما از آنجا که ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی تان ست، نباید بدون آگاهی وارد عمل شوید.

مسایل مهمی وجود دارند که شما باید قبل از ازدواج در مورد آنها با طرف مقابل تان گفتگو کنید. این مسایل می توانند تعیین کننده رابطه شما باشند، بنابراین ساده از آنها نگذرید. در ادامه برخی از موضوعاتی را که صحبت کردن در مورد آنها قبل از ازدواج واجب است، برایتان آورده ایم.

نکاتی که باید قبل از ازدواج در مورد همسرتان بدانید

فرزند

یکی از مسایل مهمی که شما باید قبل از ازدواج با طرف مقابل تان گفتگو کنید، مسئله فرزند است. ممکن است که شما عاشق فرزند باشید و دوست داشته باشید که هر چه زودتر بچه دار شوید، در حالی که شریک زندگی تان علاقه ای به این موضوع نداشته باشد. آنوقت است که بحث های شما بیشتر و بیشتر می شود به طوری که می تواند روی مسائل دیگر زندگی تان هم تاثیرگذار باشد. بنابراین قبل از ازدواج این سوالات را از طرف مقابل تان بپرسید: آیا بچه می خواهی؟ دوست داری چند فرزند داشته باشی؟ چه زمانی می خواهی بچه دار شوی؟ اگر شما در این مورد با شریک زندگی تان اتفاق نظر نداشته باشید، پس از ازدواج به مرور زمان دلسرد و ناامید خواهید شد که به تبع روی رابطه شما با همسرتان هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

خانه

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است بعد ازدواج منجر به اختلاف نظر و دعوا شود، مسئله خانه است. این که شما دوست دارید در چه خانه ای زندگی کنید؟ ممکن است شما خانه ای کوچک اما وسط شهر را ترجیح دهید، در حالی که شریک زندگی تان خانه ای بزرگ در حومه شهر را بپسندد، از آنجا که این دو سبک متفاوت خانه، دو سبک متفاوت زندگی را نیز به دنبال دارد، بهتر است که قبل از ازدواج در مورد آن به توافق برسید. خانه باید محل آرامش شما باشد، نه جایی که بدان علاقه ندارید. بنابراین موضوع مهمی ست که نباید نادیده اش بگیرید.

خانواده

حتما در اطراف تان دیده اید که زندگی بسیاری از زوج ها نه به خاطر اختلاف نظر خودشان، بلکه به دلیل خانواده هایشان از هم پاشیده است. از این رو شما باید قبل از ازدواج در این مورد با طرف مقابل تان صحبت کنید. هر موضوعی که احساس می کنید می تواند از طرف خانواده ها مشکل ساز شود را مطرح کنید. به عنوان مثال، چه زمانی را او می خواهد صرف خانواده اش کند؟ شما چطور؟ آیا تعطیلات خود را حتما باید در کنار خانواده او باشید؟ آیا مسئولیت های زندگی پدر و مادر شما بر عهده اوست؟ و غیره... اگر چه شما از طرف مقابل تان انتظار دارید که پس از ازدواج شما را در اولویت قرار دهد اما خانواده موضوعی نیست که بتوان ساده از آن گذشت. در واقع شما نمی توانید همسرتان را وادار کنید تا شما را به خانواده اش ترجیح دهید، از این رو بهتر است که در این مورد با او به تفاهم برسید.

دوستان

یکی از راههای شناخت طرف مقابل تان این است که دوستان او را بشناسید. شاید شما تا زمانی که به تنهایی با عشق زندگی تان هستید هیچ مشکلی نداشته باشید اما به محض این که دور و برتان شلوغ می شود، بهانه و مشکلات تان هم آغاز می شود. برای این منظور واجب است که قبل از ازدواج با دوستان یکدیگر آشنا شوید.

شما باید در این زمینه سوالاتی را از او بپرسید، مانند این که پس از ازدواج او چقدر می خواهد برای دوستانش زمان بگذارد؟ آیا با این که شما به تنهایی با دوستان تان بیرون بروید، مشکلی دارد؟ صمیمیت میان او و دوستان جنس مخالف اش چقدر خواهد بود؟ شما باید زاویه دید شریک زندگی تان را در این موارد بدانید. آیا او فردی اجتماعی ست که دوست دارد وقت اش را با دوستانش سپری کند یا این که ترجیح می دهد تنها باشد؟ با دانستن این موضوعات از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

نکاتی که باید قبل از ازدواج در مورد همسرتان بدانید

شرایط استرس زا

شاید به نظرتان مسخره آید اما شما باید قبل از ازدواج موقعیت های مختلف، به خصوص شرایط استرس زا و سخت را با شریک زندگی تان تجربه کنید. در واقع شما باید عکس العمل های او را در موقعیت های دشوار هم ببنید. او پس از ۵ ساعت رانندگی در ترافیک چگونه با شما برخورد خواهد کرد؟ اگر در محیط کار دچار مشکل شود، آیا رفتارش با شما هم تغییر می کند؟ در مواقع دعوا، عصبانیت خود را چگونه تخلیه خواهد کرد؟ شاید زمان زیادی لازم باشد تا شما با عکس العمل های او در موقعیت های مختلف آشنا شوید اما این کار در دوران آشنایی غیر ممکن نیست. انتخاب فردی که بخواهید تمام عمر خود را در کنار او بگذرانید، نیاز به شناخت زیادی دارد، بنابراین تنها از روی رفتارهای او در مواقع خوشی تصمیم نگیرید.

باورها

هر فردی اعتقادات و باورهایی دارد که با آنها بزرگ شده، از این رو تغییر آنها ساده نیست. بنابراین بهتر است که قبل از ازدواج در مورد باورها و اعتقادات طرف مقابل تان از او سوال کنید. شما باید باورهای او را قبول کنید و به تمام آنها احترام بگذارید، اما آیا این کار برایتان ممکن است؟ آیا می توانید با فردی که اعتقاداتش زمین تا آسمان با شما فرق دارد، زندگی کنید؟ این موضوع می تواند تبدیل به یک مشکل غیر قابل حل در رابطه شود، از این روز باید قبل از ازدواج در این مورد با طرف مقابل تان گفتگو کنید.

آینده

جدا از موضوعاتی چون فرزند، کار، دوستان و... شما باید در مورد هدفی که طرف مقابل تان در زندگی اش دارد آگاه باشید. این که او به کجا می خواهد برسد؟ چه برنامه هایی برای آینده اش دارد؟ رویاها و اهداف طرف مقابل و به همان نسبت خودتان یکی از مهمترین موضوعاتی که باید قبل از ازدواج در مورد آنها گفتگو کنید. زیرا می تواند مسیر زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. شاید فکر کنید که پس از ازدواج، آینده تان یکی خواهد شد اما اگر اهدافی متفاوت در سر داشته باشید، بدون شک به مشکل برخواهید خورد.

منابع: goalcast و verilymag

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این موارد مهمه و باید درموردش حرف بزنیم. اشتباه منو تکرار نکنین

    • رضا

      به نظر من، گذشته آدم ها مهمِ، که باید پرسیده شود.
      همچنین در صورت علاقمندی به بچه دار شدن، نحوه ی تربیت بچه هم خیلی مهمِ، که باید به توافق برسند.

    • بدون نام

      اينه دختر مورد نظر قبلا رابطه داشته يا نداشته هم مهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و همچنین پسر مورد نظر!!!

      • بدون نام

        اینکه تو هم رابطه داشتی یا نه مهمه

      • بدون نام

        برای منم خیلی مهمه پسر مورد نظرم رابطه داشته یا نه؛ حالم از پسرای هرجایی به هم میخوره

      • بدون نام

        پس پسر چی؟ نجابت هم برای زن مهمه هم برای مرد پس یک طرفه فکر نکنید

      • بدون نام

        پسر مورد نظر چی؟؟؟؟؟؟؟؟
        اون می‌تونه هر غلطی که خواست بکنه؟

      • بدون نام

        پسر مورد نظر چی؟

      • بدون نام

        اگه براي پسرها مهم بود خداوند در خلق اندامشان
        مثل دخترا آيتم محدود كننده و كنترلي قرار ميداد
        پس درك كنيد كه اين مقايسه درست نيست و
        جنس مذكر ذاتا جهت بقاي نسل بطور غريزي دنباله بارور كردن ماده هاي متعدد است

      • بدون نام

        الان دخترا بيشتر هر جايي هستند
        پسرا فقط نهايت يه تايلند رفتن كه اونم براي كسب تجربه لازمه

      • بدون نام

        بر اساس سرشت غريزه خلقت موجودات و نظر خالق هستي اين موضوع براي جنس مذكر بلامانع است هر جند بع تعدد بيشمار

      • بدون نام

        آقا یا خانم ۱۱:۲۲ بهتره در رابطه با این مسئله به صورت علمی مطالعه داشته باشید نه در کتاب های مذهبی

      • بدون نام

        پروردگار با توجه به مصالح و حکمت ها، احکامی را وضع کرده و تفاوت هایی را به وجود آورده. در همین راستا، با آن که وجود پردۀ بکارت در دختران، انگیزه ای برای حفظ هر چه بیشتر پاک دامنی به شمار می رود

      • بدون نام

        اگر انگيزه جنسي مردها كمتر از اين بود و مردها به دنباله بارور كردن زن هاي متعدد نبودند شما خانمهاي عزيز الان وجود خارجي نداشتيد و نسل انسان منقرض ميشد پس به زيادي قدرت جنسي مردها ايراد نگيريد چون كه ذاتي است و حكمتي دارد

      • بدون نام

        اين خانماي كه ميگن مردا فقط دنباله شكم و زير شكم هستند خدايي دوست داشتيد مردا اصلا رقبت و كشش جنسي نداشته باشند ؟ راستش و بگيد

      • بدون نام

        11:22
        امثال توررو چه به درک حکمت خداوند؟

      • بدون نام

        ۱۱:۲۲
        لطفا اول از لحاظ علمی دلیل رو جستجو نکنین نه مذهبی.تاسف برای امثال شما

      • بدون نام

        همه آیتم های محدود کنندتونو جمع و جور کنید. الان همه پرده های پاره پوره رو می دن می دوزن، از اولشم بهتر. دیگه ایتم محدود کننده ای وجود نداره
        ضمنا قابل توجه ابله 10.18، این زنان هستند که ابله هایی مثل تورو به دنیا میارن و منجر به ازدیاد نسل می شن. به همین دلیل هم در ایران باستان خیلی احترام داشتند. ما خانما نبودیم، ابلهی مثل تو وجود خارجی نداشت

    • بدون نام

      مهم ترین نکته هماهنگی علایق جنسی هستش
      اشتباه من و تکرار نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داستان خيلي پيچيده است
        ازدواج اولم عاشقانه و احساسي بود به شكست منجرب شد
        ازدواج دومم عاقلانه و اقتصادي بود الان فاقد جاذبه جنسي شده

      • بدون نام

        ازدواج بزرگترين اشتباه انسانهاي عصر جديد هست.
        زود از كوره در نريد گفتم "عصر جديد". اگه متعلق به دوران والدين و اجدادتون هستيد و هنوز مثل اونها فكر ميكنيد حتما ازدواج كنيد.
        ولي اگر امروزي هستيد (شما اسمشو بذار كافر و منحرف،‌اهميتي نداره چي فكر ميكني) ازدواج كار اشتباهي هست.

      • بدون نام

        تنها فايده ازدواج بقاي نسله وگرنه همش عذابه

      • بدون نام

        بدون نام ۰۲:۴۸ اگه ازدواج بزرگترین اشتباه انسانهای عصر جدیده پس برقرار کردن رابطه های غیراخلاقی ونامشروع رو باید بزرگترین حسن ازدواج نکردن انسانهای به قول شما عصر جدید دانست اگه نظر شما همینه که واقعا شرم آوره.

    • بدون نام

      مطالبش تکراری بود اما مهم هستند

    • مینا

      مطلب به درد بخوری بود.پیشنهاد میکنم مجردها حتما بخونن

    • پریسا

      فکر می کنم ما ایرانیا از بس افسرده هستیم، انگار تو گذشته گیر کردیم. بابا بیا تو زمان حال زندگیتو بکن. به تو چه که گذشته طرف چی بوده، با کی بوده، چه جوری گذشته. خواست خودش می گه، نخواست چه جوری روتون می شه ازش بپرسین؟؟؟ اصلا چه اهمیتی داره. اینی که همین الان جلوت نشسته رو ببین.
      با کیا می شیم هشتاد میلیون !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه از اون زن های هر جایی هستی تو و امثال تو فقط به درد جفت گیری می خورید نه ازدواج و زندگی

      • بدون نام

        گذشته است كه حال و اينده رو ميسازه و تحت تاثير قرار ميده پس مهمه

      • بدون نام

        منم با شما موافقم.گذشته شخص به خودش مربوطه چیزی که مهمه چگونگی زندگی در آینده است

      • بدون نام

        خاک تو سر ابله هایی مثل 19.22. واقعا متاسفم برات. تو هر کیم بگیری بعنوان زنت بدبختش می کنی. لازم نکرده زن بگیری و برای بقیه تعیین تکلیف کنی. امیدوارم ریشه کن شی

      • بدون نام

        واقعا برام جالبه که سایت برترین ها یه همچین کامنت های وحشیانه ای رو در جواب این کامنت مودبانه 10.53 تایید کرده. مثلا می خواید وحشی گری رو تو جامعه رواج بدید؟؟؟؟

      • پریسا

        امیدوارم ریشه های تعصب و وحشی گری هر چه زودتر در همه جای دنیا خشک بشه از بیخ و بن

      • علی

        کاربر 8.23. اشتباه به عرضت رسوندن. اون در مورد اشتباهات شخصیه که باید ازشون برای آیندت درس بگیری. نه اینکه فضولی کنی تو زندگی دیگران سرک بکشی، به زور گذشتشونو بیرون بکشی

      • بدون نام

        پریسا جون حالا چرا بعد از چند دقیقه اسمت و عوض کردی شدی علی

    • بدون نام

      از ماده های هر جایی هرزه بی بند و بار فاسد فاحشه بدکاره زناکار متنفرم حالم بهم میخوره لعنت به همشون خدا نابودشون کنه لعنتشون کنه عذابشونو زیاد کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نرهای دخترباز خائن چی؟

      • بدون نام

        این صفاتی که ذکر شده بیشتر به آقایون میخوره البته

      • نرگس

        از نرهای هر جایی هرزه بی بند و بار فاسد فاحشه بدکاره زناکار متنفرم حالم بهم میخوره لعنت به همشون خدا نابودشون کنه لعنتشون کنه عذابشونو زیاد کنه

      • بدون نام

        آره، خدام نشست به حرف های ابلهی مثل توی بی تربیت هرجایی گوش کنه

      • بدون نام

        این نظر جنیست گرایانه فاشیستی را در هر کشور دیگه منتشر می کردند کل دودمان آن سایت و نویسنده را بر باد می رفت !

    • بدون نام

      برو بابا! اینکه میشه شناخت کامل یه انسان بعد یک عمر زندگی

    • دراکولا تا به تا

      من کنکاش تو گذشته رو حق خودم میدونم و به طرف مقابل هم این حق رو میدهم. من، کلا رابطه عاطفی نداشتم. وقتی با مردی که مثلا رابطه متعدد داشته برخورد میکنم، به هیچ عنوان نمیخواهم بگم که روش زندگی من بهتره! فقط، تفاوت و شیوه زندگی، بعدا خودش رو نشون میده. این افراد هم به من میگند مریض، پس عجیب نیست که راجع به گذشته افراد بدونیم تا با کسی که برامون احترام قائله اشنا بشیم. من هیچ وقت نگفتم که چون رابطه نداشتم باید بهم مدال بدهند! کبوتر با کبوتر، بازباباز

      پاسخ ها

      • زهرا

        من هم با شما موافقم ولی این روزها این چیزها نادیده گرفته میشه. چطور میشه با کسی زندگی کرد که برای روح و جسم خودش ارزش قائل نیست

    • بدون نام

      بازم ماده كفتارهاي پير معترض شدن خوب ماشاالله اينقدر گذشته شون درخشانه كه ميترسن كسي به گذشته آنها حتي نزديك بشه ....!!!!! خوب مگه مجبوريد اينقدر قبل از ازدواج رابطه جنسي بر قرار بكنيد كه ترس برتون داره ...!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انقد برقرار می کنیم و هیچ توضیحیم نمی دیم تا نسل ابله هایی مثل تو ریشه کن شه و نسل بعد از ابتدا حد و حدود خودشو بدونه

      • بدون نام

        چرا همه چیز بر عکس گفته میشه اونهایی که رابطه متعدد دارند آقایان هستند نه خانمها. من نمی دونم شما در چه فضایی زندگی می کنید که چنین الفاظ زشتی رو به کار می برید.

    • لیلا

      سوالی برام پیش اومده که چرا دخترا پسرا دارن همدیگرو نرو ماده خطاب میکنن. نه ادبی نه احترامی . پرخاشگری موج میزنه. جمع کنید بابا چه رابطه داشته باشید چه نداشته باشید هیچی نیستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم یه ماده هستی فقط که تنها خاصیتت مادگیته

      • بدون نام

        تو خودتم مالی نیستی برای دیگران تعیین تکلیف می کنی

    • بدون نام

      به زودی نسل تمام نر ها و ماده های کمتر و پست تر و حقیر تر از حیوان برداشته میشه چون تمام عمر به کثافت کاری مشغولند و ازدواج نمی کنند و هیچ نسل و بچه ای ازشون باقی نمیمونه

    • بدون نام

      90 درصد الان فقط ماده هستند نه زن و نه انسان ! ماده ها فقط برای جفت گیری با نر ها ساخته شده اند و زن ها و انسان ها برای ازدواج و برای زندگی و برای آرامش با مرد ها و انسان ها

    • بدون نام

      90 درصد الان فقط ماده هستتد و برای جفت گیری نر ها ساخته شده اند

    • بدون نام

      اگه همه آدم های پرمدعای این پیج مومن واقعی بودن، به همین یک آیه قرآن عمل می کردن:
      اجتنبو کثیرا من الظن ان بعض الضن اثم و لا تجسسوا
      از بسیاری گمان ها بپرهیزید، چرا که بعضی گمان ها گناه است و هرگز در کار دیگران تجسس نکنید

    • بدون نام

      واقعا برای سایت نازلتون متاسفم که نظرات هر آدم نادرستی رو تایید می کنید. این نظرات و حرفها واقعا باعث خجالت هست. چطور یک مقاله روانشناسی میشه محل تخلیه عقده های روانی عده ای انسانهای فرومایه و بی مقدار. به نظرم در رویه ای که در سایت در پیش گرفتید تجدید نظر کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج