۸۳۲۷۰۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ممانعت ضابطان پرونده محیط زیست از ارتباط کلامی وکلا با متهمان

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست گفت: در چهار جلسه قبلی دادگاه، ضابطان پرونده اجازه ارتباط کلامی وکلا با موکلانشان را ندادند و ارتباط آنها صرفاً در حد احوالپرسی بوده است.

خبرگزاری ایرنا: سیدکاظم حسینی درباره زمان برگزاری جلسه بعدی محاکمه متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست که به جاسوسی از مراکز نظامی کشور متهم شده اند اظهار داشت: هنوز تاریخ برگزاری جلسه پنجم دادگاه مشخص نشده است.

این وکیل دادگستری افزود: جلسه قبلی دادگاه هم با حضور هفت نفر از متهمان و پنج نفر از وکلا تشکیل شد و یکی از متهمان زن پرونده در جلسه حضور نداشت که علت عدم حضور این متهم را نمی دانیم.

ممانعت ضابطان پرونده محیط زیست از ارتباط کلامی وکلا با متهمان

حسینی در ادامه در پاسخ به این سوال که در صحبت هایی که با موکلانشان دارند، روند برگزاری دادگاه از منظر آنها چگونه بوده است، گفت: تا الان نتوانسته ایم با موکلانمان صحبت کنیم زیرا ضابطان اجازه صحبت با آنها را نداده اند و صرفاً در حد احوالپرسی با موکلان خود ارتباط داشتیم.

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده محیط زیست در پاسخ به این سوال که آیا جلوگیری ضابطان از ارتباط کلامی وکلا با موکلانشان قانونی است یا خیر، بیان داشت: تا الان که وضع به این شکل بوده اما امیدواریم در جلسات بعدی، اجاره ارتباط کلامی با موکلانمان را بدهند؛ البته این کار ضابطان غیرقانونی است زیرا تحقیقات پرونده پایان یافته است.

وی در خصوص طولانی شدن قرائت کیفرخواست نیز گفت: این امکان وجود داشت که با برگزاری دادگاه در دو نوبت صبح و عصر، کیفرخواست در یک جلسه قرائت شود اما با این حال مدیریت و سیاست برگزاری جلسات با دادگاه است و وکلا هیچ گونه دخالتی نمی توانند در این خصوص داشته باشند.

پرونده فعالان محیط زیست که به جاسوسی از مراکز نظامی متهم شده اند، هشت متهم شامل 6 مرد و دو زن دارد و پرونده آنها در دست رسیدگی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی است.

آن طور که پیشتر مقامات قضایی اعلام کردند، چهار تن از متهمان این پرونده به افساد فی الارض، سه نفر به جاسوسی و یک نفر هم به همکاری با دول متخاصم متهم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله دیگه الان نفوذیهااینقدرپروشدن مسولیت دارن وتصمیم گیرندا شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج